Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Katerina_*
Skrevet
Du er vanvittig flink til å trene Katerina! Hvor finner du motivasjonen, spesielt når været er så bra som i dag? Trener du alene eller sammen med noen?

Takk, takk :) . Nå har trening blitt en vane, så selvom jeg ikke føler for det en dag, så vet jeg at jeg bare er nødt til å gjøre det (særlig hvis jeg har lyst til å kose meg med litt god mat). Noen ganger trener jeg sammen med noen, andre ganger alene. Gjelder bare å variere treninga, og finne noe man liker å drive med. Til uka tror jeg at jeg skal spille litt fotball. Ellers blir det vel litt styrketrening og aerobic.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktkake
Skrevet

Det ble jammen ingen trening på meg likevel. Det var så mye som ikke klaffa. Tom for bensin på bilen, fiiint vær ute.. Unnskyldninger på rekke og rad. Istedet gikk jeg på butikken og handla mat. Skulle kjøpe planter til terrassen også, men kontoen min ville ikke det.

Nå har jeg satt en deig. Skal lage innbakte rundstykker med kyllingfilet, ost og pesto :)

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg er så tett og snørrete om dagen pga forkjølelse og allergi at tanken på kondistrening dyttes fort bort...

Men nå kjenner jeg behovet for bevegelse så jeg tror sannlig jeg skal legge meg på gulvet og trene litt pilates! Jeg skal prøve en 20 min som går på rumpe og lår!

Jeg har ikke gått ned noe foreløpig denne uka, men jeg skal ha mensen i løpet av helga så det kan jo virke inn litt... Men neste uke skal jeg prøve å komme igang med gåturene igjen!! :)

Skrevet

Åååå det er sommer :)

Vannmelon, jordbær, plommer, iskrem, ååå det er herlig dere

Skrevet

:vinke:

Her går det vel heller dårlig med slanking... med grilling hver dag og greier! Og kroppen samler vann til mensen, så snikveiinga er skikkelig deprimerende...

Men jeg føler meg slank og fin i sommerklær (og ser mange som ikke er slank og fin i sommerklær ute nå....) og jeg regner med at det meste stabiliserer seg når mensen er over. Orker ikke å bry meg så hardt akkurat nå.

Vi har kjøpt tuja og plantet hekk ute idag. Har også vært en tur i byen og på City Syd. Men det var snarturer for vi skulle ikke bruke finværet på shopping!

Nå har vi grillet på verandan og jeg skal prøve å bli kvitt hodepinen min ved å sove en liten stund. Det er utrolig mye pollen her nå, men det var verst i går. Da rant det av øynene mine og jeg var veldig tett. Øyenene var gjenklistret når jeg våknet i dag tidlig. Og jeg pleier ikke å kjenne noe særlig allergi til vanlig når jeg tar Zyrtec.

Vi har kjøpt jordbær, vannmelon og fersk ananas som vi skal kose oss med senere :) Jeg elsker sommerfrukter!!

:sove:

Skrevet (endret)

Uff, stakkars Ephemera. Jeg sliter også mye med pollenallergi! Jeg har det mye bedre når jeg tar "Aerius" allergitabletter. Da blir man ikke trøtt, slik man blir med Zyrtec. Du har ikke prøvd det da? Man får det på blå resept :)

Jeg har på meg sommerklær nå, og føler meg slettes ikke vel :( Jeg veger 62 kg, og føler meg mer klumpete og stor enn noen gang. Så ser jeg alle disse ungdommene i 17-årsalderen med slanke fine ben, struttepupper og flate mager. Æsj, da blir jeg bare sur..så lørdagsgodtet mitt gav meg bare dårlig samvittighet i dag.

Ellers er det snart eksamen, og jeg får ikke trent noe, for jeg må lese.

Men jeg er utrolig imponert over dere andre! Dere er så flinke og jeg synes dere fortjener absolutt å føle dere vel i sommerværet sånn som dere står på. Skulle ønske alle var like flinke ;)

Endret av Lanalia
Gjest gjest 0
Skrevet

Det ble ikke trening likevel... Måtte gjøre litt husarbeid siden vi får besøk i kveld. Men det er iallefall bevegelse!!

Det er skikkelig dritt med den pollenallergien ja... :forvirret:

Skrevet

Oj, dere, så glemte jeg å spørre. Hvordan legger dere inn havregrøt på VK? For jeg regner med det som står der inne er ferdig kokt? Viss jeg lager av 1 dl, så er vel ikke det det samme som 1 dl havregrøt/havrekli?

Hehe, blir aldri ferdig med det der jeg...

Unnskyld :forvirret:

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg mener vektklubb baserer seg på ukokt havregryn. Ellers blir det jo helt feil når jeg legger inn...

Skrevet

Ja, det er det jeg også tror. Men, hvordan blir det da rett? Dersom 1 dl = 113 kcal. Og på pakken står det (ukokt): 100 g = 365 kcal

Det er derfor jeg driver å maser om dette hele tiden, fordi jeg ikke vet om de mener ukokt eller ikke. Jeg har til og med sendt spørsmål på mail til Grete Roede om det, men det er ingen som vil svare meg på det.

men det er sikkert bare jeg som gjør det mer komplisert enn det egentlig er

Gjest gjest 0
Skrevet

Fordi 1 dl havregryn nesten ikke veier noenting ;)

Har du vekt? mål opp 100 gram så ser du hvor mye det blir! Jeg skal love deg at det er mye mer enn 1 dl!

Skrevet

Aaah, er det derfor?! Gud, så dum jeg er da! Jeg trodde liksom 1 dl = 100 gram jeg.

hehe

Gjest Fruktkake
Skrevet

I dag har jeg overskredet kaloribudsjettet mitt med over 1000 kcal.. De fylte rundstykkene mine var rett og slett dritgode, og jeg har også stappet i meg 300 g godteri.

I morra er det konfirmasjon. Jøss, dette er virkelig helga for utskeielser...

Gjest Fruktkake
Skrevet

Jeg er visst medlem i VK fram til 26. mai, dvs. ytterlige tre uker. Dermed har jeg satt meg nytt mål. Nå skal jeg ned 2 kg på disse tre ukene. Plutselig fikk jeg 300 ekstra kalorier pr dag :)

Da jeg veide meg i morges veide jeg 69.6 kg. Jeg har gått ned 6.4 kg siden jeg startet. Hipp hurra for Ephemera som startet denne tråden! :klem:

Målet mitt om 68 kg ser ut til å kunne oppnås!

Får stadig flere kommentarer nå. Senest i går fra ei på jobb. Og da jeg prøvde bunadvesten min tidligere i dag, satt den veldig løst på. I fjor var den skikkelig stram!

Dette er gøy. Jeg ser ikke på meg selv som lubben lenger. Jeg har fremdeles mer på magen enn jeg ønsker, men jeg innser at jeg til en viss grad er nødt til å leve med den magen jeg har.

Nå har jeg også begynt å ta solarium. Jeg vil nemlig ha en fin farge til den store dagen om (hjelp!) 6 uker. :bryllup:

Skrevet
I dag har jeg overskredet kaloribudsjettet mitt med over 1000 kcal.. De fylte rundstykkene mine var rett og slett dritgode, og jeg har også stappet i meg 300 g godteri.

I morra er det konfirmasjon. Jøss, dette er virkelig helga for utskeielser...

Ja, de rundstykkene dine hørtes helt himmelske ut!!?

Er det mulig å få oppskriften... :sjenert:

Jeg er så lei av dette, men også så redd for å gå opp i vekt igjen. Håper mine små utskeielser nå om dagen ikke gjør noen skade... Jeg tror ikke det gjør det, for jeg lever da fremdeles på slankekur... selv om jeg ikke teller kalorier nå i helga. Det har jeg da forresten ikke gjort noen av de siste helgene...

Målet mitt var jo 75 kilo til 10. juni. Jeg har på en måte endret målet til 80 kilo isteden, men gjør ikke noe med tallene på VK. Jeg holder på så lenge jeg orker liksom.

Du er jo kjempeflink, Fruktkake! :klappe:

Jada, jeg vet at jeg liksom hadde gått ned 7,5 kilo, men vekta viser noe annet nå om dagen... :sur:

Gjest Fruktkake
Skrevet (endret)

Klipp og lim fra VK: (måtte jo legge det inn der for å regne ut kaloriinnholdet, som er noe høyt... :sjenert: )

Horn med kylling, ost og pesto

Tilberedningstid: ca 75 minutter

Porsjoner: 8 (beregner 2 horn pr. porsjon, så oppskriften gir altså 16 horn)

Kcal pr. porsjon: 600

Du trenger dette:

1 pakke tørrgjær (evt. 50 g fersk gjær)

7 dl vann

2 ss Olivenolje extra virgin

1 ts salt

350 gram hvetemel

50 gram Rugmel, siktet

100 gram Speltmel

150 gram sammalt hvete

25 gram linfrø, tørkede

25 gram solsikkefrø, tørkede

500 gram kylling, filet uten skinn

190 gram pesto

16 skive Gulost, lett, skivet (Synnøve Finden)

Bland alt det tørre, deretter hiver du oppi vannet og oljen.

Kna som bare pokker.

Hev deigen 30 minutter. Mens deigen heves steker du kyllingfiletene i panna (skjær dem opp i biter på forhånd).

Del deigen i to like store emner, og kjevle den ut. Skjær opp i åtte ca. like store trekanter. Smør på pesto, legg på tre-fire kyllingbiter og en osteskive, og rull sammen.

Etterheves 15 minutter, og stekes i 15-20 minutter på 225 grader.

Velbekomme! ;)

Forresten ephemera. Du har vært kjempeflink. Absolutt! 7,5 kg er MYE!

Endret av Fruktkake
Gjest gjest1
Skrevet

Usj, jeg tror jeg skal prøve å komme igang igjen med treninga... ganske misfornøyd med meg selv i sommerklær for å si det sånn.... også skal jeg ta litt sol også tror jeg, føler jeg ser ennå værre ut som hvit og feit på en gang.

*lover meg selv å trene i morgen*

Skrevet

Her er det sommer :) , egetlig helt topp, men så var det disse sommerklærene da... sitter ikke like fint på en kropp med noen kilo for mye :sur: Men det gir inspirasjon til å fortsette, klærne skal passe i løpet av sommeren. Så nå har jeg satt bort skåla med lørdagsgodt, og i morgen tidlig er det på tide med en times gå tur i høyt tempo.

Jeg er jo egentlig en ganske bestemt person, så når jeg virkelig vil noe,bruker jeg å få det til. Men det er jammen meg ikke like enkelt når det gjelder slanking. Men jeg prøver på ny frisk i morgen så får vi se hvordan det går :sjenert:

Skrevet

Tusen takk for oppskriften, Fruktkake!

Det der skal jeg jammen lage ei helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...