Gå til innhold

Bruk LANG tid på å bli kjent med en potensielt ny partner - uten berøring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan unngå å bli sammen med noen som er skadelig for deg? Eller oppdage at du ikke egentlig kjente kjæresten din så godt likevel? Bli skikkelig godt kjent før dere går videre! I verste fall får du en ny venn, i beste fall får du et bunnsolid forhold, som ikke bare er basert på illusjoner, drømmer og overfladisk tiltrekning.

Er du åpen for en 90-dagers bli-kjent-fase uten kyss og sex, men bare bli skikkelig kjent?

Jeg tror at det er skikkelig smart! Smartere jo flere traumer du bærer fra tidligere misbruk eller dårlige forhold.

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips er å la den andre part bli varme i trøya, utrolig hva slags sider folk viser når de tror de har deg på et tidspunkt. 

Anonymkode: 6a878...a62

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hittil i liv kun blitt forelsket og kjærester men menn som først var venner i lang lang tid. For meg kom forelskelsen som kastet på meg. De har alle hatt følelser lenge, men ikke turt å si eller gjøre no.

Nå har jeg vært singel og alene med barn en halv evighet. Så møtte jeg mannen med stor M ved en tilfeldighet. Vi har gjort det vanlige løpet med dating, turer, middag, besøk, sex, forhold, introdusert venner, så barn, så familie, felles planer blir lagt frem i tid. 

Han her har alt jeg ønsket meg og det jeg ikke visste jeg trengte 

Så, begge deler har fungert for meg 🥰

Anonymkode: f30c2...d69

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har hittil i liv kun blitt forelsket og kjærester men menn som først var venner i lang lang tid. For meg kom forelskelsen som kastet på meg. De har alle hatt følelser lenge, men ikke turt å si eller gjøre no.

Nå har jeg vært singel og alene med barn en halv evighet. Så møtte jeg mannen med stor M ved en tilfeldighet. Vi har gjort det vanlige løpet med dating, turer, middag, besøk, sex, forhold, introdusert venner, så barn, så familie, felles planer blir lagt frem i tid. 

Han her har alt jeg ønsket meg og det jeg ikke visste jeg trengte 

Så, begge deler har fungert for meg 🥰

Kan jeg spørre hvor mange år du var singel før du møtte han du er sammen med nå? 

Anonymkode: 4b71c...b53

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor mange år du var singel før du møtte han du er sammen med nå? 

Anonymkode: 4b71c...b53

Lenge 🤪 9 år...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg mener dette er beste måten å finne rikitg partner på. Men motivet for å bli kjent før man er fysisk intim bør være basert på trygghet i seg selv og et ønske om å utforske andre former for intimitet, og ikke frykt for at den man dater er en manipulator eller giftig person. 

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det å bli kjent med selve mennesket er hovedmotivet, @ESFP, men å føle seg tryggere på å ikke gjenta gamle mønstre er en veldig bra bieffekt.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg er veldig fan av dette og er glad for at du la dette ut @Andro Det jeg anbefaler er 12 dater istedenfor tidsrammen på 90 dager. I løpet av disse 12 datene er det enkelte ting som må ha bli gjort: 

• Man har blitt kjent med koleger eller noen venner
  • Man har vært hjemme hos hverandre for å se hvordan man bor
  • Man har gjort en aktivitet sammen hvor en av to aldri har gjort den aktiviteten. (for å finne ut av hvordan man lærer bort og takler ting man ikke kan fra før) 
  • Man har vært på en weekendtur eller reist bort sammen slik at man må tilbringe mer enn ett døgn sammen. Hjemme hos dater teller ikke. 
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå er jeg gift, men etter å ha vært borti hele tre (!) aseksuelle ekskjærester, hadde jeg takket nei til slik opplegg. Å ha regler bare for å ha regler, tvinge seg til å ikke være fysisk i hele tre måneder når man ønsker og har behov for det, er bare noe forbanna tull. Alt med spill og regler hører ikke hjemme i de voksnes verden. 

Anonymkode: 537f7...403

• Liker 6
Skrevet

Neh. Hadde ikke giddi. Siste ex hadde vi sex dagen etter vi ble sammen. Forrige der tre uker. Ikke derfor forholdene røk…

Anonymkode: 7693c...bdc

Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Hvordan unngå å bli sammen med noen som er skadelig for deg? Eller oppdage at du ikke egentlig kjente kjæresten din så godt likevel? Bli skikkelig godt kjent før dere går videre! I verste fall får du en ny venn, i beste fall får du et bunnsolid forhold, som ikke bare er basert på illusjoner, drømmer og overfladisk tiltrekning.

Ja, det tror jeg på

Er du åpen for en 90-dagers bli-kjent-fase uten kyss og sex, men bare bli skikkelig kjent?

I mitt tilfelle tror jeg på en lang bli kjent fase uten sex. Men berøring, kyss og klem synes jeg er en utrolig fin ting å ha sammen i lang tid fr sex.

Jeg tror at det er skikkelig smart! Smartere jo flere traumer du bærer fra tidligere misbruk eller dårlige forhold.

Ja, det ror jeg.

Men tror at berøring og kos må og komme lenge før sex

• Liker 2
Skrevet
Andro skrev (55 minutter siden):

Tenker at det å bli kjent med selve mennesket er hovedmotivet, @ESFP, men å føle seg tryggere på å ikke gjenta gamle mønstre er en veldig bra bieffekt.

Ja, det å bli kjent er vikitg. Men jeg tror mange vil bruke denne strategien fordi de er blitt skuffet gang på gang og er desperat etter å finne en ny strategi som fungerer, og så hører de om denne strategien og tenker det er lurt. Da går mange i fellen ved at de setter opp en vegg, slipper ikke den andre inn på noen områder og skal teste personen for å se om han holder ut i tre måneder for å være verdig et forhold. En "hard to get" strategi, som bare skyver andre mennesker unna. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, Andro said:

I verste fall får du en ny venn, i beste fall får du et bunnsolid forhold, som ikke bare er basert på illusjoner, drømmer og overfladisk tiltrekning.

I realiteten så faser mann ut både de mennene med gode intensjoner og de med dårlig ved å gjøre dette. Tror en 90 dagers prøveperiode for å kunne kvalifisere seg som "en god fyr" er noe de aller fleste med selvrespekt her i livet styrer unna. Spesielt når det er snakk om at man blir satt på denne prøveperioden av en person man ikke kjenner.

Skulle virkelig ønske det ikke fantes uærlige og dårlige menn der ute, men fremdeles virker dette  som en fryktelig dum ide.

Endret av Bigote
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke at man faser ut folk med gode intensjoner ved å ta seg god tid, selv om tre måneder kanskje er lenge uten litt kos og klem. Mye av det vi føler sammen med andre i starten er kroppens kjemi og reint lureri, og det er viktig at det ikke overskygger realitetene i hvem den potensielle partneren er, og hvordan dette vil gå i lengden.
Det viktige er vel at man er oppriktig fra start når man begynner på en ny relasjon med slik progresjon.
For meg framstår det som veldig attraktivt. Da når man å snakke gjennom de fleste livsaspekter, og få noen felles opplevelser.

Lovebombing og tidspress er i alle fall bare skremmende. Det gir meg klaustrofobi, og da stenger jeg av og takker for meg.

• Liker 3
Skrevet

Tror det ligger mye i dette og har selv blitt knyttet og blindt forelsket etter sex så tror det er optimalt at man blir kjent som venner først og kanskje småflørter litt og avventer sex. Dessverre klarer jeg ikke det selv, jeg måtte nok hatt en jeg lå med på si om jeg skulle klart det og da starter jo forholdet med en løgn. 

Anonymkode: c4427...402

Skrevet

Nei, jeg tror de jeg hadde datet hadde trodd at jeg ikke egentlig likte dem. Jeg liker heller ikke å skulle "teste" folk sine verdier på den måten. Jeg syntes det er manipulerende.

Skrevet
Andro skrev (3 timer siden):

Syntes ikke 90 dager er mye i det hele tatt jeg. Kan lett date i 90 dager uten kyss/sex.

Anonymkode: 2fb7f...897

• Liker 2
Skrevet
Refreng skrev (26 minutter siden):

Nei, jeg tror de jeg hadde datet hadde trodd at jeg ikke egentlig likte dem. Jeg liker heller ikke å skulle "teste" folk sine verdier på den måten. Jeg syntes det er manipulerende.

Du tenker helt omvendt fra meg. Å være genuint interessert i å bli kjent med noen er virkelig interesse. Du ville aldri ha giddet å være nysgjerrig på noen du ikke likte.
Det å ha god tid til å fortelle og vise hvem man er vil virkelig være det motsatte av manipulering. Det lurer ingen.
Manipulering er å innbille noen at du er annerledes enn du faktisk er; når det du sier og det du gjør ikke stemmer over ens - over tid. Å avsløre om folk er manipulerende er ikke manipulering, men å være til  - sammen - over tid.

Å fortelle noen at "du liker meg ikke du!" fordi man ikke hiver seg hals over hodet inn i det ukjente; det er manipulerende.

Når spenning og forventninger bygger seg gradvis opp mens man blir kjent med hele mennesket så er det gode sjanser for at man klaffer når man går all in. Og de som oppdager noe negativt i en slik datingfase har god anledning til å trekke seg uten å ha blitt forledet.

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Andro said:

Du tenker helt omvendt fra meg. Å være genuint interessert i å bli kjent med noen er virkelig interesse. Du ville aldri ha giddet å være nysgjerrig på noen du ikke likte.
Det å ha god tid til å fortelle og vise hvem man er vil virkelig være det motsatte av manipulering. Det lurer ingen.
Manipulering er å innbille noen at du er annerledes enn du faktisk er; når det du sier og det du gjør ikke stemmer over ens - over tid. Å avsløre om folk er manipulerende er ikke manipulering, men å være til  - sammen - over tid.

Å fortelle noen at "du liker meg ikke du!" fordi man ikke hiver seg hals over hodet inn i det ukjente; det er manipulerende.

Når spenning og forventninger bygger seg gradvis opp mens man blir kjent med hele mennesket så er det gode sjanser for at man klaffer når man går all in. Og de som oppdager noe negativt i en slik datingfase har god anledning til å trekke seg uten å ha blitt forledet.

Å la være ta oppvasken bare fordi du vil se om partner tar den eller ikke- er manipulerende. Det er samme prinsipp her. Den eneste grunnen du lar være ha sex før det har gått 3 mnd er at du skal teste om han er grei. Alt det andre du sier er ikke relevant til selve handlingen som er utspekulert og ment for å teste en annen person sine verdier på en kunstig måte

At det finnes andre som lyver om at de liker deg er ikke en god grunn for å selv manipulere

Skal sies at det finnes mange manipulerende mennesker som lett venter på sex i 3 måneder om de tror du er naiv og kan lures. Det finnes mennesker som spiller den gode samaritan i 2 år til dere er gift før de viser sitt sanne ansikt. Tid er større problem for de som genuint bryr seg om deg- enn de som gir faen. De som gir faen er fortsatt grei med deg- mens de har sex med andre bak din rygg

Å vente i 3 mnd på å ha sex vil aldri kompensere for manglende sosial innsikt der man ikke kan se gjennom den andre personen sin maske.

Skrevet
Refreng skrev (12 minutter siden):

Å la være ta oppvasken bare fordi du vil se om partner tar den eller ikke- er manipulerende. Det er samme prinsipp her. Den eneste grunnen du lar være ha sex før det har gått 3 mnd er at du skal teste om han er grei. Alt det andre du sier er ikke relevant til selve handlingen som er utspekulert og ment for å teste en annen person sine verdier på en kunstig måte

At det finnes andre som lyver om at de liker deg er ikke en god grunn for å selv manipulere

Skal sies at det finnes mange manipulerende mennesker som lett venter på sex i 3 måneder om de tror du er naiv og kan lures. Det finnes mennesker som spiller den gode samaritan i 2 år til dere er gift før de viser sitt sanne ansikt. Tid er større problem for de som genuint bryr seg om deg- enn de som gir faen. De som gir faen er fortsatt grei med deg- mens de har sex med andre bak din rygg

Å vente i 3 mnd på å ha sex vil aldri kompensere for manglende sosial innsikt der man ikke kan se gjennom den andre personen sin maske.

Dette. Å vente bare for å vente, teste og sjekke gjør man ikke når man er voksen. Hvis en mann hadde latt være å kysse og ta på meg i tre måneder, hadde jeg ansett ham som venn, eventuelt en aseksuell mann som ønsket et platonisk forhold.

Anonymkode: 537f7...403

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...