Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fruktkake: Så bra da!! Jeg har jo opplevd lignende ting, jeg også, med vann i kroppen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal banke inn i hodet ditt at du ikke skal veie deg så ofte... det eneste er at jeg har fått skrekken av å gjøre det, for jeg blir så lei meg når jeg veier mye... Og vekta er snillest på mandagene, når det er riktig veietidspunkt :Nikke:

Jeg merker også at buksene er blitt større! Er det ikke deilig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
heiaaaaaaa

ser dere er sammen her og skriver ned ting om åsen dere slanker dere..

kan jeg også være med..

jeg er svak, når aldri målet mitt, fordi jeg gir opp

spiser jeg frokost er resten av dagen ødlagt..

hva skal jeg nå gjør for å slanke bort ihvertfall siste 5kg som har satt seg i den feite kroppen min..

noen som har noen ideer?

Hvorfor er resten av dagen din ødelagt hvis du spiser frokost?

Hos meg er dagen ødelagt hvis jeg ikke spiser frokost. Frokosten er viktig for å få forbrenningen i gang etter en lang natt.

Jeg syns du skal sjekke ut VGs vektklubb eller Grethe Roedes vektklubben for å bli litt bevisst på hva du putter i deg og for å finne ut hvor mye du bør spise om dagen for å nå det målet du har satt deg.

Lykke til med de siste gjenstridige kiloene!

Gjest Gjest
Skrevet
I går morges veide jeg, til min store fortvilelse, 1.4 kg mer enn forrige mandag. Jeg har både i går og i dag hatt en slags gi-blaffen holdning til det hele (fy på meg), og derfor spist blant annet en del kake... Jeg går på vekta i kveld, egentlig bare for å pine meg selv litt, men HÆÆ?? Nå veier jeg 72,6. Jeg mistenkte kroppen å være full av vann, men likevel.

Jeg merker nesten alltid "frukten" av det jeg har spist/trenet noen dager, eventuelt en uke etter at jeg har gjort det. Jeg har faktisk til og med oppdaget at jeg kan veie mer på fredager enn på mandager, rett og slett fordi jeg ikke får effekten av ukas trening og spising før på mandag, og helgas utskeielser vises ikke før noen dager senere, ergo veier mer på fredag. Men det varierer jo da, særlig i forhold til mens og vann i kroppen, avføring etc. Disse tingene er jo grunnen til at man ikke bør veie seg ofte. En gang i uka eller annenhver uke er evig nok! Og da er det viktig at man veier seg på morgenen før mat og etter dobesøk.

Skrevet

Hei!

Jeg har kommet helt ut av slankingen, jeg... Det skjer jo ikke noe! Jeg er ikke noe god med selvdisiplin og spiser mer med følelser (hva og hvor mye jeg har lyst på akkuratt nå) enn fornuften (hva jeg burde spise og ikke spise). Uansett, så måååå jeg bare ned 5-6 kg nå. Jeg vil så gjerne! Så nå må jeg bare gå til verks med full insats!

Men dere? Hva med eple som mellommåltid. Jeg spiser det ofte en eller totimerstid før lunsj. Har regnet ut at eplet inneholder ca 70 kcal, og det er jo litt, da!?

Hmm...

Merkelig... jeg klarer ikke slanke meg på samme måte to ganger... må ha ny metode/mønster hver gang, fordi jeg alltid husker det som så lett å slanke meg når jeg tenker tilbake på forrige gang jeg slanket meg og tar for lett på det når jeg skal bruke den samme metoden en gang til.

Lykke til videre jenter!

Skrevet
Hei!

Jeg har kommet helt ut av slankingen, jeg... Det skjer jo ikke noe! Jeg er ikke noe god med selvdisiplin og spiser mer med følelser (hva og hvor mye jeg har lyst på akkuratt nå) enn fornuften (hva jeg burde spise og ikke spise). Uansett, så måååå jeg bare ned 5-6 kg nå. Jeg vil så gjerne! Så nå må jeg bare gå til verks med full insats!

Men dere? Hva med eple som mellommåltid. Jeg spiser det ofte en eller totimerstid før lunsj. Har regnet ut at eplet inneholder ca 70 kcal, og det er jo litt, da!?

Hmm...

Merkelig... jeg klarer ikke slanke meg på samme måte to ganger... må ha ny metode/mønster hver gang, fordi jeg alltid husker det som så lett å slanke meg når jeg tenker tilbake på forrige gang jeg slanket meg og tar for lett på det når jeg skal bruke den samme metoden en gang til.

Lykke til videre jenter!

70 kcal er ikke mye!! :overrasket:

Husk at du skal ha et dagsinntak på minimum 1.300 kcal per dag, og da kan vel ikke det eplet rasere hele budsjettet?? I alle tilfeller har jeg, som skal ned 15 kilo på 20 uker, er dagsbudsjett på 1.440 kcal. og om man går litt over så har ikke det noe å si. Så spis eple med god samvittighet!! Spiser du derimot en liten sjokolade, får du fort i deg 500 kcal.

Lykke til :klem:

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg må bare si at jeg snikveide meg og fant ut at jeg har gått ned 1,1 siden mandag!!

Så da var nok kroppen bare full av drit! ( :ler: bokstavelig talt)

Men siden jeg ikke har nett hjemme nå får jeg ikke fulgt med på vektklubb og hva jeg spiser, men jeg prøver å ikke spise mer enn jeg tror jeg kan iallefall!

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen av dere som vet hva hjemmesiden til Dr.Atkins' diett er?

-Katerina

Skrevet

Gratulerer så mye med lappen Ephemera!! :hoppe::reise:

Det har blitt en del fet mat på trondheimsturen min- godter også :sur:

men jeg har ikke så mye matlyst så har blitt bare litt av det gode da.

Gleder meg til å bli frisk, så jeg kan starte på nytt med trening :)

Dere er alle kjempeflinke :klem:

Gjest Fruktkaka
Skrevet

I dag skal jeg ut og spise med jobben. Hurra! Jeg har kjempelyst på vin! Komme rnok til å ta et par glass. Ja, det gjør jeg. Eller gjør jeg?

Skrevet
I dag skal jeg ut og spise med jobben. Hurra! Jeg har kjempelyst på vin! Komme rnok til å ta et par glass. Ja, det gjør jeg. Eller gjør jeg?

Kos deg med litt vin du Fruktkaka. Vel er det alkohol, men det har da mange andre positive sider også!

Hadde jeg skullet ut å spise med jobben hadde jeg nok bekymret meg mer for matinntaket :)

Gjest Gjest_Fruktkake_*
Skrevet
Kos deg med litt vin du Fruktkaka. Vel er det alkohol, men det har da mange andre positive sider også!

Hadde jeg skullet ut å spise med jobben hadde jeg nok bekymret meg mer for matinntaket :)

Jah.. Det er sant. Egentlig burde jeg avsky restaurantmat så lenge jeg er på slankern. Det inneholder garantert mange sånne skjulte kalorier. Umulig å finne ut eksakt hvor mye jeg får i meg. Til og med salatene er jo usunne.

Skrevet
Jah.. Det er sant. Egentlig burde jeg avsky restaurantmat så lenge jeg er på slankern. Det inneholder garantert mange sånne skjulte kalorier. Umulig å finne ut eksakt hvor mye jeg får i meg. Til og med salatene er jo usunne.

Men akk så godt!

Kos deg du, og gå heller en ekstra lang tur en dag. Vi får passe på at vi ikke blir helt tullete av dette her!

Skrevet
Gratulerer så mye med lappen Ephemera!!  :hoppe:  :reise:

Det har blitt en del fet mat på trondheimsturen min- godter også  :sur:

men jeg har ikke så mye matlyst så har blitt bare litt av det gode da.

Gleder meg til å bli frisk, så jeg kan starte på nytt med trening :)

Dere er alle kjempeflinke :klem:

Tusen takk!

Få høre referat fra Trondheimsturen da? :hoppe:

Skrevet

Enda en god slankedag er over. Jeg nyter hvert måltid og drømmer om berlinerboller :grine2:

Skrevet

Spiser en sånn Kinder-sjokolade jeg nå... Den lå i kontorskuffa mi og datoen går ut om 28 dager.... :sjenert:

Gjest gjest 0
Skrevet

:ler:

Ja for det er jo kjempeviktig at den ikke blir for gammel!

Jeg har spist sjokolade selv i dag jeg... sliter med litt slapp form for tiden, og mye hodepine :forvirret:

Skrevet

Er så utrolig sjokoladesugen i kveld :forvirret: Tror det er mensen som er på vei. Fant også ut at det ikke er mer enn omtrent 100 kcal i den lille sjokoladen, så det har jo ikke noe å si.

Ellers har jeg nettopp lest litt inne på VK og funnet ut at jeg er veldig glad for at jeg ikke skal ned 30 kilo og sånn :overrasket: Jeg har jo faktisk ikke mer enn 5 eller 10 kilo igjen å gå ned... selv om det også er ganske mye... :sur: Jeg har liksom ikke bestemt meg om jeg skal stoppe på 80 kilo eller om jeg skal slite meg ned til 75... :sjenert:

Gjest gjest 0
Skrevet

Det blir jo opp til deg selv det ephemera...

Er du fornøyd på 80 så stopper du der! Hvis ikke fortsetter du...

Skrevet

:Nikke:

Jeg får se an kroppen tilstand når jeg kommer til 80 kilo :ler: Noen sier jeg trenger kiloene siden jeg er så høy, men jeg vet nå ikke...

Gjest Fruktkake
Skrevet

Mmm.. Kyllingbrystfileter med barbequemarinade og -saus, ris, salat... Tror jammen ikke det ble så usunt gitt. To og et halvt glass rødvin. Ble fryktelig mett, men fyyy så godt!

Ephemera: Hvor høy er du nå igjen? Jeg er ganske høy selv, og jeg er av den oppfatning at det er bedre å være høy og slank (ikke syltynn da selvsagt) enn høy og lubben. Er man høy og lubben så blir man så eh.. diger liksom. Er man høy og slank er man bare elegant og sexy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...