Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Det er en test på sjokolade-barer i samme blad.

BelVita er som vanlig sjokolade å regne... Det samme med New Energi. Sistnevnte inneholder fryktelig mye karbohydrater, hele 70 %. BelVita har 65,5 % karbohydrater.

Den baren fra Atkins, som jeg spiser - Decadence Bar - får imidlertid pluss. Anbefaler dere å prøve den. Den har mørkt sjokoladetrekk og har mørk toffee inni (som sjokoladekaramell). Den er veldig mektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var vel meg som skrev det innlegget ;)

Åååå, beklager!!!

Tusen takk, Vampyra!! :ler:

Det gikk litt i kluss med innleggene nå...

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Jeg leste forresten om Pilates i Shape-Up. Det var en test på forskjellige treningsvideoer. Følgende står om hva du får ut av pilates:

"Pilates er en flott treningsform for å bygge opp den viktige kjernemusklaturen og øke kroppsbevisstheten. Metoden gir imidlertid verken kondisjon, forbrenning eller styrke i armer og bein."

Dette har jo blitt så utrolig populært og på treningssentrene her flommer det over at pilates-timer. Jeg har ikke lyst til å hive meg på bølgen, fordi jeg ikke synes det høres ut som det gir resultater på kroppen, og dessuten har jeg lest at man fraråder gravide å trene pilates - og siden jeg prøver å bli gravid...

Nei det er klart det ikke er spesielt forbrennende, men det strammer faktisk opp, og de som sier at pilates ikke trener bein og armer kan umulig ha prøvd pilates.... :forvirret: Det avhenger av hva slags video man bruker det! Og ialle videoene mine trener jeg bein, og jeg har faktisk en hel 20 min video for rumpe og ben.

Jeg blir kjempesvett når jeg trener, så at jeg ikke forbrenner noe har jeg ingen tro på! Dessuten har flere kjendiser som f.eks Oprah gått ut med at de trener pilates for å få en fin og stram kropp.

Men selvsagt kan det ikke erstatte kondisjonstrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Åååå, beklager!!!

Tusen takk, Vampyra!!  :ler:

Det gikk litt i kluss med innleggene nå...

:kys_2:

:ler:

jeg har laget en egen tråd om lavt stoffskifte, og jeg fant ut at jeg har mesteparten av symptomene.... :forvirret:

Men hva om det ikke er det som er galt da?? Betyr det at jeg må forbli fet resten av livet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

:ler:

Så søte dere er.

Ephemera: Skal jeg være ærlig, så synes jeg også at 85 kilo høres mye ut. Men det er selvsagt VELDIG individuelt om man faktisk ser feit ut eller ikke. Når man har kiloene plassert på riktige steder, så kan man se slank ut selv om man veier mye. Jeg har veid 79 kg på det meste (for noen år siden), og da synes jeg at jeg så blubbete ut selv om jeg er 178 cm.

Vampyra: Du burde sjekke stoffskiftet for sikkerthets skyld. Er jo faktisk veldig rart at du ikke har gått ned i det hele tatt når du har vært så flink som du har vært.

Er litt frustrert forresten. Skulle gjerne mista litt mer av magen min. Rumpa mi er blitt en del mindre, og jeg merker det litt på puppene også. Magen har også krympa noen få cm, men jeg vil krympe den enda mer! Rumpa mi og puppene mine vil jeg gjerne beholde!

I kveld skal vi ha Risk-kveld. Blir nok en del øl, men skal prøve å begrense chipsinntaket mitt.

I morgen er det kakeselskap hos søstera mi (niesa mi fyller 3 år).

Helgene er harde altså! :frustrert:

Men nå skal jeg snart på trening. Satser på 12 min løping på tredemølle som oppvarming, mageøvelser og 45 min spinning. Må jo bøte på mine sannsynlige synder som kommer senere i helga. Kan like gjerne bøte på forskudd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Det blir en gåtur på meg i dag!

Jeg tenkte å gå en tur som tar 45 min-60 min og kanskje jeg får gjennomført 20 min med pilates også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg koser meg med litt sjokolade. Har shoppet i dag så det gikk nok noen kalorier av der.

Angående 85 kilo så syntes jeg ikke det høres mye ut fordelt på nesten 180 cm. Det er verre med disse jentene som er 180 og veier 55 kilo.

Vampyra jeg håper du finner ut av dette med stoffskifte ditt :klem:

Fruktkake skjønner ikke helt at du tørr å ta den risken :)

God lørdag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående 85 kilo så syntes jeg ikke det høres mye ut fordelt på nesten 180 cm. Det er verre med disse jentene som er 180 og veier 55 kilo.

Jeg er 180 cm. ;) Altså, det er jo en grunn til at jeg slanker meg. Jeg ønsker jo å bli slankere. Det er magen som er problemet da... hadde den vært borte, hadde jeg vært fornøyd. Men det går da nedover nå.

En annen ting er at jeg prøver å bli gravid. Hvis/når vi lykkes med det, må jeg uansett avslutte slankekuren. Men jeg vil ha et så godt utgangspunkt som mulig og også begrense antall kilo jeg legger på meg i svangerskapet.

Jeg og sambo har vært på gresk restaurant og spist i kveld. Både forretter og hovedrett. Utrolig godt, var det :) Jeg kjørte da. Spiste mousakka til forrett nummer 1 og så delte vi en forrett med pitabrød og tzatziki. Til hovedrett spiste jeg en gryterett som lignet på kjøttsausen på mousakkaen, med kjempemøre biter av oksekjøtt i, ris og salat. Også drakk jeg cola light. Tror ikke jeg fikk i meg mere kalorier enn ved f.eks. en taco-middag hjemme. Vi droppet dessert, men har spist litt sjokolade hjemme da :)

Imorgen skal vi komme oss ut på tur. Vi var skikkelig trege idag - også måtte vi handle. Også var jeg med sambo innom x antall sportsbutikker i tillegg. Jeg kjøpte en knallrosa kortermet Røhnisch-topp, så nå jeg begynne å trene!! Sånne ting gir meg litt ekstra motivasjon. Jeg hadde en periode med trening for et år siden også, og da gikk jeg bananas og kjøpte inn mengder med treningsklær. (Jada, jeg shopper der det shoppes kan...).

Ønsker dere alle en god natt :sove: Vi skal jo stille klokka også = en time kortere natt... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller her inne...

Det går ned litt for mye sjokolade hos meg idag... :rodme: Ikke bra for vektresultatet imorgen...

Skal lage middag nå. Kjøttkaker, potet, grønnsaker og brun saus. Er skikkelig sulten...

Kunne tenkt meg å vært ferdig med slankekuren nå... :sur: Lurer på hvor mange kalorier jeg kan spise per dag hvis jeg veier 75 eller 80 kilo og "bare" skal holde vekta? Har tenkt å følge den "Hold vekta"-greia på VK etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Vi var på by'n i går og da ble det helt sikkert altfor masse kalorier.

Dessuten gikk jeg jo den turen for å kunne kose meg litt ekstra i går ;)

Men jeg skal være flink i dag!

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Jeg har ikke vært flink, verken i går eller i dag. Jeg klarer ikke å slanke meg i helgene.

Regner med at vekta viser det samme i morgen som forrige mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg har vært kjempeflink i dag! Bortsett fra at jeg ikke har orka å gå ut i kulda.... :forvirret: Men jeg har trent 6 dager den uka her!

Eller to av dagene er ikke skikkelig trim, for den ene var bare en pilatestime og den andre var 2 timer dansing på byen, men de andre har jeg trent i minst 45 min så det er jeg ganske fornøyd med.

Sliter litt med å få i meg nok kcal i dag, for jeg ligger under 1000 enda, men det gjør sikkert ingenting om jeg ligger litt under en dag....

Da kan jeg kose meg med litt popcorn senere i kveld :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heei allesammen!:) har dere hatt en fin helg? Jeg bare lurer på om jeg skal bruke penger på å melde meg inn i Vektklubb.no? Synes dere det er verdt det? Jeg SKAL ned 5 kg! Og nå begynner jeg å bli desperat, for tiden går. Og ingen resultater vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei allesammen!:) har dere hatt en fin helg? Jeg bare lurer på om jeg skal bruke penger på å melde meg inn i Vektklubb.no? Synes dere det er verdt det? Jeg SKAL ned 5 kg! Og nå begynner jeg å bli desperat, for tiden går. Og ingen resultater vises.

Uten tvil: JA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superspent på veiingen i morgen. Har vært flink med spisingen denne uken - mest på grunn av halsbetennelsen, men det er jo ikke noe særlig å trene når man er syk, så det har blitt fint lite bevegelse. Små turer til lege og til apotek monner ikke noe særlig.

Men i dag har jeg gått ganske lang tur med mann og barn og i tillegg har jeg gjort et halvtimeslangt pilatesprogram og svettet i 20 minutter på stepperen. Merker at jeg har vært syk ja...

I morgen skal jeg nok tilbake på jobb. Da blir det med ett langt større inntak av grønnsaker. Snodig hvordan jeg har behov for å putte noe i munnen hele tiden mens jeg sitter på kontoret. Den uvanen bør jeg snart riste av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også spent på vekt i morgen! Har vært veldig flink i begynnelsen av denne uka med tanke på kostholdet, men det har sklidd ut litt denne helgen... Spist masse sjokoladekake, smågodt og god mat. Har ikke trenet denne uka heller, bortsett fra en spinningtime i dag da.

*spent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg har ingen forventninger til veiingen i morgen... (som vanlig Men to fyllekuler kan nok ha ødelagt vektnedgangen selv om jeg har vært veldig flink med mat og trening resten av uka.

Jeg skal bestille legetime i morgen sånn at jeg finner ut om det er noe galt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så veldig få se 84-tallet på vekta imorgen, men har ingen forhåpninger. Har ligget i sofan i hele dag og vært så sulten... og spist en del...

Nå tror jeg at jeg må legge meg når BigBrother er ferdig for å unngå å spise mere... Spiste 2 rugsprø med Philidelpia light til "kveldsmat" for en times tid siden, men ble jo ikke mett av det. Nå står det mellom mere sjokolade eller senga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg mangler 400 kcal i dag.... :sjenert:

Er litt sulten nå, men synes kanskje det er litt sent å spise?

Og så er jeg forferdelig rastløs, men vi har besøk så det er pent lite jeg kan gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...