Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Takk for velkommsten!!!

Rart det hvor godt sjokolade er ja.

Bra med alle som er så flinke til og trene.

Selv har jeg en sykdom som gjør det vanskelig med hard trening, men jeg kan fint gå turer og ta sånn rolig trening.

Det skal starte opp med yoga her jeg bor i løpet av sommeren og, det gleder jeg meg masse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little me

Kopierer fra dagboka mi jeg:

Nå har jeg akkurat kommi hjem fra spinningtimen. Faktisk den desidert verste timen jeg har vært på i hele mitt liv!!! :grine:

Jeg møtte veggen etter 2. sang etter oppvarminga. :frustrert:

Kjempefestlig å vite at man da har igjen 35 min. :forvirret:

Dette har aldri skjedd meg før så jeg blei ganske så irritert på meg sjøl, og det i seg sjøl gjorde vel at jeg beit sammen tenna og holdt ut hele timen.

Oppkastet lå og kilte drøvel'n stort sett hele tia. :overrasket:

Fornøyd med at jeg klarte å holde ut, men ellers vakke detta mye å skryte av. :sur:

Nå i ettertid har jeg kanskje finni grunnen til detta uventa "sammenbruddet". Har gått en rask times tur i dag, og i tillegg har jeg kun spist 4 brødskiver siden kl 9 i dag morges. Altfor lite for meg det. :overrasket:

Nå skal jeg :dusje: og få i meg ei brødskive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere flinke slanke damer :)

Nå føler jeg meg endelig litt ut. Har motivert meg selv og funnet ut jeg er glad for mine 6 kilo ned. Skal ikke skeie ut annet enn på lørdager, og absolutt ikke noe trøstespising hehe . Jeg har begynt å ta alle mine vitaminer og regner med å snart føle meg på topp igjen. I mellomtiden skal jeg trene lett yoga og ikke overanstrenge meg.

Og tusen takk for alle klemmene og de fine ordene da jeg var nedenfor på søndag, klem til alle dere også.

Stå på jenter vi skal bli denne sommerens eller vinterens babes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer fra dagboka mi jeg:

Nå har jeg akkurat kommi hjem fra spinningtimen. Faktisk den desidert verste timen jeg har vært på i hele mitt liv!!!  :grine:

Jeg møtte veggen etter 2. sang etter oppvarminga.  :frustrert:

Kjempefestlig å vite at man da har igjen 35 min.  :forvirret:

Dette har aldri skjedd meg før så jeg blei ganske så irritert på meg sjøl, og det i seg sjøl gjorde vel at jeg beit sammen tenna og holdt ut hele timen.

Oppkastet lå og kilte drøvel'n stort sett hele tia.  :overrasket:

Fornøyd med at jeg klarte å holde ut, men ellers vakke detta mye å skryte av. :sur: 

Nå i ettertid har jeg kanskje finni grunnen til detta uventa "sammenbruddet". Har gått en rask times tur i dag, og i tillegg har jeg kun spist 4 brødskiver siden kl 9 i dag morges. Altfor lite for meg det.  :overrasket:

Nå skal jeg  :dusje:  og få i meg ei brødskive...

Oj, oj, oj... Ikke rart den stakkars kroppen din prøvde å si ifra :overrasket: Må huske å spise, vet du. Tror du bør spise litt mere enn en brødskive nå også.

:klem:

Hei alle dere flinke slanke damer :)

Nå føler jeg meg endelig litt ut. Har motivert meg selv og funnet ut jeg er glad for mine 6 kilo ned. Skal ikke skeie ut annet enn på lørdager, og absolutt ikke noe trøstespising hehe . Jeg har begynt å ta alle mine vitaminer og regner med å snart føle meg på topp igjen. I mellomtiden skal jeg trene lett yoga og ikke overanstrenge meg.

Og tusen takk for alle klemmene og de fine ordene da jeg var nedenfor på søndag, klem til alle dere også.

Stå på jenter vi skal bli denne sommerens eller vinterens babes :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange effektive treningsdamer gitt! Jeg har ikke gjort så mye jeg, men litt bevegelse har det jo blitt. Jeg måtte også bite i det sure eplet og regulere vekten jeg la inn på vektklubben. Etter søndagens fyllekule ble ikke vekta nogenlunde riktig igjen før i går så da endte jeg på 68,8 - som også var ukens delmål. Jeg bør vel innse nå at 650 gram i uka er det kroppen min akter å gå ned. Uansett hva jeg gjør for å få fortgang i det. Det er bare å smøre seg med tålmodighet.

I kveld når poden har sovnet skal jeg tvinge meg gjennom 30 minutter på stepperen og minst 20 minutter med pilates. Også er det suppedag. I går var jeg på quiz og spiste burger. Særdeles godt men ganske kaloririkt. Men jeg har nå spist en sånn hver eneste uke og jeg har jo vitterlig gått ned, så såååå ille er det vel ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Det ble ingen trening på meg i går. Istedet gikk jeg og sambo ut og kjøpte kake og godteri... :sjenert:

Huff.

Spiste ganske mye. Derfor gikk jeg på vekta i morges, men det vises ikke der - enda. Tvert imot veier jeg 400 g mindre enn i går.

Ellers merker jeg veldig på klærne nå at jeg har gått ned! I dag har jeg på meg ei bukse som jeg i vinter ikke følte meg noe vel i. Da var den var trang og mageflesket tøt ut over linningen... I dag måtte jeg ha på meg belte for at den ikke skulle være slapp og kvapsete!

Jøss. Når jeg ser på meg selv i speilet så føler jeg ikke at jeg har gått ned i det hele tatt, men nå har jeg hatt mange positive klæropplevelser.

Jeg begynner å bli fornøyd med det jeg har utrettet. Det eneste jeg skulle ønske er at jeg mista litt mer av magen. Har bare gått ned 8 cm rundt magen, vil gjerne ned minimum 6 til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide mere når jeg veide meg nå idag... :tristbla: Men jeg gikk jo liksom ned over 2 kilo forrige uke og det kan jo være litt urealistisk, kanskje... Og igår var jeg tørst og drakk ganske mye - og nå har kroppen begynt å samle vann fordi den deilige mensen nærmer seg :frustrert:

Fruktkake: Magen er dessverre det siste kroppen kvitter seg med når man slanker seg. Den er mitt problemområde og jeg skulle gjerne hatt den helt bort!! Men heldigvis har jeg minket litt der også. Og du - 8 cm. er mer enn du tror. Det er faktisk ganske mye! Jeg har også minsket 8 cm. rundt midja. Synes ikke det er så mye jeg heller, men det er faktisk en del. Tror du ser det best hvis du tar et målbånd med en sirkel på antall cm. du målte før og nå, så skal du se at sirkelen er blitt betraktelig mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler mer og mer for å flytte målsettingen min lenger ned. Begynner jo å nærme meg nå, men er i grunnen ikke fornøyd. Jeg ser jo at det blir bedre, men har vel innsett at at jeg vil ha enda litt færre cm rundt armer, bein, mage, lår og rumpe. Jeg har aldri vært særlig opptatt av vekt, så jeg har jo ingen forutsetning for å vite hvor mye jeg veier når jeg ser ut slik jeg vil. Var nok litt for snill med meg selv da jeg anslo 65...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med at vekta går opp dagen etter en styrkeøkt? Bare lurer. Skulle snikveie meg i dag, og det var 0,5 opp. Lurer på om det kan være vann i musklene eller noe...? Mener å ha hørt noe om det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Katerina_*

Da har jeg vært inne på vektklubb.no for å endre på målene mine. Har allerede gått ned ca. 10kg, og det er fortsatt en del å ta av. Tenkte at jeg nå trenger færre kalorier enn for 10 kg siden, og det stemte. Nå har jeg 100 kalorier mindre å spise hver dag. Skal nok gå greit. Føler at denne livsstilsendringen går SÅ bra for tida. Jeg var helt avhengig av sukker før, men nå skal det mye til for at jeg spiser mye søtt. På lørdag spiste jeg 4 smågodt, var svært fornøyd med at jeg greide å begrense meg. I tillegg er det en stor motivasjon at jeg nå bruker klær jeg ikke passet inn i for noen kg siden:)

Planen for i dag er å trene styrke. Tenker å lage en pastasalat til middag, kose meg litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt avhengig av sukker før, men nå skal det mye til for at jeg spiser mye søtt. På lørdag spiste jeg 4 smågodt, var svært fornøyd med at jeg greide å begrense meg.

Driver med avvending jeg også. Har ikke ommet meg ned til 4 da. Tror jeg er for glad i snop til det. Men har gått fra 0,5 - 1 kg snop(+ potetgull) to dager i uka til en pose gullfisk, 1 stratos i biter og 0,1 kg skumgodt. :sjenert:

Tar av meg hatten for deg. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av litt surr ble onsdag min veiedag denne uken.

Dagens tall:

03.04.06: 70,0 kg, midje 80 cm

10.04.06: 67,8 kg, midje 79 cm

18.04.06: 67,6 kg, midje 78 cm

24.04.06: 67,6 kg, midje 77 cm

03.05.06: 66,4 kg, midje 76 cm

Nedgang: -3,6 kg, midje -4 cm

Jeg er strålende fornøyd med at 3,6 kg er borte på en måned, det er jo ganske bra det. Ned er ned ja. :D Kjenner litt forskjell på kroppen også, og det hjelper på motivasjonen.

I dag skal jeg ri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Så flink du er Hu i svingen!!

Du er virkelig i gang!

I dag kjenner jeg at jeg skal ha mensen om noen dager,.. Er veldig sulten og fysen på noe godt... Jeg har hittil klart meg veldig bra, men jeg er redd kvelden blir tøff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kjenner jeg at jeg skal ha mensen om noen dager,.. Er veldig sulten og fysen på noe godt... Jeg har hittil klart meg veldig bra, men jeg er redd kvelden blir tøff...

Da er vi to!!

Jeg er så sulten og sugen på noe godt at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har spist 2 små sjokoladebiter og prøver å pælme vann.

Jeg har forresten funnet noen fruktkarameller med lite kaloriinnhold, nærmere bestemt 11 kcal. per karamell. De kjøpes i pose og heter "Fruit-tella". Har kjøpt dem på Coop Obs! Karamellene er ganske små da og de har tre forskellige smaker: sitron, appelsin og jordbær. Men jeg har funnet ut at dersom jeg har lyst på sjokolade, så hjelper det lite å spise karameller.

Nå er jeg lei av dette igjen og også sur for at jeg veide så mye idag...

Gleder meg til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little me

Keep up the good work, alle sammen!!! :klem:

Jeg for min del har hittil ikke spist noe særlig sukker med unntak av ei brødskive med lett bringebærsyltetøy og 2 poser med kakao. Det er for meg helt godkjent! :)

Har hatt ei treningsøkt og skal i hvert fall ha 2 til denna uka.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg meg jobb :hoppe:

Men er bare ekstrahjelp i første omgang, så jeg får enda tid til å trene :)

De siste dagene har jeg passet tantebarnet mitt som er syk, så har ikke blitt så mye trening.

Men i dag fikk jeg i allefall forbrent noen kalorier mens jeg shoppet :lol:

Har også hatt et forbedret kosthold i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
I dag fikk jeg meg jobb  :hoppe:

Men er bare ekstrahjelp i første omgang, så jeg får enda tid til å trene :)

De siste dagene har jeg passet tantebarnet mitt som er syk, så har ikke blitt så mye trening.

Men i dag fikk jeg i allefall forbrent noen kalorier mens jeg shoppet  :lol:

Har også hatt et forbedret kosthold i dag :)

GRATULERER!! :blomst: Så bra!! Er det i en klesbutikk sånn som du ønsket, eller??

Og ja - jeg så i "shoppe-tråden" at du hadde vært og kjøpt deg noen søte plagg idag, ja! Deilig å kunne unne seg det og samtidig vite at man skal begynne å tjene penger!

----------------------

Jeg er i sånn "jeg-får-snart-mensen-og-er-så-sulten-og-lei-og-orker-ikke-og-slanke-meg-mere-så-jeg-gir-opp-og-dessuten-er-jeg-lei-meg-for-at-jeg-ikke-tror-at-jeg-er-gravid-siden-jeg-tror-jeg-får-mensen" -humør, at jeg burde holde meg unna både denne tråden og vekta i de dagene som kommer.

:sur:

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er i en Mix kiosk av alle ting. Men nå vil jeg bare jobbe å få mer erfaring. Så er det lettere å få jobb senere.

Er så vanskelig å få jobb her i byen :tristbla:

Så nå må jeg bli virkelig flink til å motstå fristelser......

Ja og jeg er nødt til å få penere kropp til den kjolen, så der fant jeg motivasjon :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er i en Mix kiosk av alle ting. Men nå vil jeg bare jobbe å få mer erfaring. Så er det lettere å få jobb senere.

Er så vanskelig å få jobb her i byen  :tristbla:

Så nå må jeg bli virkelig flink til å motstå fristelser......

Ja og jeg er nødt til å få penere kropp til den kjolen, så der fant jeg motivasjon  :sjarmor:

Det er riktig tenkt! Det som er viktig er å ha noe å gjøre mens du leter etter drømmejobben. Det er da sikkert ikke så verst å jobbe i en Mix kiosk heller? Masse fristende sjokolader og pølser og boller og sånt som du må stå imot da ;)

Men flott å ha en sånn kjole som motivasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Katerina_*

Da har trent styrke og spist pastasalat. Merker at jeg spiser litt for lite for tida, så jeg får vel spise noe kveldsmat før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...