AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 I hvilke situasjoner mener dere at det ikke passer med jeans? Jeg mener at man kan style jeans opp og ned slik at det passer til alt Anonymkode: ae226...7da 1
Yodas Skrevet 10. september 2023 #2 Skrevet 10. september 2023 Det er steder hvor jeg ikke ville gått i jeans: I kirken, i operaen, i bryllup etc. Hva andre gjør får være opp til dem selv. 4
Phoenix Heart Skrevet 10. september 2023 #3 Skrevet 10. september 2023 Bryllup, konfirmasjon, dåp og begravelse. Heller ikke julaften og 17.mai. 11 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 Passer ikke i bryllup, kirken, operaen eller hvis du er gjest i Dagsrevyen f.eks. Anonymkode: 5ed1e...d93 1
Daria Skrevet 10. september 2023 #5 Skrevet 10. september 2023 Jeans er hverdagsplagg - uansett hvordan du styler det er det ikke egnet for mer festlige og formelle anledninger. 8 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #6 Skrevet 10. september 2023 Djins duger til alt. Anonymkode: 9bf09...4bc 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #8 Skrevet 10. september 2023 Yodas skrev (1 time siden): Det er steder hvor jeg ikke ville gått i jeans: I kirken, i operaen, i bryllup etc. Hva andre gjør får være opp til dem selv. AnonymBruker skrev (1 time siden): Passer ikke i bryllup, kirken, operaen eller hvis du er gjest i Dagsrevyen f.eks. Anonymkode: 5ed1e...d93 I bryllup kan jeg være enig, men hvorfor ikke i kirken eller operaen? Anonymkode: ae226...7da 2
Taluno Skrevet 10. september 2023 #9 Skrevet 10. september 2023 Bryllup, dåp, begravelse og andre lignende sermonier. 2
Yodas Skrevet 10. september 2023 #10 Skrevet 10. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: I bryllup kan jeg være enig, men hvorfor ikke i kirken eller operaen? Anonymkode: ae226...7da Det handler jo ikke om kirkebygget i seg selv. Jeg kan møte opp på korøvelse i jeans, selv om koret øver i en kirke. Men sånn ellers er det først og fremst ved høytidelige anledninger jeg går i kirken, og da passer det seg å pynte seg. Operaen, klassiske konserter etc., ja da pynter jeg meg. Ikke stivpyntet, kan ta på en penpukse og bluse, men ikke jeans. Fordi jeg synes det hører med, det er noe ikke-hverdagslig for meg. Det er ofte vakre bygg, og de som er på scenen har fine kostymer. Det er noe med helheten og opplevelsen. Hva andre gjør legger jeg meg ikke opp i. 2
Kniv & gaffel Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 Yodas skrev (8 timer siden): Det er steder hvor jeg ikke ville gått i jeans: I kirken, i operaen, i bryllup etc. Hva andre gjør får være opp til dem selv. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Passer ikke i bryllup, kirken, operaen eller hvis du er gjest i Dagsrevyen f.eks. Anonymkode: 5ed1e...d93 I kirka på en vanlig søndag er det helt greit med jeans. Det er mange som bruker det. Jeg synes det er hyggelig å pynte meg og ha på kjole eller skjørt når jeg skal på gudstjeneste, men jeg kan også gå i jeans eller andre typer bukser. I bryllup eller som gjest i barnedåp tar det seg dårligere ut med jeans i kirka. I begravelse kan en mørk blå eller sort gå an, i alle fall hvis man ikke er blant de nærmeste til den avdøde. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #12 Skrevet 10. september 2023 Operaen trenger jeans. Anonymkode: 185f3...f26 1
Bacteria Skrevet 11. september 2023 #13 Skrevet 11. september 2023 Høytidelige anledninger. Bryllup, barnedåp, konfirmasjon, jubileum. Dvs er det 50-årslag ala naustfest, da kan du stille med jeans og lusekofte men ikke hvis det er gullbryllup på Britannia. Syns ikke jeans er helt innenfor på 17.mai, julaften eller i juleselskap heller. I begravelse kan mørk jeans til nød gå, hvis du har en mer perifer rolle. Og så har du selvfølgelig de som har kleskode i jobben, i visse situasjoner der passer ikke jeans. Det hele handler om å vise verden at du har en viss situasjonsforståelse og vet å velge klær etter anledning. Det er en form for sosial kompetanse.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #14 Skrevet 11. september 2023 Jeg synes egentlig aldri at det passer med jeans. Annet enn som arbeidstøy. Anonymkode: 1ecf2...ce4 3 1
Iso1 Skrevet 14. september 2023 #15 Skrevet 14. september 2023 (endret) Jeg kunne gått i jeans overalt, uansett anledning, pynte opp med rene hvite joggesko og en fin passende bluse til og en lett cardigan. Hvis det feks skal regne ute er det ikke noe vits å pynte seg noe nevneverdig, tenker litt vær også. Endret 14. september 2023 av Iso1 1
Guccitove Skrevet 29. september 2023 #16 Skrevet 29. september 2023 I bryllup er eneste jeg ikke ville gått i jeans
missLynch Skrevet 30. september 2023 #17 Skrevet 30. september 2023 Julaften, 17. mai, bryllup, konfirmasjon, dåp, begravelse og 90- årsfeiringen av bestemor. Ellers er det fritt fram alle andre dager i året
Thyra Skrevet 30. september 2023 #18 Skrevet 30. september 2023 Yodas skrev (På 10.9.2023 den 10.20): Det er steder hvor jeg ikke ville gått i jeans: I kirken, i operaen, i bryllup etc. Hva andre gjør får være opp til dem selv. I kirken er vel alle velkomne, uansett antrekk? Athena Freyja skrev (På 10.9.2023 den 10.24): Bryllup, konfirmasjon, dåp og begravelse. Heller ikke julaften og 17.mai. Julaften og 17. mai kommer vel veldig an på. Noen er jo hjemme alene disse dagene, eller på tur i marka, og da er det vel ingen som skal komme og diktere dem en kleskode. 2
Phoenix Heart Skrevet 30. september 2023 #19 Skrevet 30. september 2023 Thyra skrev (4 minutter siden): I kirken er vel alle velkomne, uansett antrekk? Julaften og 17. mai kommer vel veldig an på. Noen er jo hjemme alene disse dagene, eller på tur i marka, og da er det vel ingen som skal komme og diktere dem en kleskode. Mener jo selvfølgelig de som er i selskap hos andre, regnet med at alle forstod det. 2
Yodas Skrevet 30. september 2023 #20 Skrevet 30. september 2023 1 hour ago, Thyra said: I kirken er vel alle velkomne, uansett antrekk? Ja, de fleste er nok velkomne de fleste steder, men det var et spørsmål om hva som "passer". Selv om du får lov til å gå i hva du vil i de fleste sammenhenger og du ikke blir kastet ut, kan likevel noen synes det er respektløst av deg å gå i jeans ved høytidelige anledninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå