Miracl3 Skrevet 23. februar 2006 #921 Del Skrevet 23. februar 2006 Ånei! Forferdelig start på dagen i dag! Spiste litt for stor frokost, og da jeg kom på kontoret lå det en halvspist sjokolade som jeg ikke klarte å la være å ta til morgenkaffen min. Og i kveld skal jeg ut og spise og sikkert drikke masse øl! Eller kanskje jeg skal velge vin??? Dette blir nok ingen god slankedag. ← En liten sjokolade går kjempe bra, den kan du lett trene av deg en annen dag. Kcal i alkehol pr dl Lettøl : 25 Pils med alkehol 35 Alkeholfri vin 30 Rødvin / hvitvin 70 Så velg øl du, vin har mye mer kcal enn øl. Men drikk med måte alkehol setter forbrenningen ned. Kanskje du kan danse litt når du er ute så forbrenner du ølen og sjokoladen lett? En halv liter øl inneholder 150 kcal, mens et glass vin på 2 dl 140 kcal. Mulig det er best å velge det du drikker minst av :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 23. februar 2006 #922 Del Skrevet 23. februar 2006 jaja. mandag turte jeg å gå på vekta. har gått OPP 0,8kg siden mitt første innlegg i denne tråden jeg... så nå veier jeg 79,4... i tillegg sjekket jeg kontoen min mandag: 200kr... og jeg får lønn den 1... drittdag ja! men jeg åt heldigvis ikke noe godteri eller potetgull for det da, det er jo noe jeg tror at jeg må veie meg ofte jeg, så jeg ser utviklingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 23. februar 2006 #923 Del Skrevet 23. februar 2006 jaja. mandag turte jeg å gå på vekta. har gått OPP 0,8kg siden mitt første innlegg i denne tråden jeg... så nå veier jeg 79,4... i tillegg sjekket jeg kontoen min mandag: 200kr... og jeg får lønn den 1... drittdag ja! men jeg åt heldigvis ikke noe godteri eller potetgull for det da, det er jo noe jeg tror at jeg må veie meg ofte jeg, så jeg ser utviklingen! ← Opp noen gram kan være fordi du trener mye styrke, fett er byttet ut med muskler eller det kan være menssyklusen, avføring i tarmen etc. Så ikke gi opp neste gang går det sikkert nedover. Kjempe bra at du ikke spiste potetgull eller sjokolade. Og penger er bare noe vi har i perioder hehe. Neida gled deg til lønn, lite penger gir større glede over lønn. Tro meg som student med deltidsjobb vet jeg alt om lite penger, og gleden over nytt cash. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 23. februar 2006 #924 Del Skrevet 23. februar 2006 Opp noen gram kan være fordi du trener mye styrke, fett er byttet ut med muskler eller det kan være menssyklusen, avføring i tarmen etc. Så ikke gi opp neste gang går det sikkert nedover. ← hmm, trener ikke akkurat... jeg går turer med bikkja,det er så langt jeg kommer... har akkurat hatt mensen, så det er ikke det heller. jaja. vi får se åssen det går framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 23. februar 2006 #925 Del Skrevet 23. februar 2006 Titter innom dere av og til....Må si dere er flinke! Stå på,jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 23. februar 2006 #926 Del Skrevet 23. februar 2006 Slenger meg på her Miracl3, Dietorelle er jo kjempegodt Synd jeg får ont i magen av søtstoff. ← Jeg blir forferdelig oppnlåst av alle mulig sukkerfrie pastiller! Det buldrer og braker og gjør vondt, og så kommer jo lufta ut til slutt.... Jeg er fremdeles kvalm og er hjemme fra jobb... Men jeg har vært på vekta - og nå viste den noe annet! Nå har jeg gått ned nesten 4 kilo siden vi startet, nærmere bestemt 3,9 kilo! Og ennå kan det hende jeg har ekstra væske i kroppen pga mensen. Og ikke har jeg trenet heller, bare spist riktig og mindre! ← Så bra!! Bare husk at til slutt må du trene for at vekta skal fortsette nedover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 23. februar 2006 #927 Del Skrevet 23. februar 2006 I går ble en forferdelig dårlig dag for meg... Superstyrke kan IKKE anbefales for nybegynnere!! Jeg klarte nesten ikke å gå i det hele tatt i går!! Jeg hadde forferdelig vondt, og brukte en evighet bare på å sette meg inn i bilen. Sambo måtte løfte meg opp de to trappetrinnene til soverommet for jeg klarte ikke alene I tillegg ble det kake til middag på meg... jeg kjøpte middag på jobb men den smakte så forferdelig at jeg kastet den, etterpå var jeg hos mamma på tupperparty og da ble det 3 små gulrotkakebiter og en vaffel til middag.... Men jeg tror faktisk ikke jeg gikk så langt over kcal grensa. (noen som vet hvor mange kcal det er i en sånn kake og vafler?) I dag er jeg ikke like stiv, men forferdelig øm. Det virker som om noen har banka meg opp Jeg trøstet meg med en belvita i stad, men har spist sunt ellers da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #928 Del Skrevet 23. februar 2006 Skal se om jeg tør å se hvor mye kalorier det er i vafler og gulrotkake på VK... Vi får besøk i kveld og sambo skal steke vafler. Først sa jeg at jeg ikke skulle ha noe, for er jeg på slanker'n, så er jeg på slankern. Men tenk dere huset fylt med nydelig vaffel-lukt da??! Det går jo ikke an å terorrisere seg selv så fælt... Dessuten orker jeg ikke å sitte her og være sånn superpirkete slanker som ikke kan ta et vaffelhjerte fordi jeg slanker meg. Det blir så mye forklaringer... Så jeg spiste Fedon-pizza til middag idag, for den inneholder lite kalorier. Det var ikke akkurat kjempegodt, men helt greit. Kunne tipset Fedon om litt tomatsaus på den... Pizzaen var så liten at jeg nesten fikk sjokk, men jammen ble jeg ikke mett! Magesekken må ha krympet.... eller vent seg til mindre mat... Det er plass til vanlig liten pizza i kaloribudsjettet mitt, så jeg satser på å spise det fremover isteden for Fedon-pizza. Ja, jeg skal jo begynne å trene. Må bare ha førerkort først Jeg må ikke, men det blir så mye styr å trene uten førerkort at.... ja, det blir ikke så jeg orker det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 23. februar 2006 #929 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg spiste karbonader med potetbåter og kokt grønnsaksblanding i dag. Det høres i utgangspunket sunt ut, men maten er kjøpt i kantina på jobben og fløt i fett Der røyk det kaloribudsjettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #930 Del Skrevet 23. februar 2006 Sjokkert over hvor lite kalorier det er i vafler!! I Toro vaffelrøre, som vi også skal bruke, er det, ferdig tilbredet, bare 93 kalorier i en hel plate!! Gjett hvem som skal kose seg med vafler i kveld?? Jeg har plass til en god del vafler på dagsbudsjettet mitt idag, takket være Fedon til middag. Ja, må huske at det er kalorier i det man skal ha oppå vaflene også, men likevel. Fedon-pizzaen inneholdt bare 474 kalorier, så det er en veldig grei ting å spise hvis man må... Gulrotkake derimot... I Toro langpanne gulrotkake, fordelt på 16 stykker, er det 288 kalorier i et stykke. Det var jo ganske mye... De kakestykkene er jo ikke særlig store... Jeg ser for meg å dele opp en langpanne i 16... nei, kakestykkene blir ikke særlig store... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #931 Del Skrevet 23. februar 2006 Hjemmelagede vafler med egg inneholder 135 kalorier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #932 Del Skrevet 23. februar 2006 En annen ting jeg gjorde på VK nå, var å legge inn egen oppskrift på Kylling fajitas. Vi hadde det til middag igår, og det er så vanskelig å legge inn sånne hjemmelagede ting... Men nå laget jeg egen oppskrift, la inn så og så mange gram kyllingfilet, løk, paprika, tortilla-lefser... og så regner VK ut kaloriinnholdet i alle ingrediensene. Genialt! Sånne lefser inneholder forresten utrolig mange kalorier... og det er dumt, for det er så godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 23. februar 2006 #933 Del Skrevet 23. februar 2006 hmm Jeg spiste kanskje en eller 1,5 plate med vafler og hjemmelaget rørt syltetøy på, og så spiste jeg disse tre gulrotkakestykkene... Den var laget i springform da... tipper snittet på kakene var 2-3 cm ytterst... hmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelin Skrevet 23. februar 2006 #934 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei, jenter. Sliter litt om dagen, jeg. Sitter hjemme og skriver en oppgave som det går heller dårlig med, og bruker da isteden tiden til å stappe i meg både det ene og det andre.. I dag står jeg, for første gang siden jeg meldte meg inn, i fare for å overskride kaloribudsjettet, og det er ikke på grønnsaker og bønner, for å si det sånn. Men, jeg nekter å gi opp. Må bare komme inn i en god driv med denne oppgava, sånn at jeg får annet å tenke på enn mat og godterier. Og i helga har jeg tenkt å ha nesten vanlige hverdager, får se hvordan det går. Dere er ihvertfall flinke, det er helt sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. februar 2006 #935 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei jenter I dag er første dagen jeg sikkert greier å komme opp i 1300 kcal, men i dag har det vært null trening og jeg tar det heller ikke så tungt. Jeg hadde litt fysisk arbeid på jobb i dag, så jeg var sliten når jeg kom hjem.. I morgen er siste dagen på jobb, og da hadde jeg tenkt å bake kake eller noe, sånn at vi kan kose oss med i lunsjen. Det kommer til å bli litt trist, for jeg trivdes utrolig godt, men sånn er det å bare være på praksis Så jeg tar kosedagen min i morgen, og serverer varme hjemmelagede brownies med iskrem eller noe? Så skal nok jeg greie å begrense meg, derfor skal jeg lage ganske lite slik at ikke jeg og typen blir gående å småspise i kveld, og at det blir liggende altfor mange stykker igjen på jobb som jeg blir gomlende på Ergh.. Nå fikk jeg lyst på smågodt Mensen nærmer seg så da kjenner jeg suget etter noe å stappe inn i hodet kommer, fortrinnsvis ting som smaker søtt og aller helst sjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 23. februar 2006 #936 Del Skrevet 23. februar 2006 Sjokkert over hvor lite kalorier det er i vafler!! I Toro vaffelrøre, som vi også skal bruke, er det, ferdig tilbredet, bare 93 kalorier i en hel plate!! ← Men pass på hva du steker vafflene i. Det er gjerne det som drar opp kaloriene. Men for all del kos deg, jeg skal også spise en plate en dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 23. februar 2006 #937 Del Skrevet 23. februar 2006 Så jeg spiste Fedon-pizza til middag idag, for den inneholder lite kalorier. Det var ikke akkurat kjempegodt, men helt greit. Kunne tipset Fedon om litt tomatsaus på den... Pizzaen var så liten at jeg nesten fikk sjokk, men jammen ble jeg ikke mett! Magesekken må ha krympet.... eller vent seg til mindre mat... Det er plass til vanlig liten pizza i kaloribudsjettet mitt, så jeg satser på å spise det fremover isteden for Fedon-pizza. ← Har du smakt den nye Mia pizzaen med kun 5% fett? Den var ikke så gal synes jeg. Sikkert større enn Fedonpizzaen, garantert bedre, og i underkant av 600 kcal. Gulrotkake derimot... I Toro langpanne gulrotkake, fordelt på 16 stykker, er det 288 kalorier i et stykke. Det var jo ganske mye... De kakestykkene er jo ikke særlig store... Jeg ser for meg å dele opp en langpanne i 16... nei, kakestykkene blir ikke særlig store... ← Jeg skal gi dere en oppskrift på "sunn" gulrotkake med kjempemasse gulrot og lite sukker. Som i tillegg er dritgod! Bare pass på å ikke overdrive kremen, for den er feit og farlig god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 23. februar 2006 #938 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg kan rett og slett ikke slanke meg når jeg hangler slik jeg gjør. Feber i kveld også, og vondt overalt. Jeg blir gal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #939 Del Skrevet 23. februar 2006 Ja, vi vil gjerne ha oppskrift på sunn og god gulrotkake! Jeg har en sånn Mia-pizza med 5 % fett i fryseren også, så jeg skal smake den en dag. Regner med at den er bedre å satse på enn Fedon-pizzaen Jeg greide å holde meg til 2 vaffel-plater i kveld. Det var utrolig godt, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #940 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg kan rett og slett ikke slanke meg når jeg hangler slik jeg gjør. Feber i kveld også, og vondt overalt. Jeg blir gal! ← Si meg, er vi syke alle sammen? Hvis du har vondt overalt... og har feber... kanskje det er influensaen som kommer? Den pleier å komme på sør- og østlandet først og spre seg oppover landet. Selv grubler jeg fælt på om jeg skal på jobb eller ikke imorgen... Det er jo fredag... Og jeg har beslutningsvegring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå