Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter 10 timer med omgangssyke, skulle jeg ønske det var veiedag i dag. *skjelven og blek*

Utrolig rart at alle har pannekaker for tiden? Vi hadde nemlig masse melk som holdt på å gå ut på dato, så jeg laget det i går. Helt uten å tenke på slanking - ja, bortsett fra at jeg klarer å begrense meg mer enn før, nå er det evig nok med 3 pannekaker, og jeg blir faktisk mett av det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktkake
Skrevet
Hehe... skjønte at du måtte ha en pose liggende, siden du greide å regne ut kaloriene i det  :ler:

Har lagt den inn riktig på VK, jeg nå, under "Mine matvarer". 1 pannekake inneholder 105 kalorier  :)  Men det er jo som du sier ikke den mest næringsrike middagen, nei. Men akkurat nå blir jeg glad for alt som ikke er så fetende som jeg trodde  ;)

Jeg har laget pannekaker i dag, og veide en. 110 gram veide den, og jeg plotta den inn på vektklubb. En pannekake på 110 gram inneholder 187 kcal. Så nå er det mysteriet oppklart! Men nå er det jo ikke alle som lager pannekaker så tykke som jeg gjør da.. :sjenert:

Gjest Fruktkake
Skrevet
Etter 10 timer med omgangssyke, skulle jeg ønske det var veiedag i dag. *skjelven og blek*

Utrolig rart at alle har pannekaker for tiden? Vi hadde nemlig masse melk som holdt på å gå ut på dato, så jeg laget det i går. Helt uten å tenke på slanking - ja, bortsett fra at jeg klarer å begrense meg mer enn før, nå er det evig nok med 3 pannekaker, og jeg blir faktisk mett av det.

Omgangssyke er noe dritt! (bokstavelig talt!)

God bedring :klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg slanker meg ikke, men er (ifølge enkelte) besatt av speltmel. Jeg lager pannekaker med 50%50 sammalt spelt og finmalt spelt, grønn melk, og i tillegg bare litt sukker. Steker i teflonpanne, og har gjerne cottage cheese og friske bær på toppen.

Bare et lite tips til den som er opptatt av sunnhet. Kalorier vil jeg ikke uttale meg om, men det er uansett milevis sunnere enn det Toro-skvipet.

Gjest Fruktkake
Skrevet
Pannekake uke!

:ler:

Åh, det var dritgodt med pannekaker. Jeg orka bare to stk! :overrasket: Men nå lager jeg dem jo ganske tjukke da.

Føler jeg har skeiet litt vel mye ut i dag. Var på fagmøte, og vi fikk baguetter til lunsj. Fine baguetter, med masse ost, skinke og reker på. Og pannekaker nå. Jaja, jeg har fremdeles nesten 500 kcal tilgode, så jeg lurer jammen på om jeg ikke skal ha meg ordentlig kveldsmat i dag :)

Jeg er igrunnen veldig overrasket over hvor mye man kan spise når man er på slankern!

Gjest Fruktkake
Skrevet (endret)
Jeg slanker meg ikke, men er (ifølge enkelte) besatt av speltmel. Jeg lager pannekaker med 50%50 sammalt spelt og finmalt spelt, grønn melk, og i tillegg bare litt sukker. Steker i teflonpanne, og har gjerne cottage cheese og friske bær på toppen.

Bare et lite tips til den som er opptatt av sunnhet. Kalorier vil jeg ikke uttale meg om, men det er uansett milevis sunnere enn det Toro-skvipet.

Grønn melk?

Ahaa.. nå tok jeg den. Du mener ekstra lett?

Endret av Fruktkake
Gjest Gjesta
Skrevet
Grønn melk?

OK, jeg kaller den det: den som heter Ekstra Lett. :ler:

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg lagde med grønn melk, havregryn, sammalt hvete og litt hvete jeg.

De var veldig mektige og gode.

Bruker bare grønn melk jeg da....

Gjest Katerina
Skrevet

Jeg har da ikke spist pannekaker. I dag ble det middag på skolen, så da spiste jeg medisterkaker med poteter og ertestuing. nam nam. Har vært flink og trent i dag:)

Føler at jeg har kommet inn i en god rytme nå m.t.p. maten, og det er kjempedeilig. Har ikke noe godtesug i det hele tatt! Blir nok verre til helgen. Tenkte jeg skulle kose meg med druer da:)

Skrevet

Her var det mye pannekaker, ja :)

Jeg har spist kyllingfilet, ris og bretagnesaus. Idag ble jeg mett også ;)

Vi ble påspandert lunsj på jobb idag, i anledning kvinnedagen! Jeg hadde med meg matpakke med Ingers rugbrød med laks og ble litt "bekymret" for hva slags kalorigilde lunsjen skulle bli :overrasket: Men det var akkurat som det var tatt hensyn til at jeg er på slankekur (:lol:), men det var ikke det altså - vi er maaaaange... Vi fikk en grov baguette med skinke, ost, salat, tomat og paprika :) Og matpakken min la jeg i kjøleskapet på jobb så jeg kan spise den imorgen. Jeg oppbevarer jo både brødet og laksen i kjøleskapet her hjemme også, så det blir ikke snakk om noen gammel og ekkel matpakke.

Skrevet (endret)

*dobbelt*

Endret av Ephemera
Gjest Fruktkake
Skrevet

Skjønner ikkeno jeg. Har så lyst på noe godt! Er helt sjuk etter godteri og søte ting! :( Vil bare fråtse og fråtse og gi blaffen i hele greia

Gjest Fruktkake
Skrevet
Hvor mange kalorier er det i en pære? Det er den eneste frukten jeg liker, dessverre, og jeg synes det er et bra mellommåltid.

En pære på 125 g inneholder 59 kcal.

Gjest Gjest
Skrevet

Tips til sunn kvelds-snacks:

Grovt brød

hvitløk

rødløk

tomat

spekeskinke

Stek brødet i litt olivenolje og hvitløk til det blir sprøtt

Hakk tomater og rødløk

Legg dette på brødet med en nynn spekeskinkeskive på toppen

Utrolig godt!!!

Skrevet

Og tips til god kveldsmat:

Rugsprø med Philadelpia light :sikle:

Gjest gjest 0
Skrevet
Skjønner ikkeno jeg. Har så lyst på noe godt! Er helt sjuk etter godteri og søte ting!  :( Vil bare fråtse og fråtse og gi blaffen i hele greia

:klem:

Ta deg en frukt, eller drikk kunstig søtet te! Det hjelper! Jeg pleier å drikke flere kopper med te hvis søtsuget er skikkelig ille!

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har vært veldig flink med kostholdet i dag! spist bare sunn mat, og masse frukt og grønt.

Nå koser jeg meg med en kopp options lagd av grønn melk!

Gjest gjest1
Skrevet

Det er godt! Skulle ønske rimi'en min hadde sånn forslagskasse til varer jeg ønsker meg, for eksempel Options, Soft mini, mager kesam etc.... litt dårlig utvalg synes jeg!!

Gjest Fruktkake
Skrevet
:klem:

Ta deg en frukt, eller drikk kunstig søtet te! Det hjelper! Jeg pleier å drikke flere kopper med te hvis søtsuget er skikkelig ille!

jeg tok meg selv i å sitte med skjeen oppi syltetøysglasset. Haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...