AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 Jeg er en veldig innesluttet person. Jeg var også en tendens til å stenge meg helt. Jeg plages veldig av at jeg ikke har noe å si til folk, kommer ikke på morsomme ting å si, klarer ikke le høyt og bare er stille. Folk tror jo at jeg er sur, men jeg er jo ikke det. Jeg har virkelig forsøkt, men får det ikke til! Det er ikke pga dårlig selvtillit eller noe for det har jeg ikke. Det bare låser seg, spesielt hvis jeg ikke er i riktig humør. Hvis jeg tar et par glass vin blir jeg utadvendt, kommer med morsomme kommentarer og ler mye. Problemet er at jeg liker ikke å drikke. Liker ikke alkoholholdige drikker og foretrekker brus og vann. Blir for dumt å måtte drikke for å være den personen jeg foretrekker også. Hva kan jeg gjøre? Liker ikke å bli oppfattet som sur og muggen. Hjelper heller ikke at jeg ser sur ut fordi munnvikene omtrent treffer knærne mine. Har ikke vært heldig når det gjelder det sosiale eller munnvikene 😅 Anonymkode: f30d6...864
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #3 Skrevet 10. september 2023 Min løsning har vært å gjøre og lære nye aktiviteter som jeg finner glede i. Jeg har oppdaget at jeg elsker basket og har trent meg opp til å bli middels god. Når jeg spiller med laget fokuserer jeg på hva jeg skal gjøre og ikke hva jeg skal si. Etterpå snakker vi om kampen og livet, men jeg trenger ikke være morsom for å være med på laget. Anonymkode: 71b15...d42 1
Nowayback Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 Nytter ikke å endre personlighet. Utadvendt blir jeg aldri. At det betyr at jeg blir singel resten av livet får bare være.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #5 Skrevet 10. september 2023 Kan det være lettere å møtes bare en til en i stedet for å være blant mange? Da har du bare en person og forholde deg til og du kan ta litt ideer fra dem. (Hvis de spør hva du har gjort i det siste så kan du svare på det og så spørre dem tilbake osv). Anonymkode: 8a5e5...276
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #6 Skrevet 10. september 2023 3 minutter siden, DelvisPresley said: Nytter ikke å endre personlighet. Utadvendt blir jeg aldri. At det betyr at jeg blir singel resten av livet får bare være. Man trenger ikke være utadvendt for å være i forhold. Jeg er introvert kvinne i forhold med en introvert mann. Det TS snakker om har ikke noe med det å gjøre. Selv om jeg er introvert så har jeg ingen problemer med å prate med folk jeg kjenner eller å bli kjent med folk (så lenge de også prater). Anonymkode: 8a5e5...276 1
exictence Skrevet 10. september 2023 #7 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er en veldig innesluttet person. Det er helt ok, så lenge du selv er ok med det. AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg var også en tendens til å stenge meg helt. Jeg plages veldig av at jeg ikke har noe å si til folk, kommer ikke på morsomme ting å si, klarer ikke le høyt og bare er stille. Folk tror jo at jeg er sur, men jeg er jo ikke det. Hva andre folk tror, er ikke så viktig. Kanskje du omgåes mennesker som er bare annerledes mht interesser og væremåte? AnonymBruker skrev (42 minutter siden): AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvis jeg tar et par glass vin blir jeg utadvendt, kommer med morsomme kommentarer og ler mye. Problemet er at jeg liker ikke å drikke. Liker ikke alkoholholdige drikker og foretrekker brus og vann. Blir for dumt å måtte drikke for å være den personen jeg foretrekker også. Du skal ikke drikke når du ikke liker det. AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva kan jeg gjøre? Liker ikke å bli oppfattet som sur og muggen. Hjelper heller ikke at jeg ser sur ut fordi munnvikene omtrent treffer knærne mine. Har ikke vært heldig når det gjelder det sosiale eller munnvikene 😅 Anonymkode: f30d6...864 Hva sier andre for at du tenker at de tror du er sur og muggen? Tror bare vi mennesker er veldig forskjellige, og vi må akseptere at vi er forskjellige. Når du ikke er sur, er du ikke sur. Hvis andre påpeker det, er det de som har et problem. Det er ikke hyggelig å være med slike mennesker. Akkurat som man blir mer blid av å høre at man er sur. Not
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #8 Skrevet 10. september 2023 Gå tur sammen. Når en går tur er det mer naturlig at en ikke må snakke konstant, du slipper å stresse med hva du skal si, og en kan lett kommenterte ting en ser eller opplever underveis. Forbered deg. Jupp. Seriøst. Tenk gjennom ting som har skjedd siden sist, med både deg og vennene dine. Ha formulert for deg selv på forhånd hva du kan spørre om, hva du kan fortelle om. Gjerne helt konkret, si det høyt for deg selv. Poenget er å senke skuldrene dine, ha noen ting tenkt ut på forhånd som du kan bruke om det passer og du blir stående litt fast. Anonymkode: f378a...8db
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #9 Skrevet 10. september 2023 Hvor gammel er du? Og er du like introvert sammen med dine aller nærmeste? Anonymkode: cf52d...ac3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #10 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor gammel er du? Og er du like introvert sammen med dine aller nærmeste? Anonymkode: cf52d...ac3 Introvert betyr ikke å være dårlig på smalltalk og sosial omgang. Anonymkode: f378a...8db 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 Det er forskjell på å være innadvendt og ha sosial angst. Det tok det meg lang tid å skjønne, at denne sperren for å snakke med og møte folk var angst. Det har vært slik i så lang tid, helt siden jeg var bitte liten, slik at det var den eneste måten å være i verden på jeg kjente til. Det er jo noe inni deg som har gitt deg en oppfattelse av at du ikke kan prate høyt, at det du sier er feil etc. En tillært sannhet i oppveksten. Det er er en stor jobb og mye bearbeiding som skal til for å omprogrammere denne sannheten. Og etter min erfaring må det terapeut til. Du kan prøve å få time hos en psykolog, en gestalt-terapeut, eller min beste anbefaling: EQ-terapeut. Jeg unner deg å virkelig tro på at du er verdifull, og at du har din plass i verden akkurat slik du er. At du er nydelig og elsket. For det lover jeg deg at du er❤️ Anonymkode: fcefd...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #12 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Introvert betyr ikke å være dårlig på smalltalk og sosial omgang. Anonymkode: f378a...8db Nei, men innesluttet, da. Tror sikkert ts forsto hva jeg mente og kan svare selv om begrepet antagelig ikke var helt på plass. Anonymkode: cf52d...ac3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #13 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, men innesluttet, da. Tror sikkert ts forsto hva jeg mente og kan svare selv om begrepet antagelig ikke var helt på plass. Anonymkode: cf52d...ac3 Du misforsto poenget. Det TS beskriver er heller ikke å være innesluttet. Hun strever, kommer ikke på ting å si, klarer ikke le, alt stokker seg for henne, klarer ikke være den hun føler hun egentlig er - uten å drikke. Nå skal en jo helst ikke fjerndiagnostisere andre, men det brukeren over deg forteller tror jeg kan være hjelpsomt for TS å reflektere litt over: AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er forskjell på å være innadvendt og ha sosial angst. Det tok det meg lang tid å skjønne, at denne sperren for å snakke med og møte folk var angst. Det har vært slik i så lang tid, helt siden jeg var bitte liten, slik at det var den eneste måten å være i verden på jeg kjente til. Det er jo noe inni deg som har gitt deg en oppfattelse av at du ikke kan prate høyt, at det du sier er feil etc. En tillært sannhet i oppveksten. Det er er en stor jobb og mye bearbeiding som skal til for å omprogrammere denne sannheten. Og etter min erfaring må det terapeut til. Du kan prøve å få time hos en psykolog, en gestalt-terapeut, eller min beste anbefaling: EQ-terapeut. Jeg unner deg å virkelig tro på at du er verdifull, og at du har din plass i verden akkurat slik du er. At du er nydelig og elsket. For det lover jeg deg at du er❤️ Anonymkode: fcefd...ecd Alt for mange setter likhetstrekk mellom å være introvert og innesluttet, og det å være dårlig på det mellommenneskelige, smalltalk, sosiale koder og omgang med andre. Anonymkode: f378a...8db 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #14 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du misforsto poenget. Det TS beskriver er heller ikke å være innesluttet. Hun strever, kommer ikke på ting å si, klarer ikke le, alt stokker seg for henne, klarer ikke være den hun føler hun egentlig er - uten å drikke. Nå skal en jo helst ikke fjerndiagnostisere andre, men det brukeren over deg forteller tror jeg kan være hjelpsomt for TS å reflektere litt over: Alt for mange setter likhetstrekk mellom å være introvert og innesluttet, og det å være dårlig på det mellommenneskelige, smalltalk, sosiale koder og omgang med andre. Anonymkode: f378a...8db Men herregud, da menneske! Ts har beskrevet hvordan hun føler det, og jeg forsøker å få tak i om h*n har fellestrekk med hvordan jeg opplevde det selv da jeg var yngre. Kan du ikke bare la ts svare selv, istedenfor å henge deg opp i ts eller andres bruk av begreper? Jeg ts skjønner at jeg lurer på om h*n opplever seg selv slik h*n beskriver også sammen med sine aller nærmeste. Anonymkode: cf52d...ac3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #15 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men herregud, da menneske! Ts har beskrevet hvordan hun føler det, og jeg forsøker å få tak i om h*n har fellestrekk med hvordan jeg opplevde det selv da jeg var yngre. Kan du ikke bare la ts svare selv, istedenfor å henge deg opp i ts eller andres bruk av begreper? Jeg ts skjønner at jeg lurer på om h*n opplever seg selv slik h*n beskriver også sammen med sine aller nærmeste. Anonymkode: cf52d...ac3 Tror ts skjønner, skulle det stå Anonymkode: cf52d...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå