Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Fruktkake
Skrevet

På mandag er alt i skjønneste orden igjen!

Med meg er det slik at mandager er slemme. Fredager er snille. I dag f.eks veide jeg meg da jeg kom hjem fra jobb (med klær på), og jeg veide 71.8 kg. Fikk litt sjokk. Men regner igrunnen med at jeg veier mer på mandag. Det er liksom noe med helgene...

Vet dere hva jeg spiser nå, eller?? JORDBÆR!!!

Det er noe av det beste jeg vet :sikle:

Jeg kjøper store poser med fryste jordbær, og varmer i mikroen. Hiver på litt natrena, og vips, så har jeg verdens beste "godteri". De er til og med gode å spise i fryst tilstand :)

Gjett hvem som skal på selvplukk i sommer? :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet
Katerina her.

Da vil det vel si at jeg veier mer enn deg, og dermed forbrenner jeg også mer. Tror jeg da...mer nøyaktig så står det at jeg har forbrent 373 kcal.

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg veide mer.... :sjenert:

Vi har vært på svensketur i dag så pappa spanderte mat på kafe. Jeg endte opp med biff stroganoff, men heldigvis kom bernaisesausen ved siden av så jeg spiste veldig lite av det. Det ble mest kjøtt og poteter (riktignok stekte da...)

Jeg smakte 3 ting av smågodtet jeg kjøpte til sambo's påskeegg, men la igjen resten hos foreldrene mine så jeg skal slippe fristelsen.

Ephemera: Jeg har også spist jorbær i dag (og i går). De solge små kurver med digre bær på kiwi til 10 kr så da måtte jeg kjøpe noen!

Er det noen som vet hvor mye kcal det er i havregrøten med eple fra Quakers hvis man lager den med vann?? Jeg synes den er kjempegod, men jeg vet det er en del sukker i den...

Skrevet (endret)

Jeg blir helt blåst av stolen av dere jenter. Dere er jo så utholdne og flinke at det nesten er en skam! ;) Bra jobbet. Personlig har jeg ikke gått ned en eneste kg. Jeg trener hver ukedag, spinning og styrke, men utvikler bare muskler istedenfor å bli slankere og gå ned i vekt. Sørgelig, men sant. I tillegg har jeg gått opp 2 kg! Når jeg har bare spist sunt, og ikke godteri. Merkelige greier. Matlysten øker i takt med musklene, og jeg merker at det blir veldig vanskelig å holde seg "på matta" når det gjelder menger av mat. Greit nok jeg stort sett spiser sunt, men aner ikke hva kcal-inntak jeg bør ligge på i løpet av en dag, så det er nok det som er problemet. Nå spiser jeg omtrent for 1900 kcal pr dag. Og er ikke det en del for mye?

Men til poenget, hver dag spiser jeg selvlagd frokostblanding. Jeg lager den av 0,75 dl speltflak, 1 dl rugflak, 1 teskje linfrø og av og til litt soyaflak + ekstra lett melk. Er det noen som aner hvor mye kcal dette kan inneholde? Sliter med og legge det inn på Vektklubben..så jeg har hittil lagt det inn som 2 dl 4-korn blanding. Så har jeg tenkt på dette, at om man får i seg 315 kcal for hver dl kornblanding man spiser, så er man jo nesten oppe i 1000 kcal etter lunsj! Kan dette stemme egentlig?

Og så i tillegg, jeg lurte på hvor mye kcal man får i seg om man spiser en håndfull av solsikkefrø med skall? Finner ikke noe sted hvor slikt står. Føler meg ganske sunn når jeg spiser det, men har en ekkel mistanke om at det ikke er så "uskyldig" snacks som jeg selv vil ha det til..

Endret av Lanalia
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg lagde meg smoothie i god tro om at det skulle være en sunn kosedrikk.... Jaja så feil kan man ta, så nå skal jeg snart ned på gulvet og trene pilates 1 time.... :sjenert:

Gjest Fruktkake
Skrevet

... og jeg har spist sjokoladepudding i kveld også. Men jeg ligger noen hundre kalorier under dagsbehovet mitt, så skitt au.

Gjest gjest 0
Skrevet

Når jeg skal legge inn trening på ellipsemaskin i vektklubb kommer det ikke opp kaloriene jeg har forbrent :forvirret:

Flere som opplever det samme?

Skrevet

Jeg har aldri trent på elipsemaskin, så det vet jeg ikke :klø:

Vi kjøpte enormt mye pizza på tilbudet med 2 pizza for prisen av 1 idag. Hele 21 pizzaer :ler: Masse Pizza Pollo til meg da! Og til middag idag fikk jeg endelig smakt Lørdagspizzaen til Grandiosa med rømmedressing. Var godt det da, men kan ikke sammenlignes med hjemmelaget eller restaurant-pizza.

Har overhodet ingen anelse om kaloriinntaket mitt idag... Har ikke orket å legge det inn i dag. Fredag, lørdag og søndag blir litt spesielle og jeg vet ikke om jeg orker å legge det inn.

Skrevet

:hoppe: <----- Dette er effektiv trening!

Gjorde det nettopp på stuegulvet for å forbrenne litt for mye sjokolade. Litt vanskelig å få armer og bein til å gå så fort, men veldig effektivt!

Gjest synseren
Skrevet

Skrev for et par uker siden at jeg henger meg på dette opplegget. Men har funnet ut at jeg nok ikke har den rette innstillingen til å få til noe enda. Men jeg regner med at tråden skal vare en stund så kanskje jeg henger meg med siden, når jeg har fått motivasjonen tilbake.

Dere er kjempeflinke og du kan tro jeg misunner dere stå-på-viljen deres :klappe:. Lykke til videre alle sammen, dette klarer dere!

Gjest Fruktkake
Skrevet
:hoppe:  <-----  Dette er effektiv trening!

Gjorde det nettopp på stuegulvet for å forbrenne litt for mye sjokolade. Litt vanskelig å få armer og bein til å gå så fort, men veldig effektivt!

Haha, jeg synes jeg ser deg :TooHappy:

Gjest Fruktkake
Skrevet
Skrev for et par uker siden at jeg henger meg på dette opplegget. Men har funnet ut at jeg nok ikke har den rette innstillingen til å få til noe enda. Men jeg regner med at tråden skal vare en stund så kanskje jeg henger meg med siden, når jeg har fått motivasjonen tilbake.

Dere er kjempeflinke og du kan tro jeg misunner dere stå-på-viljen deres :klappe:. Lykke til videre alle sammen, dette klarer dere!

Du er velkommen til å henge deg på akkurat når du vil! Man er nødt til å ha den rette innstillinga for at det skal funke. Jeg håper du våkner en dag, full av motivasjon :)

Takk for skryt forresten!

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg begynner seriøst og tro at det er noe galt med stoffskiftet mitt...

Jeg veide meg nå og vekta står bom stille selv om jeg har vært flink hele uka (bortsett fra den kvelden da jeg drakk)...

Det er ganske frustrerende å ikke ha gått ned et gram på 2,5 mnd med sunn mat og trening....

:grine:

Gjest Fruktkake
Skrevet
Jeg begynner seriøst og tro at det er noe galt med stoffskiftet mitt...

Jeg veide meg nå og vekta står bom stille selv om jeg har vært flink hele uka (bortsett fra den kvelden da jeg drakk)...

Det er ganske frustrerende å ikke ha gått ned et gram på 2,5 mnd med sunn mat og trening....

:grine:

Men hva med centimetre da? Om ikke du har gått ned i vekt, så kan det jo hende at du likevel er blitt strammere?

Skrevet

Vampyra: :troest: Jeg skjønner veldig godt at det er surt! Jeg hadde seriøst ikke holdt ut dette "slanke-livet" hvis det ikke var for at jeg så resultater. Du kan jo ta en tur til legen og få sjekket det for sikkerhets skyld? De sjekker det med en blodprøve. Jeg gjorde det selv en gang fordi jeg var frustrert over å ikke gå ned i vekt ved å kutte ut godteri i ukedagene + at jeg da gikk til og fra jobb fra der jeg bodde før (= ca. 1,5 timer gange per dag). Men stoffskiftet mitt var i skjønneste orden. Og nå ser jeg at matinntaket også måtte reduseres for å gå ned i vekt.

Snikveide meg i dag jeg også... Veier bare 100 gram mindre enn på mandag. Men jeg pleier å veie mere i helgene enn på mandagene... så jeg håper jeg veier minde på mandag. Veier 85,1 nå og skulle ihvertfall så fryktelig gjerne komme under 85.

Jeg og sambo skal gå lang tur i sola idag, men samtidig skal vi ut og spise i kveld. Men jeg skal kjøre og bare drikke cola light ;) Maten i kveld derimot... Men jeg skal kose meg!!

Gjest gjest 0
Skrevet
Men hva med centimetre da? Om ikke du har gått ned i vekt, så kan det jo hende at du likevel er blitt strammere?

Nei faktisk ikke...

Har ikke mistet en eneste cm....

:tristbla:

Skrevet

Jeg synes det høres så mye ut at jeg veier over 85 kilo. Det høres ut som jeg er bælmfeit... Men faktisk så ser jeg ganske slank ut... Ikke modellslank, riktignok, men... Jeg er ikke feit!

Gjest gjest 0
Skrevet
Jeg synes det høres så mye ut at jeg veier over 85 kilo. Det høres ut som jeg er bælmfeit... Men faktisk så ser jeg ganske slank ut... Ikke modellslank, riktignok, men... Jeg er ikke feit!

Det høres kanskje mye ut fordi mange små jenter veier mellom 40 og 60 kg. Men tenk på høyden din ephemera!!

Jeg tipper du er kjempefin!

Skrevet

Jeg leste forresten om Pilates i Shape-Up. Det var en test på forskjellige treningsvideoer. Følgende står om hva du får ut av pilates:

"Pilates er en flott treningsform for å bygge opp den viktige kjernemusklaturen og øke kroppsbevisstheten. Metoden gir imidlertid verken kondisjon, forbrenning eller styrke i armer og bein."

Dette har jo blitt så utrolig populært og på treningssentrene her flommer det over at pilates-timer. Jeg har ikke lyst til å hive meg på bølgen, fordi jeg ikke synes det høres ut som det gir resultater på kroppen, og dessuten har jeg lest at man fraråder gravide å trene pilates - og siden jeg prøver å bli gravid...

Skrevet
Det høres kanskje mye ut fordi mange små jenter veier mellom 40 og 60 kg. Men tenk på høyden din ephemera!!

Jeg tipper du er kjempefin!

Takk, Fruktkake! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...