Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fruktkake

I går, da vi var og snakka med fotografen, så ville han ha et par ord med meg alene. Han tipsa meg om at det er mange som gir et lite album til mannen sin i morgengave med sensuelle bilder av seg selv. Gjerne i brudeundertøyet.

Jeg tente litt på ideen jeg. Men IKKE slik jeg ser ut nå! Forutsetningen må være at jeg klarer å gå ned en noen kilo.

Har ikke veid meg på en stund, siden slankinga er lagt på is, men regner med jeg veier rundt 75.. Jeg er nødt til å ha gått opp en kilo nå som jeg har vært syk. Har jo ikke gjort annet enn å trøstespise jo..

Målet mitt er 68-70 kg. Ned 5-7 kilo burde ikke være så vanskelig å få til. Jeg bør være i mål innen 11. mai. Det er da vi skal på planleggingstime hos fotografen. Det er 10 uker til. Hvis jeg skjerper meg skikkelig nå, vil jeg nå målet mitt ved å gå ned 0,5-1 kg i uka.

Jeg har slitt litt med motivasjonen, spesielt nå som jeg har vært syk uten mulighet for å trene. Hvordan skal jeg klare å bygge meg opp igjen nå? Er litt redd for helsa også. Når man har en infeksjon ( i mitt tilfelle i bihulene), så skal man jo være forsiktig med trening.

Luker på om jeg skal melde meg inn i VG`s vektklubb. Dere som er medlemmer der, er det noe å bruke penger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker middager... og søtsaker... :rodme:

Jo, men hos deg går det ihvertfall en grense et sted (og det før fastelavensbollene...) Det gjør det ikke alltid hos meg, dessverre. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Var det noen av dere som så oprah på fredag?

Det handlet om slanking og oprah hadde besøk av Kristie Alley. Hun har jo gått ned masse, og for hver 7 kg (15 pounds) ga hun seg selv en utfordring. Hun utfordret seg selv på oprah showet at hun skulle stille som bikinimodell i om noen mnd. Det er jo et kjempebra mål!

Så Fruktkake, din utfordring kan jo være å ta disse bildene!

Ellers var det en dame der som hadde gått ned masse ved å ha sex. En halvtime 8 ganger i uka hadde hjulpet henne med å gå ned, og hun spiste det hun ville ved siden av. Og i tillegg hadde forholdet mellom hun og kjæresten blitt mye bedre.

Det var veldig mange inspirerende og motiverende historier så jeg skulle ønske alle her hadde sett denne episoden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luker på om jeg skal melde meg inn i VG`s vektklubb. Dere som er medlemmer der, er det noe å bruke penger på?

Uten tvil; ja! Det har hjulpet meg masse. Har lært en hel del om kosthold og slanking, og ikke minst har jeg lært hvor mye en banan/sjokolade/fiskekake faktisk inneholder i kcal. Det er morsomt (synes jeg) å legge inn det en spiser hver dag, og man får se grafer over daglig kcal-inntak, vektnedgang og midjemål. Hvis jeg ser tilbake, er det helt tydelig at der kcal-søylene har vært lave, har vektgrafen gått nedover.

Så jeg vil absolutt anbefale deg å melde deg inn, det er verdt pengene.

Så gøy med bryllupsplanlegging! Jeg holdt også på med det for to år siden, skulle ønske jeg gjorde noe med vekta på den tiden. En sånn album må jo være en perfekt motivasjon, i tillegg til selv dagen naturligvis. Lykke til med planlegginga! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så det ikke...

Men jeg har jo fått mail om at Victorias Secret trenger fashion-modeller i New York :sjarmor:

Så det kan jo være målet mitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Ja! Jeg synes absolutt at VK er verd hver eneste krone!!!

Har registrert meg nå.

:overrasket: Jeg kan spise 1980 kcal på dag! Høh? Var ikke det veldig mye? Jeg plotta inn at jeg vil ned 7 kg på 10 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Kanskje jeg skulle registrert meg på vk jeg og.... :forvirret:

Jeg har egentlig ikke råd... jeg har jo kjøpt så mye sko denne uka...

Nå kan jeg i det minste gå veldig mye :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har registrert meg nå.

:overrasket: Jeg kan spise 1980 kcal på dag! Høh? Var ikke det veldig mye? Jeg plotta inn at jeg vil ned 7 kg på 10 uker...

Oj... heldig du er da!

De regner ut kaloriinntaket etter høyde, vekt, alder og aktivitetsnivå ihvertfall.

Jeg får ikke spise mer enn 1.440 kcal per dag når jeg skal gå ned 15 kilo på 20 uker, men da skrev jeg at jeg var i lite aktivitet (fordi jeg sitter på kontor). Du har vel endel mere aktivitet i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Oj... heldig du er da!

De regner ut kaloriinntaket etter høyde, vekt, alder og aktivitetsnivå ihvertfall.

Jeg får ikke spise mer enn 1.440 kcal per dag når jeg skal gå ned 15 kilo på 20 uker, men da skrev jeg at jeg var i lite aktivitet (fordi jeg sitter på kontor). Du har vel endel mere aktivitet i barnehagen?

Jo, jeg skrev inn gange og litt løft. Men det varierer jo veldig. Noen dager er jeg i mer aktivitet enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktkake

Vektklubben var morsomme greier!

I dag har jeg spist 2285 kcal. 300 mer enn det jeg skal ligge på framover. Men i dag hadde jeg sjokoladekake til middag og eh, det har vært en latsabbete halvsyk dag.

Jeg ser positivt på dette. 1980 kcal! Hah! Kanskje jeg skal klare det denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har registrert meg nå.

Jeg kan spise 2040, men jeg skulle nok egentlig hatt litt mindre pga at jeg har skrevet inn at jobben inneholder gange og litt løft, og jeg jobber jo veldig lite ;) Har i tillegg vært altfor slapp jeg da, og spist opp omtrent alt jeg har kunnet av det jeg har trukket fra pga trening- i morgen tror jeg bare det blir stillstand i bestefall dessverre. Men jeg stresser som sagt ikke med dette her.

Babysteps :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest 0

hmmm :forvirret:

Nei jeg får krype til korset og melde meg inn i vektklubb da... jeg har spart litt til bryllupet (vi må reise langt) så da kan jeg kanskjeta litt av det siden jeg likevel skal slanke meg til det bryllupet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Uten tvil; ja! Det har hjulpet meg masse. Har lært en hel del om kosthold og slanking, og ikke minst har jeg lært hvor mye en banan/sjokolade/fiskekake faktisk inneholder i kcal. Det er morsomt (synes jeg) å legge inn det en spiser hver dag, og man får se grafer over daglig kcal-inntak, vektnedgang og midjemål. Hvis jeg ser tilbake, er det helt tydelig at der kcal-søylene har vært lave, har vektgrafen gått nedover.

Så jeg vil absolutt anbefale deg å melde deg inn, det er verdt pengene. 

Så gøy med bryllupsplanlegging! Jeg holdt også på med det for to år siden, skulle ønske jeg gjorde noe med vekta på den tiden. En sånn album må jo være en perfekt motivasjon, i tillegg til selv dagen naturligvis. Lykke til med planlegginga!  :klem:

Tusen takk, lykkelin!

Det er moro med bryllupsplanleging ja. Endelig begynner jeg å føle at det nærmer seg. Åh, det hadde vært så moro å ta slike bilder! Tror kanskje det gir meg det lille sparket i ræva som jeg virkelig trenger nå..

Jeg tror minus sju kilo vil synes veldig godt på meg. Er ikke kjempeovervektig i utgangspunktet, men er litt slapp i fisken. Jeg har ett motargument for å gå ned disse kiloene: Hva om brudekjolen ikke passer til min nye kroppsfasong? Brudekjolen er kjøpt, og den henger i forvaring i brudesalongen. Hvis jeg blir merkbart mye smalere, ville jeg kanskje ønsket en annen type kjole.. Jaja, det er jo egentlig et luksusproblem.. ;) Får kanskje konsentrere meg om å gå ned disse kiloene før jeg begynner å bekymre meg for slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke såå dyrt da vampyragullet :)

Ble så veldig happy nå, for jeg fant ut at 0,33 l alkoholfritt øl gir bare 79 kcal! Jeg er ordentlig glad i øl, og det er jo egentlig ikke så farlig med alkisen i meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Rosin: Er det ikke mulig å endre aktivitetsnivået på VK da?

Åh, jeg skulle ønske vanlig alkoholholdig øl var kalorifattig. Jeg elsker øl! Har prøvd Hansas "slankeøl", Ultra, men det smaker piss i forhold til Tuborg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...