Adonia Skrevet 17. april 2006 #1901 Del Skrevet 17. april 2006 var flink og jogga på lørdag, men de siste dagene har jeg nesten ikke klart å gå (glemte visst å tøye ut jeg ) . det var vårens første joggetur, og jeg har tenkt fortsette å være flink. har trent jevnt siden jul, men liker bedre å trene ute enn på treningsstudio. vet ikke helt hva jeg veier nå, for vekta mi er håpløs viser forskjellige tall (opptil 2 kg forskjellig), selv om du veier deg rett etter hverandre. men føler i hvertfall på kroppen min at den er litt strammere, og er mye mer fornøyd med meg selv nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 17. april 2006 #1902 Del Skrevet 17. april 2006 Hei på dere Nå reiser jeg snart til Afrika, så da får jeg se hvordan kiloene raser på eller av der nede, er litt skeptisk til maten dit jeg skal, for det var visst bare 3 vanlige retter, og det var noe som ligna på sement, søtpotetmos og noe det ikke var vits til å smake på engang fordi det var så stygt på smak.. Høhø.. du går helt sikkert ned i vekt. jeg gikk i hvertfall veldig ned i vekt når jeg var der, men da bodde og spiste jeg sammen med de lokale da. spiste nesten ikke kjøtt i det hele tatt, mye ris med kraft og frukt og ogali (som høres ut som noe av det du beskriver.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. april 2006 Forfatter #1903 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Her var det jammen mye å oppdatere seg på!! Skulle tro jeg har vært borte i flere uker - og det kjennes sånn ut også. Som jeg har skrevet i dagboka mi, er jeg 1. Dessverre ikke gravid 2. Så utrolig svimmel og sliten av lang påskeferie at jeg ikke orker stort nå. Lurer på om jeg blir syk. Jeg får lese gjennom innleggene her senere. Men: Jeg hadde som mål å ikke legge på meg i påska. Jeg har vært ganske bekymret, for svigers hadde jo laget så utrolig mye god mat til vi kom. Det var hjemmebakte, fine rundstykker (som var utrolig gode) og hjemmelagede salater og i det hele tatt... og store middager!! Og masse kaker!! Og vi hadde med oss flere kilo med smågodt dit! Jeg har begrenset frokostene til 2 rundstykker med godt pålegg og egg, men droppet smør. Så har det vært kake både til formiddagskaffe og til kaffen på kvelden Og middagene, ja! Og alt godterie!! Men jeg var desperat etter å få rørt meg! Og vi har hatt supert vær og har gått ganske mye på ski. På vei hjem idag, spiste jeg en diger kebab-baguette i Sverige. Fikk sjokk når jeg så at den inneholdt over 800 kcalorier og satt og gjorde knipeøvelser og danset med føttene i bilen i en time etterpå Spente lår og rumpe og slappet av vekselsvis. Sambo er en kløpper på trening, så han forklarte meg hva jeg skulle gjøre. (Og hvordan er det forresten mulig at jeg bor sammen med en mann som trener 2 timer 5 ganger i uka, også er jeg så lat selv... :klø Jeg bestemte meg for å veie meg når vi kom hjem nå ikveld, for å se an tingenes tilstand. Jeg gikk på badet og kledde av meg og var skikkelig redd når jeg sto foran vekta. Ba en stille bønn og tenkte også at "fremdeles er jeg uvitende - snart er jeg kanskje kjempeleimeg og hyler og skriker". Og..... Så veide jeg bare 200 gram mere enn om morgenen før ferien!! Altså 85,7 isteden for 85,5!! Da hadde jeg riktignok vann i kroppen, men nå har jeg mensen... Og da har jeg inntatt en stor hotellfrokost + den store baguetten + godteri idag!! Er spent på hva jeg veier imorgen! Nå skal jeg også begynne å trene! Vet ihvertfall at jeg skal på step på fredag. Tenkte jeg skulle se om jeg fant en time tidligere i uken også, men først må jeg finne ut om jeg i det hele tatt kommer meg på jobb imorgen... Ellers har jeg hatt en topp påskeferie med knallfint vær!! Bare litt langt å dra dit vi har vært, så man blir litt sliten... Endret 17. april 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. april 2006 Forfatter #1904 Del Skrevet 17. april 2006 Må bare legge til at jeg har kjøpt med hauger med sjokolade og smågodt fra Sverige Og vet dere hva de har i butikkene der borte?? Fettfri majones med bare 55 kcalorier!!!! Vanlig majones inneholder langt over 700 kcal. og lettmajonesen jeg har inneholder 290. Kjøpte med både en tube og et glass hjem. Spiser lite majones, men det er jo fordi det er så fett. 55 kcal. per 100 gram!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 17. april 2006 #1905 Del Skrevet 17. april 2006 Da var jeg tilbake fra ferie, og ser at det er mange flinke slankere her. Jeg har greid å spise sunn mat, og ikke noe snop (pleier ikke det heller da men...) - men det har blitt en del av både vin og øl. Har båret en del materialer, mange turer opp en bakke, så det ble litt trim også. Veide meg da jeg kom hjem i dag, etter å ha spist og alt, og det var opp 0,8 kg siden forrige mandag, men jeg skal ta en kontroll når jeg står opp i morgen, for jeg tror ikke det er helt riktig. Uansett fornøyd med påsken, og håper alle her har hatt det fint! 03.04.06: 70,0 kg, midje 80 cm 10.04.06: 67,8 kg, midje 79 cm 17.04.06: 68,6 kg, midje ikke målt Nedgang: -1,4 kg, midje -1 cm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 17. april 2006 #1906 Del Skrevet 17. april 2006 Velkommen tilbake Ephemera!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. april 2006 Forfatter #1907 Del Skrevet 17. april 2006 Velkommen tilbake Ephemera!!! ← Takk!! Jeg glemte å si at jeg har savnet dere masse - alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Miracl3_* Skrevet 17. april 2006 #1908 Del Skrevet 17. april 2006 tilbake dere som har vært på ferie. Jeg har ikke gått på vekten i dag, jeg nekter etter en god påske og mensen. Men jeg er tilbake for fult i morgen, og veier meg neste mandag. Jeg har dristet meg til å kjøpe et par R & R i en str for liten. Det er mitt neste mål og komme meg inn i den jeansen. Tenk dere 2500 kr på en jeans som ikke passer lol. Ja ja gale kvinnemenneske sa mannene min. Men det er en stor motivasjon for meg å se på den fine jeansen, og tenke at en vakker dag skal jeg bruke den. God natt alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 17. april 2006 #1909 Del Skrevet 17. april 2006 I morgen begynner jeg helt på scratch (eller hvordan det skrives) etter lang tid med sykdom og en usunn påske! Gleder meg Men nå må jeg ta hardere i, da jeg er langt etter planen min. Skal begynne dagen med å ta mål og veie meg, så det blir mandag i morgen for meg Lykke til alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 17. april 2006 #1910 Del Skrevet 17. april 2006 Da blir det ganske likt for oss da Hege! Jeg starter også på nytt i morgen, og nå må jeg ta skikkelig i! Det var kjipt å få vite at jeg har veldig lav forbrenning, men da må jeg ta i skikkelig i stedet. Ingen utskeielser i det hele tatt! Hvor mye skal du ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 18. april 2006 #1911 Del Skrevet 18. april 2006 Så godt det er å ha alle tilbake på plass. Det har vært stille her i påsken - og min egen labre tilstedeværelse har ikke hjulpet stort. Så åndsfraværende har jeg faktisk vært at jeg glemte å rapportere om gårsdagens vektresultat: Ned 0,9 kilo siden sist mandag! Vekta viste 70,0 - og i morges bikket jeg den magiske grensen og fikk se 69,9. Jeg var nær ved å snuble jublende ut fra badet, men tok meg i det da jeg kom på at svigerfar overnattet i stua Mor har bestilt belønningsturen til London, så her i gården er det bare velstand for tiden! I dag skal jeg spise suppe og drikke øl. Men antagelig ikke nok til at det gir seg utslag på vekta. Det tar seg i grunnen ikke ut på en ganske alminnelig tirsdag. Ellers har jeg begynt å grue meg til mai måned. Den er full av fest og fanteri - inkludert en tur med danskebåten - og det blir garantert ikke enkelt å holde seg i skinnet. Jeg får ta en dag av gangen og håpe på det beste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. april 2006 Forfatter #1912 Del Skrevet 18. april 2006 Idag har jeg liksom "mandag" når det gjelder VK og veiing. Jeg har ikke lagt inn vekt der på 2 uker og da veide jeg 85,5. I går ettermiddag veide jeg 85,7. Nå er jeg jammen litt usikker på hva jeg skal skrive på dagens vekt :klø: Fordi: Klokka 06.30 idag veide jeg 85,5 igjen - altså det samme som for 2 uker siden. Ble litt skuffet, men konstanterte jo med samme glede som igår at jeg ikke har lagt på meg av det store matinntaket i påska. Jeg bestemte meg for å bli hjemme fra jobb (shame on me... ) og veide meg på nytt når jeg sto opp litt før kl. 10. Da var jeg også på toalettet igjen. Og da veide jeg 84,9!! Så endelig ser jeg 84-tallet, men jeg synes det er litt rart med den forskjellen. Men jeg veide meg 3 ganger og alle gangene viste vekta 84,9. Så jeg tar jo den laveste vekta. Selv om det kan resultere i mindre nedgang til neste mandag. Ellers ser jeg at kroppen min trenger trening og litt oppstramming. Jeg skal også begynne å ta sol. Lurer på om jeg skal snike meg til den første soltimen på solsenteret i nærheten her. Kjøre bortover og ha mobilen liggende ved siden av meg i tilfelle de skulle finne på å ringe fra jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 18. april 2006 #1913 Del Skrevet 18. april 2006 Da var påska over og det er tilbake til hverdagen igjen. Gikk på vekta i dag tili, og var litt redd for at den hadde økt betraktelig. Som følge av påsken og mat inntaket (les: godteri..) Men jeg sto heldigvis på stedet vil. Så da får jeg starte for full fra i dag av Så nå er det slutt på all kosen midt i uken, men jeg skal unne meg litt godt når det er helg fortsatt. Så får vi bare håpe dette går veien. Jeg har også noen klær som ligger i klesskapet som ikke er så vakre på kroppen min fortiden,men med noen kilo i manko så skal det vel bli litt bedre. Det som ganger meg mest er en selskapskjole jeg kjøpte i London i fjor sommer. Den har blitt så veldig trang,og det er litt leit. For det første kostet den ganske mye, og for det andre så skal jeg i bryllup i august og da har jeg ikke noe annet enn den kjolen å ha på meg. Så da er det ingen vei tilbake,kjolen skal passe når vi kommer til august! Nå sitter jeg på jobb,men måtte ha et lite avrekk. Det var jammen meg hardt å komme tilbake til hverdagen. Og da er KG et fin avbrekk. Men kan vel ikke sitte her så mye lengere,det er nok å gjøre nå når jeg har vært hjemme i over en uke. Så da er det vel tilbake til virkeligheten igjen da,men kommer sterkere tilbake til kvelden Alial Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. april 2006 Forfatter #1914 Del Skrevet 18. april 2006 Hui... svett etter å ha støvsuget!! Og ennå er det 2 etasjer igjen... Men jenter - vi har snart 100-siders jubileum her inne! Da må vi få skaffet til veie pærebrus light Tror det er masse kalorier i den pærebrusen de har her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 18. april 2006 #1915 Del Skrevet 18. april 2006 Tok en morgenveiing i dag, og jo da - den var mye lavere enn i går, da jeg veide meg om ettermiddagen. Så denne ukas offisielle veiedag blir tirsdag for meg. Nye tall: 03.04.06: 70,0 kg, midje 80 cm 10.04.06: 67,8 kg, midje 79 cm 18.04.06: 67,6 kg, midje 78 cm Nedgang: -2,4 kg, midje -2 cm I dag blir det lang tur og en ny styrkeøkt på meg. :-D Stå på alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 18. april 2006 #1916 Del Skrevet 18. april 2006 Så flinke dere er!!! Det må virkelig være godt å kunne vippe under og se de magiske tallene! Jeg gleder meg voldsomt til å se 60-tallet igjen... Håper ikke det blir altfor lenge til... Jeg skal snart ut og gå tur med ei venninne. Jeg skulle egentlig trene i dag men jeg er så forferdelig trøtt, jeg får heller gå en litt ekstra lang tur... Lørdagen er også booket for tur, og ellers så er det planer om tur på både torsdag og fredag også. Og så skal jeg trene litt styrke et par dager. Jeg har ikke så mye tid til overs denne uka pga skolearbeid, jobbing og bursdag. Men jeg har mulighet til å ta igjen litt i helga, og neste uke. Jeg må bare si at jeg er stolt av meg selv om ikke har rørt resten av påskesnopet som står på bordet! Håper det fortsetter slik, hvis ikke må jeg hive det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @nea Skrevet 18. april 2006 #1917 Del Skrevet 18. april 2006 Har du ikke en samboer som er flink til å spise opp rester av påskegodt da? Det har jeg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 18. april 2006 #1918 Del Skrevet 18. april 2006 Har du ikke en samboer som er flink til å spise opp rester av påskegodt da? Det har jeg :-D ← Ikke jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 18. april 2006 #1919 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg synes litt synd på dere som må gå og sikle på påskegodtet (kast det!), og jeg synes litt synd på meg selv som nesten aldri har lyst på eller spiser godteri (kanskje to ganger i året). Problemet mitt med det er at jeg har ingenting jeg kan kutte ut for å gå ned i vekt. Jeg spiser sunt til vanlig (ja, jeg vet hva som er sunt) og klarer likevel å gå opp i vekt. Mengde mat er selvfølgelig relevant, men hvis man pleier å spise mye godteri så kommer man veldig langt med å kutte det ut. Bare et lite hjertesukk... Og ja, jeg har vært en godtegris av dimensjoner selv, så jeg vet at dere ikke har det lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. april 2006 Forfatter #1920 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Vi har sykt mye godteri i huset. Fra før påske, fra påsken + at jeg raidet butikker og bensinstasjoner i Sverige for svenskt godteri. Det siste innkjøpet var en diger pose smågodis. Greier heldigvis å holde meg unna. Vet at jeg får spise litt i helga Endret 18. april 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå