Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

her blir det 1-2 kosedager, men jeg prøver å begrense det til 1. Dessuten spiser jeg ikke alle de kaloriene jeg forbrenner når jeg trener.

Jeg følger vektklubb, og spiser 1300 kcal om dagen. Jeg spiser minst mulig godteri selv om det er kosedag. Treninga går det litt opp og ned med, men jeg prøver meg på 3 pilatesøkter i uka og 2 økter med kondisjonstrening. (hender jeg bytter ut noe av pilatesen med styrketrening)

I snitt ligger jeg nok litt under 1300 kcal i uka pga treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, nå stilte du et vanskelig spørsmål Hecuba.

Jeg spiser, de aller fleste dager en 1300-1400 kalorier. Da er jeg mett og fornøyd hele tiden. Det blir en del grønnsaker som magefyll innimellom også, men hovedsaklig prøver jeg å spise ofte. Hver tirsdag er jeg på pubquiz og der spiser jeg en burger som jeg ikke vet (- og kanskje ikke vil vite?) hva inneholder av kalorier. I tillegg blir det jo fort noen øl når man er på pub ;) Allikevel er det skjelden at jeg går over 2000 kalorier disse dagene (etter min gjetninger da...) og det er det jeg trenger når jeg ikke slanker meg. I helgen har jeg stort sett en lignende dag. Ellers prøver jeg å trene litt i heimen. 20 minutter med pilates hver ukedag bortsett fra tirsdag og ofte en 20-30 minutter på steppern i tillegg. I helgen blir det bare turgåing. Kaker og sjokolade har jeg nesten kuttet helt ut. Savner det ikke så veldig heller faktisk.

Og nei, jeg har ingen dager da jeg virkelig fråtser. Kaloriene ligger alltid i bakhodet. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke med vidåpne øyne kan drikke 6 halvlitere til 1200 kalorier. Så jeg skeier ut fra tid til annen, men ikke hver helg.

Endret av Lizzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snikveide meg idag og vekta står bom stille på 85,0 kilo - det samme som jeg veide på mandag. Har egentlig veid omtrent det samme de siste 3 ukene. Tror kroppen min har kommet til det platået hvor vekta står stille nå :tristbla: Jeg leste jo nylig om det, at kroppen etter en stund sier stopp fordi hjerne må venne seg til det nye livet med mindre matinntak. Men jeg er ikke så fryktelig lei meg heller, for jeg har jo tross alt gått ned 5,3 kilo. Slankingen min er også litt surealistisk siden jeg samtidig prøver å bli gravid. Jeg må jo avslutte slankekuren hvis/når jeg blir gravid. Men uansett vil jeg ha et så godt utgangspunkt før et svangerskap. Hvis jeg legger på meg 10 kilo under svangerskapet, vil jeg nå gå opp til 95 kilo isteden for 105 liksom (hjelp!). På den annen side kan det gå litt tid før jeg blir gravid, og da vil jeg gjerne være så slank som mulig frem til det skjer. Jeg har jo heller ikke begynt å trene, men skal komme igang med det etter påskeferien. I påska skal det handle om å stå stille, altså ikke gå opp i vekt. Vi skal reise til min samboers hjemsted + på deres hytte og blir borte i 10 dager. Da skal jeg slappe av og kose meg, vet at det blir mye god mat og sjokolade, men skal selvsagt begrense meg litt - og det blir også endel aktivitet som skiturer o.l.

Til spørsmålet om hvordan jeg gjør dette:

Jeg spiser 1.440 kcal. per dag, utregnet av VK. Jeg er imidlertid ikke like nøye med å legge inn hver agurksive osv. nå som det jeg var i starten. Nå vet jeg liksom hva jeg kan spise og ikke - og ikke minst hvor mye jeg kan spise.

Jeg skeier ut litt både fredag, lørdag og søndag. Men jeg begrenser meg veldig og fråtser ikke vilt! Jeg spiser litt sjokolade, men begrenser det til kveldene. Tenker kalorier hele helga også, men kan da unne meg f.eks. taco til middag. Potetgull har jeg kuttet helt ut, for det ser jeg på som unødvendige kalorier, selv om jeg er fryktelig glad i det! Sjokolade er jeg besatt av (og har vært det siden jeg ble født :ler: ) og det koser jeg meg så mye med at jeg ikke vil kutte det ut heller ;)

Grunnen til at jeg ikke tar manglende vekttap gå inn på meg nå, er at jeg egentlig føler meg fornøyd med kroppen min nå. Okei, jeg veier 85 kilo og er 180 høy. Noen synes det er mye, men jeg er tross alt 35 år og er ikke avhengig av å være en sylfide. Jeg ser slank ut sånn som jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjør jeg med at det er hele 5 digre kaker på jobb idag?? Den ene er en fantastisk god sjokoladekake :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et bittelite sjokoladekakestykke? eller et litt større ett, og så droppe sjokoladen ikveld?

Jeg ha både sjokoladekake på jobb og sjokolade i kvled! :sjarmor:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det forresten noen som kan tenke seg hva jeg får tildelt av kalorier per dag når jeg skal holde vekten etterpå? Lurer veldig på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kaker her på jobben nå om 5 minutter. Jeg tar en kopp te og titter på kakene. Det fungerte bra sist gang og siden jeg ikke har særlig lyst på kake akkurat nå så regner jeg med at det går bra i dag også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kaker her på jobben nå om 5 minutter. Jeg tar en kopp te og titter på kakene. Det fungerte bra sist gang og siden jeg ikke har særlig lyst på kake akkurat nå så regner jeg med at det går bra i dag også!

*sender over litt styrke til deg*

Sjokoladekaka jeg spiste var så utrolig god at det uansett var verd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått fredagskaffen unna uten å bli fristet til å spise kake. Var ikke vanskelig denne gangen, for vi hadde bare tørre tekaker.

Det blir verre i kveld, for da skal sambo og jeg på Dagfinn Lyngbø-show, og da blir det vel et par pils etterpå.

Menmen, jeg har god trenings-samvittighet denne uken og får gå et par ekstra lange turer med hunden i helga, så kan jeg ha god samvittighet likevel.

God helg jenter!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har også hoppet over fredagskake :sjarmor:

Flinke jenter :danse:

Og Ephemera - hvis du kommer i gang (NÅR ;)) med trening nå, så vil du jo uansett bli i kjempemye bedre form og strammere i fisken - og det er jo supert også i forbindelse med graviditet. Nå er jo ikke du akkurat veldig overvektig, men jeg kjenner faktisk folk som har gått ned i svangerskapet - nå var det riktignok høyst ufrivillig pga alt som gikk inn kom opp igjen....

Men, det jeg mener er, at hvis du kommer i gang med trening, så trenger du ikke telle kalorier like hardt - og likevel ikke gå opp mer enn nødvendig i svangerskapet :)

Lykke til med det prosjektet forresten!

Og god helg til alle :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke jeg forresten også tidligere opplevd å veie mere f.eks. på en fredag, fordi jeg har veid meg på feil dag?? :klø:

Vil jo gjerne veie mindre på mandag.

Må visst gå litt tilbake i tråden og lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktkake

Det ble bare tre halvlitere i går. Forventet jo seks. Grunnen var at i Odderøyhallen, der konserten var, hadde man ikke skjenkebevilging. Kanskje like greit.

I dag har jeg hatt fri, og det har vært deilig! Har bare sløva foran pc-en, sovet og slappa ordenlig av.

Nå skal jeg snart på spinning. Lurer på om jeg skal ta sol også. Må nesten sette i gang snart om jeg skal få en liten farge til bryllupet.

ephemera: Jeg syne så huske at fredager er dårlige veiedager for deg, Husker det fordi fredager generelt sett er fine veiedager for meg, og mandager er fæle. I dag veide jeg 70.8 kg på morgenen (mot 73.4 på mandag og 71.8 på tirsdag). Vekten svinger voldsomt. Et av argumentene for å veie seg hver dag er at man da iallfall får en liten pekepinn på hva slags vekt som er den korrekte. Og man ser fort et mønster. Jeg f.eks. veier oftest 71.8 for tida (siste uka), og da regner jeg med det er min reelle vekt. Jeg vet at jeg på mandager veier mer, og på fredager veier mindre.

Jeg forventer derimot, at jeg iallfall går ned 400-500 gram til neste offisielle veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært å kjøpt sans iskrem :sikle: måtte selfølgelig gå forbi sjokoladehylla, så endte opp med en pose smash også. men nå er det helg, så kan vel spise litt. Har også kjøpt vitaminbjørner, er så slapp etter kyssesyken, så jeg prøver alt for å komme i form!

I morgen skal jeg drikke hvitvin for første gang i år, men skal kompensere med dansing på byen :sjarmor:

Ha en super helg allesammen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Jeg føler meg flink i dag! :)

Begynte dagen dårlig, med nesten å spise meg kvalm til frokost. Skjønner ikke helt hvorfor, men jeg var bare så sulten! Og jeg klarte ikke å stoppe. Jeg gikk og la meg etterpå, så jeg sov to timer. Da jeg stod opp dro jeg til treningssenteret og trente 1.5 time. Spinning, litt styrke, litt løping og litt stepmaskin.

Var hos søstera mi en tur i kveld, og der fikk jeg knallgode rundstykker som var fylt med kylling, pesto og ost. NAM!

I morra skal jeg stå slalåm. Det er moro å bevege seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Jeg tror jeg er på rett vei :) Virker iallefall slik, synes kroppen har blitt merkbart strammere på bare ei uke, så jeg tror kanskje at jeg spiste for lite, derfor har jeg begynt å spise opp de fleste av kaloriene jeg bruker på trening, for med et kaloriinntak på 1300 etter trening så vil jeg jo uansett gå ned i vekt.. Tidligere har jeg hatt problemer med å få i meg 1300 kalorier, men nå plusser jeg på litt ekstra på frokosten, og så tar jeg en nutrilettbar som mellommåltid..

Jeg fikk et råd på treningssenteret til typen, der var det en som hadde gnikka vekk fettet på magen ved å gni på magen i 5 minutter 3 ganger om dagen der han hadde overflødig fett, og nå var han blitt kvitt mye.. Hørtes jo helt utrolig ut, men jeg føler at det funker da, har prøvd det litt under ei uke nå og jeg synes at jeg blir mye strammere med mindre underhudsfett, men kanskje det er psykisk? Uansett så er det verdt forsøket mener jeg, så jeg skal rapportere mer om endringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med magefettet skal jeg også jammen prøve! :overrasket: Jeg har hørt om noe lignende før. Jeg tror det er mye av det samme som skjer når man masserer bort fett på klinikker. For - jeg er overbevist om at jeg ville vært fornøyd sånn som jeg ser ut nå, hvis jeg hadde fått bort magen! Jeg starter idag - det skader jo ihvertfall ikke!! Man må sikkert gni og massere ganske hardt da? Skal spørre sambo om det også, han er sånn treningsekspert...

Vi spiste en utrolig nydelig, men akk sikkert så kaloririk lunsj idag. På La Baguette. Grov baguette med tandori kylling. Var ikke måte på hvor mye pålegg vi fikk på :sikle: Men jeg ba om å få uten smør - og det som inneholdt kalorier var "majonesen" rundt kyllingen, så jeg har nå etterpå funnet ut at det sikkert ikke var så fryktelig ille likevel.

Ikveld blir det taco... ikke akkurat lite kalorier i det heller, men... Det er jo lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Han sa iallefall at det hadde funket på han og dama, så jeg måtte jo bare prøve jeg og. Det var iallefall noe med at varme stimulerte fettet i cellene eller noe sånt, og det kan jo høres litt logisk ut.. Må gni slik at man får litt friksjon slik at det blir varmt ja, så nå blir alle sittende å kose på magen i tide og utide :)

Ååååå.. Tandoori kylling baguett på LaBaguette :) Det er standard lørdaglunsj nå som jeg ikke har råd til å spise på Peppes på lørdagskveldene :) Man må jo kunne kose seg litt, og uten smør så er det sikkert ikke så avskrekkende tror jeg..

Nå er det bare 3 uker til jeg reiser til Afrika og. Kanskje greit å bli litt slankere da og, men jeg vet ikke hvor mye bikini jeg kommer til å bruke der, men det er jo en motivasjonsboost uansett.. Selv om sydenturen lengre fremme er mer motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tandori kyllingbaguette, ja! Så gøy at du også liker det :) Er redd jeg kommer til å huske på den litt for ofte på lørdagene, jeg også nå ja :ler:

Sambo bekrefter at det går an å massere bort fett! Men han mener at det ikke er mengder som forsvinner, men her tar vi da med det vi kan få, gjør vi ikke?! En treningsinstuktør som sambo kjente før, pleide å utføre det på kundene på treningssenteret. Men han holdt på i en halvtime og sa at det var skikkelig hard arbeid, men da tok han hele kroppen, ikke bare magen. Så sambo er litt tvilende til at det skal holde med 5 minutter, men... Jeg tror jeg vil få problemer med å få gjort det så mange ganger om dagen da. Jeg er jo liksom på jobb og sånn... Ser for meg at det er noe jeg kan få gjort på kvelden når jeg ligger i sofan og ser på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...