Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bare må tilføye at kesam egner seg best når det erstatter rømme i oppskrifter. Mens jeg synes tzatziki-oppskriften over er en ypperlig erstatning f.eks på taco , pizza osv...  :)

Pass på at kesam ikke tåler oppvarming i sauser ol. Den vil skille seg. Men ellers et flott alternativ til rømme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bare må tilføye at kesam egner seg best når det erstatter rømme i oppskrifter. Mens jeg synes tzatziki-oppskriften over er en ypperlig erstatning f.eks på taco , pizza osv...  :)

Absolutt et bra tips - spesielt med Mager Kesam - men jeg tåler ikke myse, som det er i kesamen...

Gjest Fruktfat
Skrevet

hva er best av kesam og naturell yoghurt da? til f.eks dip

Gjest Fruktfat
Skrevet

hva er best/sunnest av kesam og naturell yoghurt da? til f.eks dip

Gjest gjest 0
Skrevet

Dag nr 2 i superskjerpingsen min....

Foreløpig har det gått veldig bra, men jeg er redd jeg kommer til å sprekke i kveld... Jeg skal på jentekveld, og de to drar alltid frem masse snop... Jeg skal ta meg meg litt selleri og gulrot så kan jeg knaske på det og drikke lightbrus istedet for sjokoladen!

Denne gangen skal jeg ikke skeie ut!! Det blir ingen trening i dag siden jeg har både skole, jobbing og skal rett på besøk. Men jeg har allerede avtalt gåtur på onsdag, og fredag og styrketrening på søndag. I tillegg blir det vel noe på torsdag tenker jeg.

Skrevet

Jeg hadde visst ikke gått opp 2 kg siden påske. "Bare" 1. Men da er det jo fortere å gå ned igjen. Henger nå etter planen på vektklubb.

Gjest Catwoman
Skrevet
Ellers skjønner jeg ingenting av vekta mi... Jeg snikveide meg idag. Jeg måtte sjekke tingenes tilstand siden jeg bare står stille for tiden. Nå veide jeg plutselig hele 900 gram mindre enn i går!!! Altså 84,0 isteden for 84,9. Og det er stor forskjell!!!

Det er ikke så rart det. Vekten kan variere med 4 kilo pr. dag, uten at det er noe unormalt i det.

Gjest Little me
Skrevet
hva er best/sunnest av kesam og naturell yoghurt da? til f.eks dip

Skal få svart deg på det i løpet av kvelden :)

Gjest Little me
Skrevet

En kort oppdatering om min uke hittil:

I går spiste jeg sunt og greit (jeg teller ikke kcal, men er bevisst på å få i meg mat jeg veit er sunn). I dag har jeg spist sunt, utenom at jeg spiste altfor mye til middag. Men til gjengjeld tok jeg meg 110% ut på spinninga i dag. :)

Gjest Fruktkake
Skrevet

Jeg var helt utslitt etter job i dag, så jeg slokna klokka 16. Klokka var 19 da jeg våkna igjen, og da fikk jeg veldig dårlig samvittighet for å ha sovet så lenge. Derfor hoppa jeg inn i treningstøyet og kjørte ned til treningssenteret :)

Nå spiser jeg salat med mais, agurk og reker til kvelds.

Skrevet

Synes jeg har startet denne uka veldig bra jeg. Har vært flink med maten og ikke spist noe utenom hva planen har vært. Treningen har det ikke blitt så bra med da,har vært så mye annet, og kommer til og fortsette slik også. Men må vel prøve å få til en gå tur eller to før uka er over.

Håper virkelig det vises på vekta når det blir veie dag igjen,ellers er jeg redd jeg ikke klarer å fortsette denne slankingen. Men jeg får vel ikke ta sorgene på forskudd,er jo mange dager igjen enno. Så nå er det vel bare å stå på videre.

Alial

Skrevet
Jeg var helt utslitt etter job i dag, så jeg slokna klokka 16. Klokka var 19 da jeg våkna igjen, og da fikk jeg veldig dårlig samvittighet for å ha sovet så lenge. Derfor hoppa jeg inn i treningstøyet og kjørte ned til treningssenteret :)

Nå spiser jeg salat med mais, agurk og reker til kvelds.

Jøss, så utrolig flink du har vært!! :tommelsmil:

Jeg hadde så lyst på is isted, så jeg koste meg med en Fedon-is. Etter det fikk jeg helt utrolig lyst på potetgull med salt, men har nå spist to rugsprø med Philidelphia light isteden. Hjalp bittelitt ;)

Gjest Fruktkake
Skrevet
Jøss, så utrolig flink du har vært!!  :tommelsmil:

Jeg hadde så lyst på is isted, så jeg koste meg med en Fedon-is. Etter det fikk jeg helt utrolig lyst på potetgull med salt, men har nå spist to rugsprø med Philidelphia light isteden. Hjalp bittelitt  ;)

Flink du også, Ephemera! Jeg har spist ordentlig is i dag jeg.. Huff, men godt var det. Siden jeg fikk trent i kveld, så tenker jeg ikke så mye på isspisinga.

Rugsprø er genialt.

Skrevet
Etter det fikk jeg helt utrolig lyst på potetgull med salt, men har nå spist to rugsprø med Philidelphia light isteden. Hjalp bittelitt  ;)

Det er supergodt!

Noe annet som er godt snacks er Finn Crisp (eller Rugsprø) i biter, med yoghurt naturell og dipmix. Nam! Det kom godt med til kvldskosen i påsken ja. :-D

Gjest gjest 0
Skrevet

jeg er bare innom for å skryte litt av meg selv.... :sjenert:

Jeg var på jentekveld i går og der var det både sjokoladekake, godteri og popcorn men jeg rørte ingen verdens ting!! :hoppe: Jeg hadde faktisk ikke lyst på en gang! Så jeg koste meg med kaffe og pepsi max i stedet.

I dag lurer jeg fælt på hvordan det skal gå med maten, for jeg er så sulten!! Jeg har bare vært oppe siden halv ti og har allerede spist 3 brødskiver, 1 gulrot og masse selleri..... Og jeg skal jobbe helt til sju og da skal jeg ut på tur med Little me.... Huff... Tipper matbudsjettet ryker i dag ja :tristbla:

Gjest Gjest_Katerina_*
Skrevet

Kjempebra, Vampyra! :klappe: Jeg har hatt en skikkelig dårlig dag hittil... Har bl.a. spist to pizzastykker...Tenkte jeg skulle dra på en Aerobic2 time etterpå for å lette på samvittigheten.

Et lite spørsmål til dere: Var å kjøpte Natreen (kustig søtningsstoff) på butikken istad, er det noen som har brukt det til å bake med, i såfall, hvordan var det?

Gjest gjest 0
Skrevet
Et lite spørsmål til dere: Var å kjøpte Natreen (kustig søtningsstoff) på butikken istad, er det noen som har brukt det til å bake med, i såfall, hvordan var det?

Jeg har bare testet kunstig søtning i en rullekakeoppskrift jeg har fått fra grete rode. Det gikk veldig bra! Men hvordan det blir med andre ting vet jeg ikke... Du må gjerne teste det ut for oss ;)

Gjest Little me
Skrevet

Yoghurt naturelle er sunnere enn kesam...

Glemte å svare i går... :sjenert:

Skrevet

Jeg er også veldig sulten idag og hadde lyst til å avslutte slankeprosjektet tidligere på dagen. Jeg var innom en matbutikk og handlet etter akupunkturtimen idag. Da var det lunsjtid og jeg hadde fryktelig lyst på påsmurt baguette med ost og skinke og majones (inneholder uante mengder kcalorier), fine rundstykker, boller, skillingsboller med eggekrem og melisglasur - for ikke å snakke om mengder med sjokolade og smågodt! Men jeg greide å holde meg hard og dro hjem og spiste grovbrød med røkelaks på isteden. Men lysten på sjokolade gikk ikke bort!! Men isteden for å avslutte hele slankingen, unnet jeg meg et par biter sjokolade og så ble det nesten bra igjen ;)

Vi har så mye godteri i huset også. Vi hadde mye fra før + at jeg raidet butikker og bensinstasjoner i Sverige for svensk godteri. I tillegg har jeg ikke begynt på det store påskeegget som jeg fikk på jobb dagen før påske :overrasket: Kan i alle fall ikke handle inn mere godteri på en god stund.

Nå er jeg veldig sulten på middag og venter på at sambo skal komme hjem. Det blir pizza Pollo med kylling + bittelitt rømmedressing til middag idag. Tror også lettisen og grapefrukten og kålrota blir gode venner utover kvelden!

Aporpos yoghurt naturelle: Har noen prøv å lage hvitløksdressing med det isteden for rømme?? For det inneholder jo mindre kcalorier og jeg liker ikke engang rømme (men med hvitløkspulvermix oppi, forsvinner rømmesmaken). Blir det like godt med yoghurt?

Gjest Fruktfat
Skrevet
Yoghurt naturelle er sunnere enn kesam...

Glemte å svare i går...  :sjenert:

bra! :) tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...