AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 Hei! Forrige uke hadde jeg en ubehagelig opplevelse, hadde et TIA. Trolig utløst av stress (selv om jeg bare jobber 50%).. Blitt satt på blodfortynnede, Er ganske "normal" igjen nå, bare utrolig sliten og er jo såklart litt preget av hendelsen. Føler jeg trenger et par dager for å hente meg inn, men vet ikke om det er innafor? Burde jeg være åpen med ledelsen om det? Må vel evt ha sykemelding sidne jeg var borte på tor+fre (sykehuset)? Anonymkode: 342d1...57b 4
Taluno Skrevet 10. september 2023 #2 Skrevet 10. september 2023 Om du er sliten og preget, så er du jo ikke helt fin? 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #3 Skrevet 10. september 2023 Jo det vil jeg si er innafor.. godt det gikk bra! Anonymkode: aa71f...dbc 2
Rødstrupa Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! Forrige uke hadde jeg en ubehagelig opplevelse, hadde et TIA. Trolig utløst av stress (selv om jeg bare jobber 50%).. Blitt satt på blodfortynnede, Er ganske "normal" igjen nå, bare utrolig sliten og er jo såklart litt preget av hendelsen. Føler jeg trenger et par dager for å hente meg inn, men vet ikke om det er innafor? Burde jeg være åpen med ledelsen om det? Må vel evt ha sykemelding sidne jeg var borte på tor+fre (sykehuset)? Anonymkode: 342d1...57b Snakk m/fastlege først. Deretter sjefen din eventuelt. Det gjelder tross alt helsen din.Ta vare på deg selv, god bedring.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #5 Skrevet 10. september 2023 Som leder selv ville jeg satt stor pris på om en ansatt hadde vært åpen om dette, av to grunner. 1) jeg bryr meg om mine ansatte. 2) ved å vite kan man også tilrettelegge der det lar seg gjøre, og sammen finne beste måten å ha deg i jobb (trenger du pauser i løped av dagen, et sted å trekke deg tilbake, trigger lyd/lys/stress osv. Samt ha forståelse når du ber om noe. Når det kommer til sykemelding så er ikke det noe man selv bestemmer, det er legen som sykemelder og ikke pasienten. Og i ditt tilfelle må du ta kontakt med legen din for å vurdere om og hvor lang sykemelding/tilrettelegging du trenger. Anonymkode: 1d060...b91 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #6 Skrevet 10. september 2023 Pass på deg selv - nyt å kunne hente deg ordentlig inn først. Snakk med lederen din, tror alle skjønner at en som nettopp har hatt hjerneslag skal ha en sykemelding etterpå for å bli bra igjen!!! Anonymkode: aff01...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #7 Skrevet 10. september 2023 Hvorfor skriver du i overskriften at du er helt fin, når du i innlegget tilføyer at du er veldig sliten? Ja du trenger å være hjemme og hvile, og det skjønner alle. Anonymkode: 804a5...093 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #8 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei! Forrige uke hadde jeg en ubehagelig opplevelse, hadde et TIA. Trolig utløst av stress (selv om jeg bare jobber 50%).. Blitt satt på blodfortynnede, Er ganske "normal" igjen nå, bare utrolig sliten og er jo såklart litt preget av hendelsen. Føler jeg trenger et par dager for å hente meg inn, men vet ikke om det er innafor? Burde jeg være åpen med ledelsen om det? Må vel evt ha sykemelding sidne jeg var borte på tor+fre (sykehuset)? Anonymkode: 342d1...57b Det er helt innafor. Du trenger tid på å komme deg sånn er det bare. Anonymkode: 27873...43a 1
Andro Skrevet 10. september 2023 #9 Skrevet 10. september 2023 Ikke lur deg selv. Det er en stor belastning for kroppen, og du kan komme til å være sliten lenge. Unn deg et par ukers sykmelding. Jeg ville fortalt min leder at jeg neppe får varige men, men at jeg trenger tid til å ta meg inn igjen etter skaden. 2
Phoenix Heart Skrevet 10. september 2023 #10 Skrevet 10. september 2023 Det er mer enn greit. God bedring. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 Det er veldig dumt å stresse på videre nå og kanskje få enda et slag... Sliten og preget, ja du bør hvile. Anonymkode: bdcf5...adc 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #12 Skrevet 10. september 2023 Dersom du er veldig sliten og sier at tia-anfallet trolig kommer av stress, hadde jeg ikke vært i tvil om at sykemelding er det beste. Det kan være kroppen sin måte å gi beskjed om å roe ned. Man kan være stresset selv om man jobber bare 50 % på jobb, det er totalsituasjonen som betyr noe. Å få et større hjerneslag er jo virkelig ikke å anbefale. Nå har du et valg og du kan ta avgjørelser fordi du har mulighet til det. Får du et ordentlig hjerneslag kan du i verste fall dø eller få alvorlig funksjonsfall resten av livet. Da har man ikke mulighet til å ta et slikt valg mer, da er man tvunget til å leve ut i fra de forutsetningene man får. Dette er satt på spissen altså og i «verste-fall-tenkning», men det behøves noen ganger. Anonymkode: 57855...295 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #13 Skrevet 10. september 2023 Hadde tatt det litt med ro fremover! Masse god bedring❤️ Anonymkode: ceb08...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå