Gjest Fruktkake Skrevet 25. februar 2006 #981 Skrevet 25. februar 2006 Har hatt besøk.... De hadde med wienerbrød og skolebrød..... ← Nam nam! Jeg har spist pølse med rekesalat! Er ikke flau en gang. Hehe.. Har lagt slankinga littegrann på is så lenge jeg er syk.
Ephemera Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #983 Skrevet 25. februar 2006 Leter etter den ene linken, jeg... Remyline har funnet den ene og satt inn i innlegget mitt som ble redigert. Men så fant jeg denne også - der det står at lettbrus gir overvekt: http://www.mozon.no/content/view/full/29891
Ephemera Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #984 Skrevet 25. februar 2006 Her er den andre: http://www.sesam.no/search/?q=lettbrus&c=m...etime&offset=10
Ephemera Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #985 Skrevet 25. februar 2006 Det verste er at jeg husker at jeg drakk mye Pepsi Max i den tiden jeg la på meg... Cola light'en jeg drikker nå inneholder ihvertfall sucralose isteden for aspartam. Det blir nok en kaloririk dag på meg også, dette. Det blir ikke noe øvelseskjøring idag for sambo har vært opptatt sammen med en kompis hele dagen. Når han kommer hjem nå snart, har han med rullekebab med kylling Jaja... det er jo lørdag!
hecuba Skrevet 25. februar 2006 #986 Skrevet 25. februar 2006 Men du - ingenting er for flaut å komme med på denne tråden, vettu. Kanskje vi kan muntre deg opp litt? ← Får håpe det.. Følelsen av å bare sitte å se på mens en forfaller er ikke god. Ryddet i skapet mitt i går og fant mange plagg jeg glemte at jeg hadde(som har blitt for små). Det å få de til å passe igjen er en bra motivasjon. Gleder meg.
Ephemera Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #987 Skrevet 25. februar 2006 Sucralose: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=111437
Ephemera Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #988 Skrevet 25. februar 2006 Får håpe det.. Følelsen av å bare sitte å se på mens en forfaller er ikke god. Ryddet i skapet mitt i går og fant mange plagg jeg glemte at jeg hadde(som har blitt for små). Det å få de til å passe igjen er en bra motivasjon. Gleder meg. ← Ja, er ikke sånne ting deilige å tenke på?? Jeg har også masse klær som jeg gleder meg veldig til å bruke - og som blir mye finere når jeg blir tynnere Jeg er også veldig irritert på meg selv fordi jeg har tillatt meg å gå opp i vekt, men sånn er det bare... Kiloene sniker seg på mens man er for opptatt med å kose seg, og så lager man seg en livsstil som det er vanskelig å komme ut av. Men det går an å snu trenden! Det er jeg et bevis på når jeg nå har gått ned rundt 4 kilo. Jeg hadde ikke orket å leve på slankekur resten av livet, men - selv om det handler om å legge om livsstilen og spise sunnere - så vet jeg at jeg får lov å spise mye mere enn nå når jeg har nådd vekten og "bare" skal holde den stabil Og her inne er det lov å sutre og være sint så mye man vil mens vi jobber mot målet!!
Gjest gjest1 Skrevet 25. februar 2006 #989 Skrevet 25. februar 2006 Jeg har funnet ut at jeg ikke skal bli altfor lei meg hvis jeg ikke klarer mine mål på vektklubben totalt, men bare litt, for jeg har bestemt meg for at når de ti ukene er over skal jeg fortsette- slik at dette blir en langvarig bevisstgjøring og en livsstilsendring, og ikke "bare" en slankekur. Forhåpentligvis går jeg ned noen kilo før sommeren og blir strammere og sunnere- da skal jeg være fornøyd
Ibenholt Skrevet 25. februar 2006 #990 Skrevet 25. februar 2006 Hmm, dersom jeg bruker natreen suketter i teen min hver dag,blir kanskje 9 suketter til sammen. Kommer jeg til å legge på meg av det da? Søren også, hva kan man spise da, dersom man skal unngå ALT? Har forresten begynt å tvile på hele Grete Roede og kaloritellingen. Jeg stagnerer, og trener som en hest, noe som resulterer i at jeg er sulten hele tiden. Jeg blir sulten hver 1,5 time, og må gå å haaale ut tiden til neste måltid. Og så går jeg heller ikke ned i vekt. Jeg har stoppet på 63 kg.
hecuba Skrevet 25. februar 2006 #991 Skrevet 25. februar 2006 Ja, er ikke sånne ting deilige å tenke på?? Jeg har også masse klær som jeg gleder meg veldig til å bruke - og som blir mye finere når jeg blir tynnere Jeg er også veldig irritert på meg selv fordi jeg har tillatt meg å gå opp i vekt, men sånn er det bare... Kiloene sniker seg på mens man er for opptatt med å kose seg, og så lager man seg en livsstil som det er vanskelig å komme ut av. Men det går an å snu trenden! Det er jeg et bevis på når jeg nå har gått ned rundt 4 kilo. Jeg hadde ikke orket å leve på slankekur resten av livet, men - selv om det handler om å legge om livsstilen og spise sunnere - så vet jeg at jeg får lov å spise mye mere enn nå når jeg har nådd vekten og "bare" skal holde den stabil Og her inne er det lov å sutre og være sint så mye man vil mens vi jobber mot målet!! ← Bra.. Jeg er så lei av å mislykkes!!!
Ephemera Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #992 Skrevet 25. februar 2006 Hmm, dersom jeg bruker natreen suketter i teen min hver dag,blir kanskje 9 suketter til sammen. Kommer jeg til å legge på meg av det da? Søren også, hva kan man spise da, dersom man skal unngå ALT? Har forresten begynt å tvile på hele Grete Roede og kaloritellingen. Jeg stagnerer, og trener som en hest, noe som resulterer i at jeg er sulten hele tiden. Jeg blir sulten hver 1,5 time, og må gå å haaale ut tiden til neste måltid. Og så går jeg heller ikke ned i vekt. Jeg har stoppet på 63 kg. ← Når det gjelder søtningsmiddelet, så får vi velge å tro at det er store mengder som er skadelig. Altså, selv om jeg er redd for dette nå, så har jeg da gått ned omtrent 4 kilo siden jeg startet denne tråden (for 4 eller 5 uker siden?) og jeg har drukket lettbrus nå også. Du sier at du stangerer. Er du sikker på at du spiser nok? At ikke kroppen din går på sparebluss? Ellers så er det vel også vanlig at man har en periode midt i en slankekur, der man stagnerer? Skjønner at det er surt...
Little sister Skrevet 25. februar 2006 #993 Skrevet 25. februar 2006 Cola light'en jeg drikker nå inneholder ihvertfall sucralose isteden for aspartam. ← Er det ikke aspartam i cola light? Jeg tåler ikke aspartam
Ephemera Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #994 Skrevet 25. februar 2006 Er det ikke aspartam i cola light? Jeg tåler ikke aspartam ← De har byttet ut søtningsstoffet med Sucralose nå. Du kan jo prøve det? Mulig det finnes av de gamle flaskene i butikken, men de nye har et grønt merke med Sucralose på etiketten. Jeg har lagt inn en link om det stoffet her idag. Det er noe helt annet enn aspartam.
Gjest Fruktkake Skrevet 25. februar 2006 #995 Skrevet 25. februar 2006 Jeg blir litt oppgitt over krefthysteriet. Aspartam kan gi kreft, sucralose kan gi kreft, for mye sukker gir kreft, ALT fører til kreft i disse dager. Jeg tror ikke det er lurt å drikke for mye lettbrus, men det er MYE bedre enn å drikke for mye sukkerbrus. Det er min filosofi! Men når alt kommer til alt er godt gammeldags vann det beste!
Gjest Fruktfat Skrevet 26. februar 2006 #996 Skrevet 26. februar 2006 (endret) jeg tror nå helst på den første artikkelen som ble lagt ut jeg, da. nei, aspartam er som sagt forsket på i 20 år, jeg fortsetter med suketter i te og tab-xtra/cola light. greit nok for oss som skal ned i vekt, men hva med de med diabetes, de har jo ikke akkurat valget. det er forresten ikke SÅ lenge siden det stod at gulrøtter øket kreftfaren/var kreftfremkallende eller noe sånt, man kan bare ikke tro på alt man leser, da ender man opp med å ikke kunne ete eller drikke noe som helst. Endret 26. februar 2006 av Fruktfat
Ephemera Skrevet 26. februar 2006 Forfatter #997 Skrevet 26. februar 2006 Jeg er enig. Hvis jeg kutter ut lettbrusen, kan det jo likevel hende at jeg får en annen type kreft, av en helt annen grunn? Det som skremmer meg mere, er alle de andre symptomene man kan få av lettbrus... samt det at man kan legge på seg av det... En annen ting - men det har jeg egentlig alltid vært veldig bevisst på - er at den dagen jeg får barn, så skal ikke de få drikke lettbrus. For det er fryktelig unødvendig og lite bra. Jeg vet også at sambo kommer til å nekte meg å drikke lettbrus når jeg blir gravid. Han er fryktelig imot disse stoffene. Men heldigvis er jeg glad i Farris og andre vanndrikker med kullsyre også. Men ingenting slår en iskald cola light da... Ellers: Jeg synes dette begynner å blir gøy! Jeg prøvde en bunke dongeribukser når jeg sto opp isted og de begynner å bli store Her snakker vi om dongeribukser i strech som har vært trange til meg inntil jeg startet denne tråden. Nå er det bare svitch, så er den på og de er ikke helt tilsittende lenger! Og jeg ser at jeg blir fin!! Det eneste er at jeg har tenkt å bestille dongeribukse fra Victorias Secret, men nå vet jeg jammen ikke hvilken størrelse jeg skal velge?? Amerikanske størrelser er vanskelig nok fra før, men nå vet jeg ikke engang hvilken størrelse jeg ender på?? Ellers når det gjelder klær, kjøper jeg fremdeles str. XL, noe jeg også gjorde når jeg veide 65 kilo for hundre år siden - fordi jeg trenger det pga høyden og fordi jeg liker å ha klærne litt store.
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2006 #998 Skrevet 26. februar 2006 Jeg orker ikke å bli hysterisk kjenner jeg. Svært mange mennesker får kreft selv om de har vært aldri så sunne hele livet og holdt seg unna alt som er skadelig.
Gjest Fruktkake Skrevet 26. februar 2006 #999 Skrevet 26. februar 2006 Jeg orker ikke å bli hysterisk kjenner jeg. Svært mange mennesker får kreft selv om de har vært aldri så sunne hele livet og holdt seg unna alt som er skadelig. ← Så er det de som både røyker, drikker og spiser alt de kommer over, som lever til de er 90.
Little sister Skrevet 26. februar 2006 #1000 Skrevet 26. februar 2006 Jeg sliter litt med å få i meg nok kalorier. Og de kaloriene jeg får i meg er for det meste fra usunne varer Det er så vondt å svelge at i matveien går det i loff, supper og annen "myk-mat". Så går det ned endel is da, og ikke minst halsdrops (som egentlig ikke virker..) Kansje jeg skal investere i kost-tilskudd Tips om sunn myk mat mottas med stor takk (er helt blank)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå