AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #21 Skrevet 10. september 2023 Lurer mest på om d funker for depersonalisering osv og ekstrem utslitthet og lite kontakt med følelser osv om d er forårsaket av depresjon som reaksjon på utbrenthet og «isolasjon « Anonymkode: e5cfd...bf0
Nev Skrevet 10. september 2023 #22 Skrevet 10. september 2023 Den beste medisinen mot depresjon er å ikke bruke medisinen,med mindre man snakker om alvorlig deresjon eller depresjon hvor liv og helse er i fare.Folk som sier at de lenger ikke hadde angst og at det fungerer utmerket osv vet ikke hvordan dette påvirker hjernen på sikt anatomisk og fysiologisk år etter år. Du blir IKKE lykkelig av å gå det. Tvert i mot. Du blir mer og mer likegyldig på lenger sikt. Du blir dempet tankemessig,følelsesmessig og du er ikke i kontakt med dine følelser, selv om man tror det. Problemet er at man ikke har en bevissthet om hvor likegyldig man blir før man faktisk har stått noen år uten. Det eneste det faktisk gjør er å sette en maske over dine problemer som man tror man tar tak i mens man går på det men som man lar det skure å gå. For nå "klarer man seg jo". Nå får jeg sikkert mange sure meldinger og hat. Men jeg vet enormt mye om depresjon. Dersom man har en depresjon og er nedstemt så er det en ÅRSAK og årsaken er sammensatt. Medisiner fikser ikke denne årsaken. Det kan gi en midlertidig avlastning. Men som regel ender det opp med at man etter åresvis med medisiner at man må trappe opp. Fordi den underliggende årsaken fortsatt ligger der. Det er skrevet flere bøker av psykiatere som selv har gått på det hvor det ender med at de må øke dosen og hvor de advarer. Norge er på verdenstoppen på dette. For vi er en gjeng late folk som ikke gidder å forstå at fra naturens side så presser naturen oss ned. Vi tyr til piller fordi vi er "utbrente". Samfunnet idag er blitt konstruert på en måte som er en selvfølge idag for hvorfor vi blir deprimert også. Din hjerne er konstruert på en måte som gjør ALT for å unngå ubehag og press i tillegg. Den gjør ALT for å tiltrekke seg belønning. Det finnes et hav av muligheter for å komme seg ut av depresjon, men vi tyr til medisiner fordi det er det legen skriver ut. Å komme ut av depresjon krever en enorm innsats, motvilje og selvinnsikt som foregår over flere år med hardt arbeid. Derfor gidder ikke Ola nordmann det og går til legen som sier; Her. Ta denne pillen. "Så har du det fint". 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #23 Skrevet 10. september 2023 Nev skrev (10 minutter siden): Den beste medisinen mot depresjon er å ikke bruke medisinen,med mindre man snakker om alvorlig deresjon eller depresjon hvor liv og helse er i fare.Folk som sier at de lenger ikke hadde angst og at det fungerer utmerket osv vet ikke hvordan dette påvirker hjernen på sikt anatomisk og fysiologisk år etter år. Du blir IKKE lykkelig av å gå det. Tvert i mot. Du blir mer og mer likegyldig på lenger sikt. Du blir dempet tankemessig,følelsesmessig og du er ikke i kontakt med dine følelser, selv om man tror det. Problemet er at man ikke har en bevissthet om hvor likegyldig man blir før man faktisk har stått noen år uten. Det eneste det faktisk gjør er å sette en maske over dine problemer som man tror man tar tak i mens man går på det men som man lar det skure å gå. For nå "klarer man seg jo". Nå får jeg sikkert mange sure meldinger og hat. Men jeg vet enormt mye om depresjon. Dersom man har en depresjon og er nedstemt så er det en ÅRSAK og årsaken er sammensatt. Medisiner fikser ikke denne årsaken. Det kan gi en midlertidig avlastning. Men som regel ender det opp med at man etter åresvis med medisiner at man må trappe opp. Fordi den underliggende årsaken fortsatt ligger der. Det er skrevet flere bøker av psykiatere som selv har gått på det hvor det ender med at de må øke dosen og hvor de advarer. Norge er på verdenstoppen på dette. For vi er en gjeng late folk som ikke gidder å forstå at fra naturens side så presser naturen oss ned. Vi tyr til piller fordi vi er "utbrente". Samfunnet idag er blitt konstruert på en måte som er en selvfølge idag for hvorfor vi blir deprimert også. Din hjerne er konstruert på en måte som gjør ALT for å unngå ubehag og press i tillegg. Den gjør ALT for å tiltrekke seg belønning. Det finnes et hav av muligheter for å komme seg ut av depresjon, men vi tyr til medisiner fordi det er det legen skriver ut. Å komme ut av depresjon krever en enorm innsats, motvilje og selvinnsikt som foregår over flere år med hardt arbeid. Derfor gidder ikke Ola nordmann det og går til legen som sier; Her. Ta denne pillen. "Så har du det fint". Utløst av å sitte fast i en utbrent situasjon hvor jeg er alene hele tiden Anonymkode: e5cfd...bf0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #24 Skrevet 10. september 2023 Må ha hjelp for å holde ut i situasjonen Anonymkode: e5cfd...bf0 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #25 Skrevet 10. september 2023 Nev skrev (39 minutter siden): Den beste medisinen mot depresjon er å ikke bruke medisinen,med mindre man snakker om alvorlig deresjon eller depresjon hvor liv og helse er i fare.Folk som sier at de lenger ikke hadde angst og at det fungerer utmerket osv vet ikke hvordan dette påvirker hjernen på sikt anatomisk og fysiologisk år etter år. Du blir IKKE lykkelig av å gå det. Tvert i mot. Du blir mer og mer likegyldig på lenger sikt. Du blir dempet tankemessig,følelsesmessig og du er ikke i kontakt med dine følelser, selv om man tror det. Problemet er at man ikke har en bevissthet om hvor likegyldig man blir før man faktisk har stått noen år uten. Det eneste det faktisk gjør er å sette en maske over dine problemer som man tror man tar tak i mens man går på det men som man lar det skure å gå. For nå "klarer man seg jo". Nå får jeg sikkert mange sure meldinger og hat. Men jeg vet enormt mye om depresjon. Dersom man har en depresjon og er nedstemt så er det en ÅRSAK og årsaken er sammensatt. Medisiner fikser ikke denne årsaken. Det kan gi en midlertidig avlastning. Men som regel ender det opp med at man etter åresvis med medisiner at man må trappe opp. Fordi den underliggende årsaken fortsatt ligger der. Det er skrevet flere bøker av psykiatere som selv har gått på det hvor det ender med at de må øke dosen og hvor de advarer. Norge er på verdenstoppen på dette. For vi er en gjeng late folk som ikke gidder å forstå at fra naturens side så presser naturen oss ned. Vi tyr til piller fordi vi er "utbrente". Samfunnet idag er blitt konstruert på en måte som er en selvfølge idag for hvorfor vi blir deprimert også. Din hjerne er konstruert på en måte som gjør ALT for å unngå ubehag og press i tillegg. Den gjør ALT for å tiltrekke seg belønning. Det finnes et hav av muligheter for å komme seg ut av depresjon, men vi tyr til medisiner fordi det er det legen skriver ut. Å komme ut av depresjon krever en enorm innsats, motvilje og selvinnsikt som foregår over flere år med hardt arbeid. Derfor gidder ikke Ola nordmann det og går til legen som sier; Her. Ta denne pillen. "Så har du det fint". Du bør ikke avvise andres erfaringer på den måten du gjør her. Likegyldighet er det noen få som kan oppleve, da bør de bytte til en annen type. Du skriver med "mindre man snakker om alvorlig depresjon", hvem er det du snakker til da, tror du? Du bør i det minste være ganske sikker på at TS ikke har alvorlig depresjon før du lirer av deg masse informasjon som i beste fall er unødvendig og i verste fall livsfarlig. TS er redd for å ta medisinene hun har blitt foreskrevet. Sannsynligvis skaper du mer uro hos en person som desperat forsøker å finne roen og motet til å ta i mot medisiner hun sårt behøver. Det er ingen grunn til at TS behøver å være redd. Hun kan stole langt mer på legen sin enn en anonym på KG som ikke har undersøkt henne og har tilgang til hennes helseopplysninger. Anonymkode: 2cd64...b1e 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #26 Skrevet 10. september 2023 17.11 skrev (6 timer siden): Jeg har ikke lenger panikkangst, og jeg gråter ikke hysterisk daglig. Det hjalp også veldig på både derealisering og depersonalisering. Jeg er langt mer påkoblet enn før. Å finne mening i tilværelsen er vanskeligere, men det er lettere nå når jeg ikke er handlingslammet av angst og depresjon. Kan jeg spørre hvilket preparat du bruker? Anonymkode: 8fa7d...533
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #27 Skrevet 10. september 2023 Antidepressiva hjalp meg til å roe ned hodet nok til å kunne ta imot hjelp og begynne jobbe med problemene mine. Følelsene mine ble svakere, jeg ble mer likegyldig, og det var akkurat det jeg trengte. Anonymkode: 66189...8f4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #28 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør ikke avvise andres erfaringer på den måten du gjør her. Likegyldighet er det noen få som kan oppleve, da bør de bytte til en annen type. Du skriver med "mindre man snakker om alvorlig depresjon", hvem er det du snakker til da, tror du? Du bør i det minste være ganske sikker på at TS ikke har alvorlig depresjon før du lirer av deg masse informasjon som i beste fall er unødvendig og i verste fall livsfarlig. TS er redd for å ta medisinene hun har blitt foreskrevet. Sannsynligvis skaper du mer uro hos en person som desperat forsøker å finne roen og motet til å ta i mot medisiner hun sårt behøver. Det er ingen grunn til at TS behøver å være redd. Hun kan stole langt mer på legen sin enn en anonym på KG som ikke har undersøkt henne og har tilgang til hennes helseopplysninger. Anonymkode: 2cd64...b1e Lurer mest på dette med depersonalisering osv og masse symptomer som kommer og går om d lan skyldes depresjon som reaksjon på situasjon.. Anonymkode: e5cfd...bf0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #29 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Lurer mest på dette med depersonalisering osv og masse symptomer som kommer og går om d lan skyldes depresjon som reaksjon på situasjon.. Anonymkode: e5cfd...bf0 Depersonalisering er gjerne et symptom på annen psykisk sykdom, i ditt tilfelle depresjon/angst. Hvis du får det bedre med din sykdom vil symptomene dine blir mindre. Antidepressiva spør ikke hvorfor du har blitt deprimert. Om man har blitt det av dårlig jobbsituasjon, mobbing eller komplisert sorg etter et dødsfall så får man like fullt tilbud om den samme behandlingen. Igjen så ville du ikke fått uskrevet dette hvis ikke legen din trodde at det var til stor nytte for deg. Anonymkode: 2cd64...b1e 1
17.11 Skrevet 10. september 2023 #30 Skrevet 10. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Kan jeg spørre hvilket preparat du bruker? Anonymkode: 8fa7d...533 Escitalopram. Samme som Cipralex.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #31 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Depersonalisering er gjerne et symptom på annen psykisk sykdom, i ditt tilfelle depresjon/angst. Hvis du får det bedre med din sykdom vil symptomene dine blir mindre. Antidepressiva spør ikke hvorfor du har blitt deprimert. Om man har blitt det av dårlig jobbsituasjon, mobbing eller komplisert sorg etter et dødsfall så får man like fullt tilbud om den samme behandlingen. Igjen så ville du ikke fått uskrevet dette hvis ikke legen din trodde at det var til stor nytte for deg. Anonymkode: 2cd64...b1e Ja men situasjonen vil ikke endre seg, og er som sagt utbrent og mentalt/emosjonelt osv og derfor jeg er usikker på om det kan karakteriseres som klinisk angst og depresjon. Masse rare atypiske symptomer, reaksjon på stressreaksjon, at jeg blir gående alene og føle på unormalitet og manglende følelser engasjement interesse osv but still? Anonymkode: e5cfd...bf0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #32 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De fungerer helt perfekt.Du blir ikke deprimert lenger da du blir apatisk og likegyldig. Anonymkode: e76e7...c1b Skjedde ikke med meg 🤷♀️ Jeg tok 10 mg Cipralex i forsøk på å behandle ekstrem svimmelhet som sannsynligvis er migrenerelatert. Hjalp….tja. 15% på akkurat det. Så hjalp det veldig på angst, jeg stoppet å tenke suicidale tanker og legge selvmordsplaner for fremtiden om jeg ikke blir bedre. Så sluttet jeg å gråte desperat mange ganger daglig - og forsøkte heller å bare overleve dagen. Beholdt humoren, og følte fortsatt kjærlighet og glede. Hjalp veldig på PMS faktisk. Nå står jeg på bare 5, virker dårligere på angst+pms men fortsatt noe virkning. Anonymkode: ff5f8...93c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #33 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skjedde ikke med meg 🤷♀️ Jeg tok 10 mg Cipralex i forsøk på å behandle ekstrem svimmelhet som sannsynligvis er migrenerelatert. Hjalp….tja. 15% på akkurat det. Så hjalp det veldig på angst, jeg stoppet å tenke suicidale tanker og legge selvmordsplaner for fremtiden om jeg ikke blir bedre. Så sluttet jeg å gråte desperat mange ganger daglig - og forsøkte heller å bare overleve dagen. Beholdt humoren, og følte fortsatt kjærlighet og glede. Hjalp veldig på PMS faktisk. Nå står jeg på bare 5, virker dårligere på angst+pms men fortsatt noe virkning. Anonymkode: ff5f8...93c Er det ikke farlig å tulle / tilføre hjernen ting hvis man ikke har riktig diagnose? Det jeg er redd for. Pluss bivirkninger eller bli verre redd for å bli «triggerhappy», vil vare bli meg selv Anonymkode: e5cfd...bf0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #34 Skrevet 10. september 2023 Ok erfaring på Wellbutrin. Klarer å utføre litt flere ting enn før. Slutt på angst om natta. Ingen bivirkninger. Anonymkode: aaad0...e97
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #35 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ja men situasjonen vil ikke endre seg, og er som sagt utbrent og mentalt/emosjonelt osv og derfor jeg er usikker på om det kan karakteriseres som klinisk angst og depresjon. Masse rare atypiske symptomer, reaksjon på stressreaksjon, at jeg blir gående alene og føle på unormalitet og manglende følelser engasjement interesse osv but still? Anonymkode: e5cfd...bf0 Situasjonen vil ikke endre seg, i alle fall ikke sånn over natta, men reaksjonen din på det som skjer vil kanskje reduseres såpass at kroppen din vil greie å slappe av litt igjen. Når kroppen greier å slappe mer av vil symptomene dine minke. Du behøver ikke å diagnostisere deg selv. Det er en helt umulig jobb for en pasient å gjøre. Å prøve å gjøre en jobb man ikke er kvalifisert for er veldig stressende, det også. Overlat det til legen din å gjette på hva som feiler deg og finne riktige medisiner. Anonymkode: 2cd64...b1e
Kalevala Skrevet 11. september 2023 #36 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): De fungerer helt perfekt.Du blir ikke deprimert lenger da du blir apatisk og likegyldig. Anonymkode: e76e7...c1b Du glemte å skrive "Jeg blir" Dette er din personlige erfaring.
Kalevala Skrevet 11. september 2023 #37 Skrevet 11. september 2023 Nev skrev (18 timer siden): Den beste medisinen mot depresjon er å ikke bruke medisinen,med mindre man snakker om alvorlig deresjon eller depresjon hvor liv og helse er i fare.Folk som sier at de lenger ikke hadde angst og at det fungerer utmerket osv vet ikke hvordan dette påvirker hjernen på sikt anatomisk og fysiologisk år etter år. Du blir IKKE lykkelig av å gå det. Tvert i mot. Du blir mer og mer likegyldig på lenger sikt. Du blir dempet tankemessig,følelsesmessig og du er ikke i kontakt med dine følelser, selv om man tror det. Problemet er at man ikke har en bevissthet om hvor likegyldig man blir før man faktisk har stått noen år uten. Det eneste det faktisk gjør er å sette en maske over dine problemer som man tror man tar tak i mens man går på det men som man lar det skure å gå. For nå "klarer man seg jo". Nå får jeg sikkert mange sure meldinger og hat. Men jeg vet enormt mye om depresjon. Dersom man har en depresjon og er nedstemt så er det en ÅRSAK og årsaken er sammensatt. Medisiner fikser ikke denne årsaken. Det kan gi en midlertidig avlastning. Men som regel ender det opp med at man etter åresvis med medisiner at man må trappe opp. Fordi den underliggende årsaken fortsatt ligger der. Det er skrevet flere bøker av psykiatere som selv har gått på det hvor det ender med at de må øke dosen og hvor de advarer. Norge er på verdenstoppen på dette. For vi er en gjeng late folk som ikke gidder å forstå at fra naturens side så presser naturen oss ned. Vi tyr til piller fordi vi er "utbrente". Samfunnet idag er blitt konstruert på en måte som er en selvfølge idag for hvorfor vi blir deprimert også. Din hjerne er konstruert på en måte som gjør ALT for å unngå ubehag og press i tillegg. Den gjør ALT for å tiltrekke seg belønning. Det finnes et hav av muligheter for å komme seg ut av depresjon, men vi tyr til medisiner fordi det er det legen skriver ut. Å komme ut av depresjon krever en enorm innsats, motvilje og selvinnsikt som foregår over flere år med hardt arbeid. Derfor gidder ikke Ola nordmann det og går til legen som sier; Her. Ta denne pillen. "Så har du det fint". Jeg synes du overtenker dette veldig. For oss som ser mer pragmatisk på det, er antidepressiva et hjelpemiddel for bedre helse for de som trenger en justering av den feilbarlige kroppens funksjoner. Noen må stå på det resten av livet. På samme måte som Insulin mot Diabetes, Levaxin mot lavt thyroxinnivå, Blodtrykksmedisin osv. 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #38 Skrevet 11. september 2023 Kalevala skrev (2 timer siden): Jeg synes du overtenker dette veldig. For oss som ser mer pragmatisk på det, er antidepressiva et hjelpemiddel for bedre helse for de som trenger en justering av den feilbarlige kroppens funksjoner. Noen må stå på det resten av livet. På samme måte som Insulin mot Diabetes, Levaxin mot lavt thyroxinnivå, Blodtrykksmedisin osv. men når det utløses av noe konkret, hjelper det da og og skyldes d likevel ubalanse ? Anonymkode: e5cfd...bf0
17.11 Skrevet 11. september 2023 #39 Skrevet 11. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: men når det utløses av noe konkret, hjelper det da og og skyldes d likevel ubalanse ? Anonymkode: e5cfd...bf0 Du burde snakke mer med legen din om dette høres det ut som.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #40 Skrevet 12. september 2023 17.11 skrev (13 timer siden): Du burde snakke mer med legen din om dette høres det ut som. Legen mener jo det vil hjelpe. Jeg troe ikke på der Anonymkode: e5cfd...bf0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå