Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser kålrot og drikker cola light... :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flinke, flinke Ephemera!

Jeg venter litt spent på helga, jeg. Føler at det er da ting går ille.

Oi, nå kom jeg på at jeg er helt horribel når jeg er "alene" hjemme - ja, med to unger, men uten mann! Da har jeg alltid masse digg og snop tilgjengelig. Og jeg som skal være hjemme ei hel uke snart. Jaja, det er vel bare å være hard med meg selv når jeg er i butikken, det.

Gjest gjest 0
Skrevet

Ephemera, du har hatt dårlig innvirkning på meg :forvirret: Jeg veide meg i dag igjen, og jeg har bare gått ned 200 gram denne uka, det vil si at jeg klareer kanskje max 400 gram i uka! Det vil si at jeg må bruke 37 uker på å gå ned 15 kilo :overrasket: Det vil si at jeg ikke når målet mitt før i oktober :sur:

:tristbla:

Vel... det er kanskje ikke helt representativt... Men jeg skal nå mitt første mål 1 mars, og skal jeg klare det må jeg ned 2,2 kg på 2,5 uke! Det blir nok litt for heftig... Men så skal det sies at jeg får mensen neste uke, og at jeg alltid legger på meg uka før (går ned i løpet av uka jeg har mensen). Så da kanjeg jo håpe at det har noe å si...

Jaja, sunn er jeg iallefall! Jeg har ikke hatt lyst på noe snop i dag så da får vi håpe det fortsetter sånn.

Tips til litt søt drikke uten kcal: De nye smaksdrikkene til imsdal! De smaker kanskje litt for søtt med en gang, men blir bedre og bedre for hver slurk.

Gjest gjest 0
Skrevet

Har et lite tips til "saus"

I går stekte jeg svinebiff is trimler med løk og paprika. Krydret det masse og hadde oppi 2-3 dl vann da det var ferdig stekt. Jeg hadde oppi majsena jevning for å få det tykkere, og vips hadde jeg en kalorifattig saus med god smak!

Eneste problemet blir å fjerne kaloriene i risen....

Noen som vet om Jasminris er polert eller upolert?

Skrevet

Uff, idag ble jeg veeeldig sulten/godtesjuk. Måtte kose meg litt ekstra med saltstenger og salsadip. Egentlig med ganske god samvittighet, har vært veeldig flink i det siste! :ler:

Ephemera: Dette er lpg

http://www.clinic-c.no/

Skrevet

Sorry, Vampyra... :sjenert: Lover at det ikke skal gjenta seg... jeg skal bare gå ned i vekt nå... :ler:

Det kommer helt klart til å bli et problem det der med mensen... Jeg kommer til å gå opp masse i vekt før jeg får den, jeg også (og jeg aner ikke når det blir).

Jeg er såååååå sugen på mat og sjokolade heeeeele tiden nå... Om det er mensen eller eggløsningen... jeg aner ikke.

Jeg har kjøpt meg småsjokolader idag :enig: Men jeg har ikke spist dem :riste: Jeg har dem i en pose i skapet... festkarameller, bananer, sjokolademus, lakrissjokolade og spesial... akkurat de bitene jeg skrev om tidligere. Jeg har feriedag imorgen og da har jeg lov å spise litt av dem... :Nikke:

Du driver og veier deg du også ja, Vampyra. Jeg må veie meg hver dag nå, for å se om jeg veier mindre snart... :rodme: Jeg veide jo så lite på mandag...? Jeg har stått opp tidlig og veid meg kl. 05.15 om morgenen nå. Teller det som at jeg veier meg sent på kvelden dagen før?? :ler: Imorgen har jeg feriedag, så da kommer jeg til å sove leeeeenge og ikke veie meg før lang utpå formiddagen :)

Maten du laget med strimlet svinekjøtt hørtes supergodt ut! Vi har det i fryseren som vi må bruke til noe godt, så takk for tipset!

De nye Imsdal-drikkene har jeg hørt er gode, men jeg har ikke smakt dem ennå. Jeg er mest glad i drikke med kullsyre... Det har kommet en ny Farris også, Farris Pluss. Jeg har en av hver stående i kjøleskapet. De skal ha mindre kullsyre (sikkert som Bris), men mere fruktsmak.

Skrevet

Forresten: ris, ja.

Kan det ikke finnes kalorifri ris :sur:

Jeg elsker ris!! Men det er stappfullt med kalorier i det.

Sambo sier at jasminris er upolert ris.

Jeg har tenkt på å kjøpe inn villris, men er det noen som har smakt det? Jeg har sett på bilde at den har litt "sorte" riskorn og ser litt tørr ut. Er helt sikkert ikke like godt som jasminris :riste: Må finne ut på VK hva kaloriforskjellen var.

Skrevet

Jeg veier meg også HVER ENESTE DAG!! :sjenert:

Klarer ikke å slutte med det, og gidder ikke lenger stresse med å slutte med det heller. Nå viser nålen 60, så da går det greit også :sjarmor:

Skrevet

Upolert ris er ris med skallet på. Sånn hvit glatt ris er polert.

Skrevet
Jeg veier meg også HVER ENESTE DAG!!  :sjenert:

Klarer ikke å slutte med det, og gidder ikke lenger stresse med å slutte med det heller. Nå viser nålen 60, så da går det greit også  :sjarmor:

Noen gjester her som kjefter sånn på meg når jeg veier meg hver dag... :sjokk:

Skrevet

lurer litt på om dere vil skifte livsstil eller om dere vil bli slank?og det helst i går... synes det er galskap å drive å veie seg hver dag. ville ikke gjort det mer enn to ganger pr mnd jeg. DA er det gøy da,for hvis man har gjort som man skulle så..ja-jippi!

det å gå ned 10 kg på 10 uker f.eks synes jeg er urealistisk.ja jeg vet det går an,men livet byr på fristelser og NOEN blir det jo.jeg ville ikke ha satt meg sånne mål.da blir man jo bare deppa?!

slanke seg OG kjøpe inn godter?hmmm... :) da ville jeg heller ha kjøpt den nye isen fra sans(nyyydelig), bocca eller premium,nøtter,proteinbar eller tørka frukt.og heller slå til med skikkelig sjokolade eller hva det er du har dilla på,en sjelden gang.

jeg går amok innimellom,bare MÅ HA DET!da kjøper jeg det jeg skrev over.du blir jo stappa og det er alt for mye,men likevel bedre enn potetgull,cola og smågodt.

forresten.ang ris.tror basmatris er bedre enn jasmin.i hvert fall i følge fedon,min helt!

uansett,lykke til videre.plukker opp tips og ideer her jeg å!

Skrevet
Noen gjester her som kjefter sånn på meg når jeg veier meg hver dag...  :sjokk:

uffda,nå gjorde jeg det akkurat ephemera!sorry!bare et lite tips altså,etter egne erfaringer....

Gjest gjest 0
Skrevet

:ler:

Jeg veier meg vanligvis bare en gang i uka. Nettopp for å følge med om det jeg gjør er riktig! Jeg synes det er vanskelig å vite om jeg spiser lite nok for jeg har i utgangspunktet en ganske sunn livsstil (bortsett fra litt for mye snop)

Vi spiser sunn mat hjemme og slår til med litt mer usunn mat i helgene. Mitt største problem er vel snop, men det har jeg klart å slutte med nå. Har faktisk ikke spist annet enn popcorn, premium og rosiner den siste mnd. Og det synes jeg er bra til å være meg. Og når jeg koser meg, ja da er det en av disse tingene jeg spiser. Hverdagskosen blir rosiner, mens de andre tingene holder jeg til helgene. Så det jeg må justere på er riktig mengde mat og trening.

Problemet mitt med mengde er at jeg i utgangspunktet spiser lite. Jeg blir stadig mobbet fordi jeg er så småspist. Men det er uansett nok til at jeg legger på meg, så da må jeg kutte ned på det. Da jeg var slank orket jeg ikke en barnemeny på mc donalds en gang, så det er ikke rart jeg blir omtalt som småspist.... Men ved å øke aktivitetsnivået kan jeg kanskje spise litt ekstra!

Og selvfølgelig ønsker jeg å endre livsstilen, men jeg vil også kunne unne meg en posepotetgull, et par øl, en sjokolade eller lignende en gang i blandt. Problemet blir vel å begrense det til en gang i uka. Jeg har to venninner som spiser uendelig mye godteri hver eneste dag. Begge to er supertynne, faktisk litt undervektige. De spiser hva de vil og ønsker å legge på seg. Det er ikke lett å holde seg unna når de rundt deg stapper innpå og beholder fasongen...

Men det blir nok bra når jeg blir vant til det!

Skrevet

God kveld jenter!

Jeg må innrømme at det kun er når jeg er inne i denne tråden at jeg får lyst på sjokolade og potetgull. At Ephemera har akkrat de samme favorittsjokoladene som meg hjelper overhodet ikke. Men jeg har ikke latt meg friste ennå!

Men jeg har gjort Pilates-øvvelsene mine i dag også. Føler meg riktig så flink, for trening er på ingen måte min greie. Ellers er det for tiden veldig bra trening å bevege seg ute. Ekstra bra hvis man trekker på en barnevogn! Å legge det inn som rask gange blir en underdrivelse av dimensjoner, så jeg har satt step noen ganger jeg, for det er det det minner om å tråkke rundt i 30 cm umåkt snø. Tenk på det du Ephemera - denne hverdagstreningen blir det mindre av når man kjører...

Og dette med vekta. Når jeg nå først har fått den i hus klarer jeg ikke å la vær å stille meg på den. Vekta er den samme den, om jeg veier meg eller ikke. Men hva det gjør for psyken å sjekke hele tiden...

Skrevet

Men jeg har da kjøpt en liten pose småsjokolader som jeg ikke har spist ennå?? Fant ut at det var bedre å kjøpe det enn å gå rundt og tro at den store lykken her i livet var å plukke småsjokolader i en pose, fordi det var "forbudt".

Synes jeg er flink jeg, da... Har ikke rørt sjokolade utenom helgene.

Skrevet
God kveld jenter!

Jeg må innrømme at det kun er når jeg er inne i denne tråden at jeg får lyst på sjokolade og potetgull. At Ephemera har akkrat de samme favorittsjokoladene som meg hjelper overhodet ikke. Men jeg har ikke latt meg friste ennå!

Men jeg har gjort Pilates-øvvelsene mine i dag også. Føler meg riktig så flink, for trening er på ingen måte min greie. Ellers er det for tiden veldig bra trening å bevege seg ute. Ekstra bra hvis man trekker på en barnevogn! Å legge det inn som rask gange blir en underdrivelse av dimensjoner, så jeg har satt step noen ganger jeg, for det er det det minner om å tråkke rundt i 30 cm umåkt snø. Tenk på det du Ephemera - denne hverdagstreningen blir det mindre av når man kjører...

Og dette med vekta. Når jeg nå først har fått den i hus klarer jeg ikke å la vær å stille meg på den. Vekta er den samme den, om jeg veier meg eller ikke. Men hva det gjør for psyken å sjekke hele tiden...

Huff, sorry... Jeg er jo egentlig her for å motivere dere... :rodme:

Kan bare ikke noe for at jeg ble besatt av småsjokolader...

Skrevet
Huff, sorry... Jeg er jo egentlig her for å motivere dere... :rodme:

Kan bare ikke noe for at jeg ble besatt av småsjokolader...

Det er ikke noe problem, hadde det ikke vært for deg hadde vi jo ikke hatt tråden her engang! Og jeg tror nok jeg kommer til å spise litt sjokolade i helgen.

Men du, jeg syns ikke at kombinasjonen av kålrot og Cola light hørtes særlig bra ut. Smaksmessig.

Skrevet

Her er en kjempe god oppskrift på frokost, lunch eller kvelds:

3 egg

3 dl soyamel

2ss olje

2 dl ekstra lett melk (tror det var det, men ta i mer hvis nødvendig-skal være litt tjukk)

Kanel

Litt søtningsmiddel eller fruktose

Serveres med rørte bær søtet med søtningsmiddel og kesam.

Kjempe godt, mettende og veldig veldig sunt. Veldig lite karbo og proppfullt av proteiner, er mett leeeeenge.

La røren stå i kjøleskapet, kan stå der i mange dager.

Mmmmm, jeg spiser pannekake til frokost :danse:

Skrevet

mmm,nam.det hørtes godt ut.skal prøve det.har ikke spist pannekaker på 2 år(er fedonsk).har heller ikke savna det da...

men dette hørtes supert ut,masse proteiner ja!

Skrevet

Oppskriten er fra Fedon:-) Så spis med god samvittighet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...