Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Hvilken vektklubb er det dere snakker om? Er med i Grete Roede sin. Men den er gratis da. Hva er fordelene med den vektklubben dere snakker om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vel ikke, men du kan ;)

Kroppen trenger jo mere energi når du trener, men det står et sted på VK at du ikke trenger å spise mer enn til du blir mett.

Skulle ønske jeg kunne komme igang med trening :Nikke:

Hvor mange kcal. kan du spise per dag uten trening da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... bryster, ja... Jeg har bare B-cup og de var mye mindre før... den gangen jeg var tynn...  :tristbla:  Det er det eneste stedet jeg ikke ønsker å miste noe nå, men... Jeg bryr meg ikke så hardt om det lenger! En annen ting er at jeg har utrolig mye undertøy (ja, både klær og undertøy og sko og vesker... har en kjøpeforstyrrelse...). Hva om alle BH'ene blir for store  :overrasket:  Heldigvis har jeg en pose hvor jeg har samlet opp push-up-innlegget til de fleste, så får jeg bare stappe inn det når det blir behov for det  ;) Det stedet jeg sterkest ønsker å gå ned, er magen. Hadde det ikke vært for magen og litt på hoftene, så kunne jeg egentlig vært fornøyd sånn som jeg er.

.

Samme her. Har ikke så mye å ta av der jeg heller. Vil helst kun bli kvitt mage og rumpe. Men det går visst ikke an å punktslanke seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Nå er jeg tilbake, måtte bare trene litt mer ;)

Prøvde den nye pilates dvd'n jeg kjøpte! mari winsor advanced body slimming. Fy flate jeg ble svett!! :overrasket: Skikkelig svett på de 20 minuttene, må nesten dusje igjen.... :forvirret:

Jeg kan spise 1350 kcal på vektklubb, og i dag har jeg visst forbrent 725 kcal! :overrasket:

Jøsses....

Hm... hva for noe godt skal jeg spise nå da.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

...tror kanskje jeg skal følge med denne tråden litt jeg... Er egentlig ferdig med vekttapet, kunne kanskje mistet etpartre kilo til, men mitt største problem er å få bort disse lavla håndtakene, og jeg vet jo at dette fungerer best om jeg bare kommer skikkelig i gang med treninga... Noe det har vært heller dårlig med etter jul! Skjemmes nesten! ...i det minste så er vekta omtrent den samme som før jul, så helt ille er det ikke!

...så ja, jeg satser på litt korte økter framover, vet at lysta kommer etterhvert bare jeg komme i gang igjen! Får ta meg etpar økter foran treningsvideoen og gå noen turer før frokost. Fikk pulsklokke til jul, så denne skal endelig få kjørt seg litt!

Mål? Thja...komme inn i Stella-buksa jeg kjøpte på Ebay og som aldri har passa? Må miste minst 8-9 cm rundt magen skal den passe!

Flinke dere er alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjemmes!! :grine:

Jeg har ikke vært noe flink denne uken :grine:

Jeg har bare trent en gang og jeg har ikke vært flink nok med maten :grine:

Så i morgen skal jeg tidlig opp for å komme meg på trenings senteret og der skal jeg være til jeg har gjort dagens innsats. Ser for meg 3 timer :grine:

Jeg er så håpløs :tristbla:

Noen som kan gi meg litt inspirasjon? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke! Og det er så inspirerende å lese i denne tråden. Faktisk så savnet jeg dere litt i helgen når jeg ikkke hadde anledning til å være på nett!

I dag var det veiedag. Hadde ikke de helt store forhåpninger for begynnelsen av uka ble helt feil. For mye mat og godt øl og altfor lite bevegelse. Slutten av uka måtte jeg derfor bruke på å hente meg inn igjen og var derfor fornøyd da vekta viste 100 gram mindre enn sist :) 1,5 cm rundt midjen var jo også noe å glede seg over. Nå går jeg inn i uke 6 av dette prosjektet og beynner (kanskje) å se hva det er som funker og som ikke funker. Jeg prøver å fordele mine ukentlige 10 000 kalorier så jevnt utover som mulig, men overstiger jeg kraftig en dag trekker jeg det fra de påfølgende dagene. Denne uka gikk det dårlig - da hadde jeg måttet spise bare 600 kalorier i 4 dager og det er det jo ingen som kan leve av.

Jeg håper det blir mange positive vektopplevelser her i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, og god ny slankeuke!

Da jeg gikk på vekta i dag viste det seg at forrige uke ikke var noen god slankeuke. Vekta var ikke rikket seg siden forrige mandag :tristbla:. Jaja, forsøket var vel halvhjertet. Det tar vel litt tid å komme inn i denne slankingen. Nå har jeg byttet til et treningssenter i nabolaget, så nå har jeg ingen unnskyldning for å ikke trene (minst 4 ganger i uka). Så må jeg endre kostholdet; ha det bra til småspising.

Hva pleier dere å spise til lunsj, eller generelt i løpet av en arbeidsdag? Jeg blir alltid så fort sulten igjen etter lunsj....

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uken over, jeg gikk ned en halv kilo :) . Ikke så mye som jeg hadde håpet på, men etter at jeg begynte å spise så mye fiber (speltbrød, rugbrød) har jeg problemmer med å gå på do :tristbla: Men det regulerer seg sikkert etterhvert.

Jeg pleier å spise ca 50 gram rugbrød, en banan og en liten salat på jobb. Blir ikke sulten da.

Gleder meg til en ny uke, med nye muligheter og sunne og gode vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på min faste mandag-morgen-trening :)

Jeg trodde ikke at jeg hadde gått ned noe, målet mitt var jo at jeg ikke hadde gått opp denne uken siden jeg nettopp hadde gått opp forrige mandag (0,2 kg).

Nå viste vekten derimot ned 0,7 kg siden forrige mandag!!

:hoppe:

Det er jeg kjempefornøyd med! Nå er det vel 5 uker siden vi begynte, og da skulle jeg egentlig ha gått ned 2,5 kg tilsammen i følge vektklubb, men har bare greid 1,5. Jaja. Merkelig nok føler jeg likevel på kroppen min at jeg har blitt litt strammere- og det føles veldig godt uansett om det bare har blitt bittelitt nedgang.

Ha en god dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide meg med en annen vekt i dag, så jeg håper at resultatet ikke stemmer helt :sjenert: Da er det iallefall opp 2 kg, og jeg har bare vært over kalorigrensa en gang, og da bare litt over 100 kcal ekstra... Nå føler jeg at vektklubb ikke er verdt pengene :sur::sur::sur:

Endret av Aylana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg med en annen vekt i dag, så jeg håper at resultatet ikke stemmer helt  :sjenert: Da er det iallefall opp 2 kg, og jeg har bare vært over kalorigrensa en gang, og da bare litt over 100 kcal ekstra... Nå føler jeg at vektklubb ikke er verdt pengene  :sur:  :sur:  :sur:

Jeg tror ikke du har gått opp to kilo på en uke. Forskjellige vekter viser ofte litt forskjellig, så det beste er å bruke samme vekt samme vekt hele tiden.

Gå på din egen vekt, så tror jeg du ser resultater siden du har vært så flink med maten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pleier dere å spise til lunsj, eller generelt i løpet av en arbeidsdag? Jeg blir alltid så fort sulten igjen etter lunsj....

Ha en god dag!

Jeg spiset to skiver (rundrt 80 gram) grovt rugbrød med solsikkekjerner. Hittil har jeg spist en hel boks makrell i tomat til, men tror det ble litt mye. Nå har jeg makrell i tomat på den ene og kjøttpålegg på den andre. Mellom frokost og lunsj spiser jeg gulrot og kålrabi og senere på dagen spiser jeg en Yoplait 0,1 yoghurt, kanskje med et tørt knekkebrød til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke spesielt fornøyd etter veiinga...

Ned 700 gram.

Men jeg gikk jo opp 200 gram forrige mandag fordi jeg ventet mensen. Og jeg veide faktisk en halv kilo mindre enn idag på torsdag i forrige uke.

Men jeg har vært syk og ligget i sofan da + at jeg har spist bra og ikke rørt meg noe særlig i helga heller... Tror det er mange dager siden jeg har gjort nummer to på do også...

Totalt vekttap siden vi startet: 3,3 kilo :) Hvis jeg da har holdt på i 5 uker og målet er 700 gram per uke.... så skulle jeg egentlig gått ned 3,5 kilo - så sånn sett ligger jeg jo bra an!

Okei da - jeg er fornøyd likevel :hoppe:

Trodde bare jeg skulle veie mindre idag enn jeg gjorde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble positivt overrasket i dag: Ned 1 kg. :hoppe:

Det betyr at jeg har gått ned 3,5 kg siden vi startet, skulle etter planen vært 4 i dag, men jeg er fonøyd likevel. Har jo ikke gjort de helt store omveltningene, synes jeg. Kuttet på godterier og "tullemat", samt trent ca. én gang i uken. Etter å ha trent har jeg verdens beste samvittighet i omtrent en uke etterpå, så dermed holder det på en måte med en gang i uka.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har gått opp to kilo på en uke. Forskjellige vekter viser ofte litt forskjellig, så det beste er å bruke samme vekt samme vekt hele tiden.

Gå på din egen vekt, så tror  jeg du ser resultater siden du har vært så flink med maten  :klem:

Jeg håper du har rett, men alikevel så er det litt nedtur :( Så neste uke blir det veiing på min egen vekt igjen, og da håper jeg at det viser litt mindre.. Jeg vet vel egentlig innerst inne at vektene kan vise forskjellig, men alikevel så blir jeg jo litt lei meg.. Men nå får jeg prøve å være flink til neste veiing, så blir alt bra :)

Endret av Aylana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her. Meldte meg inn i vektklubben.no på torsdag.. Siden da har jeg gått ned 2.6 kg...men det har vel noe med at jeg veide meg midt på dagen første gang og at jeg venta mensen også akkurat da. Da går man gjerne litt opp. Ellers så er morningen den beste tiden for meg å veie meg for da veier jeg minst :ler:

Jeg skal ned 12 kg på en periode på 3 mnd. Det tror jeg skal gå rimelig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...