Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det er sikkert minst en kilo vann pga mensen Fruktkake, jeg hadde det sånn jeg også sist gang, ble meget positivt overrasket uka etter da det var stor nedgang, da skjønte jeg jo hva det var :ler:

Denne uka blir skikkelig power-week for min del! Skal trene masse og spise kjempesunt og bra! Og som Fruktkake sier, jeg tror jeg skal prøve å la være å skeie ut så masse til helga også. Unne meg en liten ting EN kveld kanskje. Maks :sjarmor:

Stå på jenter! Vi klarer dette!

Og lykke til på oppkjøringa Ephemera!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fruktkake: Det er rett og slett "gammel moro" som ligger i systemet ditt, og ikke den reelle vektøkninga di! Man skal leve også, så det er bare å starte med friskt mot igjen.

Eph: WOW! Veldig bra da! Så fint at du fikk den starten på dagen - da blir sikkert resten av dagen også veldig bra. ;) Lykke til!

For min del, har jeg egentlig veiedag fredag, og da veide jeg "all time low", så jeg er happy. I dag viste vekta 600 gram opp i forhold til det, men ned i forhold til sist fredag, får si meg fornøyd, selv om det bare er noen hundre gram.. Jeg får ikke trent noe, samtidig som jeg trøstespiser litt søppel pga vond fot. Nå skal jeg dog få i meg frokost, etter kosefrokoster i helga med ristet brød med smør og syltetøy, er det igjen tilbake til knekkebrødet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd. Ned 800 gram siden sist mandag. Gjennomsnittlig har jeg gått ned 650 gram i uka - og med det tempoet vil jeg være nådd målet mitt i midten av juni. Var ikke det målsettingen din også Ephemera? 15 kilo på 20 uker? en tredjedel er ihvertfall i boks :)

Jeg er en av dem som har veid meg hver eneste dag. Jeg har laget en egen liten vektgraf i excel som viser at det sannelig går opp og ned her i verden. Samtidig har jeg lært litt om hva som er årsakene til oppgang og nedgang. Derfor blir jeg ikke lenger skuffet over en dårlig vektdag - jeg vet hvorfor den er dårlig - og vet at det stabiliserer seg igjen.

For eksempel har jeg flere ganger sett hvor mye væske kroppen taper etter å ha drukket alkohol. Det gjelder særlig øl. Det ser kjempefint ut om morgen dagen etter, men når det kommer til stykke viser det seg jo at vannet kommer tilbake og at kaloriene ikke ble forbrent. Selv syns jeg det er grit å drikke øl av og til uansett, men jeg er veldig klar over konsekvensen.

Men nå kan jeg så mye om kroppens reaksjoner at det kanskje er på tide å venne seg av med daglig veiing? Selv om jeg syns det er en god motivasjon så kan det fort bli en ekkel liten uvane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 0,5 kilo siden forrige mandag, men jeg vet hva det kommer av. Venter mensen i morgen, så jeg har vel minst 1 kilo vann i kroppen nå. Gleder meg til neste mandag, for da blir det kanskje en større vektnedgang enn forrige mandag til og med :hoppe:

Forresten, når jeg står opp sent om dagene, sånn som i dag, så har jeg vanskelig for å spise de kaloriene jeg egentlig skal ha i meg... Luksusproblem gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

opp igjen...

Opp 0,5 fra forrige mandag og nå ligger jeg på 0 i vekttap...

Starter på nytt i dag! Jeg skal på venninnekveld, men jeg skal søren ikke falle for alt snopet de andre tar med seg! jeg skal reise dit god og mett så jeg ikke orker annet enn brus og kanskje litt frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Vampyra :klem:

Nå kan jeg begynne å trene også!! :hoppe:

Men først og fremst må jeg prøve å konsentrere meg om å jobbe frem til kl. 22 i kveld...

Regner med at endel av vekttapet mitt idag skyldes at jeg var så nervøs igår og imorrest, men :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gilette_*
Ned 1,2 kilo!!

Totalt vekttap - 5,1 kilo!

:hoppe:

JEG GREIDE DET!!!

JEG HAR FÅTT FØRERKORT!!!!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Gratulerer:) med både vekttap og førerkort! :klem:

Idag viste vekta 58 kg, og jeg ble superfornøyd når jeg så det! Det betyr at jeg har gått ned 2 kg siden jeg starta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så flott da! Der fikk du virkelig en bekymring mindre, regner med at det renner av noen kilo bare på det ;)

Grattis! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Nettet hos oss krangler så jeg kommer ikke inn på vektklubb :forvirret:

Jeg må skrive opp det jeg har spist i dag her så jeg ikke glemmer det

180 gram grovbrød (hjemmelaget)

20 gram lett brunost

20 gram peppermakrell

1 dl hvaregryn (ukokt)

2 ss sukker

2 dl ekstra lett melk

1 banan

Synes dere det ser mye ut forresten? Brødet jeg baker blir så kompakt så det er vanskelig å få tynne skiver.... Og jeg vet jeg burde kuttet ut sukker, men jeg har mensen og er litt sukkersyk... :sjenert:

Jeg skal spise en gang til i dag, men jeg aner ikke hvor mange kcal det er i det jeg har spist til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Ned 1,2 kilo!!

Totalt vekttap - 5,1 kilo!

JEG GREIDE DET!!!

JEG HAR FÅTT FØRERKORT!!!!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Oi, så bra!!! Gratulerer med vekttap og førerkort! Du er kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Jeg er fornøyd. Ned 800 gram siden sist mandag. Gjennomsnittlig har jeg gått ned 650 gram i uka - og med det tempoet vil jeg være nådd målet mitt i midten av juni. Var ikke det målsettingen din også Ephemera? 15 kilo på 20 uker? en tredjedel er ihvertfall i boks :)

Jeg er en av dem som har veid meg hver eneste dag. Jeg har laget en egen liten vektgraf i excel som viser at det sannelig går opp og ned her i verden. Samtidig har jeg lært litt om hva som er årsakene til oppgang og nedgang. Derfor blir jeg ikke lenger skuffet over en dårlig vektdag - jeg vet hvorfor den er dårlig - og vet at det stabiliserer seg igjen.

For eksempel har jeg flere ganger sett hvor mye væske kroppen taper etter å ha drukket alkohol. Det gjelder særlig øl. Det ser kjempefint ut om morgen dagen etter, men når det kommer til stykke viser det seg jo at vannet kommer tilbake og at kaloriene ikke ble forbrent. Selv syns jeg det er grit å drikke øl av og til uansett, men jeg er veldig klar over konsekvensen.

Men nå kan jeg så mye om kroppens reaksjoner at det kanskje er på tide å venne seg av med daglig veiing? Selv om jeg syns det er en god motivasjon så kan det fort bli en ekkel liten uvane.

Kjempebra Lizzie!

Du har helt rett når det gjelder øl. Man taper mye væske, og derfor higer kroppen etter væske og salt/fet mat dagen derpå. Dagen derpå drikker jeg som bare pokker (alltid vann/lettbrus), og jeg tisser omtrent ikke. Vektforskjellen kan fort bli 4-5 kilo fra søndag til mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk.

I dag har jeg kommet meg inn i et skjørt som i sin tid ble kjøpt litt for lite og det er jeg superfornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Jeg har vært borte hos foreldrene mine denne helgen, men vekten viste 800 gram ned og jeg er fornøyd. Dere er alle sammen så flinke :)

Gratulere med førekort E :)

I dag er middagen fiskekaker og jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

:overrasket:

Jeg skjønner lite.

I går morges veide jeg, til min store fortvilelse, 1.4 kg mer enn forrige mandag. Jeg har både i går og i dag hatt en slags gi-blaffen holdning til det hele (fy på meg), og derfor spist blant annet en del kake... Jeg går på vekta i kveld, egentlig bare for å pine meg selv litt, men HÆÆ?? Nå veier jeg 72,6. Jeg mistenkte kroppen å være full av vann, men likevel. Jeg liker tanken på at jeg kanskje snart ser 71-tallet... OG - en ting til.. Jeg merker litt på klærne og på kroppen at jeg har blitt litt slankere. I dag måtte jeg bruke belte på favorittbuksa mi, noe jeg ikke pleier. Ellers hadde jeg sægga!

Jeg blir helt :sprettoy: av dette. Kan noen banke inn i skallen min at det ikke er bra å veie seg to ganger daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiaaaaaaa

ser dere er sammen her og skriver ned ting om åsen dere slanker dere..

kan jeg også være med..

jeg er svak, når aldri målet mitt, fordi jeg gir opp

spiser jeg frokost er resten av dagen ødlagt..

hva skal jeg nå gjør for å slanke bort ihvertfall siste 5kg som har satt seg i den feite kroppen min..

noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...