Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Fruktkake
Skrevet

Fy for en dårlig dag jeg hadde i går. Hadde en dårlig natt også. Føler meg litt bedre i dag, og jeg skal snart karre meg på jobb. Men tror jeg skal ta det litt med ro. Har en del skrivearbeid som venter på meg på jobb, og ikke minst sikkert en haug med mas. Men jeg er med godt mot, og tror og håper denne dagen blir mye bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper dagen blir bedre Fruktkake. :klem:

Dagen min har hatt en interessant start. Riktig nok var jeg nede i en vekt jeg kunne like, men jeg var jo så trøtt at jeg glemte å legge igjen penger til vaskehjelpen. Da jeg kom på jobb satte jeg på kaffe uten å ha i vann. Nå sitter jeg bare her og forsøker å reagere for så å komme i gang.

Skrevet (endret)

Okei...

De harde fakta: Veier fremdeles det samme som igår.

På den annen side venter jeg enten mensen eller er gravid (kjære Gud, la meg være gravid!!!). Jeg har hatt ømme bryster i flere dager og nå er både de og magen oppblåst. Skal ikke ha mensen før om en uke. Men det må være dette som har innvirkning på vekta. Merker også at jeg tisser lite nå.

Merker godt at kroppen ellers har blitt slankere, (men at magen er bælmfeit). Jeg har f.eks. alltid før hatt slanke armer. Den siste tiden før jeg startet slankekuren var de blitt tykkere. Jeg kjøpte meg en kortermet blondetopp for en måned eller to siden. Den var trang i de korte ermene. Igår kveld prøvde jeg den på meg igjen - og nå var armene smalere enn åpningen i ermene! Og jeg ble så fiiiiin!!! :)

Så dette må da vel gå veien uansett?

Har også vært inne på VK og regnet litt på hvor mange kalorier jeg kan spise per dag for å holde vekten. Jeg er så utrolig nysgjerrig på det, siden jeg har tenkt å bli med på "Hold vekten" etterpå - og da får flere kalorier å spise per dag enn jeg har nå (o lykke!!). Hvis jeg har regnet riktig, kan jeg spise ca. 2.400 kcal. per dag for å holde vekten, og da uten trening. Det gjør at jeg ser mer positivt på påskens utskeielser, selv om jeg kommer til å begrense meg + være mest mulig i aktivitet på dagtid.

Men jeg er så utålmodig!!! Jeg ville nådd målet mitt igår! Det som plager meg er at jeg må slite med dette i "evigheter".

Endret av Ephemera
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg var på vekta i går og da veide jeg 2 kg mindre enn for 2 uker siden :) Jeg sleit jo litt med et platå eller noe sånt, men nå spiser jeg mer og raser ned i vekt :) Jeg er så glad så glad :hoppe:

Skrevet

Jeg er så utrooooolig sulten...

:tristbla:

Har lyst på sjokoladekake og pizza :sur:

Skrevet

2 rugsprø med Philidelphia light og Options kakao.

Spiste lunsj allerede kl. 11 idag...

Skrevet

Når jeg ser på vektkurven min på VK, ser jeg at jeg ligger noen kilo etter målet...

Selv om jeg har gått ned nesten 5 kilo.

Leste litt på starten av tråden nå, og hjelpe meg så mye mere positiv og optimistisk jeg var da :roll:

Skrevet

Jeg ligger også noen kilo etter målet, men det bryr jeg meg lite om.Jeg syntes dette ikke er slanking jeg men mer omlegging av livsstil. Feks er sjokolade 5 ganger i uken byttet ut med 1 gang i uken. En stor sjokolade er byttet ut med en liten :)

Syntes det er helt herlig å miste vekt og tenke på at sommeren er på vei. Å ja det er 10 kilo til målet men det spiller ingen rolle om jeg når det i juli eller desember. Jeg kan jo uansett aldri gå tilbake og spise slik som jeg gjorde. Sjokolade hver dag, 2 måltider om dagen og ingen trim. Jeg skal aldri bli slik igjen.

Skrevet

Jeg synes ikke det er gøy å slanke meg!

Og selv om dette er min nye livsstil, så får jeg jo lov å spise litt mere når jeg når målet og skal over til å holde vekta. Jeg mener ikke at jeg skal begynne å spise store poser med smågodt hver dag og fråtse i pommes frites eller lignende. Jeg kuttet ut sjokolade på hverdager lenge før jeg begynte å slanke meg. Det jeg gleder meg til er å kunne spise mere mat - og også det å kunne unne seg en sjokolade på en trist og lei tirsdag, hvis jeg skulle ha lyst på det, uten at det skal få så store konsekvenser. Spesielt trenger jeg mere middag.

Skrevet

Jeg tror kanskje det er lettere å holde motivasjonen oppe hvis man ikke veier seg hver eneste dag. Det vil jo være variasjoner uansett, og da går det ofte ut over humøret og innsatsviljen. Fort gjort å miste motet hvis man går på vekten og forventer å ha gått ned fra dag til dag.

Veiing er best å gjøre én gang i uken, på samme tid og i samme klær hver gang. Da slipper man som regel de aller største variasjonene, siden man følger menyer som er relativt like hver dag.

Jeg er i alle fall veldig sårbar humørmessig når jeg slanker meg, men hvis jeg fokuserer på det som er positivt (masse energi av treningen, litt løsere klær, penere hud, sunnere livsstil og mer sex-lyst) er det så mye lettere å få dagene til å gå til neste veiing. ;)

Stå på, og opp med humøret jenter!! :klappe::klappe:

Skrevet
Jeg synes ikke det er gøy å slanke meg!.

Du burde muligens slutte å tenke på det som slanking og heller se på det som en endring :klem: Og ja snart får du mere mat, men nå er det slik det er, og hvis du ikke liker det så er det ingen som tvinger deg til dette. Dette er noe du bør gjøre fordi du har lyst, ikke noe du må gjøre fordi du må. Finn tilbake til motivasjonen du hadde til å begynne med. Så skal du se at det går bra både med humøret og vekta, 5 kilo ned er uansett strålende :)

Skrevet
Har lyst på sjokoladekake og pizza  :sur:

Da burde du spise sjokolade og pizza :) Ferdig med det og lenge til neste gang.

Skrevet

Tror jeg er halvveis, jeg også. For jeg tror jeg stopper på 80 kg. isteden for å gå ned til 75. Jeg tror ikke jeg trenger å gå så langt ned. Jeg skal jo begynne å trene også, så da blir jeg jo strammere av det også.

Har lyst til å gå over til "Hold vekten" når jeg når 80, ja :Nikke:

Skrevet (endret)

Ned 900 g denne uken (glemte å legge det inn på madag) Veldig fornøyd etter mange uker med en nedgang på ca 500g pr uke. Nå nærmer jeg meg målet og merker at jeg trives bedre med meg selv nå :)

I helgen skal jeg ut og kjøpe nye jeans :hoppe:

Endret av Remyline
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har lagt alt litt på is til over påske nå. Jeg var hos legen i dag, og hun foreslo å teste for lavt stoffskifte uten at jeg nevnte det. Hun tok iallefall en del prøver så da får vi se.

Hvis hun ikke finner noe sa hun at jeg antagelig har veldig lav forbrenning :forvirret: Det er selvfølgelig kjipt, men da har jeg noe å gå ut ifra, og vet hva som må til. Jeg tenkte at hvis jeg roer ned slankingen til etter påske så har jeg vel svarene fra legen da. Jeg skal ikke skeie veldig ut da, men jeg tror ikke jeg gidder å telle kalorier og legge det inn i vektklubb. Og så har jeg vært så dum at jeg har kjøpt 4 kg godis til sambo's påskeegg.... Jeg håper vi får mye besøk i påsken så jeg slipper å bli frista av det ;)

Satser på ny giv etter påske! :tommelsmil:

Skrevet

Var spent på å høre hva legen sa ja, Vampyra. Nå må vi vente i spenning på resultatet.

Skjønner godt at du tar en liten pause i slankingen. Det må jo være veldig frustrerende for deg.

Jeg forsøker å henge i stroppen frem til vi reiser på påskeferie på lørdag. Fra da av håper jeg bare å ikke gå opp i vekt. Jeg må kose meg litt i påska!!

Skrevet

Å jeg skal ha en helt ordinær påske med vanlig mat og lesing til eksamen. Men på påskeaften skal jeg ha Anthon Berg sine marsipanegg.

Skrevet

vektklubb vs litt lettere?

Hvilken av disse slankesidene er best? Erfaringer og forskjeller? Skal melde meg inn i en av de. :)

Gjest Fruktkake
Skrevet
vektklubb vs litt lettere?

Hvilken av disse slankesidene er best? Erfaringer og forskjeller? Skal melde meg inn i en av de. :)

vektklubb er bedre enn litt lettere.

Jeg prøvde litt lettere i høst, men gikk fort lei. Muligens hadde det noe med motivasjonen min å gjøre, jeg vet ikke helt.. men det geniale med vektklubb er at man regner lett ut kaloriinntaket, og da er det lettere å henge med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...