Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke rørt noe siden jeg startet, hatt kun et lite glass Cola light. Synes jeg er veldig link da :hoppe:

Men nå er je syk og legen sykemeldte meg ut uken, så jeg må bare krysse for at jeg ikke faller for fristelsen. Eier ikke matlyst og det er farlig, for da er det så lett å ty til andre ting, men skal klare meg.

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke rørt noe siden jeg startet, hatt kun et lite glass Cola light. Synes jeg er veldig link da :hoppe:

Men nå er je syk og legen sykemeldte meg ut uken, så jeg må bare krysse for at jeg ikke faller for fristelsen. Eier ikke matlyst og det er farlig, for da er det så lett å ty til andre ting, men skal klare meg.

Men som jeg skrev i innlegget over: Hvis du holder deg innenfor kalorigrensen, så har det jo ingenting å si om du spiser litt sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også blitt syk  :sur:

:overrasket:

Kanskje det ikke er bra å slanke seg?? :ler:

God bedring, Hege!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips hvis du er veeeldig godtesyk:

sensation bar på helsekost.ca 25 kr.kjempegod "sjokolade" av noe slag.300 kcal og 30 % proteiner,noe som er bra for metthetsfølelsen.

da kan du ta dette som et mellommåltid.

og fedonbar da.men den er mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lurere å holde seg unna sjokolade? Søtsug er jo mest psykisk, og mye vil ha mer. Det er lettere å holde seg helt unna enn å bare spise litt, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke:

Og så er det jo så mange ting som er sunnere å få i seg!

Men jeg synes godt man kan unne seg litt på lørdag da, bare det ikke blir oftere og mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Det er vel lurere å holde seg unna sjokolade? Søtsug er jo mest psykisk, og mye vil ha mer. Det er lettere å holde seg helt unna enn å bare spise litt, vil jeg tro.

Så klart, men jeg tror på baby steps ;) Hvis ikke er det lett å ryke fullstendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lil uinnlogget

Hei alle sammen!

Jeg har klart 4 kg nå på 3 uker, supert!! :)

Dessuten funker LPGèn som bare det, etter kun 4 behandlinger har jeg fått mye fastere lår og rumpe :sjarmor:

Har fri hver lørdag, da spiser jeg den sjokoladen jeg føler for, men overaskende nok er det ikke særlig mye. Bra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg har klart 4 kg nå på 3 uker, supert!!  :)

Dessuten funker LPGèn som bare det, etter kun 4 behandlinger har jeg fått mye fastere lår og rumpe  :sjarmor:

Har fri hver lørdag, da spiser jeg den sjokoladen jeg føler for,  men overaskende nok er det ikke særlig mye. Bra det!

Hva er LPG? Er det ultralyd med oppstramning? Det kunne jeg tenkt meg å prøve også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror man må finne noe å kose seg med,som er sunt,som sensation bar,nøtter e.l. ikke hver dag nei,men som et godt alternativ. målet er jo at dette skal vare, og hvis man må avstå totalt tror jeg det blir mange sprekker.

men det er sant at mye vil ha mer...min erfaring er at når jeg er alene og ikke har fristelser rundt meg,så tenker jeg heller ikke på det.så det er fullt mulig å bli helt sukkerfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

uff. jeg er her jeg og, det går bare jævlig dårlig, hehehe... gikk opp en halv kilo første uka, nå orker jeg ikke å veie meg (jeg må nemlig føle meg slank for å gå opp på vekta ;) ).

men i går var jeg på butikken og brukte masse penger, og bar sunn mat. bl.annet en bærepose med frukt og grønt (hvorfor skal det være så fryktelig dyrt?!). og masse fisk og kyllingkjøttdeig. og nutrilett.

jeg har nemlig innsett at om jeg skal klare å ete så ofte som man bør, må jeg på med nutrilett. (helst eter jeg to ganger om dagen; masse!)

var hos min bror søndag, og han er veldig opptatt av trening og kosthold, kjører på med proteinpulver og full pakke. han er sånn at han kjøper nutrilett-bar når han skal ha noe godt (han synes faktisk den er god) istedet for vanlig sjokolade. altså; han slanker seg jo ikke, men det er en vane og livsstil å ete sunt...

så da fikk jeg meg en oppvekker. her sitter jeg ,sugge-søstera, og synes det er fælt å ikke stappe innpå f.eks melkesjokolade o.l flere ganger i uka fordi jeg skal ned i vekt, mens for han er det helt naturlig..

jeg tror vi som skal ned rett og slett har blitt for vant til at vi skal kose oss og belønne oss selv med noe godt hele tiden, vi MÅ ha en sjokolade om vi er litt triste "det er jo bare en", mens de normal-slanke ikke har det i tankene, det er jo en grunn til at de ikke er overvektige.

SÅ; det er jo fullstendig idiotisk at jeg føler det som et "offer" å gi opp godteri,sjokolade og usunn mat i hverdagen, de fleste andre eter jo ikke det!

vanskelig å få fram hva jeg mener.

annet: han kjøper jo masse blader som handler om trning osv, og i ett blad hadde det vært en konkurranse som gikk ut på å forandre kroppen på 13 uker. og DÆVEN! der var det forandring gitt!! fra halvslapp, muskelløs til slank, muskuløs på bare tre mnd! ble jo litt inspirert da... ;)

der var det også kostholdsråd, blant annt; bruk masse KANEL på maten. (på havregrøten?) har noe med GI og insulin å gjøre, om jeg husker rett.

og grønt på/til ALL mat.

så nå prøver jeg igjen, må bare banke det her litt inn i samboeren min. han er nemlig også veldig til å kose og trøste seg med mat. forrige uke og uken før der ble det is og potetgull hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt rar når det gjelder sjokolade... Jeg skal helst ha det tilgjengelig hele tiden og jeg blir hysterisk hvis vi ikke ha sjokolade i huset. Men bare jeg vet at jeg har det, så greier jeg å la være å spise det. Også kan jeg spise bare litt sjokolade. Et par biter for å stille søtsuget er liksom nok. Selv om jeg gjerne skulle spist mere...

Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, men jeg er altså ikke sånn at jeg sprekker og må spise en hel sjokoladeplate dersom jeg tar en bit.

Jeg var slank og kunne spise hva jeg ville frem til jeg ble 30. Jeg spiste sjokolade og det meste som jeg ville hver dag. Men jeg ser jo nå at jeg ikke spiste så mye middag som jeg har vent meg til de siste årene, f.eks. Men det har uansett skjedd noe med forbrenningen.

Problemet mitt nå er at jeg har for lite kalorier å bruke om dagen. Hvis jeg hadde kommet igang med trening, kunne jeg unnet meg litt sjokolade hver dag også - og likevel gått ned i vekt.

Jeg var flink når jeg kom hjem fra jobb nå: Jeg hadde fryktelig lyst på et par sjokoladebiter, men isteden laget jeg meg et grovt knekkebrød med magerost på :) Sambo er nemlig på trening igjen, og det blir en stund til middag.

Fruktkake: Stå på - og husk at vi er her for deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har enda ikke kommet over lysten på småsjokolader i løs vekt... Festkarameller, lakrissjokolade, bananer, sjokolademus, spesial... Det har blitt en besettelse nå når jeg ikke har lov til å spise det...  :tristbla:

:sur:

*holder meg for ørene*

Det går faktisk bra. Jeg trodde virkelig jeg skulle sprekke, og spise sjokoladekake i dag, men etter noen kopper kaffe, gikk det over. Nå skal jeg spise tacokrydret kyllingkjøttdeig med salat (og lettdressing - tror det blir hvitløk) i pitabrød. Utfordringen er å ikke spise for mye, men det tror jeg uansett at jeg kommer til å gjøre! Jaja, jeg har ikke spist så mange kalorier i dag (for jeg har ramla av VK-skrivinga igjen, argh! Det er jo så KJEDELIG!), så jeg føler at jeg har litt å gå på.

Når det gjelder vanlig sjokolade, så er det absolutt ikke psykisk, sukker er noe av det vanskeligste å holde seg unna. Men, det er som all annen avvenning, det er hardt, men så går det over. Suget blir iallefall mindre. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt rar når det gjelder sjokolade... Jeg skal helst ha det tilgjengelig hele tiden og jeg blir hysterisk hvis vi ikke ha sjokolade i huset. Men bare jeg vet at jeg har det, så greier jeg å la være å spise det. Også kan jeg spise bare litt sjokolade. Et par biter for å stille søtsuget er liksom nok. Selv om jeg gjerne skulle spist mere...

Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, men jeg er altså ikke sånn at jeg sprekker og må spise en hel sjokoladeplate dersom jeg tar en bit.

Jeg var slank og kunne spise hva jeg ville frem til jeg ble 30. Jeg spiste sjokolade og det meste som jeg ville hver dag. Men jeg ser jo nå at jeg ikke spiste så mye middag som jeg har vent meg til de siste årene, f.eks. Men det har uansett skjedd noe med forbrenningen.

Problemet mitt nå er at jeg har for lite kalorier å bruke om dagen. Hvis jeg hadde kommet igang med trening, kunne jeg unnet meg litt sjokolade hver dag også - og likevel gått ned i vekt.

Jeg var flink når jeg kom hjem fra jobb nå: Jeg hadde fryktelig lyst på et par sjokoladebiter, men isteden laget jeg meg et grovt knekkebrød med magerost på  :)  Sambo er nemlig på trening igjen, og det blir en stund til middag.

Fruktfat: Stå på - og husk at vi er her for deg!  :klem:

Forresten: Har vi både en som heter Fruktfat og en som heter Fruktkake her...?? Jeg blander dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Forresten: Har vi både en som heter Fruktfat og en som heter Fruktkake her...?? Jeg blander dere...

Ser sånn ut gitt! :)

Jeg sitter og slurper i meg grønnsakssuppe fra Toro med ekstra spinat, kål, løk og brekkbønner. Grønnsuppe kaller jeg det, og jeg føler meg skikkelig sunn.

Etterpå er det fotballtrening. Jeg er så glad jeg har begynt å spille fotball! Har bare trening én dag i uka foreløpig, men jeg gleder meg alltid til treningene. Jeg føler jeg får oppfylt to ønsker på én gang: trim og sosialt samvær. Dessuten vet jeg at det går ut over laget mitt dersom jeg slutntrer unna. Det var terapauten min som anbefalte lagidrett, og jeg er ham evig takknemlig! Om et par uker er det fotballcup med medfølgende fest etterpå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder meg vekke fordi jeg synes det er best og vil ikke falle for fristelsen til å spise mer. Jeg er colaman og det er det som er min styggedom her, ikke sjokolade ol. Men n har jeg ikke smarkt det siden vi startet og jeg er stolt for cola trangen vl jeg bli kvitt, heller lære meg til å ta et glass cola light (som jeg egentlig ikke liker) når jeg trenger noe søtt. Vi har side by side kjøleskap så godt vann og isklumper er ett trykk vekk, så jeg bude ikke ha behov for noe annet. Så kan jeg kanskje en dag kose meg normalt i helegen.

For dette er jo ikke bare for nå, det er jo for å snu gamle styge uvaner man har ;)

Men jeg har ikke problemer med de som tar et steg om gangen, bare man ikke lurer seg selv ;) For det er fort gjort og trø i den fellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

ja, det er to "frukter" her! :ler: nå har jeg spist middag (jeg ELSKER laks!!); stekt laks i teflonpanne med pepper og sitronpepper, foliebakte grønnsaker og pesto. og sitron oppå. NAM! :sikle: sitron skal visst også være bra for et eller annet (i syden får man jo det til alt).

imorgen blir det fullkornspaghetti med hjemmelaget kjøttsaus (kyllingkjøttdeig (hvitløk og sopp om vi har), hakkede tomater, tomatpure, hakket chili, samba oelek). ikke så ille det heller. :kgblunk:

hva spiser dere til middag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

For dere som ikke liker cola light kan jeg anbefale pepsi max. Mye bedre! Alle jeg har omvendt har blitt helt hekta selv om de var cocacolikere fra før av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen min skrev jeg om litt lengre oppe, og det var SÅ godt! Så godt, faktisk, at jeg gjerne vil spise mer enn de 2 pitabrødene jeg gaflet i meg.

Pepsi Max, ja. Noen som har smakt den Cappucino-varianten de reklamerer for? Jeg synes det høres veldig suspekt ut, men kommer selvsagt til å prøve den - ihvertfall én gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...