Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, takk begge deler er nok veldig typisk meg ja. Men det må vel være mulig å få til litt mindre av den ene delen etterhvert, det er i allefall målet. Så får vi nå se hvordan det går framover.

God helg til alle!

Alial

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg skal ikke gi opp iallefall selv om jeg har mest lyst til det akkurat nå...

Men jeg kommer til å fortsette som før, jeg må bare ha en pause for å bygge opp pågangsmotet, og så vil jeg snakke med legen min. Nå snakket jeg bare med legesekretæren og hun sa at hun var ikke helt hundre prosent sikker på det hun sa. Uansett må jeg få gjort noe med jernlageret mitt, og nå skjønner jeg iallefall hvorfor jeg konstant er trøtt og sliten. Problemet er jo disse fæle jerntablettene som magen min hater (jeg har gått på den milde typen lenge fordi jeg er blodgiver).

Jeg tipper legen ringer meg etter påske så da får jeg se hva vi gjør. Men jeg må nok bare innse at forbrenninen er lav. Men hvis det betyr at jeg må trene masse for å holde en stabil vekt er det ikke noen vits for det kommer jeg ikke til å klare å leve med.... Er ingen treningsnarkoman, og har liten tro på at jeg kommer til å bli det... Å trene mye for å gå ned skal jeg vel klare, men å kjempe for å holde seg stabil er ikke et alternativ. Jeg vil kunne leve et normalt liv og spise normal mat! Jeg mener ikke at jeg skal dytte innpå med det jeg vil, men jeg har spist max 1200 -1500 kcal om dagen, og trent 3 ganger i uka i 3 mnd nå uten å gå ned et gram... Det er ikke en livsstil jeg kan leve med!

Skrevet

Da har jeg faktisk joinet på vektklubb... Skal ned 5 kg på 7 uker.. Det er første målet.. Når det er nådd, skal jeg bestemme meg om jeg vil ned de 2 siste, eller prøve å holde vekten.. :)

Men, vil jeg gå saktere ned enn planen min sier dersom jeg har en spisedag i uka?

Gjest Fruktkake
Skrevet
Da har jeg faktisk joinet på vektklubb... Skal ned 5 kg på 7 uker.. Det er første målet.. Når det er nådd, skal jeg bestemme meg om jeg vil ned de 2 siste, eller prøve å holde vekten..  :)

Men, vil jeg gå saktere ned enn planen min sier dersom jeg har en spisedag i uka?

Jeg vet ikke, men jeg ligger iallfall etter. Kanskje fordi jeg i snitt har hatt mer enn én spisedag i uka og ikke trent så mye som jeg ønsker (?).. Ikke vet jeg.

Dersom jeg skal nå målet mitt må jeg ned 3,5 kg på én måned. Nå har jeg brukt to måneder på å gå ned de første 3,5 kiloene, så jeg må visst sette inn støtet de neste fire ukene.

Gjest Fruktkake
Skrevet

Og da er det nøyaktig fire uker til mitt medlemsskap med Vektklubb går ut. På disse fire ukene skal jeg virkelig sette inn dødsstøtet mot de siste tre-fire kiloene!

Gjest Fruktkake
Skrevet

Jeg restartet programmet på VK for å se hvor mye kalorier jeg kan putte i meg for å gå ned fire kilo på fire uker. Nå er det 1620 kcal om dagen for meg. Tidligere hadde jeg 1970.. Føler det kan bli hardt, men jeg SKAL greie det.

Gjest Fruktkake
Skrevet

Dæven så dødt det er her! Henger dere med, folkens?

Jeg kom nettopp inn etter en joggetur. Føler meg dritflink :)

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har tatt meg påskeferie fra slankingen for å få oppmotivasjonen, og så venter jeg på samtale med legen min.

Men jeg følger med på dere likevel da ;)

Synes du er kjempeflink jeg Fruktkake!! :klappe:

Gjest Fruktkake
Skrevet

Tusen takk, Vampyra. Skjønner godt at du tar deg en pause!

Skrevet

Åhh så mett! Har egentlig vært flink denne helgen da,men måtte selfølgelig spise masse nå. Har hatt en lei tendens til å spise søt saker i fleng i helgene,klarer liksom aldri å stoppe før skåla er helt tom. Og sitter da igjen med skikkelig dårlig samvittighet. Men gjør det samme helg etter helg, så det ser ikke ut til at jeg lærer noe :sur: Men når er det nok. I går var jeg og sambo ute og investerte i ny digital badevekt. Så nå er det ingen vei tilbake. Var ikke akkurat oppløftende og gå på vekta :sur:

Skal komme tilbake med en ordentlig oppdatering i morgen, for da starter virkelig min del av Prosjekt kropp! Måtte bare få ut litt frustrasjon, er alt for mett og ikke ordentlig motivert til i morgen. Men håper at en god natts søvn gjør underverker. Her er det påskeferie, og jeg kan sove så lenge jeg vil ( eller i allefall til ungene våkner...)

Alial

Gjest gjesta
Skrevet

Nå skal jeg spre glede og motivasjon litt i denne tråden :) For i dag er jeg ekstreeeeemt glad :)

Nå har jeg holdt på med slankingen min siden jeg flytta fra hjemstedet mitt for å gå på skole, og jeg har vært hjemme i noen ferier, men da har jeg kun møtt mine nærmeste. Men i går kveld fikk jeg forespørsel om å være vakt på en fest på lokalet her, og jeg stilte selvfølgelig opp, for da fikk jeg jo gratis inn og atpå til betalt, for jeg var ikke så gira på å drikke uansett :)

Jeg tror alle som kom bort til meg som jeg kjente ikke kjente meg igjen med det første, og så er det en jeg var småforelska i i mange år som kom bort, og han bare: "Herregud, er det deg? Faen da, du har jo blitt den baben jo.. Greit at du ikke var så verst før, men NÅ, fy faen.. Jeg kjente deg ikke igjen.. Gjett om vi skal danse".. Og nå har jeg jo forlovede og alt, så det er ikke noe som ligger bak, men det er så godt å endelig få bekreftelser fra alle man ville at skulle se på en før, hvis dere skjønner? Og så er han utrooooolig kjekk, og snekker og jeg vet at mange jenter sikler etter han, så derfor var det ekstra gøy at han bare hadde øyne for meg den kvelden, selv om min forlovede er masse kjekkere, så jeg er ekstra heldig :)

Jeg tror det stod 3-4 gutter foran garderoben hvor jeg var vakt til en hver tid, og det var jo ganske gøy egentlig, og jeg fikk klemmer og forsøk på kyss på kinnet, og det var til og med ei jente som kom bort å sa at jeg var den fineste jenta hun noen gang hadde sett :D Nå er dette en selvskryte-tråd de luxe, men jeg trenger å få det ut, ut, ut, ut :) Iallefall siden de i familien min spør om jeg spiser, har fått mat osv.. Det er litt sårt, jeg synes heller at de burde glede seg over at jeg endelig begynner å føle at jeg kan leve og at jeg har greid å kvitte meg med valpefettet..

Så stå på jenter :) Nå er jeg sinnsykt motivert for de siste kiloene, men det viktigste er å få strammet opp, så får vi se hvor mange kilo det faktisk utgjør, det er jo kanskje jeg som feilberegner. Men jeg håper jo dette jeg opplevde i går kan motivere andre og, single og usingle :) Det er så gøy når andre ser det :)

Skrevet

Jeg er her jeg altså. Og jeg blir her hele påsken også - har ingen planer om å ta pause i slankingen. Er spent på veiinga i morgen. Jeg veier meg jo til stadighet, men det er noe spesielt med disse mandagsveiingene - de er offisielle på en måte. I påsken skal vi prøve å pusse opp litt og gå masse turer. Hvis været blir elendig blir det mer oppussing og mindre turing og flere omganger på step-maskinen. Jeg ser ikke bort fra at det blir mye god mat også, men erfaringen de siste månedene har vist at jeg faktisk er i stand til å begrense meg.

Jeg har skeiet ut med kneipp og loff i helgen og merker nå at både hodet og kroppen min savner Ingers rugbrød. Hm, nå begynner jeg å glede meg til frokost!

Skrevet

I dag har jeg vært i bursdagsfeiring. Ble treretters middag.. :rodme:

Gjest Fruktkake
Skrevet

Alial: Håper du har sovet godt i natt, og føler deg klar til å sette i gang. Tenk så heldige vi er; snart har vi fem fridager vi kan bruke på å bevege oss!

Aylana: Gud, så gøy! Må ha vært en super opplevelse for deg. Det er lov å skryte av seg selv her! Jeg blir faktisk enda mer motivert av å lese en slik "solskinnshistorie" jeg!

Lizzie: Godt å høre at du henger med!

Hecuba: En tre-retters middag ødelegger ingenting. Klart man må kose seg litt ekstra når det er bursdagsfeiring! Bare man ikke tar helt av.. hehe.

Gikk på vekta i morges. Opp 200 g. Kanskje var det som forventet. Spiste en del godteri på lørdag, og jeg har ikke vært så flink den siste tiden. Spesielt ikke på treningsfronten. Faktisk har vekta mi stått stille i to-tre uker, noe som er kjipt. Skal virkelig legge inn jernet nå. Tar med meg treningstøyet på jobb slik at jeg kan dra direkte på spinning etter jobb! Er nesten nødt til å gjøre det slik, ellers er godstolen altfor fristende.

Gjest Katerina
Skrevet

Da var det veiedag nok en gang. Har gått ned 700g siden forrige gang. Det vil si at jeg totalt har gått ned 5,1 kg :klappe: (må nesten klappe litt for meg selv) :) Blir spennende å se hvordan ting blir etter 1.påskedag. Har nemlig hatt godtelov i 7 uker da! Kommer sikkert til å kaste meg over godteriet med én gang jeg våkner på søndag ;)

Skrevet

Ja,da var mandagen her, og nå er det ingen vei tilbake. Nå har jeg vært på vekta og ei har spist en lett frokost. Altså en god start på dagen, så får vi håpe det fortsetter slik. Nå ser det ut som om solen endelig er på vei fram her, og da bør jeg vel få med meg ungene ut på ski. Det blir vel ikke noe kjempe tempo, men jeg sitter iallefall ikke i sofaen.( alle monner drar, er det ikke sånn? )

Så var det fakta da...ikke akkurat oppløftende lesning,men det er nå en gang sånn. Er kanskje ikke så dumt å få tallene framfor seg heller. Da vet jeg i allefall hva jeg har og forholde meg til, og hva jeg aldri skal tilbake til.

Alder: 30 år

Vekt: 79,9 kg :grine:

Høyde: 168 cm

Midjemål: 94 cm

Målet er å komme ned til 70kg,hvor lang tid jeg skal bruke på det er litt mere diffust ennå. Jeg får prøve meg litt fram å se hvordan ting går. Men jeg skal i konfirmasjon siste helgen i mai, og det er ennå 7 uker til. Og da bør vel en del av kiloene være borte. Bunaden var nemelig så trang at det var vondt å ha den på sist jeg prøvde den. Dessuten nærmer det seg jo sommer med storm skritt,og da er det jo bestandig kjekt å kunne føle se litt vel. Jeg gjør i allefall ikke det nå, så da er det jo stort forbedrings potensiale.

Jeg ønsker meg selv og alle andre her lykke til. :klappe:

Alial

Gjest Fruktkake
Skrevet

Mornings!

Jeg drar ikke på jobb før i halv tolv tida, men ble vekket tidlig på grunn av Øyvind om ikke hadde rukket bussen til jobb. Han begynte kl. 7. Snille meg lot ham ta bilen, som jeg egentlig skulle ha. Og så stod jeg like gjerne opp.

Nå sitter jeg her da, med kaffekoppen og med treningstøy på. Har nemlig tenkt meg ut på en liten joggetur! Det er faktisk helt utrolig at jeg i det hele tatt tenker tanken. Tror jammen jeg har fått litt blod på tann.

Når jeg er tilbake og er ferdigdusja og ferdigforet, da sykler jeg kanskje ned til byen for å bruke et gavekort jeg har spart siden jul. Det er kjempegøy å kjøpe klær nå. Kjøpte jakke og bukse på lørdag, og jeg merker at jeg ser litt slankere ut. På jobb i går fikk jeg også kommentarer om at jeg var blitt slankere og at jeg var så flink. Det er flere på jobb nå som sier at de blir selv inspirert til å gjøre noe med vekta! Slikt er gøy.

I kveld er det middag hos svigers. Det blir sikkert ikke kalorifattig!

Gjest Fruktkake
Skrevet

Alder: 30 år

Vekt: 79,9 kg  :grine:

Høyde: 168 cm

Midjemål: 94 cm

Hvor er det du måler midja? Hvis jeg måler rundt der jeg er bredest (rundt navlen ca.) så er jg over 90 cm, men hvis jeg måler tre cm overfor navlen er jeg 78 cm.. Har hørt det er riktig å måle der midjen er tynnest. Eller er jeg helt på bærtur?

Skrevet
Hvor er det du måler midja? Hvis jeg måler rundt der jeg er bredest (rundt navlen ca.) så er jg over 90 cm, men hvis jeg måler tre cm overfor navlen er jeg 78 cm.. Har hørt det er riktig å måle der midjen er tynnest. Eller er jeg helt på bærtur?

Heisann!

Jeg målte midja litt over navlen ja,trodde også det var riktig. Tør i allefall ikke måle over hoftene... :sur:

Utrolig hvor vanskelig det egentlig er å kunne spise sunt hele tiden, vi har så mye bursdager i familien nå i pasken vi. Det er jo påske spising annenhver da jo... ikke enkelt. I tillegg så vil man jo gjerne kose seg litt ekstra nå som det er påske å da. Tror jeg bare skal fokusere på å begrense mat inntaket litt nå i påsken også starte for fullt når påsken er over. Men nå har jeg jo en del fri dager så da skal jeg prøve å komme meg ut på tur hver dag, og det hjelper jo på :)

Alial

Skrevet

Ååå! Kan jeg bli med værsåsnill? :sjenert: Har slanket meg i en uke nå, og skal ned fra 70 til 60 kg - helst innen utgangen av juni, men alle monner drar, det viktigste er at noe skjer, hehe. Er 30 år og 170 høy.

Bruker dagboksystemet på vektklubben.no, jeg da. Ganske ok, det som er litt kjedelig er at jeg ikke får noen oversikt over næringsinnholdet i maten, men jeg har ikke råd til noen betalingstjeneste nå. Har lagt meg på ca. 1300 kcal/dag og tror det er passe i første omgang, kroppen ser ut til å være skikkelig på sparebluss. Legger til litt ekstra for trening, men ikke alle kaloriene.

En venninne som trener mye har laget et styrketreningsprogram med manualer til meg, som jeg skal følge hjemme to ganger i uka (trappe opp til tre etter hvert). Trente det første gang i går og har skikkelig gangsperre i dag. :forvirret: Ellers går jeg en time hver dag med hunden, prøver å gå så raskt jeg orker for å få opp pulsen litt. To dager i uka rir jeg, og det hjelper jo litt, samt at jeg har noen pilatesvideoer som jeg tenkte å bruke et par ganger i uka for variasjonens skyld.

Ja også var det veiing, har skjønt at de fleste av dere også veier mandag.

03.04.06: 70,0 kg, midje 80 cm

10.04.06: 67,8 kg, midje 79 cm

Nedgang: -2,2 kg, midje -1 cm

Riktignok litt schizo vekt, mest på grunn av vann i kroppen ved forrige veiing tror jeg, men uansett hyggelig at den viste mindre i går.

Uansett: Jeg er kjempemotivert, og håper og tror virkelig at jeg skal klare dette. Det hjelper jo også mye å lese hva dere andre gjør og å vite at man ikke er helt alene om dette.

Ha en fin tirsdag alle sammen! :vinke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...