Gjest gjest 0 Skrevet 10. februar 2006 #641 Skrevet 10. februar 2006 jeg har unnet meg en kaffe mocca med lettmelk i i dag, men det skulle jeg ikke gjort Magen er i fullstendig opprør, det bobler noe forferdelig og det gjør innmari vondt. Sånn har det holdt på et par timer selv om jeg har vært på do. Men jeg skal trene kl 18! Da skal jeg ta i skikkelig! Kanskje jeg klarer en time i dag og + styrketrening... Vel, hvis magen roer seg først så....
Agurk Skrevet 10. februar 2006 #642 Skrevet 10. februar 2006 Middag i dag blir kyllingbryst i ovn penslet med deilig hjemmelaget pesto. Servert på en seng av blandet salat. Heller over den varme pestoskyen som dressing. Ristede pinjekjerner på toppen. Nam nam
Gjest gjest 0 Skrevet 10. februar 2006 #643 Skrevet 10. februar 2006 Jeg bare skriver det samme her som i dagboken min: Nå har vi spist og sett på idol. Og så har jeg akkurat dratt sambo ned på gulvet og fått han til å prøve noen pilates øvelser. Han ble rød i ansiktet etter 5 minutter og synes det der var forferdelig slitsomt. Tydelig at han er i forferdelig dårlig form altså! Jeg trente pilates i stad og klarte faktisk alle øvelsene uten problemer!! Jeg må ha blitt mye mykere og sterkere, for det var mange jeg hadde store problemer med før! Ikke ble jeg så sliten som vanlig heller! Så det er tydelig at jeg har gjort store fremskritt allerede!!
Gjest Fruktkake Skrevet 10. februar 2006 #644 Skrevet 10. februar 2006 Det er ikke unormalt å bli oppblåst etter å ha spist mye grønnsaker. Det er ofte en tilvendingssak FY! Frokost er det aller viktigste måltidet. Og det er ikke tull en gang. Det er den som skal sørge for at forbrenningen kommer i gang og skal gi deg en ballast for resten av dagen. Det er mye kcal og fett i ost hvis det ikke er snakk om lett/magerost. Mengde vanlig ost bør begrenses. Salami er kaloririkt. Det samme er majones. Både vanlig majones og lettmajones inneholder store mengder kcalorier. Det er ca 100 kcal pr. 100 gr i banan så ikke nødvendig å overdrive inntaket av det. Er ikke disse suppene veldig kalorifattig? Til middag kan du godt spise litt. Vet ikke om du følger meny fra vektklubb/vektklubben eller hva, men en middag kan godt inneholde i overkant av 400 kcal. Husk proteiner i form av kjøtt eller fisk. Vet ikke hvor mye du skal spise totalt jeg. Men sånn samlet tror jeg heller at du spiser for lite siden middagen din sannsynligvis er veldig mager. Hadde jeg vært deg ville jeg ha jobbet med å balansere dagen og måltidene mer og fått mer variasjon. Til brødmåltider kan du fylle på med grønnsaker: salat, agurk, paprika, gulrot el.l. Det finnes også masse godt magert pålegg. og husk frokost ← Tusen takk for et skikkelig bra svar! Skal virkelig jobbe med balansen. Vet selv at jeg kan være slurvete. Grønnsuppen skal bare bli "trøstemat" framover dersom jeg sulter, men har spist nok.
Ephemera Skrevet 10. februar 2006 Forfatter #645 Skrevet 10. februar 2006 Flink du er, Vampyra! Lurer på om jeg er den eneste som ikke har slått meg på pilates-bølgen... Timeplanene på treningssentrene er også fulle av pilates-timer. Kanskje jeg skulle prøvd, jeg også... På den annen side liker jeg bedre step og aerobic og "gammeldagse" mage-, rompe-, lår-øvelser. Også står det på timeplanen fra treningssenteret mitt at de ikke anbefaler pilates for gravide... og jeg håper jo på å bli gravid snart Til middag idag hadde vi kyllingfilet, ris og bretagnesaus Det var svenske kyllingfileter og de er jo så digre! Spesielt de vi hadde idag, er sikker på at de var tre ganger så store som de vanlig norske. Jeg synes faktisk de norske er bedre, de svenske er det så mye vann i, men de fleste er uenig med meg i det... Nå har jeg koset meg med bittelitt sjokolade Det er helt fantastik å legge en sjokoladebit på tunga når det er nesten en uke siden forrige gang Det er så mye kos i sjokolade for meg, så jeg er ikke interessert i å miste lysten på det engang... Må bare greie å ikke spise det på hverdagene! Jeg har hatt enormt lyst på potetgull ikveld, men har greid å holde meg. Har ikke spist et flak potetgull eller annen salt snacks siden jeg startet denne tråden. Fikk lyst på øl og potegull sammen, faktisk. Og så kunne jeg tenkt meg et glass rødvin... men har bare drukket Farris
vtollef Skrevet 10. februar 2006 #646 Skrevet 10. februar 2006 Ja, så var fredagskvelden over snart.. Jobbet sent i dag, så det ble to kyllingwienerpølser i lompe på vei hjem. Huff huff..men d var godt da:) Så ble det et glass rødvin og bittelitt sørlandschips til idol. Men resten av dagen har gått i salat og mye frukt, så da orker jeg ikke å ha dårlig samvittighet. Deilig å kunne kose seg litt også da.Trent en time styrke har jeg også fått gjort. Deilig å komme i gang med treningen. God helg videre jenter!!
Gjest gjest 0 Skrevet 10. februar 2006 #647 Skrevet 10. februar 2006 Jeg baker en sunn kake nå ( eh.... ja sunnere enn andre) Og da må jeg nok smake litt etterpå....
Ephemera Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #648 Skrevet 11. februar 2006 Ja, så var fredagskvelden over snart.. Jobbet sent i dag, så det ble to kyllingwienerpølser i lompe på vei hjem. Huff huff..men d var godt da:) Så ble det et glass rødvin og bittelitt sørlandschips til idol. Men resten av dagen har gått i salat og mye frukt, så da orker jeg ikke å ha dårlig samvittighet. Deilig å kunne kose seg litt også da.Trent en time styrke har jeg også fått gjort. Deilig å komme i gang med treningen. God helg videre jenter!! ← Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet, nei! 2 kyllingwiener i lompe inneholder ikke så veldig mye kcalorier, ihvertfall ikke som middag å regne. Og siden du sier det har gått i salat og frukt resten av dagen, så ble vel det middagen?
Gjest gjest 0 Skrevet 11. februar 2006 #649 Skrevet 11. februar 2006 Jeg snikveide meg i dag også.... Ikke frodi jeg forventet noe, men jeg følte meg litt slankere Jeg hadde gått ned litt til så nå er jeg iallefall på minus 400 gram foreløpig denne uka. Det går iallefall nedover Jeg startet dagen med en pilatesrunde og det var veldig godt å våkne på den måten. Det blir ikke trening i dag, for jeg har så mye jeg skal rekke å gjøre. Men i morgen blir det lang gåtur med venninna mi! Jeg skal egentlig ut i kveld, men jeg vurderer å droppe å drikke for å spare litt på kaloriene... vet ikke om jeg orker å være så sliten i morgen heller. jeg har en del jeg skulle gjort i løpet av helga...
Ephemera Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #650 Skrevet 11. februar 2006 Nå har jeg vært flinik og syklet en halvtime på ergometersykkelen. Kan vel ikke akkurat skryte på meg at formen er på topp. Syklet i ganske rolig tempo i starten, men gasset på det jeg greide de siste 15 minuttene! Helt ferdig etterpå... Krøp inn i dusjen - og nå sitter jeg i kosedressen i sofan med god samvittighet Denne dagen kommer det nemlig til å bli litt kalorier... Vi skal ha entrecote med pommes noisette og lett bearnaise til middag Og i morgen skal vi ha det samme men da med fløtegratinerte poteter til. Jeg vet at Vampyra er glad i fløtegratinerte poteter, og det er forsåvidt jeg også. Men jeg holdt på å få sjokk når jeg leste kaloriinnholdet på pakken Vi skal også fylle på med broccolitopper da! Også er det jo lørdag og sjokoladekos i kveld Idag var vi forholdsvis tidlig ute og handlet. På Ica Maxi. Jeg var så sulten og sugen på alt mulig godt, selv om jeg hadde spist frokost med grove rundstykker en times til før vi dro. Alle brødene og bakevarene var varme og ferske - og jeg drømte om å spise et helt ferskt, varmt brød med smør på! Kjøpte 2 deilige varme grovbrød da Lette meg ihjel etter lett kyllingsalat, men det fant jeg ikke. Det hadde lett rekesalat, men det er jeg ikke så glad i lenger. Men jammen var det forskjell på kaloriinnholdet på den og de vanlige salatene!! Og for all del: styr unna den baguettesalaten med kylling i karri! Jeg trodde ikke mine egne øyne - den inneholder over 1.000 (ja, tusen) kcalorier per 100 gram!! "Vanlig kyllingsalat" lå på mellom 280 og litt over 300 kalorier per 100 gram. Jeg har blitt helt syk når det gjelder kalorier - går rundt og studerer alle matvarene og leser på pakken Leter også etter Mia pizza med 5 % fett, men har ikke sett den heller noen steder? Noen som har sett den? Jeg har en Fedon-pizza i fryseren som jeg håper er god, for den er jo med grov bunn og lite kalorier. Vel - inne på butikken ble jeg nesten sur og lei meg. Jeg hadde så lyst på så mye godt!!! Av og til skjønner jeg de som er fete og som ikke orker å bry seg, for jammen er det mange fristelser man må styre unna som slanker! Jeg trøster meg med at jeg er forholdsvis slank og at jeg ikke skal ned så mye. Jeg gledet meg til å komme hjem og spise 1 stykk grovt polarbrød (= 186 kcal. til lunsj), men så dro vi innom Smart Club. Og der var det helt vilt med smaksprøver DA greide jeg ikke å holde meg lenger!! Her er hva vi smakte på: Fedon grovbrød med hvitost Fromasjkake med sitron Fromasjkake med sjokolade (utroooooooooooolig god! men jeg reagerte allergisk på noe i den.) Kokt wienerpølse (vi fikk en helt pølse hver, i papir) Spekemat (mange forskjellige typer) Wokpanne med svinekjøtt Spekepølse med hvitløk Ferskpresset appelsinjuice (også helt fantastisk god) Og i tillegg hadde de kokt kjøttpølse, men det spiste bare sambo. Ja, også delte de ut Fedon mørk sjokolade, men den tør jeg ikke å spise fordi det står at den inneholder spor av peanøtter (= veldig allergisk mot det). Jah... åååååh det var godt!!!! Så det ble lunsjen idag Bortsett fra den pølsa var det jo ikke snakk om store smaksprøver da. Ikke for det - de kakene og spekematen sto sånn at man bare kunne forsyne seg Med andre ord - Smart Club var en fest for ikke-slankere idag Sambo var veldig fornøyd! Og jammen ble ikke jeg blid også
Gjest gjest 0 Skrevet 11. februar 2006 #651 Skrevet 11. februar 2006 Jeg har heldigvis kommet til det punktet at jeg ikke har lyst på så mye lengre. Og hvis jeg først spiser noe orker jeg veldig lite. Jeg tok 2 ruter av kokesjokoladen til kaka jeg bakte nå nettopp (morsdagskaka jeg testa i går), og det holdt i massevis! Jeg kasta forresten halve kaka vi bakte i går. Ikke fordi den ikke smakte godt, men fordi vi ikke hadde lyst på mer, og da er det ikke noe vits i å ha den liggende for å spise den senere. jeg har kjøpt inn masse frukt og vaniljekesam til å pynte morsdagskaken med så jeg håper den blir god! Fant til og med jorbær!! De kosta 7 kr for 225 g og de var faktisk gode!
Gjest Fruktfat Skrevet 11. februar 2006 #652 Skrevet 11. februar 2006 Og for all del: styr unna den baguettesalaten med kylling i karri! Jeg trodde ikke mine egne øyne - den inneholder over 1.000 (ja, tusen) kcalorier per 100 gram!! "Vanlig kyllingsalat" lå på mellom 280 og litt over 300 kalorier per 100 gram. ← det er heldigvis en skrivefeil... måtte sjekke nå, og det er bytta om på kilojoule og kilokalorier! det står 340 kJ, 1430 kcal, skal være omvendt. så det er heldigvis ikke SÅ ille jeg føler meg litt lettere idag, blir spennende å se mandag!
Ephemera Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #653 Skrevet 11. februar 2006 det er heldigvis en skrivefeil... måtte sjekke nå, og det er bytta om på kilojoule og kilokalorier! det står 340 kJ, 1430 kcal, skal være omvendt. så det er heldigvis ikke SÅ ille jeg føler meg litt lettere idag, blir spennende å se mandag! ← Okei Ja, jeg skjønte ikke det der! Jeg vet at det er over 700 kcal. i majones, men jeg spekulerte lenge på hva i all verden det var i den salaten hvis det var 1.430 kcl. i den, ja Det der må de jo få rettet opp! Jeg kjøpte forresten ingen av de kyllingsalatene jeg fant. Den magreste var Ica sin, den inneholdt ca. 280 kcal. per 100 gram. Det er vel ikke så ille... men jeg lette etter den lette varianeten... (bokstavlig talt). Husker å ha spist den før og at den var veldig tørr, men bedre med tørr salat enn ingen salat Har spist en fantastisk god middag nå, som sambo tilberedte mens jeg tok en hønedupp på sofan. Det var utrolig godt
tobo Skrevet 12. februar 2006 #654 Skrevet 12. februar 2006 Var hos frisøren i går. Hun hadde gått ned 6 kilo på noen få mnd. Og huden hennes var blitt nydelig. Hva har skjedd? Hun hadde oppsøkt homøopat og tatt en håranalyse. Han hadde satt opp en diett til henne ut fra denne analysen. Det var visst veldig viktig å få satt opp diett i forhold til hvem en var. Men det hun konkret hadde e gjort, var å kutte ut alle melkeprodiukter, potet og ris. Mye fisk og kjøtt, og enda mer grønt. Hun hadde fått noe oljelkapsler (tipper på omega 3,6,9) For meg hørtes dette ut som en klassisk Lindberg. Og jeg vurderer sterkt å bli homøopat( må vel først lære meg hvordan det skrives). Uansett - det var inspirerende å se henne. Jeg går ikke til håranalyse av den grunn, men prøver nå å følge dietten hennes. Begynner nå til frokost.
Gjest gjest 0 Skrevet 12. februar 2006 #655 Skrevet 12. februar 2006 Jeg må bare si at jeg var flink og holdt meg unna vinen i går! Jeg spiste noen småsjokolader og bittelitt potetgull, men for å være i bursdag synes jeg det var veldig godt gjort! Nå skal jeg snart ut og gå lang tur! må bare si jeg gleder meg til vekta i morgen for jeg har snikveid meg i dag igjen
Mette Skrevet 12. februar 2006 #656 Skrevet 12. februar 2006 Denne uken har det gått så så som med måltidene min. Har som sagt ligget syk og ikke hatt allverdens matlyst. Men har nå spist om ikke så regelmessig som jeg burde, men det jeg har spist har iallfall vært sunn mat da. Så jeg glede gruer meg til i morgen
Gjest gjest1 Skrevet 12. februar 2006 #657 Skrevet 12. februar 2006 Jeg har jo vært syk de siste dagene, så jeg har ikke fått trent. Matlysten er det dessverre ikke noe i veien med. I går var vi på restaurant og spiste biff, og i dag er vi invitert på middag. Har klart å holde meg under kalorigrensa, men jeg har ikke store forhåpninger til veiedag.
Ibenholt Skrevet 12. februar 2006 #658 Skrevet 12. februar 2006 (endret) Huff dere, nå er jeg på bunnen her. Jeg har lest litt rundt om kring, f.eks på trim.no osv, og jeg blir gal. Alle sier jo så vanvittig mye forskjellig. "Ikke spis for mye karbohydrater", "Om man skal ned i vekt må man regne med å måtte sulte seg, for det er bare når kroppen er sulten den begynner å tære på fettlageret", "man må spise mye, MEN sunt for å gå ned i vekt", "Ikke spis lettprodukter"....GOD! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg til kaloribudsjettet på vektklubben.no, men så er det jo slik at jeg ikke ANER hvor mange kalorier jeg må få i meg for å gå ned i vekt. Jeg trener en del, spinner ofte osv, så om jeg da spiser for lite så får jeg ikke nok energi. Og så når jeg ikke får tid å trene, ja da får jeg dårlig samvittighet for alt jeg spiser. Frukt er jeg redd for å spise, samme med brød og havregryn osv. Og så blir jeg så sulten at jeg ikke klarer å ikke spise meg mett (ikke stappmett altså, men mett nok - slik jeg ikke har behov for mer). Jeg som trodde jeg var så godt i gang, men nå tror jeg egentlig bare jeg må leve med å være litt større enn andre. Æsj. Om jeg har gått ned en kg en uke, så legger jeg den på meg igjen uken etter. Og hele tiden passer jeg på hva jeg spiser. Hvordan i allverden skal jeg finne ut hvor mye jeg kan spise? Jeg er også liiittegrann allergisk mot melk, men det er så mange gode og sunne ting som inneholder melk man kan spise når man slanker seg (f. eks: jeg ELSKER vanlijekesam, yoghurt, cottage cheese osv) Så det nytter jo ikke å kutte melk heller. Beklager sytingen jentene mine, jeg har bare en kjempedårlig dag i dag. Håper dere bærer over med meg Nå er det liksom sånn at jeg gruer meg til å stå opp, fordi jeg ikke vet hva som er sunt å spise, og hvor mye jeg kan spise av det. Jeg vet at dersom jeg spiser for lite kalorier, så vil vekten stagnere, og dersom jeg spiser for mye vil jeg gå opp. Problemet er at jeg ikke aner hvor mye jeg skal få i meg eller ikke. Har prøvd den kalorikalkulatoren, men synes ikke den var helt pålitelig den heller. Jeg er ikke overvektig, ikke spesielt slapp i fisken heller, men jeg vet jeg kunne vært kjempefornøyd om jeg hadde gått ned en 5-6 kg, og blitt der! Og så er dere så flinke! Kjempeflinke jenter Hva skal jeg gjøre for å få fremgang da? Hehe Endret 12. februar 2006 av Lanalia
Ephemera Skrevet 12. februar 2006 Forfatter #659 Skrevet 12. februar 2006 For det første: Det er lov å syte og klage her Er ikke akkurat i superhumør med slankekost jeg heller Men har du sett det innlegget mitt fra fredag der jeg skrev hva jeg spiser på en vanlig dag? Det tror jeg er sunt og bra, og da ligger inntaket på rundt 1.400 - 1.500 kalorier. Bare husk at jeg ikke inntar kalorier i drikken min. Selv synes jeg "matbudsjettet" mitt er i minste laget, men det er min egen skyld at jeg ikke trener... Da kunne jeg spist mere. Det er vanskelig å vite hvor mye man kan spise. Man bør i alle fall ikke gå under 1.300 kcal. per dag. Jeg tror du kan drite i det med at man skal kutte ut lettprodukter. Det eneste må være lettbrus, som enklte for sultfølelse eller søtbehov av. Jeg har ikke merket noe til det. Jeg synes jeg får i meg litt søtsmak gjennom den. Når det gjelder magert pålegg, magre pølser osv. er endel av fettet erstattet med mere rent kjøtt = mye sunnere og mindre kalorier! Lette sauser inneholder mindre smør osv. Jeg kan anbefale deg www.vektklubb.no, men den koster penger og jeg vet ikke om du har råd eller vil betale for det. 3 måneder koster vel 298,- og 6 måneder 398,- om jeg ikke husker helt feil. Da må du først svare på endel spørsmål som er ganske vesentlige. Som høyde, alder, vekt, midjemål, hva slags aktivitetsnivå du har, om noen av foreldrene dine er overvektige, om du har slanket deg mye før osv. Og ikke minst hvor mye du vil gå ned og hvor lang til du ønsker å bruke på det. Da regner systemet ut hvor mange kalorier du kan spise per dag for at du skal nå målet. Jeg la f.eks. inn at jeg er lite aktiv (sitter på kontor hele dagen) og at jeg ønsker å gå ned 15 kilo på 20 uker. Vips fikk jeg beskjed om at jeg skal spise 1.440 kcal. per dag - og da skal jeg nå målet. Og det som er inspirerende der, er at du trekker fra aktiviteten du utfører om dagen. Går du f.eks. en lang tur, kan du trekke fra 350 kalorier = du kan spise 350 kalorier ekstra og likevel gå ned det du skal. Og hva er vel bedre enn det? Jeg snikveide meg også i dag tidlig (selv om jeg skal slutte med det). Jeg veide omtrent det samme som forrige mandag, men da var vektra ekstrem lav i forhold til resten av denne uka. Da hadde jeg liksom gått ned 1,2 kilo på en uke, isteden for 700 gram som er programmet. Kanskje jeg hadde drukket lite eller noe. Så jeg forventer ikke noen nedgang imorgen, men håper jeg veier det samme som idag. Idag blir det dessuten entrecote med fløtegratinerte poteter til middag Og det blir nok også litt sjokolade i kveld. Men jeg er flink med sjokoladen i helgene nå - det skal jeg ha! Det er utrooooooolig godt og jeg koser meg masse, men jeg spiser ikke så veldig mange bitene! Og potetgull er forbudt nå mens jeg holder på med dette. Jeg vet ikke om det er innbildning, men jeg synes jeg har tatt av litt rundt hoftene? Håper jeg greier å komme igang med trening snart! Idag hadde både jeg og sambo kjempelyst til å gå tur, enten til fots eller på ski. Det er masse snø ute og det var sol og knallblå himmel tidligere idag! Men så måtte vi kjøre med meg isteden... Også et tips om noe som er supergodt til slutt: Polarbrød med fullkorn! Selges i pose med 6 stk. og de er firkantede og delt i to. Jeg la mine i fryseren igår og tinte et på 1 min. i microbølgeovnen isted. Hadde bittelitt Brelett-smør på. Utrolig godt - smakte som nystekt grovbrød, samtidig som det hadde en litt søt smak. 186 kcal. per stykk. Anbefales!
Ephemera Skrevet 12. februar 2006 Forfatter #660 Skrevet 12. februar 2006 Og jammen har jeg ikke syklet en halvtime på ergometersykkelen igjen Skal jo spise fløtegratinerte poteter til middag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå