Gå til innhold

Hva mener du om MDG?

Lisse11

Anbefalte innlegg

Har fulgt en del med på valgkampen. I mine øyne virker mdg helt blåst i hodet. Hadde ikke stemt på de om jeg fikk betalt en gang! Jeg skjønner ikke hvordan de skal finansiere alt de vil gjennomføre ifh klima, om de skal kutte oljeletingen? Og de tenker jo ikke på folket, de tenker kun miljø, de er så idioter! 

Lille Norge kan vel faen ikke redde hele verden!!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lisse11 skrev (19 minutter siden):

Har fulgt en del med på valgkampen. I mine øyne virker mdg helt blåst i hodet. Hadde ikke stemt på de om jeg fikk betalt en gang! Jeg skjønner ikke hvordan de skal finansiere alt de vil gjennomføre ifh klima, om de skal kutte oljeletingen? Og de tenker jo ikke på folket, de tenker kun miljø, de er så idioter! 

Jeg kunne ikke stemt på MDG selv, at ja-partiet MDG ikke ønsker å delta i EU's kvotehandelsystem fremstår som useriøst. Og de mange reguleringene og forbudene de kommer med gjør bare livet vanskeligere for folk flest uten å ha noen effekt på klimaet.

Stans i oljeletingen nå virker heller ikke klokt, for så lenge det er etterspørsel vil det produseres, og da vil det være bedre at det produseres i Norge hvor utslippene fra utvinningen er lave enn andre steder. Her mener jeg også MDG tar feil. MDG har rett i at olje og gass må fases ut slik at Norge kan nå forpliktelsene i Paris-avtalen som vi og de fleste av verdens land har blitt enige om, men det må skje over tid, samtidig som ren, grønn fornybar energi bygges ut.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Lisse11 said:

Sirkel økonomi skal sørge for at økonomien innenlandsk skal gå rundt. 
Med statlige elektroniske penger, så får du en sum hver måned som du kan bruke. Har du ikke brukt opp alt innen måneden er slutt, så blir det fjernet, så du kan ikke spare. Use it or lose it. 
Jo lavere levestandard, jo mindre tiltak må igangsettes for at Norge som nasjon skal bli klima nøytral. Det fører til at utgiftene til å få gjennomført klima endringene, blir mindre.

MDG tenker ikke på miljøet, dem tenker på klimaet. 
Dem har ingen problemer med vindmøller som flasser nano plastikk, og dreper insekter og fugler. 
MDG lever i sin egen boble som jeg mistenker er fylt med økologisk dyrket hamp røyk.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da MDG kom inn i politikken syntes jeg det var positivt at det fantes et parti som faktisk var opptatt av miljø.
Men etterhvert har det jo vist seg at de slett ikke bryr seg om miljøet, tvert om godtar de jo store miljøødeleggelser "fordi klima". De, tro det eller ei, svært så ubekreftede spekulasjonene om en framtidig klimakatastrofe er alt de bryr seg om, i tillegg til å konkurrere om førsteplassen til Norges wokeste parti.
Dessuten frontes nå partiet av folk som for alle praktiske formål er barn, så det ville vært vanskelig å ta dem seriøst om de ikke hadde hatt uforholdsmessig mye makt.
Det skal riktignok sies at partiet har hatt enkelte fornuftige medlemmer, men disse er vel nå i hovedsak ute av partiet eller på vei ut.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et uansvarlig parti som drømmer stort, men mangler forståelse hvordan verden fungerer og mangler økonomisk sans og bærekraft.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en tulling skrev (9 timer siden):

Da MDG kom inn i politikken syntes jeg det var positivt at det fantes et parti som faktisk var opptatt av miljø.
Men etterhvert har det jo vist seg at de slett ikke bryr seg om miljøet, tvert om godtar de jo store miljøødeleggelser "fordi klima". De, tro det eller ei, svært så ubekreftede spekulasjonene om en framtidig klimakatastrofe er alt de bryr seg om, i tillegg til å konkurrere om førsteplassen til Norges wokeste parti.
Dessuten frontes nå partiet av folk som for alle praktiske formål er barn, så det ville vært vanskelig å ta dem seriøst om de ikke hadde hatt uforholdsmessig mye makt.
Det skal riktignok sies at partiet har hatt enkelte fornuftige medlemmer, men disse er vel nå i hovedsak ute av partiet eller på vei ut.

Drizzt skrev (5 minutter siden):

Et uansvarlig parti som drømmer stort, men mangler forståelse hvordan verden fungerer og mangler økonomisk sans og bærekraft.

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Et tøyse-parti. 

Enig med dere 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekadenter og internasjonalister. Fullstendig uten ære og tilhørighet, og tenker ikke på nasjonen, De ser for seg en verden hvor de selv kan flyte fritt, mens folket skal lide for pretensiøse klimamål.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synnøve94

Hvordan har du fulgt med på valgkampen? Er kutt i olje letingen på valgprogrammet til partiet i innlandet, f.eks?

Jeg har stemt mdg i kommunevalget. De hadde mange gode løsninger på ting jeg bryr meg om, som dyrevelferd, naturmangfold og forvaltningen av matjorda vår. 

En stemme på dem var også en stemme på en rød/grønn blokk som har styrt veldig bra her de siste fire årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve94 skrev (3 minutter siden):

Hvordan har du fulgt med på valgkampen? Er kutt i olje letingen på valgprogrammet til partiet i innlandet, f.eks?

Jeg har stemt mdg i kommunevalget. De hadde mange gode løsninger på ting jeg bryr meg om, som dyrevelferd, naturmangfold og forvaltningen av matjorda vår. 

En stemme på dem var også en stemme på en rød/grønn blokk som har styrt veldig bra her de siste fire årene.

Jeg har fulgt med på alt, og for å si det sånn, det er det siste partiet det kunne falt meg inn å stemme. Hadde heller gitt min stemme til FRP om jeg måtte👌🏼 

Men alle har hver sine meninger. Alle får stemme på det de vil!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke å ta dem seriøst. Aldri i livet. Et ordentlig useriøst og tullete parti. De er en salig blanding av folk med barnehage-mentalitet og ekstremister. De tåler ikke andres meninger, og de er fullstendig hjernevasket. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...