LilleBille Skrevet 22. januar 2006 #41 Skrevet 22. januar 2006 :hoppe: Blitt kjempeglad. Gitt søsteren min 1 mill, og satt av 2 mill. til hver av barna mine. Byttet ut bilen. Fått en håndtverker til å se over huset mitt - og reparert og fikset ALT. Leid et hus i Toscana og invitert gode venner til mat/vinkurs. Shoppet litt klær Reist litt mer Satt av en liten pott så alle nieser og nevøer fikk en kjempeoverraskelse julaften .. og satt av resten til å reise og kose meg litt fremover.
Gjest Bodillen Skrevet 22. januar 2006 #42 Skrevet 22. januar 2006 Jeg ville betalt all gjelda, bygget meg en helvets kåk med alt det siste innen miljøvennlig og energibesparende utsyr. Jeg ville satt av penger til utdanning og bolig til ungene, oppgradert huset til moren min og satt inn en pen sum på kontoen hennes. Jeg ville gitt mine og mannens søsken en sum hver. Også ville jeg tatt en pause fra jobben og tatt med familien til en øy hvor vi kunne kastet klokka, blitt kjent med oss selv og hverandre på en helt ny måte, badet i havet hver dag, gått på oppdagelsesferder, blitt kjent med fremmede kulturer osv...
skrue Skrevet 22. januar 2006 #43 Skrevet 22. januar 2006 Det er enkelt. 1) Jeg hadde satt alle pengene i en bank og ikke rørt dem på minst ett år. 2) Tenkt hva jeg eventelt skulle bruke dem til i løpet av det året. 3) Tenkt veldig nøye på hvem som skulle få vite at jeg hadde dem og oppført meg som om jeg ikke hadde hatt dem. (jeg har ingen gjeld å betale).
Lemming Skrevet 22. januar 2006 #44 Skrevet 22. januar 2006 (endret) ojoj. 1. Tatt lappen 2. Kjøpt bil 3. Kjøpt leilighet 4. "oppdatert" garderoben min 5. Kjøpt alle de bøkene jeg ønsker meg 6. Og alle filmene 7. Og alle cd'ene jeg ønsker meg 8. Opprettet en høyrentekonto med resten på, som skal betale for sønnen min sin konfirmasjon (feiring + gave), sertifikat, første bil, en "startpakke" til han flytter hjemmefra, og resten skulle jeg spare til ferier og andre spesielle anledninger. =) Endret 22. januar 2006 av lemming
Wonderwoman Skrevet 22. januar 2006 #45 Skrevet 22. januar 2006 Oi, da ville jeg: - Kjøpt meg et hus - kjøpt et hus/ leilighet til mamma i nærheten - Betalt ned all gjeld - Invitert broren min med familie hjem hit på besøk og dekt alle utgifter for dem (bor i danmark og vi sees alt for sjelden ) -Reist på en fin tur til syden med alle mine nærmeste -Satt av penger til utdanning m.m til sønnen min - Satt av en god del som bare kunne stå der og rente seg -Gått amok på shopping - Levd livet uten å tenke på penger som noe problem
Gjest christineemily Skrevet 22. januar 2006 #46 Skrevet 22. januar 2006 (endret) Blitt veldig glad betalt gjeld satt inn penger på barnas sparekontoer kjøpt leilighet til den ene mamma'n min kjøpt hytte på fjellet opprettet en feriekonto delt ut resten på søsken og tantebarn Endret 22. januar 2006 av christineemily
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #47 Skrevet 22. januar 2006 Jeg ville gitt mine og mannens søsken en sum hver. ← Han ene og kona hans har nok, men hva med meg???
Lykkelin Skrevet 22. januar 2006 #48 Skrevet 22. januar 2006 Veldedige organisasjoner? Da står nok fattighuset først på listen min. Og evnt. andre organisasjoner som jobber mot fattigdom i Norge, fordi jeg tror problemet er reelt og får for lite fokus i forhold til større organisasjoner som jobber mot utlandet. ← Ja. Hver dag dør bare 33 000 barn under fem år på grunn av fattigdom. Provoserende at disse får så mye oppmerksomhet i forhold til oss nordmenn. That's a pity...
momo Skrevet 22. januar 2006 #49 Skrevet 22. januar 2006 Jeg hadde betalt gjeld. Bygd hus. Mannen hadde slutta i jobb for og studere mer. Så hadde vi adoptert 2 barn fra Korea, er igang med adopsjon av en, men mannen mener vi ikke har råd til en til senere. Reist masse Kjøpt ny bil.
Gjest StoreSky Skrevet 22. januar 2006 #50 Skrevet 22. januar 2006 Mest sannsynlig besvimt allerførst.. -betalt gjeld (ikke så mye jeg har da) -kjøpt DRØMMEBOLIG!!! og innredet etter mine egne ønsker.. -investert slik at jeg og min familie kunne dra nytte av pengene senere (hvordan aner jeg ikke, måtte nok kontakten "noen"..) -lappen+bil -satt av penger til min datter slik at hun kan klare skole/lappen/bolig når den tid kommer. -dryppet penger/ting på resten av familien veledigeformål - reist til et sted og opprettet barneby!! hmm...tror ikke 10 mill holder for meg, hehe
Gjest Betty Boop Skrevet 22. januar 2006 #51 Skrevet 22. januar 2006 Ja. Hver dag dør bare 33 000 barn under fem år på grunn av fattigdom. Provoserende at disse får så mye oppmerksomhet i forhold til oss nordmenn. That's a pity... ← Jeg vet ikke om du misforstår meg, eller om du VIL misforstå meg? Jeg mener ikke at man ikke skal bry seg med Røde Kors, Redd Barna, Amnesty International, osv. Det er et stort behov, og det er MANGE som bryr seg. Jeg mener bare at man ikke skal feie under teppet at det også er folk som sliter i velstandslandet Norge. Det er lov å bry seg litt her hjemme også. Eller...?
Lykkelin Skrevet 22. januar 2006 #52 Skrevet 22. januar 2006 Jeg vet ikke om du misforstår meg, eller om du VIL misforstå meg? Jeg mener ikke at man ikke skal bry seg med Røde Kors, Redd Barna, Amnesty International, osv. Det er et stort behov, og det er MANGE som bryr seg. Jeg mener bare at man ikke skal feie under teppet at det også er folk som sliter i velstandslandet Norge. Det er lov å bry seg litt her hjemme også. Eller...? ← Nei, jeg misforstod deg egentlig ikke. Synes bare du kom med en noe søkt sammenligning mellom Norge og u-land, da jeg mener det er en selvfølge at oppmerksomheten gjenspeiler omfanget. Forøvrig er jeg enig i at økt fokus på fattigdom i Norge er en bra ting, og jeg synes det er fint at du brenner for denne saken.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #53 Skrevet 23. januar 2006 Jeg hadde gitt 500 000 til hver bror jeg har 500 000 til foreldre Kjøpt nytt hus Ny bil Ny motorsykkel Hytte Båt Reist på lang ferie 1-2mnd Brukt en del på venner og fest Sett resten av pengene i banken, ville gardert meg med 2mill i banken til enhver tid iallfall, om det måtte gå på bekostning av materielle ting som står lenger oppe på ønskelista.
Gjest jamsi Skrevet 23. januar 2006 #54 Skrevet 23. januar 2006 Jeg hadde ikke jobbet 100% lenger, det er sikkert. Men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg må ha noe fast å gjøre i hverdagen , men ikke nødvendigvis 8-16 eller hver dag. Skulle kjøpt meg et rekkehus med et soverom til hver av ungene Satt av noen kroner til barna Gitt noen kroner til et godt vennepar som har slitt økonomisk lenge uten å klage og syte av den grunn. Til slutt skulle jeg senket skuldrene og nytt den økonomiske friheten dette hadde gitt meg. En skikkelig ferie hvert år Å, jeg tror jeg hadde egnet meg som "mange"millionær.
La Luna Skrevet 23. januar 2006 #55 Skrevet 23. januar 2006 Jeg tror jeg hadde: -Betalt ned gjelda til foreldra mine -Betalt studielånet mitt (og ikke tatt opp mer....) -Betalt ned gjelda til brodern -Pussa opp leiligheten til mamma og pappa -Satt inn penger på bsu-konto til mine kusiner og fettere + niese -Gitt endel penger til brødrene mine (bsu-konto til han yngste tenker jeg....) -Tatt med hele slekta (HELE, altså tanter, onkler, søskenbarn og besteforeldre...) på tur et sted -Kjøpt meg leilighet enten her hjemme eller i Oslo -Latt det dryppe litt på venner -Hjulpet noen fattige venner av meg som bor i et land langt langt borte.... Og da hadde mesteparten av pengene vært brukt opp tror jeg....hehe
Tinken Skrevet 23. januar 2006 #56 Skrevet 23. januar 2006 Ragert med vantro! Deretter fått sjokk! Når jeg hadde fått summet meg litt; Tatt helikopterutdannelse! Kjøpt helikopter. Studert grafologi i utlandet. Fått meg leilighet. Gitt penger til familien, det de måtte trenge. Spart resten til fremtidige barn og andre. Bestemt meg for en god ting jeg kan gjøre for andre og bruke tid og ressursene mine på det.
Floja Felíz Skrevet 23. januar 2006 #57 Skrevet 23. januar 2006 Jeg lever for å reise, så jeg ville fått folk til å pusse opp hele huset mens jeg tok med meg min kjære på tur jorden rundt i ett år for å oppleve alt vi har drømt om. Så ville jeg kjøpt et feriehus på den plassen vi forelsket oss mest i på jorden rundt-turen vår og invitert familie og venner på herlig ferie der. Resten hadde jeg satt i banken så det kunne forrente seg så vi har råd til små utskeielser i hverdagen og spontane turer når det trengs mest. Åhh... for en drøm!!
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #58 Skrevet 24. januar 2006 *Adoptert *Bygget huset jeg har tegnet *Kjøpt nytt kjøkken til venninden min *Satt av penger til tantebarn *Kjøpt ny bil til meg og sambo *Gitt penger til søstern min *Gitt penger til svigerinne og svoger *Giftet meg *Reist til Dubai på bryllupsreise *Investert resten
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #59 Skrevet 24. januar 2006 10 mill er ikke så mye penger. Hadde nok brukt 2/3 deler på drømmehuset mitt ( har en takst på 5,5) Og med litt oppussing hadde det fort gått 7 mill. Da er det tre mill igjen, det holder til litt personlig forbruk, bil, ferie. litt handling. Ville i det minste beholdt studielånet, for med så dyrt hus blir det en ganske høy formueskatt.....
Mini_me Skrevet 24. januar 2006 #60 Skrevet 24. januar 2006 Jeg hadde betalt ned gjeld... kjøpt hytte på fjellet eller i utlandet...... jobbet mindre...og kost meg med mann og barn. Hadde gitt til søsken også....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå