Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg mistet motet før helga denne uka, og går egentlig bare å venter på å komme meg til legen...

Jeg kan ikke si jeg gleder meg til veiing i morgen for i helga har jeg spist forferdelig usunt... Nesten sånn som jeg spiste hver helg før... Må passe på at jeg ikke faller tilbake til de vanene igjen for det ønsker jeg uansett ikke...

Jeg håper på fint vær i morgen for da skal jeg gå meg en skikkelig tur i finværet!

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktkake
Skrevet

I dag holder jeg meg hjemme fra jobb. Har sovet lite i natt, jeg er småkvalm og shaky i kroppen :tristbla:

Vekta viste 71.2 i dag. Ned 600 g siden tirsdag.

Er lei nå.

Skrevet

:sur::sur::sur:

Opp 500 gram :overrasket:

Det er ikke mulig!! Hvordan kan jeg veie like mye idag tidlig som jeg veide midt på dagen igår??

Det være vann i kroppen! I tillegg til at jeg veide meg kl. 05.30.

På den annen side koste jeg meg litt ekstra igår fordi jeg forbrente over 700 kalorier på turen jeg gikk - og da burde jeg egentlig tenkt på at jeg allerede hadde brukt de kaloriene på fredag og lørdag.

Ble skikkelig deprimert av det der. Føler at det ødela hele dagen.

Snart er det påske, og da kommer jeg sikkert til å gå opp enda mer :sur:

Fruktkake: God bedring! :klem:

Skrevet

Det var dumt Ephemera. Men det er sant at det er dumt å veie seg så gudsjammerlig tidlig. På lørdager når jeg har sove-lenge-dag er det ofte at jeg veier 1/2 kilo mindre enn dagen før og etter i 5-6 tiden om morgenen.

For min egen del skylder jeg også på vann i kroppen etter fyllekule på lørdag samt at jeg ikke har vært der du vet siden lørdag heller.

Selv har jeg gått ned 300 gram, og det er i det minste rett vei, selvom det bare er halvparten av det jeg har som målsetting. Strengt tatt teller jeg bare delmål annenhver uke, så jeg velger å se fremover og håper det jevner seg ut til neste mandag. Jeg skal love dere, en slik fyllekule skal jeg ikke ha igjen. Ihvertfall ikke før sommerfesten på jobben :)

Skrevet

:grine:

*hikst*

Målet mitt er egentlig å stå i ro frem til over påske, hvor jeg vet at det kommer til å bli mye mat og kalorier, men forhåpentlig vis også en del skiturer og aktivitet.

Akkurat nå tenker jeg at jeg jammen skal ta med meg hoppetauet mitt også - så får jeg stå og hoppe på hytteterrassen og forbrenne mine synder.

Dette er også veldig sprøtt! Jeg ble så lei meg i morrest at jeg vurderte å rive opp døra til soverommet og skrike ut min frustrasjon til sambo som lå og sov. Jeg veide meg 5 ganger i morrest, og faktisk viste den enda litt mere til slutt. Fordi vekta var lei, tenker jeg.

Det er da ikke lov å bryte sammen over sånne ting?? Hva om jeg hadde oppdaget en kul i brystet, f.eks.?? (Gud forby!).

Men selv om dette var min siste offisielle veiing, kommer jeg til å veie meg hver dag denne uka og jeg skriver ikke inn mandagsvekta på VK idag.

Skrevet

Jeg hadde blitt super-lei-meg om jeg ikke hadde veid meg hver dag og sett at det generelt går nedover, men at det jo allikevel går opp og ned her i verden.

Gjest Fruktkake
Skrevet
:sur:  :sur:  :sur:

Opp 500 gram  :overrasket:

Det er ikke mulig!! Hvordan kan jeg veie like mye idag tidlig som jeg veide midt på dagen igår??

Det være vann i kroppen! I tillegg til at jeg veide meg kl. 05.30.

På den annen side koste jeg meg litt ekstra igår fordi jeg forbrente over 700 kalorier på turen jeg gikk - og da burde jeg egentlig tenkt på at jeg allerede hadde brukt de kaloriene på fredag og lørdag.

Ble skikkelig deprimert av det der. Føler at det ødela hele dagen.

Snart er det påske, og da kommer jeg sikkert til å gå opp enda mer  :sur:

Fruktkake: God bedring!  :klem:

Kjære deg, Ephemera! Nå vet vi jo alle at dagene er forskjellige. I morgen kan du plutselig veie en kilo mindre enn i dag. Slik har det vært med meg hele veien, det er jo hva man totalt sett går ned som betyr noe! Vann i kroppen, lenge siden du har vært ordentlig på do osv er ofte grunnene.

Ikke gi opp!

Og du? Ikke ha den innstillinga at du kommer til å gå opp mer i påska. Tenk heller at de fridagene vi får bør man hovedsaklig bruke på aktivitet! Jeg ser fram til noen dager hvor jeg kan gå lange turer med kjæresten, trene litt på treningssenteret, kanskje ta en lang sykkeltur hvis været er bra, og kanskje en dag på ski?

Slapp av, kjære deg. 500 g er ingenting.

Skrevet

*snufs*

Nei, jeg skal ikke gi opp :)

Og jeg håper på bedre resultat imorgen, og venter til resultatet blir bra før jeg skriver det inn på VK.

Joda, jeg skal være i aktivitet i påska. Men jeg vet også at det blir mye god mat hos svigers. Påska er veldig lagt opp til at vi skal kose oss også... Jeg har hørt om de planlagte middagene, om kakene som er bakt og alt godteriet som er innkjøpt. Så litt må jeg kose meg disse dagene, jeg også. Men jeg skal røre meg masse! Og jeg mener seriøst at jeg skal ta med hoppetauet i tillegg ;)

Skrevet

Min vekt er som forventet det samme som forrige mandag. Jeg har spist dårlig denne uken. tirdag kake med mannen min fordi han hadde bursdag, torsdag pannekaker på jobb til lunsk, fredag og lørdag kjøretur til Stavanger med bilmat som pølser, pizza, sjokolade etc. Er bare glad jeg ikke har gått opp jeg. Nå skal jeg ha en fin slankeuke og gå ned til neste mandag :)

Gjest Katerina
Skrevet

Jeg har gått ned ca.400g. Helt ok. Merker at noen av klærene mine som jeg tidligere ikke fikk på meg, snart er mulige å bruke igjen:) i dag har jeg gått en halvtimes tid. Skal prøve å få til å trene 3 ganger denne uken også. Ha en fin dag alle sammen!

Gjest Fruktkake
Skrevet
*snufs*

Nei, jeg skal ikke gi opp  :)

Og jeg håper på bedre resultat imorgen, og venter til resultatet blir bra før jeg skriver det inn på VK.

Joda, jeg skal være i aktivitet i påska. Men jeg vet også at det blir mye god mat hos svigers. Påska er veldig lagt opp til at vi skal kose oss også... Jeg har hørt om de planlagte middagene, om kakene som er bakt og alt godteriet som er innkjøpt. Så litt må jeg kose meg disse dagene, jeg også. Men jeg skal røre meg masse! Og jeg mener seriøst at jeg skal ta med hoppetauet i tillegg  ;)

Det går an å kose seg uten mengder med usunn mat! Spis litt med god samvittighet, de tkan man gjøre når man i tillegg passer på å kose seg med en del trening og bevegelse :)

Skrevet
Det går an å kose seg uten mengder med usunn mat! Spis litt med god samvittighet, de tkan man gjøre når man i tillegg passer på å kose seg med en del trening og bevegelse :)

Enig i denne! Sett frem litt god frukt og grønnsaker med dip, så fyller du opp med det mellom kaker og snop. Da blir det ikke plass til så mye.

Jeg baker ofte et "snillere" alternativ og har med det på besøk, det er også en måte å spare noen kalorier på.

Dessuten er påska nare noen få dager, og man har hele dagen til å være i aktivitet på. -Og jammen er det lov å kose seg litt av og til uten å slite med svart samvittighet også!! Basta!! ;)

Skrevet

Jeg glemte å veie meg i dag, glemmer det bestandig jo :sur:

Ble neste to flasker vin i helga, og det var så godt å feste igjen!

I dag begynner jeg for fullt med slankinga, siden jeg ikke har kunnet trene på noen måneder.

I morgen skal jeg prøve den nye trenings dvd`en :) Så er det jo ballett i morgen.

Skal snart spise kyllinggryte til middag, og har spist kyllingwraps til lunsj :sikle:

Nå etter jeg har blitt frisk klarer jeg ikke så mye mat lenger, men blir fortere sulten (og søtsnål) igjen.

Skrevet

Jeg står på stedet hvil, og det er kanskje ikke så rart. Har ikke vært like nøye med å føre inn alt jeg har spist på vektklubben, og jeg har skeiet ut litt ekstra denne helga. Klarte å skeie ut litt i dag også. De har nemlig kake hver eneste dag på praksisplassen min :overrasket:

Skrevet

Riktig nok har jeg ikke inntatt suppemiddagen min ennå, men er det ikke allikevel litt rart at jeg veier mindre nå enn i morges? Jeg har jo spist en god del i løpet av dagen.

Skrevet
Riktig nok har jeg ikke inntatt suppemiddagen min ennå, men er det ikke allikevel litt rart at jeg veier mindre nå enn i morges? Jeg har jo spist en god del i løpet av dagen.

Hehe... så du har vært på vekta igjen? :ler:

Da kan det jo hende at du hadde vann i kroppen i dag tidlig, som du har kvittet deg med nå?

Jeg har selv kommet over det lille sammenbruddet mitt i morrest og blir litt sånn :roll: over meg selv. For jeg vet jo at vekten kan variere fra dag til dag. Jeg vurderte å veie meg når jeg kom hjem fra jobb idag, men fant ut at det bare ville gi verre resultater (vel... nå gjorde det jo ikke det for deg da, Lizzie...). Men jeg skal på vekta igjen imorgen tidlig - og måtte det ha skjedd mirakler da.

Jeg sloknet på sofan ikveld, etter en lang og tidlig arbeidsdag + shopping etterpå. Nå skal jeg spise havregrøt til kveldsmat.

Gjest Fruktkake
Skrevet

En skikkelig drittdag både på slankefronten og ellers.

Skulle ønske jeg kunne legge meg i dvale fram til sommeren. Jeg er lei av alt.

Det eneste positive er at Morrissey kom med ny cd i dag, som er strålende bra. MEN DET BLIR INGEN KONSERT PÅ MEG PÅ TORSDAG, FORDI JEG HAR DÅRLIG RÅD OG HELVETE HELLER.

:sur::grine::sur::grine::sur::grine:

Skrevet
En skikkelig drittdag både på slankefronten og ellers.

Skulle ønske jeg kunne legge meg i dvale fram til sommeren. Jeg er lei av alt.

Det eneste positive er at Morrissey kom med ny cd i dag, som er strålende bra. MEN DET BLIR INGEN KONSERT PÅ MEG PÅ TORSDAG, FORDI JEG HAR DÅRLIG RÅD OG HELVETE HELLER.

:sur:  :grine:  :sur:  :grine:  :sur:  :grine:

:overrasket:

:troest:

Håper morgendagen blir bedre... Har ikke hatt noe særlig bra dag selv, jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...