AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 Det står jo så mye om det nå, at det er så mye sukker osv i smoothie posene. Så jeg har sluttet å kjøpe det og lager kun selv. Men så leste jeg dette i går «Selv om produktene ikke er tilsatt hvitt sukker, har de et høyt sukkerinnhold fra ingrediensene. Når frukt og bær kokes og moses til en helt glatt puré, brytes cellestrukturen ned og sukkeret frigjøres, ifølge britiske myndigheter.» jeg koker bær før jeg lager smoothie pga sykdom og sånn. Det står jo på pakken at en bør gjøre det. Da blir det like usunt som de posene da?😅 Anonymkode: ec1d6...687
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #2 Skrevet 10. september 2023 Drit i om det blir sukker. Man dør ikke av det liksom. Anonymkode: a359c...3ee
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Å bare gi bærene et raskt oppkok ødelegger ikke all cellestrukturen. Du kan fremdeles ta opp et bær og se at det er et jordbær eller et bringebær. Til klemmeposer kokes og moses bærene helt istykker, slik at det ikke gjenstår noen klumper. Du vil miste noe også ved et raskt oppkok, men ikke så mye at det er verdt risikoen. Anonymkode: b248f...cce 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Frukt og bær inneholder mye sukker uavhengig av om de kokes. Anonymkode: 82339...693
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Å bare gi bærene et raskt oppkok ødelegger ikke all cellestrukturen. Du kan fremdeles ta opp et bær og se at det er et jordbær eller et bringebær. Til klemmeposer kokes og moses bærene helt istykker, slik at det ikke gjenstår noen klumper. Du vil miste noe også ved et raskt oppkok, men ikke så mye at det er verdt risikoen. Anonymkode: b248f...cce Det var det jeg gjorde. Kokte det helt i stykker, og moste… kan jeg heller helle kokende vann over bærene, fjerner jeg bakterier/virus osv da? Anonymkode: ec1d6...687
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 Vi sender med i barnehagen. Eneste hun spiser til frokost. Dumt om hun går sulten frem til lunsj. Da blir nok ikke dagen like bra. Utover dagen er hun mer interessert i skive, frukt, middag. Så det er ikke et problem å gi grøt til frokost. Det kommer an på mengden selvsagt. Anonymkode: 7fb82...aa1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi sender med i barnehagen. Eneste hun spiser til frokost. Dumt om hun går sulten frem til lunsj. Da blir nok ikke dagen like bra. Utover dagen er hun mer interessert i skive, frukt, middag. Så det er ikke et problem å gi grøt til frokost. Det kommer an på mengden selvsagt. Anonymkode: 7fb82...aa1 Grøt i klemmepose? Er det nok med en sånn liten pose til frokost? Jeg lurer pga jenta mi spise så lite for tiden, og alltid trodd at en sånn liten pose er for lite mat..er det ikke egentlig et mellommåltid ? Anonymkode: ec1d6...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå