AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 Jeg fikk høre at jeg var så intens noen ganger. Jeg spør så mye. Jeg kan bli irritert inni meg når ikke folk kan være tydelige. Så spør jeg mye, i stedet burde jeg vel bare være mer aksepterende fordel andre sier. Føler meg så lei. Noen som har noen gode råd til meg? Anonymkode: ac211...b9f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #2 Skrevet 10. september 2023 for det, skulle det stå Anonymkode: ac211...b9f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #3 Skrevet 10. september 2023 Ikke spør så mye. Mange svarer vagt når det er noe man ikke ønsker å snakke om. Lær deg sosiale koder. Anonymkode: 05cae...ab1 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 Jobber med ei som har det for seg at hun skal vise så mye omsorg, være inkluderende, og da spør mye. Jeg begynner å bli skikkelig lei og begynt å bli veldig unnvikende og svarer henne kort. Jeg vet det er bare bra ment fra hennes side, men hun må lære seg litt sosiale koder og ikke grave slik. Så jeg har trukket meg litt unna henne. Anonymkode: aded4...6cd 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #5 Skrevet 10. september 2023 Det kan oppleves veldig intenst og pågående når folk spør veldig mye ja. Tror mange føler umiddelbar motvilje mot folk som spør og graver, det er veldig invaderende. Anonymkode: 2e0e7...9b0 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #6 Skrevet 10. september 2023 Hvilke folk er det snakk om? Jeg svarer ikke alltid tydelig på ting, men det kommer an på hvem som spør. Jeg liker ikke at alle skal vite alt om meg, så da kan jeg være vag med de som ikke er nære nok. Det samme er jeg med moren min rett og slett fordi hun prater for mye og spekulerer og snakker høyt om uinteressante ting, f.eks. hvem går med hund ute, hvem kjører gul bil osv. Da svarer jeg bare vet ikke, ja/nei o.l. Så det spørs hvem som sier det om deg, og hvilken relasjon dere har. Hvordan personligheten deres matcher. Anonymkode: 6715f...8b1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #7 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ikke spør så mye. Mange svarer vagt når det er noe man ikke ønsker å snakke om. Lær deg sosiale koder. Anonymkode: 05cae...ab1 Tar til meg det du sier. og jeg vet jeg ofte er for intens. Men det går ikke på å grave og nysgjerrighet. Det går på f.eks når noen forteller meg noe de vil fortelle. Jeg forstår ikke hvorfor de handler som de gjør, og spør da om hvorfor det ble slik, hvorfor det ble som det ble, hva grunnen var til at vedkommende gjorde og sa osv. Synes det er interessant med kommunikasjon og relasjoner, synes det er interessant å se ting fra flere sider. Filosofere høyt. Men kan se det kan være irriterende. Men selv synes jeg det er veldig kjekt når andre spør meg og setter spørsmål- AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan oppleves veldig intenst og pågående når folk spør veldig mye ja. Tror mange føler umiddelbar motvilje mot folk som spør og graver, det er veldig invaderende. Anonymkode: 2e0e7...9b0 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jobber med ei som har det for seg at hun skal vise så mye omsorg, være inkluderende, og da spør mye. Jeg begynner å bli skikkelig lei og begynt å bli veldig unnvikende og svarer henne kort. Jeg vet det er bare bra ment fra hennes side, men hun må lære seg litt sosiale koder og ikke grave slik. Så jeg har trukket meg litt unna henne. Anonymkode: aded4...6cd Anonymkode: ac211...b9f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #8 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tar til meg det du sier. og jeg vet jeg ofte er for intens. Men det går ikke på å grave og nysgjerrighet. Det går på f.eks når noen forteller meg noe de vil fortelle. Jeg forstår ikke hvorfor de handler som de gjør, og spør da om hvorfor det ble slik, hvorfor det ble som det ble, hva grunnen var til at vedkommende gjorde og sa osv. Synes det er interessant med kommunikasjon og relasjoner, synes det er interessant å se ting fra flere sider. Filosofere høyt. Men kan se det kan være irriterende. Men selv synes jeg det er veldig kjekt når andre spør meg og setter spørsmål- Anonymkode: ac211...b9f Tror endel folk kan oppleve dette som kritikk. Når du spør og graver om hvorfor de gjorde som de gjorde osv. Anonymkode: 2e0e7...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #9 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan oppleves veldig intenst og pågående når folk spør veldig mye ja. Tror mange føler umiddelbar motvilje mot folk som spør og graver, det er veldig invaderende. Anonymkode: 2e0e7...9b0 Men kan jeg si på en eller annen måte at det ikke er for å være invaderende ? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilke folk er det snakk om? Jeg svarer ikke alltid tydelig på ting, men det kommer an på hvem som spør. Jeg liker ikke at alle skal vite alt om meg, så da kan jeg være vag med de som ikke er nære nok. Nei, det er ikke nysgjerrighet på den måten jeg er. Tvert imot faktisk. Men jeg er interessert i forskjellige typer mennesker, og hvorfor ting blir sagt og gjort ulik v ulike mennesker Anonymkode: ac211...b9f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #10 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror endel folk kan oppleve dette som kritikk. Når du spør og graver om hvorfor de gjorde som de gjorde osv. Anonymkode: 2e0e7...9b0 Ja, det er nok det at de føler det som kritikk. Men jeg har jo heller ikke lyst til å fremstå slik, så må nok skjerpe meg. Anonymkode: ac211...b9f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tar til meg det du sier. og jeg vet jeg ofte er for intens. Men det går ikke på å grave og nysgjerrighet. Det går på f.eks når noen forteller meg noe de vil fortelle. Jeg forstår ikke hvorfor de handler som de gjør, og spør da om hvorfor det ble slik, hvorfor det ble som det ble, hva grunnen var til at vedkommende gjorde og sa osv. Synes det er interessant med kommunikasjon og relasjoner, synes det er interessant å se ting fra flere sider. Filosofere høyt. Men kan se det kan være irriterende. Men selv synes jeg det er veldig kjekt når andre spør meg og setter spørsmål- Anonymkode: ac211...b9f Så du oppfører deg som en psykolog? Jeg skjønner at folk ikke gidder. Anonymkode: 05cae...ab1 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #12 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tar til meg det du sier. og jeg vet jeg ofte er for intens. Men det går ikke på å grave og nysgjerrighet. Det går på f.eks når noen forteller meg noe de vil fortelle. Jeg forstår ikke hvorfor de handler som de gjør, og spør da om hvorfor det ble slik, hvorfor det ble som det ble, hva grunnen var til at vedkommende gjorde og sa osv. Synes det er interessant med kommunikasjon og relasjoner, synes det er interessant å se ting fra flere sider. Filosofere høyt. Men kan se det kan være irriterende. Men selv synes jeg det er veldig kjekt når andre spør meg og setter spørsmål- Anonymkode: ac211...b9f Du vet - sannsynligvis har de ikke selv reflektert over hvorfor ting ble som de ble, eller har et bevisst forhold til hvorfor de reagerer som de gjør. Du spør og graver om ting ikke kan gi deg et svar på, på stående fot. Og ikke sikkert de vil dele med deg, om de faktisk vet det. Det du spør om er egentlig fryktelig utleverende på det personlige plan. Bare for at de er venn med deg, og har lyst til å fortelle om hverdagen sin, så har de jo tross alt ikke samtykket til en time med psykoanalyse… Anonymkode: 2832c...886 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #13 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tar til meg det du sier. og jeg vet jeg ofte er for intens. Men det går ikke på å grave og nysgjerrighet. Det går på f.eks når noen forteller meg noe de vil fortelle. Jeg forstår ikke hvorfor de handler som de gjør, og spør da om hvorfor det ble slik, hvorfor det ble som det ble, hva grunnen var til at vedkommende gjorde og sa osv. Synes det er interessant med kommunikasjon og relasjoner, synes det er interessant å se ting fra flere sider. Filosofere høyt. Men kan se det kan være irriterende. Men selv synes jeg det er veldig kjekt når andre spør meg og setter spørsmål- Anonymkode: ac211...b9f Sånt er dritirriterende. Noen ganger forteller folk ting kun for å fortelle om en opplevelse, ikke fordi de ønsker feedback og 1000 spørsmål i retur. Anonymkode: dcec3...059 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #14 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du oppfører deg som en psykolog? Jeg skjønner at folk ikke gidder. Anonymkode: 05cae...ab1 Uff, jeg har nok tendenser til det. Jeg må skjerpe meg. Men har ikke problemer med at folk ikke gidder. Men kan nok se det selv t jeg må være mindre intens. Jeg har veldig ,ange gode folk rundt meg og gode venner. AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vet - sannsynligvis har de ikke selv reflektert over hvorfor ting ble som de ble, eller har et bevisst forhold til hvorfor de reagerer som de gjør. Nei de har nok ikke det. Men er ikke det interessant at jeg reflekterer over det og spør, og får de selv til å tenke over ting. Vel, kanskje ikke så interessant alltid. Jeg er nk litt mer filosoferende enn mange andre. AnonymBruker skrev (1 time siden): Du spør og graver om ting ikke kan gi deg et svar på, på stående fot. Ja, så kan nok det virke som et angrep fra min side, men det er jo ikke ment sånn. Ser det AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sånt er dritirriterende. Noen ganger forteller folk ting kun for å fortelle om en opplevelse, ikke fordi de ønsker feedback og 1000 spørsmål i retur. Anonymkode: dcec3...059 Sant Anonymkode: ac211...b9f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #15 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei de har nok ikke det. Men er ikke det interessant at jeg reflekterer over det og spør, og får de selv til å tenke over ting. Vel, kanskje ikke så interessant alltid. Jeg er nk litt mer filosoferende enn mange andre. Anonymkode: ac211...b9f Å filosofere over andres livsførsel, personlige valg osv er invaderende. Vent med å spørre til de selv evt ber om ditt synspunkt eller vurdering av en problemstilling de måtte ha. Da er personen selv åpen for og interessert i å reflektere. Å være filosofisk på andres vegne, uten å være invitert til det er ikke egentlig å være filosofisk, men å tråkke over andres grenser. Hvorfor har du ikke reflektert over, eller filosofert, hvordan dine spørsmål påvirker andre? Om dette er ting det er greit å spørre andre om? Hvordan kan det oppleves for vennene dine? Når du selv omtaler deg som: AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes det er interessant med kommunikasjon og relasjoner, synes det er interessant å se ting fra flere sider. Gjelder ikke det også deg selv…..? AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor de handler som de gjør, og spør da om hvorfor det ble slik, hvorfor det ble som det ble, hva grunnen var til at vedkommende gjorde og sa osv For jeg hører egentlig bare at du opptrer invaderende mot dine venner. Anonymkode: 2832c...886 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå