Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Donnies og mitt påskegodt (vi fikk påskeegg av mamma hehe) ligger i en pose i kjøleskapet, og der kommer det sannsynligvis til å ligge til jul. Eller til bursdagen min i september??? Får jo nesten dårlig samvittighet når jeg ikke spiser det, så jeg spiste to dragerte mandler for syns skyld. Stakkars mamma. :ler:

Men innser jo at det er trening som må til for meg, så jeg er i full gang. Blir støl i morgen igjen. :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jge har heldigvis ikke noe godis i huset. Jeg elsker smågodt men skal klare å holde meg unna. Jeg har planer om å trappe opp den fysiske aktiviteten, mulig jeg kan klare å legge inn en gå tur hver dag. Jeg går jo mye hver gang jeg shopper så jeg burde shoppe mer.

Jeg må forbedre vekten min med minst sju kilo til. Og jeg håper de kiloene ligger på lårene. Har lest at kondisjonstrening sammen med yoga er tingen for å bli kvott fett på lårene. Det merklige er at lårene mine er helt stramme, men alikevell tykke.

Gjest Fruktkake
Skrevet

Jeg er ganske lei.

Etter fyllekula mi på lørdag har jeg fremdeles ikke kommet ned i normalvekt igjen. Det vil si at alt jeg har kjempet, svettet og slitt for de siste ukene har vært forgjeves. Jeg har lyst til å gi opp nå. Før helga var jeg SÅ stolt av meg selv (veide 70.4 kg), men nå er nedturen et faktum (73 kg i morges).

Jeg skal satse på 5 dager med kaloriunderskudd hver dag i tillegg til trening 3 av disse dagene. Hvis jeg da er nede på 70-tallet igjen, da er jeg back in business!

Og ja, alkohol skal være fy-fy for meg framover, da jeg ser et mønster.

Skrevet

Her i huset er det heldigvis minimalt med godteri nå, og godt er det Jeg klarer nemelig aldri å la være å spise det hvis det er åpnet som ligger i skapet. Er litt flinkere hvis det ikke er åpnet da. Men nå er det slutt på sånt midt i uka. Så da har jeg i allefall noe ekstra å se fram til mot helgen.

Men uka har startet bra så langt, har vært ute og gått en tur i dag. Så nå føler jeg meg virkelig sprek. Får virkelig håpe jeg klarer og fortsette slik.

Alial

Gjest gjest 0
Skrevet
Jeg synes litt synd på dere som må gå og sikle på påskegodtet (kast det!), og jeg synes litt synd på meg selv som nesten aldri har lyst på eller spiser godteri (kanskje to ganger i året). Problemet mitt med det er at jeg har ingenting jeg kan kutte ut for å gå ned i vekt. Jeg spiser sunt til vanlig (ja, jeg vet hva som er sunt) og klarer likevel å gå opp i vekt. Mengde mat er selvfølgelig relevant, men hvis man pleier å spise mye godteri så kommer man veldig langt med å kutte det ut.

Bare et lite hjertesukk...

Og ja, jeg har vært en godtegris av dimensjoner selv, så jeg vet at dere ikke har det lett. ;)

Ja jeg må si meg enig, jeg har jo prøvd å kutte ut alt sånt i 3 mnd, pluss å legge om livvstilen(spise sunt og trene 3 ganger i uka) uten å ha gått ned en eneste cm eller gått ned noe som helst. Så det er tydelig at forbrenningen min er hel død... :forvirret:

Men nå har jeg gått tur i en og en halv time, og jeg har laget meg to turavtaler til denne uka, i tillegg til at jeg skal trene 1-2 dager utenom det. Jeg er ganske spent på om det funker denne gangen :sjenert:

Skrevet

Heihei igjen allesammen! Godt å være tilbake etter en lang påske med mange utskeielser! Nå er det på'n igjen.

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med litt kaloritelling her. Dersom jeg lager grøt av 1 dl rug og speltflak (ca 50/50), hvor mye kcal blir det ca? Jeg har ikke peiling! Bruker å skrive det inn i vektklubb.no som 2 porsjoner 4-korn (på frokostblanding).

Men hvorfor er det slik at det er mer kcal i grove ting (som grovt brød og korn osv) enn i annet? F.eks har jeg innbilt meg at det er mer kalorier i 4-korn-blanding enn i ren havregryn? Er det slik?

Skrevet

Har ikke noe veldig godt svar Lanalia, men grove/ubehandlede matsorter innholder jo både mer av de opprinnelige næringsstoffene (= flere kalorier) og dessuten mer fiber (tar lengre tid å fordøye). Det vil si at du får et bedre næringsmessig utbytte av ubehandlede matsorter enn av behandlede, og de holder deg i tillegg mett lengre.

Kaloriinnholdet du spurte om kan jeg ikke svare på på stående fot...

Skrevet

Det ble en dårlig start i dag, så jeg begynner i morgen :sjenert:

Jeg har ikke hatt tid til å veie meg eller måle meg, så må se om jeg får gjort det i morgen.

Men har faktisk gådd en times tur i dag, og hjulpet sambo med bilen, så ble litt trim der.

Så kjøpte jeg en sjokolade på butikken, men den finner jeg ikke! :ler:

Men har spist noen sjokolademuffins i dag, og det er jo ikke så bra da.

Har også begynt å ta B-vitamintilskudd nå, samt slike vitaminbjørner. Vet ikke om det hjelper, men det skader nok ikke :)

Ellers så gleder jeg meg slik til helgen, for da skal jeg til Trondheim!

:hoppe:

Skrevet

Jeg setter stor pris på svar :) Så tusen takk likevel!

Jeg har akkurat funnet ut at jeg har melkeallergi, så det blir svært tungt nå og ikke kunne spise yoghurt/kesam/cottage cheese og liknende. Men men

Skrevet

Lanalia: Hmm... Kan du bruke soyaprodukter? Søsteren har blitt veggis i det siste ser du, og etter hva jeg forstår så finnes det flere alternativer til tradisjonelle melkeprodukter. Mulig at du må på litt velassorterte matvareforretninger for å finne det da. Eller på helsekost.

Når det gjelder kaloriinnhold på diverse ting så finnes det ørten tabeller på nett. Prøv å google litt så finner du kanskje det du leter etter. :) Jeg tror forøvrig at spelt har omtrent samme kaloriinnhold som hvete (det er en hvetesort), men det har mye lavere glykemisk indeks.

Skrevet

Er det mulig at flere kan melde seg inn i denne klubben deres?

Jeg har hatt etegilde hele påsken, og er nå temmelig deppa.... Vekten viste opp 1,5...

Nå er jeg på vannvogna.....ikke noe sjokolade mer....eller jødekaker....eller gjærbakst.....

AT JEG ALDRI LÆRER??

Skrevet

Har presset meg frisk appelsinjuice til frokost. Kjempegodt! Et tips til de søtsugne her... ;)

I dag skal jeg gå lang tur og ri etterpå. I det fine været! :-D

Ha en fin dag alle sammen! :vinke:

Skrevet

I dag skal jeg dra fra jobb klokken 12 for å passe på barnet mitt i dagmammaens fravær (mannen har morgenskiftet). Det har jeg planlagt å utnytte til det fulle ved å gå en lang rask tur med vogna i det fine været.

Det blir suppe til middag i dag. Tror det kan være greit etter mye god mat i påsken. Godt for lommeboka er det også - for den er blitt langt slankere enn meg i løpet av påsken!

Når det gjelder øl. Det har vel en innvirkning på slankingen, jeg skal ikke nekte for det. Allikevel er det vel omtrent den eneste kosen jeg har unnet meg siden 23. januar og jeg har ikke til hensikt å slutte nå heller. Hver tirsdag er jeg ute og tar et par øl og disse dagene har vel kanskje kaloriinntaket ligget på et nivå tilsvarende det jeg bør innta når jeg ikke slanker meg. Det syns jeg i grunnen er greit. En gang i blant har jeg tatt en real fyllekule også. Disse syns godt på vekta i en periode, men jeg tror i mitt sinn at det jevner seg ut i det lange løp. Uansett så har jeg jo klart å gå ned 8 kilo, så oppskriften min kan ikke være så aller værst?

Nå har jeg begynt å fundere på hva jeg skal spise når jeg er ferdig med slankingen. Jeg er jo god og mett stort sett hele tiden... Kan jo ikke satse på å fylle opp kalorikvoten med sjokolade og øl heller???

Skrevet

:velkommen: Minne me

Her er det visst bare å henge seg på,det går unna som bare det her. Du er nok ikke den eneste som har følelsen av at du aldri lærer. Det har jeg tenkt mange ganger jeg også. Men nå altså mener jeg at jeg har lært, i allefall litt :forvirret:

Får håpe at du får den inspirasjon du trenger her inne, et gjør i allefall jeg. Virker som det er en super gjeng her. :klem:

Alial

Gjest gjest 0
Skrevet

Nå har jeg avtalt nok en gåtur denne uka, så da blir det minst 3 turer til på en og en halv time.

I dag har venninna mi bursdag så det kan hende det blir noe snop... Uansett skal jeg prøve å spise lite, men jeg tror jeg bruker denne uka som avvenning etter påsken. Det ble jo så mye sukker hver dag så kroppen er nok helt hekta.

Veide meg i dag, og jeg har gått ned 700 gram siden mandag. Muligens var det nok full tarm og mye vann som var årsaken til de grammene, men vi får se hvordan dette går.

Skrevet
I dag skal jeg dra fra jobb klokken 12 for å passe på barnet mitt i dagmammaens fravær (mannen har morgenskiftet). Det har jeg planlagt å utnytte til det fulle ved å gå en lang rask tur med vogna i det fine været.

Det blir suppe til middag i dag. Tror det kan være greit etter mye god mat i påsken. Godt for lommeboka er det også - for den er blitt langt slankere enn meg i løpet av påsken!

Når det gjelder øl. Det har vel en innvirkning på slankingen, jeg skal ikke nekte for det. Allikevel er det vel omtrent den eneste kosen jeg har unnet meg siden 23. januar og jeg har ikke til hensikt å slutte nå heller. Hver tirsdag er jeg ute og tar et par øl og disse dagene har vel kanskje kaloriinntaket ligget på et nivå tilsvarende det jeg bør innta når jeg ikke slanker meg. Det syns jeg i grunnen er greit. En gang i blant har jeg tatt en real fyllekule også. Disse syns godt på vekta i en periode, men jeg tror i mitt sinn at det jevner seg ut i det lange løp. Uansett så har jeg jo klart å gå ned 8 kilo, så oppskriften min kan ikke være så aller værst?

Nå har jeg begynt å fundere på hva jeg skal spise når jeg er ferdig med slankingen. Jeg er jo god og mett stort sett hele tiden... Kan jo ikke satse på å fylle opp kalorikvoten med sjokolade og øl heller???

Jeg vet hva jeg skal unne meg når jeg er ferdig med dette slankestyret:

Mere middag og en sjokolade i ny og ne ;) Og muligheten til å spise et kakestykke eller en is. Og muligheten til å drikke noe med kalorier i. Nå drikker jeg bare Farris-drikker, lightbrus og vann. Er glad i appelsinjuice, men jeg kan ikke bruke mine stakkarslige kalorier på det. Tar C-vitaminer da, så det er ikke noe fare på ferde. Og også det å kunne spise litt ekstra de dagene jeg er sulten. Jeg legger ikke skjul på at jeg er sulten innimellom, selv om Ingers rugbrød redder livet mitt. Jeg hater egentlig å slanke meg...

Skrevet

I dag gikk jeg på vekta, og den viste mer en før påske i allefall :sur:

Men hadde ikke regnet med noe annet.

Så dagen startet med en grov og sunn frokost.

Gjest gjesta
Skrevet
du går helt sikkert ned i vekt. jeg gikk i hvertfall veldig ned i vekt når jeg var der, men da bodde og spiste jeg sammen med de lokale da. spiste nesten ikke kjøtt i det hele tatt, mye ris med kraft og frukt  ;) og ogali (som høres ut som noe av det du beskriver.)

Jeg hadde planer om å spise lokal mat og prøve å leve mest mulig som det gjør der nede, selvfølgelig med visse begrensninger, men jeg skal ikke gå på MacDonalds iallefall (hvis de har det dit jeg skal da:)..

Jeg begynner å nærme meg 5-tallet faretruende nå, og da skal jeg være veeeeeeldig glad :) Så da begynner den harde jobben med å holde vekta :) Men det skal jeg klare nå som jeg har vært så flink :)

Ikke gi opp jenter, vi skal jo klare dette :) Jeg er veldig imponert over dere alle :) Dere er utrolig flinke, så gi dere selv en klapp på skuldra :)

Skrevet

Det ble verken tur eller ridning i dag (blir fredag i stedet), men jeg har jobbet som en helt i hagen i flere timer. Må da ha forbrent litt ekstra på det? Kjenner meg ganske sliten nå i alle fall. Hvis det går som det pleier får jeg fullstendig hagedilla hele våren, og da blir det trim ja. :-D

Wok til middag. Nam! Har funnet ut at de woksausene jeg liker ikke har mer enn 80-100 kcal pr. pose - det er ikke verst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...