hecuba Skrevet 1. mars 2006 #1121 Skrevet 1. mars 2006 Nå er jeg såpass frisk at jeg har plener om å innom treningssenteret i morgen!
hecuba Skrevet 1. mars 2006 #1122 Skrevet 1. mars 2006 Synes jeg fortjener å skryte litt av meg selv idag - etter å ha greid å gå forbi sikkert flere tusen åpne esker med smågodt i løs vekt på tilbud på Smart Club. Jeg har blitt besatt på smågodt etter at jeg startet denne slankekuren, og når jeg tenker meg om så angrer jeg litt for at jeg ikke kjøpte inn litt til helga... ← Vet du hva? Jeg synes det var en veldig lur avgjørelse. Det er både penger og kalorier spart. Det er heller aldri lurt å kjøpe inn ting å spare. Sjangsen for å sprekke er ekstra stor når du er på slankern'.
Lykkelin Skrevet 1. mars 2006 #1123 Skrevet 1. mars 2006 (endret) Uffda, Hege.. Håper du snart blir helt frisk, god bedring! Jeg er sånn passe flink for tiden. Sitter hjemme og skriver, og da er det ikke lett å la være å putte i seg ting man finner i skapet. Trening blir det dårlig med denne uka, frister lite å kave seg ut i kaoset som har oppstått her i byen etter de siste dagers snøfall. Ganske morsomt, egentlig. 10 cm snø i løpet av ei natt, og hele trafikksystemet bryter nærmest sammen. Det er godt Oslo ikke ligger i nord-Norge... Forresten, et spørsmål til vår alles havregrøt-ekspert (Ephemera, ja) : Synes det står veldig mange kalorier for hver porsjon på VK? Nå spiser jeg bare havregryn med melk, altså ikke kokt, men det skulle vel ikke ha så stor betydning? Sist gang hadde jeg en passe liten porsjon, og det ble rundt 350 kcal? Selv om man holder seg mett en stund, synes jeg var litt mye.. Dere får ha en fin kveld, jenter. Bare to dager til helg, nå. Endret 1. mars 2006 av Lykkelin
Gjest gjest 0 Skrevet 1. mars 2006 #1124 Skrevet 1. mars 2006 Det ble spinning på meg ja! Og pga spinninga har jeg holdt meg under grensa med maten, og jeg har ingen planer om å fylle den opp siden og gikk så mye over i går... Blir spennende å se hva som skjer med vekta til mandag!!
Gjest gjest 0 Skrevet 1. mars 2006 #1125 Skrevet 1. mars 2006 Går det ann å endre vekt eller midjemål på vektklubb? jeg ser jeg har skrevet in veldig galt midjemål nemlig... Men jeg får ikke til å endre det...
Ephemera Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #1126 Skrevet 1. mars 2006 Uffda, Hege.. Håper du snart blir helt frisk, god bedring! Jeg er sånn passe flink for tiden. Sitter hjemme og skriver, og da er det ikke lett å la være å putte i seg ting man finner i skapet. Trening blir det dårlig med denne uka, frister lite å kave seg ut i kaoset som har oppstått her i byen etter de siste dagers snøfall. Ganske morsomt, egentlig. 10 cm snø i løpet av ei natt, og hele trafikksystemet bryter nærmest sammen. Det er godt Oslo ikke ligger i nord-Norge... Forresten, et spørsmål til vår alles havregrøt-ekspert (Ephemera, ja) : Synes det står veldig mange kalorier for hver porsjon på VK? Nå spiser jeg bare havregryn med melk, altså ikke kokt, men det skulle vel ikke ha så stor betydning? Sist gang hadde jeg en passe liten porsjon, og det ble rundt 350 kcal? Selv om man holder seg mett en stund, synes jeg var litt mye.. Dere får ha en fin kveld, jenter. Bare to dager til helg, nå. ← Jeg lager havregrøt med vann da... og ikke med mere enn 0,75 dl. havregryn. Da blir det 97 kalorier. Det er vel halv porsjon, men det er liksom nok til en liten kveldsmat. Havregrynene eser veldig opp når de kokes, så det blir mye, mye mer enn om du spiser havregrynene ukokt. Men 350 kcal er ikke så mye hvis du har plass til det i kaloribudsjettet ditt. Må forresten le av det snøfallet i Oslo jeg også Jeg trodde det hadde kommet et par meter snø der nede, siden det nesten har vært på grensen til ekstra nyhetssendinger og greier... Men så så jeg det på TV og jeg satt bare sånn: og spurte sambo hva i alle dager det var som sto på?? Det der er helt vanlig vintervær her i Trondheim, f.eks. Jeg graver frem bilen min hver gang jeg skal øvelseskjøre og... Folk fikk jo ikke til å gå på fortauene der fordi det lå noen centimeter med snø der... Her var det forøvrig hele 21 kuldegrader i dag tidlig! Ellers har jeg nettopp koset meg med 2 grove fullkornskavringer og en kopp Options kakao. Det ble det isteden for havregrøt i kveld. Vi spiste middag ganske sent. Nå er det snart tid for senga, så jeg sier god natt til alle sammen! Stå på videre, jenter - vi blir kjempelekre til sommeren!!
Ephemera Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #1127 Skrevet 1. mars 2006 Går det ann å endre vekt eller midjemål på vektklubb? jeg ser jeg har skrevet in veldig galt midjemål nemlig... Men jeg får ikke til å endre det... ← Hmm... på vekta står det en "endre"-knapp til meg.... Men ikke noe på midjemålet... Så da vet jeg ikke... Kanskje du kan sende en forespørsel til dem og spørre om de kan endre det? Noe må de da kunne hjelpe oss med når vi betaler for tjenesten...
Miracl3 Skrevet 1. mars 2006 #1128 Skrevet 1. mars 2006 Jeg syntes at det eneste jeg betaler for er å vite hvor mange kcal det er i maten, kunne like godt kjøpt matvaretabellen hehe. Men vekten sniker seg nedover å jeg er kjempe fornøyd. Skal til Thailand i sommer og sprade i bikini såj eg gir meg ikke før vekten er på 65 kilo. Spiser så mye deilig mat, melon, fiskekaker, ingers rugbrød , har hver dag salat tomat agurk etc på brødskiva. Blir ikke sulten og klarer noen ganger å snike inn en cola på 35 cl på mine 1300 kcal. Har aldri følt meg bedere eller sunnere. Vi er alle så kjempe flinke og det beste er at vi har tatt tak i et problem som plager oss litt. Vi kommer til å bli sommerens babes. Eller kanskje ikke
Ibenholt Skrevet 1. mars 2006 #1129 Skrevet 1. mars 2006 jeg trener ofte, og får derfor muskler litt lett. Men det jeg lurer på er hvordan alle andre som trener vekter får kjempefine, slanke muskler. Imens jeg bare øker i volum? Hmmm
hecuba Skrevet 1. mars 2006 #1130 Skrevet 1. mars 2006 Jeg syntes at det eneste jeg betaler for er å vite hvor mange kcal det er i maten, kunne like godt kjøpt matvaretabellen hehe. Men vekten sniker seg nedover å jeg er kjempe fornøyd. Skal til Thailand i sommer og sprade i bikini såj eg gir meg ikke før vekten er på 65 kilo. Spiser så mye deilig mat, melon, fiskekaker, ingers rugbrød , har hver dag salat tomat agurk etc på brødskiva. Blir ikke sulten og klarer noen ganger å snike inn en cola på 35 cl på mine 1300 kcal. Har aldri følt meg bedere eller sunnere. Vi er alle så kjempe flinke og det beste er at vi har tatt tak i et problem som plager oss litt. Vi kommer til å bli sommerens babes. Eller kanskje ikke ← Blir glad av å lese at folk sier at de føler seg bra! Mye hyggeligere å høre om alt man liker ved ny livsstil enn alle sjokoladen man savner!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #1131 Skrevet 1. mars 2006 Det glemte jeg helt!! (skulle gjøre det i stad, men så falt det helt ut.... sorry!!) Det gjør ingenting om man har en dårlig uke nå og da, det har vi alle! Bare se på meg! Jeg gikk til og med opp en kg denne uka selv om jeg har vært halvveis flink. Glem det som har vært og fokuserer fremover! Det er det eneste som funker for meg iallefall! Og du, ikke slit det fullstendig ut i morgen da! Det er bedre å dele de tre timene på to dager, ellers kan det hende at det blir et enda større tiltak å komme tilbake til trening. Ellers kan jeg anbefale spinning på det sterkeste!! Utrolig morsomt og ikke minst effektivt!! ← Takk for svar Du har vel rett i at jeg heller burde fokusere å bli flink fremmover enn å tenke på en uke med lite trening...men det er ikke alltid like lett. Men dette uken satser jeg på at det blir bedre Spinning har jeg ikke turd å prøve meg på, selv om jeg har veldig lyst...
Gjest gjest 0 Skrevet 1. mars 2006 #1132 Skrevet 1. mars 2006 Spinning er ikke skummelt i det hele tatt! Du bestemmer selv hvor slitsomt det blir! du bestemmer motstanden, så hvis du vil ta det rolig har du liten motstand, hvis du vil ta i skikkelig øker du motstanden! Bli med på en intro time så lærer du teknikker og innstilling av sykkelen. Ellers er de fleste instruktører veldig flinke til å forklare underveis og passe på at man trener riktig.
Little sister Skrevet 2. mars 2006 #1133 Skrevet 2. mars 2006 Fortsatt god bedring! ← Takk Usj! Kyssesyken er kjip! Men dersom du har vært veldig syk de siste ukene så kan det jo hende at du er heldig nok til å "slippe unna" med å ikke slite med det så lenge... Kjæresten min fikk påvist kyssesyken i sommer, han var bare slapp og hadde bittelitt feber i noen dager, men sliter fremdeles med ettervirkninger (blir veldig fort sliten og må sove mye mer enn før....). Hvis ikke milten og leveren er angrepet så skal det ikke være farlig å trene hvis du føler deg klar for det, spesielt ikke dersom du ikke trener "kontaktsport". I kjærestens tilfelle så var de angrepet og han måtte være forsiktig med å få støt, det er ikke noe man har lyst skal sprekke nei... 6 måneder uten alkohol tror jeg heller ikke han satte pris på men... God bedring i hvertfall! I det minste vet du hva det er... ← Takk Jeg har vært ganske syk de siste ukene, men han sa ingenting om at leveren eller milten va angrepet Så sa han jeg måtte holde meg i ro i allefall to uker til, så måtte jeg se etter det hvordan det gikk. Nå er jeg mest trøtt og har vondt i halsen. Håper det går over snart. Uffda, Hege.. Håper du snart blir helt frisk, god bedring! ← Takk Det ble spinning på meg ja! Og pga spinninga har jeg holdt meg under grensa med maten, og jeg har ingen planer om å fylle den opp siden og gikk så mye over i går... Blir spennende å se hva som skjer med vekta til mandag!! ← Takk for at du trenet for meg Selv har jeg sovet fra klokken to i formiddag... Jeg slapper av for dere alle
datajente Skrevet 2. mars 2006 #1134 Skrevet 2. mars 2006 God morgen! Uff, jeg var treg med å komme meg avgårde i dag. Hadde håpet på å være på kontoret kl 0800 i dag, men det ble en time senere. I går var jeg utslitt og trøtt. Blodsukkeret var helt i bånn, noe som endte i at jeg gomlet i meg ca 3/4 hg smågodt og ca 150 g DreamIs. Uff... Treningen gjør at jeg likevel veide enda mindre i dag, da. 58,6 kg. Jeg er usikker på om det blir trening i dag, men uansett skal jeg ut på middag i ettermiddag og da følges det opp med noe halvlitere. Hm. Nå får jeg komme i gang med arbeidet. Ha en god slankedag, jenter!
Gjest Stiff Skrevet 2. mars 2006 #1135 Skrevet 2. mars 2006 jeg trener ofte, og får derfor muskler litt lett. Men det jeg lurer på er hvordan alle andre som trener vekter får kjempefine, slanke muskler. Imens jeg bare øker i volum? Hmmm ← Det kommer litt ann på for eks hvor lett DU bygger muskler og hvor mange reps/tyngde på vektene. Hvordan trener du nå da? Så at ingen andre hadde savrt,så derfor tok jeg meg den friheten og svare her inne i deres tråd....
Ephemera Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #1136 Skrevet 2. mars 2006 Jeg syntes at det eneste jeg betaler for er å vite hvor mange kcal det er i maten, kunne like godt kjøpt matvaretabellen hehe. Men vekten sniker seg nedover å jeg er kjempe fornøyd. Skal til Thailand i sommer og sprade i bikini såj eg gir meg ikke før vekten er på 65 kilo. Spiser så mye deilig mat, melon, fiskekaker, ingers rugbrød , har hver dag salat tomat agurk etc på brødskiva. Blir ikke sulten og klarer noen ganger å snike inn en cola på 35 cl på mine 1300 kcal. Har aldri følt meg bedere eller sunnere. Vi er alle så kjempe flinke og det beste er at vi har tatt tak i et problem som plager oss litt. Vi kommer til å bli sommerens babes. Eller kanskje ikke ← Deilig å høre at du trives, ja! :icon_razz: Ingers rugbrød er genialt! Jeg føler meg så mye mettere nå enn da jeg spiste "vanlig" grovbrød! Så det anbefaler jeg sterkt til alle! Det eneste problemet er at det er så få butikker som selger det. Jeg vet kun av Ultra her i Trondheim. Men siste jeg var der kjøpte jeg 3 stk. En annen ting er at det er litt dyrt... koster vel 33 kroner eller noe sånt. Men sammenlignet med ferdiglunsj osv. så er det jo ikke dyrt i det hele tatt! Det er dessverre dyrt med slankemat. Kjøpte Go' og mager grillpølser her en dag også, og den var dobbelt så dyr som vanlige grillpølser. Men nå gjør vi det sånn at jeg spiser de magre pølsene og sambo spiser vanlige. Kommer til å fortsette å sutre og større middagsporsjoner og sjokolade/smågodt her inne, jeg da - men det får dere bare leve med For sånn ellers så er jeg veldig godt fornøyd med at jeg går ned i vekt og at jeg blir tynnere, jeg også! Er veldig glad for at jeg startet denne tråden den lørdagen i januar! til alle dere som fortsatt er med.
Gjest gjest 0 Skrevet 2. mars 2006 #1137 Skrevet 2. mars 2006 Bare sutre såmye du vil du ephemera!! Jeg vil sutre litt jeg og... Alt er litt dritt om dagen. men jeg er glad jeg kommer meg på trening og spiser riktig... Problemet er at jeg ikke går ned! Jeg snikveide meg i dag, og jeg har ikke gått ned noenting denne uka. Jeg vet jo at det kan komme etterhvert men det er forferdelig frustrerende at jeg bare har gått ned en kg på snart 6 uker når jeg i hovedsak er veldig flink! Jeg lurer på hvordan det skal gå.... I følge alle disse vektklubbene burde jeg gått ned 0,6 kg i uka! Det har jeg iallefall ikke gjort... Hvis jeg hadde gått nedover 2 kg skulle jeg vært fornøyd, men 1 kg da... Det er jo ingen ting! Det er det man går opp og ned på en dag det
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2006 #1138 Skrevet 2. mars 2006 Vi må få lov til å sutre litt Vampyra: ikke stress- det ordner seg. Er du flink til å trene og spise riktig- ja da kommer du til å gå ned etterhvert. Det viktigste er kanskje ikke hvor mange kilo vi går ned i uka heller, men at vi blir sunnere, strammere og flottere
Gjest gjest 0 Skrevet 2. mars 2006 #1139 Skrevet 2. mars 2006 Må forresten le av det snøfallet i Oslo jeg også Jeg trodde det hadde kommet et par meter snø der nede, siden det nesten har vært på grensen til ekstra nyhetssendinger og greier... Men så så jeg det på TV og jeg satt bare sånn: og spurte sambo hva i alle dager det var som sto på?? Det der er helt vanlig vintervær her i Trondheim, f.eks. Jeg graver frem bilen min hver gang jeg skal øvelseskjøre og... Folk fikk jo ikke til å gå på fortauene der fordi det lå noen centimeter med snø der... Her var det forøvrig hele 21 kuldegrader i dag tidlig! ← Jeg MÅ bare kommentere dette... Det er jo ikke så rart at det blir mer kaos i oslo enn tr.heim nå. Det er massevis av utenlandske lastebiler som ikke kommer noen vei med sommerdekkene sine. Da jeg dro til skolen utenom rushtrafikken stod det 6 utenlandske semitrailere i en kilometer lang bakke på ring 3 og sperret hele veien. I en litt brattere bakke på en av de andre hovedfartsårene stod det 12! Så da er det jammen ikke rart oslo stopper.... Og så er det forferdelig dårlig måking her... De fleste av måkerne som måker i oslo bort et godt stykke utenfor oslo, og de kommer når de får vite om kaoset, altså litt for sent... Det er ikke mange med traktor i byen vet du Hos oss hadde de bare måkt 1 gang på de to dagene det har snødd i gatene våre, så det var så vidt min stakkars bakhjulstrekk kom seg fremover. En guttegjeng som jeg kjente som bodde 1,5 times kjøring utenfor byen pleide å ringe oss for å sjekke snømengden mens de satt og drakk seg dritings... Så da tok det jo enda lengre tid før de kom....(disse måkte her i byen) Og så er det forferdelig mange elendige sjåfører! Massevis av folk som er vant til å kjøre på bare og saltede veier, så når de ser snø får de panikk....
Ephemera Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #1140 Skrevet 2. mars 2006 Okei... Jeg bøyer meg i støvet Skjønner nå at det blir mere kaos i Oslo, ja Men på TV viser de folk som må måkke snø av bilene sine og som nesten ikke kommer seg ut av lukeparkeringa fordi det er en 10 cm høy snøkant der...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå