AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Del Skrevet 10. september 2023 Nå aner jeg ikke hvor dyrt det er og hvordan det funker, men har blitt litt nysgjerrig. Er dette veien å gå når man ønsker seg et varig forhold? Det er ikke alle av oss som finner kjæreste på apper/ på nett eller via venner eller interesser. Anonymkode: 079bc...2d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESFP Skrevet 10. september 2023 #2 Del Skrevet 10. september 2023 Jeg tror det er bedre å bruke pengene på en god psykolog eller coach fremfor en matchmaker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettinettet Skrevet 10. september 2023 #3 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nå aner jeg ikke hvor dyrt det er og hvordan det funker, men har blitt litt nysgjerrig. Er dette veien å gå når man ønsker seg et varig forhold? Det er ikke alle av oss som finner kjæreste på apper/ på nett eller via venner eller interesser. Anonymkode: 079bc...2d2 Siden jeg jobber som matchmaker så kan jeg dele ut i fra mitt ståsted bare: Matchmaking var lenge for de som ønsket en livspartner - gjerne de som var ugifte og som ville finne noen som de hadde større sjanse om noe varig med. Men nå i dag benytter mange single matchmakingsider som datingsider også. I selskapet jeg jobber har man mulighet til å velge om man søker etter kjæreste eller livspartner. Forskjellen på disse to er at søker man kjæreste så søker man etter å finne noen man har det fint med og kan dele deler av tiden med, men ikke på heltid. Noen søker først en kjæreste men er åpne for at det kan utvikle seg til et livpartner forhold på sikt. Priser varierer ut i fra konseptene og også hvem de har som kunder. Der jeg jobber har vi bare kvinner som kunder og det er dermed alltid gratis for menn. Andre selskaper har begge som kunder og dermed kan man være gratis uavhengig av kjønn. Kundene vi jobber for tar kontakt med oss i hovedsak fordi de ikke orker å lete selv. De er lei av hele den blikjentfasen for å finne ut om man er en match, og selve tidsbruken som må til når man leter selv. De er også ofte veldig opptatte med mange ting som skjer i livet slik at de ikke har tid til å drive å date masse og vil heller ansette noen til å finne gode matcher som innehar det de ser etter før de blir introdusert til noen. Litt sånn som når man benytter seg av venner og familie til å bli introdusert til noen som venner og familie (som kjenner en) vil anbefale. Jeg tror man ikke trenger en matchmaker for å finne seg en kjæreste. Man kan fint finne noen ved å gjøre jobben selv og spare de pengene. Men for noen så er det en enklere løsning eller noe de ønsker fordi de vil være mer private. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettinettet Skrevet 10. september 2023 #4 Del Skrevet 10. september 2023 ESFP skrev (30 minutter siden): Jeg tror det er bedre å bruke pengene på en god psykolog eller coach fremfor en matchmaker. Trenger man en psykolog eller coach så er ikke matchmaker veien å gå uansett. En matchmaker kontakter man når man har det bra med seg selv, ikke har problemer med å komme seg på dater, men ønsker å komme i kontakt med andre typer mennesker enn de man møter på egenhånd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESFP Skrevet 10. september 2023 #5 Del Skrevet 10. september 2023 Nettinettet skrev (7 minutter siden): Trenger man en psykolog eller coach så er ikke matchmaker veien å gå uansett. En matchmaker kontakter man når man har det bra med seg selv, ikke har problemer med å komme seg på dater, men ønsker å komme i kontakt med andre typer mennesker enn de man møter på egenhånd Hvis man er har det bra med seg selv, ikke har noe problem med å komme i kontakt med mange mennesker og man har mulighet til å gå på date med mange ulike menn, hva skal man da med en matchmaker? Er det ikke stort sett mennesker som TS som ender opp hos en marchmaker? De som har forsøkt alt i lengre tid? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettinettet Skrevet 10. september 2023 #6 Del Skrevet 10. september 2023 ESFP skrev (1 minutt siden): Hvis man er har det bra med seg selv, ikke har noe problem med å komme i kontakt med mange mennesker og man har mulighet til å gå på date med mange ulike menn, hva skal man da med en matchmaker? Er det ikke stort sett mennesker som TS som ender opp hos en marchmaker? De som har forsøkt alt i lengre tid? Det handler om type mennesker man kommer i kontakt med. Våre kunder er i hovedsak kvinner som ikke har tid til å drive å lete på nettet selv eller som er lei av å gå på mange dater for å bli kjent. De vil heller at vi gjør jobben for dem og så blir de introdusert til menn som de vet er en match på papiret og innehar det de ser etter og kun de. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESFP Skrevet 10. september 2023 #7 Del Skrevet 10. september 2023 Nettinettet skrev (17 minutter siden): Det handler om type mennesker man kommer i kontakt med. Våre kunder er i hovedsak kvinner som ikke har tid til å drive å lete på nettet selv eller som er lei av å gå på mange dater for å bli kjent. De vil heller at vi gjør jobben for dem og så blir de introdusert til menn som de vet er en match på papiret og innehar det de ser etter og kun de. Jeg forstår godt at mange ønsker å betale noen for å gjøre den delen av jobben med å finne en partner. Likevel mener jeg at årsaken til at man ikke finner det man ønsker oftest handler om egen psykologi og er noe som kan/bør utforskes sammen med en psykolog. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #8 Del Skrevet 10. september 2023 55 minutter siden, Nettinettet said: Siden jeg jobber som matchmaker så kan jeg dele ut i fra mitt ståsted bare: Matchmaking var lenge for de som ønsket en livspartner - gjerne de som var ugifte og som ville finne noen som de hadde større sjanse om noe varig med. Men nå i dag benytter mange single matchmakingsider som datingsider også. I selskapet jeg jobber har man mulighet til å velge om man søker etter kjæreste eller livspartner. Forskjellen på disse to er at søker man kjæreste så søker man etter å finne noen man har det fint med og kan dele deler av tiden med, men ikke på heltid. Noen søker først en kjæreste men er åpne for at det kan utvikle seg til et livpartner forhold på sikt. Priser varierer ut i fra konseptene og også hvem de har som kunder. Der jeg jobber har vi bare kvinner som kunder og det er dermed alltid gratis for menn. Andre selskaper har begge som kunder og dermed kan man være gratis uavhengig av kjønn. Kundene vi jobber for tar kontakt med oss i hovedsak fordi de ikke orker å lete selv. De er lei av hele den blikjentfasen for å finne ut om man er en match, og selve tidsbruken som må til når man leter selv. De er også ofte veldig opptatte med mange ting som skjer i livet slik at de ikke har tid til å drive å date masse og vil heller ansette noen til å finne gode matcher som innehar det de ser etter før de blir introdusert til noen. Litt sånn som når man benytter seg av venner og familie til å bli introdusert til noen som venner og familie (som kjenner en) vil anbefale. Jeg tror man ikke trenger en matchmaker for å finne seg en kjæreste. Man kan fint finne noen ved å gjøre jobben selv og spare de pengene. Men for noen så er det en enklere løsning eller noe de ønsker fordi de vil være mer private. Hvordan fungerer det for de som ikke er så attraktive? Det er jo mange som er evig single og aldri får noe napp på appene på grunn av utseende, status eller økonomi. Er matchmaking kun fordi som i utgangspunket har alle forutsetninger, men bare ikke gidder å bruke tid? Anonymkode: 5d571...aeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettinettet Skrevet 10. september 2023 #9 Del Skrevet 10. september 2023 ESFP skrev (9 minutter siden): Jeg forstår godt at mange ønsker å betale noen for å gjøre den delen av jobben med å finne en partner. Likevel mener jeg at årsaken til at man ikke finner det man ønsker oftest handler om egen psykologi og er noe som kan/bør utforskes sammen med en psykolog. Det er så utrolig individuelt at jeg ikke tror det finnes noen fasit på det. Jeg vet bare at mange som ikke treffer noen de liker på datingsider finner noen de liker hos oss. Noen ganger treffer de også noen de ikke likte på datingsider som de liker via oss, fordi vi viser dem personlighet og verdisettinger før utseende. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan fungerer det for de som ikke er så attraktive? Det er jo mange som er evig single og aldri får noe napp på appene på grunn av utseende, status eller økonomi. Er matchmaking kun fordi som i utgangspunket har alle forutsetninger, men bare ikke gidder å bruke tid? Anonymkode: 5d571...aeb Mange som har et mindre attraktivt utseende som gjør at de ikke lykkes via appene, lykkes bedre via matchmaking. MEN, det er et men her. De må ha andre egenskaper som kompenserer for utseende. Det kan være at er utrolig sjarmerende og engasjerende å være sammen med. De har kanskje høy selvfølelse eller en væremåte som gjør dem attraktive når man teffes. Jeg har utrolig mange opplevelser hvor jeg blir positivt overrasket når jeg treffer kandidatene via digitalt møte, kontra det jeg tenkte om han via bildene som han har sendt. Fordi han rett og slett er dårlig på å ta bilder eller er lite fotogen. For slike menn (og noen kvinner) er definitivt matchmaking et bra alternativ. Alle selskaper har forskjellige kriterier, og hos oss er god og ordnet økonomi et must. Du trenger ikke være rik, men du må kunne betjene livstilen du har. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #10 Del Skrevet 10. september 2023 4 minutter siden, Nettinettet said: Mange som har et mindre attraktivt utseende som gjør at de ikke lykkes via appene, lykkes bedre via matchmaking. MEN, det er et men her. De må ha andre egenskaper som kompenserer for utseende. Det kan være at er utrolig sjarmerende og engasjerende å være sammen med. De har kanskje høy selvfølelse eller en væremåte som gjør dem attraktive når man teffes. Jeg har utrolig mange opplevelser hvor jeg blir positivt overrasket når jeg treffer kandidatene via digitalt møte, kontra det jeg tenkte om han via bildene som han har sendt. Fordi han rett og slett er dårlig på å ta bilder eller er lite fotogen. For slike menn (og noen kvinner) er definitivt matchmaking et bra alternativ. Alle selskaper har forskjellige kriterier, og hos oss er god og ordnet økonomi et must. Du trenger ikke være rik, men du må kunne betjene livstilen du har. Jeg tenker kanskje først og fremst på en som f.eks. har aspergers eller lignende sosiale utfordringer, eller kanskje er ufør på en relativt lav sats. Anonymkode: 5d571...aeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettinettet Skrevet 10. september 2023 #11 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker kanskje først og fremst på en som f.eks. har aspergers eller lignende sosiale utfordringer, eller kanskje er ufør på en relativt lav sats. Anonymkode: 5d571...aeb Jeg blir alltid veldig lei meg når jeg må si nei til det. Fordi jeg vet at er det noe som hadde vært en god løsning for den typen mennesker så er det matchmaking. Jeg jobbet i noen år som selvstendig matchmaker og da hadde jeg en kunde med arpergers og jeg klarte å finne en flott jente til han, men han hadde råd til å la meg lete lenge også. De som ikke har råd til å ansette en matchmaker står uten hjelp desverre. Vi må jo ha lønn for jobben vi gjør vi som alle andre. Jeg tenker at dette er noe som staten kanskje burde gått inn for å finansiere som et tiltak for økt livskvalitet, fordi for veldig mange som har fysiske eller psykiske utfordringer vil det å ha en kjæreste øke livskvaliteten betraktelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #12 Del Skrevet 10. september 2023 6 minutter siden, Nettinettet said: Jeg blir alltid veldig lei meg når jeg må si nei til det. Fordi jeg vet at er det noe som hadde vært en god løsning for den typen mennesker så er det matchmaking. Jeg jobbet i noen år som selvstendig matchmaker og da hadde jeg en kunde med arpergers og jeg klarte å finne en flott jente til han, men han hadde råd til å la meg lete lenge også. De som ikke har råd til å ansette en matchmaker står uten hjelp desverre. Vi må jo ha lønn for jobben vi gjør vi som alle andre. Jeg tenker at dette er noe som staten kanskje burde gått inn for å finansiere som et tiltak for økt livskvalitet, fordi for veldig mange som har fysiske eller psykiske utfordringer vil det å ha en kjæreste øke livskvaliteten betraktelig. Klart matchmakeren må ha betalt, men det er ikke det jeg snakker om. Det jeg lurer på om er mer om du mener svak økonomi (som f.eks. en inntekt på under 300 000 før skatt) gjør det umulig å finne en som vil ha vedkommende. Anonymkode: 5d571...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettinettet Skrevet 10. september 2023 #13 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klart matchmakeren må ha betalt, men det er ikke det jeg snakker om. Det jeg lurer på om er mer om du mener svak økonomi (som f.eks. en inntekt på under 300 000 før skatt) gjør det umulig å finne en som vil ha vedkommende. Anonymkode: 5d571...aeb Så lenge økonomien er ordnet så er det ingen minstegrense. Altså det er ikke slik at inntekt er avgjørende for å kunne bli matchet eller ikke. Men du må kunne betjene livsstilen du har og dermed ha det bra med deg selv og den økonomien du har. Vi jobber for kvinner fra 25 til 75 år. De er i forskjellige faser i livet hvor økonomi også er på forskjellige stadier. Det er helt normalt for kvinner på 25 å bli matchet med menn som har rundt 300.000 eller mindre i inntekt fordi de kanskje er student på heltid eller bare jobber deltid under studietiden. Eller eldre som er minstepensjonister men som lever godt og har det bra på tross av det. Kanskje de har betalt ned lånet på huset eller ikke har hatt huslån. De mennene som er attraktive hos oss er mennene som er positive, viser engasjement og initativ og som har det bra med seg selv og livet de lever. Drivkraft er også sexy og at de har mål de jobber mot. At de har fått til noe i livet står likestilt med det samme. Det har ikke noe betydning hva det er, det handler bare om at de har skapt noe, fått til noe, bidratt med noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #14 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 12.44): Nå aner jeg ikke hvor dyrt det er og hvordan det funker, men har blitt litt nysgjerrig. Er dette veien å gå når man ønsker seg et varig forhold? Det er ikke alle av oss som finner kjæreste på apper/ på nett eller via venner eller interesser. Anonymkode: 079bc...2d2 Testet du det ut? Jeg er også nysgjerrig på dette. Anonymkode: 5f809...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå