Gå til innhold

Ut å spise i Oslo - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:) vi får besøk av noen venner fra utlandet til uken og skal dra en tur til Oslo. Er en stund siden jeg har vært i byen, så tenkte å høre om noen hadde tips til bra steder å spise.
Vi har jo egentlig alltid spist på Egon når vi er i Oslo, og de pleier jo å ha helt vanvittig god mat i alle fall. Har jo også tenkt på Peppes, men vet ikke om det er like godt som det var før?? Uansett, tar jeg gjerne i mot tips til bra restauranter fra dere som er mer vant i Oslo:)

Anonymkode: 424d3...e4a

Skrevet

Olivia’s

villa paradiso

spaghetteria(?) ligger ved operaen 

den glade gris

Anonymkode: 32f68...bf3

Skrevet

Kommer jo veldig an på hva dere synes er god mat! Jeg selv synes Egon er litt "nødløsning" som fungerer fordi de har mye forskjellig og er veldig barnevennlig hvis man har med små barn (med lekerom etc). Synes Olivia som nevnt over har litt bedre mat i samme gate (enkelt, ikke for dyrt eller fancy, og raskt, men absolutt ikke noe gourmetopplevelse), men de har jo mindre utvalg da. 

Selv liker jeg veldig godt litt mer spennende smaker og litt høyere kvalitet på maten, og har vært veldig fornøyd med ASIA Aker brygge (asiatisk fusion mat, på en måte en slags asiatisk tapas, men de har også mer klassisk wokaktig mat for rimeligere og enklere alternativ enn smårettene). Men om du synes Egon har vanvittig god mat er det kanskje ikke noe for deg?

Anonymkode: 85923...93c

• Liker 1
Skrevet

Brasilia.

Anonymkode: 5392c...ef4

Skrevet

Sydøst eller Nodee!

Skrevet

Yaya's er jo alltid gøy, og god mat. 
Der peppern gror har nydelig indisk.

Vippa er morsom, og man får jo velge matkategori selv. Aleppo Bahebek har veldig god mat der. 
Hvis dere skal ha pizza er Villa Paradiso stedet. 
Barn vil sette pris på Pincho Nation.

Anonymkode: c8752...c07

• Liker 1
Skrevet

Hvilken type mat vil dere ha? Er det hovedsaklig burger, biff og pizza? Eller er dere interessert i sushi, indisk, tapas/meze?
Er det med eller uten barn?

Men tror aldri tidligere jeg har hørt noen definere Egon som "vanvittig god mat"...

Anonymkode: d7952...bda

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for tips!:) skal se på de. Er ikke så nøye på hva slags type mat egentlig, men må innrømme at jeg aldri har hørt om meze? Har ingen barn, så det er kun oss voksne. Mannen min er litt vrang i matveien, han har biffsnadder på Egon som favorittrett her i verden tror jeg haha:)

Skrevet

Egon og Peppes? Var litt usikker på om TS bare troller eller er fra Indre Kjøllefjord. 

Mye god mat i Oslo om du styrer unna Karl Johan. 

Anonymkode: 2d5b4...617

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips!:) skal se på de. Er ikke så nøye på hva slags type mat egentlig, men må innrømme at jeg aldri har hørt om meze? Har ingen barn, så det er kun oss voksne. Mannen min er litt vrang i matveien, han har biffsnadder på Egon som favorittrett her i verden tror jeg haha:)

Meze er noe lignende som tapas, men fra Tyrkia, Libanon etc.
Feniqia for eksempel, har helt nydelig libanesisk mat, og spesielt meze der er helt himmelsk. Samme med Habibi.

Men om dere vil ha veldig enkel mat, så ville jeg nok heller anbefalt disse:
Kverneriet for burger,
Mirabel hvor man kan få pizza, pasta og biff, eller noe mer avansert om man ønsker det,
Cafe Sara har litt av hvert
Grilleriet for ulike grillretter.
Det er langt høyere standard på maten enn hva Egon har, men samtidig ikke for avansert.

Anonymkode: d7952...bda

• Liker 1
Skrevet

Larsen på Majorstua, eller Schrøder ved St.Hanshaugen. Så får de skikkelig norsk mat 👍

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 11.57):

Dersom biffsnadder er favoritten, hva med å prøve en av byens biffrestauranter? Jeg vil anbefale KÖD, St.Lars eller trancher. EVentuelt, som nevnt over her, dratt på en skikkelig burgerrestaurant. Kverneriet og Døgnvill har hyggelige lokaler og herlige biffburgere. 

Samtidig vil jeg, som også andre over meg, ha anbefalt å benytte anledningen til å dra på noen av byens restauranter hvor de kjører «delekonsept» med maten. Siden dere er flere som skal ut og spise sammen så er det ofte både mer spennende, sosialt og hyggelig å spise på steder hvor det legges opp til flere små retter. Da får man prøvd mange flere retter, det er mer sosialt, kvelden varer lengre og man får en helaften ute. Slenger meg på anbefalingen om Feniqia, og vil legge til Zaratustra Mehane. Og stort sett de fleste asiatiske restauranter :)

Skrevet

Helt vanvittig god mat på Egon? Dette må jo være troll…

Anonymkode: fe678...194

• Liker 3
Skrevet

Anbefaler Egon og Peppes. Ikke fra mitt eget ståsted, men de fleste av stedene som nevnes har et litt smalere utvalg. Når man liker Egon og det er en favoritt, vil man fort oppleve at så og si alt av det andre som nevnes er for sært, spesielt eller hipt. Egon kjenner sitt publikum og TS med følge vil nok få dn god opplevelse der. Verdiene til TS med følge høres ut til å handle om det tradisjonelle, trygge, komfortable og gjenkjennelige. Da vil alt annet oppleves som en skuffelse og ikke gi opplevelsen de er ute etter. Så gå for det dere vet dere liker, hva andre liker er jo ikke det viktigste.

Anonymkode: 8d409...de7

• Nyttig 1
Skrevet
Entern skrev (På 10.9.2023 den 12.11):

Larsen på Majorstua, eller Schrøder ved St.Hanshaugen. Så får de skikkelig norsk mat 👍

Synes menyen på Larsen ser bra ut. Har også sett at Lorry(Bogstadveien?) har stekt makrell-noe jeg vil prøve! Men har dysbiose og er avhengig av god mathygiene…har fått matforgiftning ved 4 ulike tilfeller jeg har spist på restaurant😪Hva er “tryggest” av Larsen og Lorry’s?🙏

Anonymkode: b9381...56a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...