Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_fruktkake_*
Skrevet
Nei, jeg skulle også gått mye tur hvis jeg ikke måtte jobbe...  :sjenert:

Jeg er så heldig at jeg går tur flere dager i uka - mens jeg er på jobb :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet
Det er sykt mye kalorier i øl. Eller - det er vel ikke akkurat mer enn i brus, men problemet med øl er gjerne at man drikker ganske mye når man først setter i gang.

Jeg har gått over til å drikke mer rødvin. Mye kalorier i det også, men mindre enn i øl, og sunnere er det også.

Dessuten blir man fullere på mindre  ;)

Ja jeg drikker vanligvis rødvin, men det er ikke alltid man får tak i rødvin på sånne konserter.... Så da ble det øl...

Skrevet
Jeg skjønner at Ingers rugbrød er tingen å spise når man er på slankern. Hvor kjøper man dette vidunderet?

Her i Trondheim vet jeg bare om Ultra på Solsiden.

Skrevet

Som Fruktfat allerede har sagt: Ephemera betyr døgnflue. Det var intervju med en av jentene fra det bergenske bandet og det var slik jeg fant det ut. Kult navn da!

I Oslo har de Ingers rugbrød på Baker Hansen.

Eller man kan lage det selv. Det var faktisk forbausende enkelt!

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg spiste karbonader på jobben i stad, og da er det umulig å vite hvor mye kcal det er i det.... Jeg la inn i vektklubb, men er veldig usikker på om det er riktig. Så nå lurer jeg på om jeg skal spise mer i dag eller ikke? jeg mangler 150 kcal hvis det stemmer... Men jeg er redd det ikke gjør det.

Gjør det noe om jeg spiser litt for lite?

Gjest Katerina
Skrevet

I natt meldte jeg meg inn i VGs vektklubb. Føler at jeg er ordentlig i gang nå. Har gått en 50 min lang tur i dag, med med middels intensitet, og plutselig var nesten 400 kalorier forbrent:) Følte jeg fortjente noe godt i dag, så jeg lagde meg en smoothie med banan, frosne bær og jus fra én appelsin. nam nam.

Lagde kyllingwok til middag, så jeg synes jeg har vært flink i dag. Gikk til og med til innkjøp av en badevekt i dag, så nå får jeg sette i gang med ukentlige veiinger jeg og.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å vurdere intensiteten på treningen min jeg... Jeg mener at så lenge jeg ikke blir svett er det lett, men når jeg blir svett og litt andpusten er det moderat. Og høy intensitet må vel være trening der man får høy puls, svetter mye, og ikke klarer å holde en samtale under treningen?

Men jeg har et inntrykk av at min mening ikke er lik vekklubb sin.... Turen jeg gikk i dag for eksempel la jeg inn som lett, fordi jeg ikke var andpusten hele tiden. Men jeg ble litt svett og andpusten i bakker osv... Antageligvis holdt vi ikke like høyt tempo hele tiden heller...

Ville dere lagt det inn som moderat eller lett?

Skrevet

Jasså - så jeg er en døgnflue :ler:

Lover å ikke forsvinne så lett herfra da!

Skrevet

Fruktkake: Selvsagt er det bedre at du spiser en brødskive til frokost isteden for ingenting! Har problemer med å få tid til å spise mer enn 1 skive hjemme selv jeg. Men prøv å ikke la det gå så altfor lang tid til neste måltid da. Det er jo liksom dette med at man skal spise mest på begynnelsen av dagen... Litt lite med en brødskive frem til lunsjtider...

Vampyra: Det er kjempevanskelig å legge inn ferdigmat som middag i kantina eller en baguette i kaloriinntaket på VK. Jeg ender ofte opp med å la være å legge det inn... eller jeg legger inn noe som ligner. Jeg er ikke like flink til å legge inn maten min på VK lenger. Jeg har liksom lært meg hvor mye jeg kan spise per dag. Men jeg vet jeg går litt over noen dager da... Det gjør ingenting om du spiser litt mindre en dag. Men når du ligger på så lite som 1.300 kcal. så er det ikke bra om du går så mye under det flere dager på rad. Må passe på så ikke kroppen tror det er sultkatastrofe vettu ;)

Treningen din er jeg mer usikker på... Jeg ville vurdert det litt fra gang til gang... Vanskelig å vite forskjellen på lett og moderat gange. Men er ikke lett gange rusling der man går sakte? Det finnes vel rask gange også? Så da vil jeg kanskje tro at dine turer går under moderat gange?

Gjest gjest 0
Skrevet
I natt meldte jeg meg inn i VGs vektklubb. Føler at jeg er ordentlig i gang nå. Har gått en 50 min lang tur i dag, med med middels intensitet, og plutselig var nesten 400 kalorier forbrent:) Følte jeg fortjente noe godt i dag, så jeg lagde meg en smoothie med banan, frosne bær og jus fra én appelsin. nam nam.

Lagde kyllingwok til middag, så jeg synes jeg har vært flink i dag. Gikk til og med til innkjøp av en badevekt i dag, så nå får jeg sette i gang med ukentlige veiinger jeg og.

Jeg har lagt inn 50 min middels gåtur i dag og får bare 250 kalorier! :overrasket:

Gjest Fruktfat
Skrevet

Lover å ikke forsvinne så lett herfra da!

det er bra! :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Katerina her.

Da vil det vel si at jeg veier mer enn deg, og dermed forbrenner jeg også mer. Tror jeg da...mer nøyaktig så står det at jeg har forbrent 373 kcal.

Gjest Fruktkake
Skrevet

I dag har jeg spist pizza fra Pizzabakeren, og litt sjokoladepudding. Pizzaeb fikk jeg på jobb, og sjokoladepuddingen spiste jeg nå siden jeg synes fryktelig synd på meg selv siden jeg har hatt en kjip dag :tristbla:

Gjest Fruktkake
Skrevet

Og jeg ligger bare 18 kcal over dagsbehovet mitt visstnok, så jeg gråter ikke :)

Skrevet

Jeg syns det er mye mat som er vanskelig å legge inn - særlig den som mannen min lager. Det blir mengdegjetting basert på enkeltingrediensene og deretter deling på porsjoner. Ikke særlig nøyaktig, men neppe helt borti natta heller.

I kveld har jeg spist 4 drops. Syns det er ok når jeg har lyst på noe godt. De smaker søtt og holder leeeenge i munnen!

Jeg er sykemeldt i morgen også, og hvis jeg føler meg litt bedre skal jeg ta med gutten i vognen og gå en ordentlig tur! Savner faktisk litt å bevege meg!

Gjest Gjest
Skrevet

Når det gjelder trening/gange og antall kalorier så kan jeg virkelig anbefale å gå til anskaffelse av pulsklokke! Da får du skikkelig god oversikt over hva som er til nytte og ikke. Det er utrolig stor forskjell på hvor mye man forbrenner om man tar i litt mer! Samme med forskjellige typer trening. Jeg kan f.eks. brenne dobbelt så mye på en hard step-time enn på en lett dansetime. I tillegg varierer det mye fra gang til gang, avhengig av instruktør, dagsform osv.

Men det er kanskje litt for spesielt interessererte også da :)

Det viktigste er jo at man rører på seg!

Skrevet
Snikveie meg og vekten er opp 200 gram  :grine:  :sur:

:troest:

Det er bare fordi du har veid deg på feil dag :Nikke: Dette har jeg og Vampyra oppdaget før, vettu, at vekten er slem når du veier deg på dager det ikke er lov å veie seg!

På mandag er alt i skjønneste orden igjen!

Jeg snikveide meg forøvrig igår... (:rodme:). Jeg hadde gått ned 100 gram, men jeg fant ut at vekta var slem da også, for siden jeg var midt oppi mensen nå på mandag, forventer jeg å veie mindre nå til mandag. :Nikke:

Skrevet

Vet dere hva jeg spiser nå, eller?? JORDBÆR!!!

Det er noe av det beste jeg vet :sikle:

Kjøpte en stor kurv (500 gram) på Lidl igår for bare kr. 9,90! De er ikke like gode som sommerjordbær, men greit nok. Også vet jeg at det er lite kalorier i jordbær. Gleder meg til sommeren med masse jordbær... og vannmelon... og nektariner og plommer og moreller...

Jeg er utrolig glad i "sommer-frukt", men er dessverre ikke fullt så glad i "vinter-frukt". Appelsiner er godt, men det er litt mye søl.. og Grapefrukt er også godt.

Har fri idag og har vært i byen på shopping :hoppe: Lurte fælt på hva jeg skulle spise til lunsj i byen. Jeg var sulten og måtte ha noe, men skulle prøve å tenke magert samtidig som jeg ikke hadde lyst til å sette meg på kafè alene. Endte opp med en ostebolle. En sånn sak som ser ut som en skillingsbolle, men som er bakt av rundstykkedeig. Inni "svingene" er det smeltet ost, det er det også på toppen og der ligger også en strimmel med skinke eller bacon. Utroooooolig godt!! Tror ikke det var all verden med kalorier i den heller. Klart det er litt i osten, men jeg spiste jo bare 1 sånn da. Med cola light til. På en benk.

Nå spiser jeg jordbær mens jeg venter på at sambo skal komme hjem fra jobb. Vi har ikke funnet ut hva vi skal ha til middag idag. Regner med at vi ihvertfall skal på ICA Maxi og handle. De har 2 pizza til prisen av 1 idag. Utvalgte sorter da, men alle de mest vanlige. Så at de i alle fall har Pizza Pollo fra Ristorante, den med kylling som jeg spiste her om dagen og som var supergod. Må fylle opp fryseren med sånne :)

Og imorgen skal vi ut og spise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...