Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0
I dag har jeg stått slalåm hele dagen, og vært på fotballtrening i kveld. i følge VK forbrant jeg 1971 kcal på slalåmkjøringa.. HOH! Det er hele dagsbehovet mitt det :)

Jeg har vondt i beina. De føles som gelé, og jeg har på følelsen av at jeg kommer til å få en vond dag i morra.

Ja det er knallbra trening! Bare så synd jeg ikke har råd til det for tiden :forvirret:

I går ble det 6 halvlitere og nattmat på 7-eleven... en vårrull og ca 100 gram wok... Ikke helt bra men.. I tillegg spiste vi hjemmelagde burgere til middag (vel vi kjøpte sånn 4-pack). jeg har ikke lagt det inn i vektklubb enda, så jeg er veldig spent på hvor mye det blir totalt.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

:overrasket:

Skal si det er mye kalorier i øl!

Jeg havnet faktisk over 2500 kcal i går.... gjett hvem som må være flink resten av uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg la inn 2 timer med lett dans siden vi stod og digga musikk fra halv ti til tolv..

Blir det juks kanskje? Jeg la ikke inn gange til og fra t-banen selv om jeg går lite til vanlig. Det bl,ir litt drøyt hvis man skal legge inn alt mulig synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge vektklubb inneholder en skive Ingers rugbrød 77 kcal. Den skal da veie 40 gram. Jeg veier ikke skivene mine, men vi skal ikke se bort fra at de ofte er litt tykkere... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Henger meg på her også jeg! :)

Har meldt meg på grete roede kurs som starter 4. mai, men må skjerpe meg før det, så da er det jo gøy å få litt inspirasjon her hos dere. Jeg gikk på grete roede i vår også, og det gikk kjempebra, men i høst fikk jeg meg en utroooolig stillesittende kontorjobb, så nå er det meste dessverre gått i vasken. Må skjerpe meg igjen før det blir for galt...

I dag meldte jeg meg på sirkeltreningsenter, og skal begynne med prøvetime der på mandag. Noen som er med på det eller har prøvd det før? Skal visst være veldig bra, og jeg håper at jeg får utbytte av det. Ellers så er det stort sett turer med hunden min som utgjør den daglige kondis-treningen, og jeg spiller volleyball en gang i uka.

Målet mitt er å gå ned 10kg, pluss å få en strammere og mer veltrent kropp. Hvis jeg klarer å gå ned mer så er det jo bonus, men jeg føler at jeg må være litt realistisk i første omgang.

Skal gifte meg neste sommer, og har allerede kjøpt brudekjole i den størrelsen jeg vil være, så det er motivasjonen min. Gleder meg til å komme ordentlig i gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Men jeg spiser 2 brødskiver til frokost da, bare at jeg deler frokosten opp i 2.

Og det er individuelt om man blir sulten eller ikke av light brus. Jeg har aldri følt meg mere sulten av å drikke det, enn når jeg drikker vann eller annen drikke.

Og jeg MÅ bare ha en større prosentandel på middagen enn på de andre måltidene, for jeg er så glad i middag og det er da jeg er aller mest sulten.

Det fungerer da for meg sånn som jeg gjør det nå! Og jeg driver ikke med dette for å slanke meg inn i bikinien - jeg skal holde meg slank nå!

Jeg tenkte mest på Fruktkake ang. en skive til frokost, din hørtes bra ut :tommel:

Når det gjelder maten så er det altså lurt å få stor prosentandel tidlig på dagen. Det finnes sunne alternativer til middag for å få ned kaloriandelen der, og dersom du får i deg mer tidligere på dagen så vil du ikke være like sulten lenger, enkel logikk ;) F.eks. legg til en kyllingfilet på skiva til lunsj og et mellommåltid med cottage cheese og hjemmelaget syltetøy, så sprer du det utover og holder deg mett hele dagen i stedet for å være kanonsulten til middag sent på dagen. Det du spiser like før du legger deg har lett for å lagres som fett mens du sover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Floja Felíz og

Takk til Ephemera!

På frokost-tv i morges lærte jeg hva Ephemera betyr også. Heldigvis virker det som om du har lengre holdbarhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Floja Felíz og

Takk til Ephemera!

På frokost-tv i morges lærte jeg hva Ephemera betyr også. Heldigvis virker det som om du har lengre holdbarhet!

Ååååh? Hva i alle dager betyr Ephemera da?? Nå ble jeg nysgjerrig! Jeg aner det nemlig ikke selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mest på Fruktkake ang. en skive til frokost, din hørtes bra ut :tommel:

Når det gjelder maten så er det altså lurt å få stor prosentandel tidlig på dagen. Det finnes sunne alternativer til middag for å få ned kaloriandelen der, og dersom du får i deg mer tidligere på dagen så vil du ikke være like sulten lenger, enkel logikk ;) F.eks. legg til en kyllingfilet på skiva til lunsj og et mellommåltid med cottage cheese og hjemmelaget syltetøy, så sprer du det utover og holder deg mett hele dagen i stedet for å være kanonsulten til middag sent på dagen. Det du spiser like før du legger deg har lett for å lagres som fett mens du sover!

Sant, sant!

Fruktkake: Du bør spise 2 brødskiver til frokost!!

Er ellers veldig enig i at man bør spise mere tidlig på dagen - og jeg merker også selv at jeg er alt for sulten til middag... Men akkurat det tror jeg ikke jeg greier å gjøre noe særlig med. Jeg er sur og grinete over denne slankekuren før middag, men når jeg har spist er det greit igjen :)

Forøvrig har en kollega igjen sagt at hun ser at jeg har blitt tynnere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
joa, jeg skulle gjerne gått mye mer, men jeg hadde ikke tid for jeg måtte rekke jobben...

Nei, jeg skulle også gått mye tur hvis jeg ikke måtte jobbe... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fruktkake_*
En brødskive til frokost er alt for lite dere! Fordelingen av mat i løpet av dagen skal helst være 20% frokost, 30% lunsj, 25% middag og de resterende 20% fordelt på tre mellommåltider! Du bør spise mest tidlig på dagen - for du trenger energien - og i tillegg har kroppen da hele dagen på seg å forbrenne.

Hvis dere vil få en sunn kropp så må nok pizza og hamburger og sånne ting få bli kosemat en sjelden gang, kanskje en gang i uka maks, eller annenhver uke. Bra råvarer er f.eks. kylling, svinekjøtt og fisk! Til dette fullkornspasta, fullkornsris/råris eller 1-2 poteter og masse grønnsaker! Vitamintilskudd trenger dere ikke å ta hvis dere spiser en skikkelig kost. Og det bør dere gjøre.

Ikke for vektas skyld egentlig, men for helsa! Dere kommer til å merke stor forskjell, jeg lover :rosasmil:

Og lightbrus er veldig dumt, det blir man utrolig sulten av! Mye bedre med vann! Kan f.eks. presse oppi litt sitron eller lime hvis dere vil ha litt smak på det. Når dere en sjelden gang unner dere brus er det bedre med vanlig enn med light.

Kom igjen damer - hvis dere skal klare dette så må dere tenke langsiktig! Tenk jeg skal ha en sunn kropp og et langt liv - i stedet for å fokusere på bikini nå om noen måneder!

Sant, sant!

Fruktkake: Du bør spise 2 brødskiver til frokost!!

Men én skive er da mye bedre enn ingen skiver? Tidligere spiste jeg nesten aldri frokost, og jeg synes å avansere fra null til én ikke er så verst jeg.. Jeg står opp veldig tidlig, og det er sjelden jeg har lyst på mat da. Brødskiver smaker geit, og jeg har ofte dårlig tid. Målet mitt er å iallfall få i meg _litt_ mat om morgenen, og jeg er jammen fornøyd over at jeg klarer det. Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fruktkake_*
Ingers rugbrød

Jeg skjønner at Ingers rugbrød er tingen å spise når man er på slankern. Hvor kjøper man dette vidunderet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fruktkake_*
Ja det er knallbra trening! Bare så synd jeg ikke har råd til det for tiden :forvirret:

I går ble det 6 halvlitere og nattmat på 7-eleven... en vårrull og ca 100 gram wok... Ikke helt bra men..  I tillegg spiste vi hjemmelagde burgere til middag (vel vi kjøpte sånn 4-pack). jeg har ikke lagt det inn i vektklubb enda, så jeg er veldig spent på hvor mye det blir totalt.... :sjenert:

Det er sykt mye kalorier i øl. Eller - det er vel ikke akkurat mer enn i brus, men problemet med øl er gjerne at man drikker ganske mye når man først setter i gang.

Jeg har gått over til å drikke mer rødvin. Mye kalorier i det også, men mindre enn i øl, og sunnere er det også.

Dessuten blir man fullere på mindre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...