Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BagLady

Er det lov å slenge seg med her selv om man strengt tatt ikke skal slanke seg :sjenert: Det bare virker som en så koselig tråd, og jeg trenger litt inspirasjon!

Jeg er 180 cm og veier 65 kg, men det er ikke verst - for 4 mnd siden veide jeg under 50 kg. Var veldig syk i høst og mistet absolutt alt av muskler og nå skal jeg starte et nytt og bedre liv og komme i form :sjarmor: Satser på å bli sprek og glad, så får vekta vise hva den vil...

Jeg liker egentlig å trene, og tror da vi spiser ganske sunt her hjemme - med unntak av alt godteriet fra vår seneste harry-tur :sjenert:

Åh, forresten, nå spiser jeg RugSprø med hvitost og paprika :sikle: Har nemlig hørt at paprika skal hjelpe mot godtesug, så da satser jeg på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å slenge seg med her selv om man strengt tatt ikke skal slanke seg :sjenert:  Det bare virker som en så koselig tråd, og jeg trenger litt inspirasjon!

Jeg er 180 cm og veier 65 kg, men det er ikke verst - for 4 mnd siden veide jeg under 50 kg. Var veldig syk i høst og mistet absolutt alt av muskler og nå skal jeg starte et nytt og bedre liv og komme i form :sjarmor: Satser på å bli sprek og glad, så får vekta vise hva den vil...

Jeg liker egentlig å trene, og tror da vi spiser ganske sunt her hjemme - med unntak av alt godteriet fra vår seneste harry-tur :sjenert: 

Åh, forresten, nå spiser jeg RugSprø med hvitost og paprika :sikle: Har nemlig hørt at paprika skal hjelpe mot godtesug, så da satser jeg på det...

Du er hjertelig velkommen til oss!

:velkommen:

Jeg håper ihvertfall ikke at du skal ned i vekt?? Forstår det som du skal trene deg opp og få muskler? :) Du trenger jo i alle fall ikke å slanke deg!

Jeg er jo selv 180 cm høy og 50 kilo hørtes utrolig lite ut, ja... Flott at du ikke veier så lite lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BagLady
Jeg håper ihvertfall ikke at du skal ned i vekt?? Forstår det som du skal trene deg opp og få muskler?  :)  Du trenger jo i alle fall ikke å slanke deg!

Jeg er jo selv 180 cm høy og 50 kilo hørtes utrolig lite ut, ja... Flott at du ikke veier så lite lenger  :)

Jepp, har tenkt å trene og få muskler å spise sunt og ha en sunn livsstil generelt, så sånn sett er det vel ikke mye som er forskjellig. Bare så mye morsommere når man har noen å gjøre det sammen med :)

50 kg var altfor lite ja, så helt skummel ut...kan ikke fatte og begripe at det er skjønnhetsidealet til mange jenter i dag :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittils denne uka har jeg klart å følge både kostholds og treningsprogrammet mitt. Styrke mandag og torsdag, kondisjon tirsdag og fredag(har fredagen igjen altså).

Har også byttet ut et måltid med en hjemmelaget proteinshake. Nammenam!

Oppskrift: 2 dl skummetmelk, 2 toppede ss med proteinpulver(sjokoladesmak bruker jeg), 1 banan. Kjøres i mikser. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Jeg har så fryktelig lyst til å bli ferdig med slankekuren min  :tristbla:

Jeg hadde som mål å gå ned til 75 kilo til 10. juni. Nå er det 27. april og jeg veier 84. Jeg har jo hele tiden vært i tvil om jeg skal gå ned til 75 eller stoppe på 80, og jeg er ganske sikker på at jeg stopper på 80. Jeg vet at mange av dere synes høyde på 180 cm og vekt på 80 kg. er mye, men tro meg: Når jeg ser bilder av andre med samme høyde som meg og som veier det samme som meg, så er de ofte mye større enn meg!

Men jeg har så lyst på så mye mat og sjokolade og... Jeg er lei av å spise bare 1.440 kcal per dag. Også er jeg så spent på hvor mange kalorier jeg får tildelt når jeg skal holde vekta etterpå.

Kan ikke de 4 siste kiloene bare forsvinne nå??

*sukke-smiley*

Men uansett så har jeg jo vært flink som har gått ned 6 kilo??! Også har jeg jo fått dratt med meg mange på denne tråden  :)

Jeg synes ikke at 80 kilo er mye når man er 1.80 høy.

Jeg er nå 78 kilo og jeg føler meg ikke tykk og jeg er 1.70. Kanskje jeg burde det i følge andre, men jeg har trent masse gjennom årene og spesielt det siste året, så jeg har lagt på meg mye muskler over alt og mistet 14 kilo med fett. Så jeg er fornøyd med innsatsen min. Men fortsatt skal jeg en del ned.

Jeg lurer på hva du skal gjøre etter slankekuren din? Jeg trodde kanskje dette var livstilsendring som de så fint kaller det.

Er du ikke litt "redd" for å gå opp igjen med en gang når du begynner å spise mer? Eller har du tenkt å spise mer nå siden du har begynt å trene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at 80 kilo er mye når man er 1.80 høy.

Jeg er nå 78 kilo og jeg føler meg ikke tykk og jeg er 1.70. Kanskje jeg burde det i følge andre, men jeg har trent masse gjennom årene og spesielt det siste året, så jeg har lagt på meg mye muskler over alt og mistet 14 kilo med fett. Så jeg er fornøyd med innsatsen min. Men fortsatt skal jeg en del ned.

Jeg lurer på hva du skal gjøre etter slankekuren din? Jeg trodde kanskje dette var livstilsendring som de så fint kaller det.

Er du ikke litt "redd" for å gå opp igjen med en gang når du begynner å spise mer? Eller har du tenkt å spise mer nå siden du har begynt å trene? :)

Jeg har dessverre ikke så mye muskler å skryte av, men...

Når jeg har nådd målet mitt, skal jeg bli med på "Hold vekten" på vektklubb.no. Så jeg skal passe på at jeg ikke går opp igjen (det skal aldri skje, med mindre jeg blir gravid, og det håper jeg da virkelig at jeg blir snart). Så jeg skal fremdeles legge inn maten jeg spiser og holde meg under de kaloriene jeg får tildelt.

O lykke - jeg hørte Norge Rundt-sangen isted og skjønte at Isbilen var her :hoppe: Jeg styrtet ut i joggingsen, uten sminke og med håret i et stort rot, og kjøpte 2 nye kartonger med Fedon-is :lol: Så nå slipper jeg å bekymre meg for at jeg skal gå tom for det. Jeg må enten ha fri eller være syk eller noe for å få handlet derfra... Jeg er aldri hjemme så tidlig som dette når jeg er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt poeng det der altså!!

snakker av erfaring.har gått ned 35 kg på 2 år og er i mål.dette har jeg fått til ved livsstilendring med fokus på fedonmat og trening minimum 4 ganger i uka.

når jeg ikke gjør det,kommer kiloene sakte tilbake igjen.

det beste er et nøkternt kosthold til hverdags,og heller skeie ut i helgene.

jeg sier som kari jackeson: det er lett å gå ned i vekt,men vanskelig å holde seg der.

for meg er det en livslang "kamp",siden jeg elsker mat og det å SPISE...men det er verdt det;kan kjøpe kule klær,føle meg vel,være sprek og opplagt.og ikke dorsk etter all den usunne maten(bortsett fra lørdagskveldene da!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hvorfor prøver dere ikke heller å venne dere av med søte ting? Jeg synes det er mye lettere nå siden jeg ikke har rørt sukker hele uka. Hadde jeg spist litt nå og da ville nok terskelen for å spise mye vært svært lav.

Jeg er redd dere kommer til å begynne å spise mer og mer og ende opp som før hvis dere ikke klarer å holde dere unna nå mens dere slanker dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor prøver dere ikke heller å venne dere av med søte ting? Jeg synes det er mye lettere nå siden jeg ikke har rørt sukker hele uka. Hadde jeg spist litt nå og da ville nok terskelen for å spise mye vært svært lav.

Jeg er redd dere kommer til å begynne å spise mer og mer og ende opp som før hvis dere ikke klarer å holde dere unna nå mens dere slanker dere...

Jeg tror jeg må prøve meg på dette. Jeg syntes du er så inspirerende Vampyra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Katerina_*

Da har jeg vært og trent. Er veldig fornøyd nå, altså. Har trent alle dager denne uka, får nesten litt dårlig samvittighet hvis jeg ikke gjør det. Nå skal jeg spise et knekkebrød, og lage meg smoothie. Nam, nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men ephemera,bor ikke du i tr.heim da?isbilen er jo ikke her!

jeg vil også ha fedon is! :grine:

Jo! Isbilen er her i Trondheim også!! Hvis du ser på den linken jeg limte inn her om dagen, så kan du kontakte dem. Da får du vite når de kommer til ditt boligområde.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende det med å holde vekta når vi er ferdige: Det er jo dette vi har "Hold vekten" på VK for?

Jeg har overhodet ikke tenkt å gå opp i vekt igjen!!

Og jeg er heller ikke enig i at det er lett å gå ned i vekt, men vanskelig å holde den etterpå. Jeg har slanket meg før, om enn bare et par kilo, og da har jeg holdt den nye vekten i evigheter etterpå. Jeg vet jo hva som er riktig og feil å spise, men jeg vil bare ha litt mere enn 1.440 kcal. å bruke hver dag. Det betyr ikke at jeg skal gasse i meg godterier, men at jeg skal holde meg på f.eks. 2.000 kcal.

Jeg er en av dem som griner etter søtsaker her inne, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg vil kutte søtsakene ut av livet mitt. Jeg er så heldig at jeg greier å spise bare litt sjokolade i gangen og den har så stor kosebetydning i livet mitt at jeg vil ha den der! Men som sagt - i små mengder! Ellers vil jeg spise mere middag og det å ha muligheten til å unne seg litt ekstra innimellom - som igår, da jeg hadde lyst på noe smurt baguette eller boller til lunsj, for en gangs skyld.

Men altså - jeg ska holde meg innenfor de kcal. jeg får tildelt på "Hold vekten". Jeg skal ikke opp igjen.

Nå er det også sånn at det er når jeg har EL og mensen at søtsuget mitt er størst og det er da jeg sutrer her inne. Ellers går det stort sett greit.

Et lite paradoks er også at jeg håper å bli gravid når som helst, så jeg ser ikke for meg at jeg behøver en sylfidekropp som jeg skal sprade på standa med til sommeren. Jeg vil være slank - bevares - men jeg ser også for meg at jeg nødvendigvis vil måtte legge på meg litt med baby i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BagLady

Da er trening og middag unnagjort. Er så stolt av meg og kjæresten som har vært så flinke til å lage ordentlig middag i det siste, i dag spiste vi kylling og ris og grønnsaker. Eller, ris er vel ikke så sunt, men vi spiste ca 50/50 med hvit ris og villris - så da får det være godt nok ;)

Treningen var veldig morsom, er så lenge siden jeg har vært på en skikkelig step-time! Skikkelig hard trening og samtidig litt nesten-dansing... Nå må jeg bare bli litt flinkere til å variere med både kondisjon og styrke :sjenert:

Angående det å komme i gang med trening så er det hardt å motivere seg i begynnelsen, og det blir mer plikt enn kos (dette vet jeg aaaalt om). Men etterhvert bruker det å løsne og etterhvert er det nesten sånn at du går fra treningen med mer energi enn da du kom. Dessuten: trening = lov til å spise mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror forresten at jeg alltid vil fortsette med de magre variantene av mat som jeg har lært meg å spise nå, som go' og mager pølse istede for vanlig pølse, svinekjøttdeig eller kyllingkjøttdeig isteden for vanlig kjøttdeig, ta av skinnet på kyllingen... kutte ut endel av smøret i sausene.... og jeg kommer også til å spise lett potetsalat isteden for vanlig potetsalat når grillsesongen nå står for døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Jeg tror forresten at jeg alltid vil fortsette med de magre variantene av mat som jeg har lært meg å spise nå, som go' og mager pølse istede for vanlig pølse, svinekjøttdeig eller kyllingkjøttdeig isteden for vanlig kjøttdeig, ta av skinnet på kyllingen... kutte ut endel av smøret i sausene.... og jeg kommer også til å spise lett potetsalat isteden for vanlig potetsalat når grillsesongen nå står for døra.

Samme her. Selv om jeg ikke har gått ned så mye som jeg håpet på, så skal jeg fortsette å velge de magre variantene. En positiv effekt av å være medlem i vektklubb er at man blir så bevisst på hvor mange kalorier det faktisk skiller mellom å velge magre produkter istedet for de vanlige.

Jeg er forresten lei. Jeg har ikke gått ned et gram på leeeenge nå, og det gjør at jeg mister litt av motivasjonen. Veier 71 kg nå, og har gått ned fem kilo, så egentlig burde jeg være fornøyd. Men jeg håper fremdeles at jeg skal klare å gå ned de resterende tre kiloene før bryllupet.

Nå har jeg kjøpt C24 som jeg har tenkt å prøve i helga. En skikkelig utrensing av kroppen er kanskje det jeg trenger? Vet jo at det jeg eventuelt går ned etter rensekuren er vann og sånn, men forhåpentligvis skal jeg få fornyet energi og ny motivasjon til å fortsette.

I kveld har jeg spist kake. Tok med meg niesa mi på basar, og der var det et veldig variert kakeutvalg som jeg bare måtte smake på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det blitt en del kalorier. Vi har nettopp startet en felles lunsjordning på jobben og fordi jeg da ble "tvunget" til å spise senere enn det jeg egentlig liker var jeg så enormt sulten at jeg spiste for mye. Det ballet på seg og det vanlige mellommåltidet uteble og resultatet ble igjen at jeg nå spiste for mye til middag igjen.

Men, jeg tok 30 minutter på stepperen - mens hårfargen virket - og forsøkte meg på et veldig raskt pilates-program som bare var sånn delvis vellykket. Men jeg prøvde da ihvertfall :)

I morgen skal jeg være flinkere igjen. For ærlig talt så begynner jeg også å bli litt smålei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Jeg tror jeg må prøve meg på dette. Jeg syntes du er så inspirerende Vampyra  :klem:

Oi så hyggelig! :rodme:

Det er godt å høre at jeg kan hjelpe noen!

:klem:

Nå lager jeg tsatzikien jeg la inn oppskrift på så da blir det litt godt tilbehør til kyllingfiletene i morgen og kanskje litt dipp til grønnsakene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...