hecuba Skrevet 24. april 2006 #2061 Skrevet 24. april 2006 Kanskje vi skal ha en egen "prosjekt kropps menyforslag" eller noe?
Gjest Fruktkake Skrevet 24. april 2006 #2062 Skrevet 24. april 2006 Kanskje vi skal ha en egen "prosjekt kropps menyforslag" eller noe? ← Ja, hvorfor ikke? En egen tråd kanskje?
Sunbird Skrevet 24. april 2006 #2063 Skrevet 24. april 2006 Synes også det høres veldig interresant ut med å hjelpe hverandre med gode ideer til middag. Jeg er utrolig dårlig på å komme på noe nytt,her går det som regel i det samme uke etter uke. Når det gjelder vekta da,så er jeg på stedet hvil. Blir litt oppgitt,synes jo at jeg har vært flink sist uke jeg da. En dag på aerobic, samt tre gå turer på ca en time. Hm, det er vel noe med maten da,må vel bli flinkere til å tenke på kaloriene. Men det hjelper litt på motivajonen å være her inne da, er så mange som er så flinke! Blir nesten så jeg glemmer min egen elendighet oppe i alt dette Alial
Hu i Svingen Skrevet 24. april 2006 #2064 Skrevet 24. april 2006 I dag har jeg 'straffet' meg selv med å spise kun 750 kalorier. Makan til helg - fysj! Har gjort litt hagearbeid, men har sikkert brukt flere kalorier på å være sur på meg selv, hehe... Ja ja, i morgen er jeg back in track tenker jeg. Og tips til maten hadde vært bra ja. Mye av det samme her hele tiden. Men nå bruker jeg ikke poteter, pasta og slikt jeg da, skeier ut med litt villris en sjelden gang. Så middag blir ofte kun kylling eller kjøtt med grønnsaker til. Som wok (med woksaus) eller kyllingfilet med stekte tomater etc... Eller omelett med sopp, skinke og løk etc. Da har jeg Finn Crisp til. Heldigvis finnes det masse gode grønnsaker, det hjelper litt. Egentlig er det kjøttet jeg blir mest lei av. Og så har jeg jo oppdaget grovt polarbrød - kjempegodt og relativt kalorifattig. God natt!
Ephemera Skrevet 24. april 2006 Forfatter #2065 Skrevet 24. april 2006 Jeg er litt redd for at jeg skal bli stående fast på den vekta jeg har nå. Jeg har liksom gjort det så lenge... Jeg kan jo ramse opp det som har blitt vanlige middager her i huset: Kyllingfilet og ris (her er villris mest kalorifritt, men har ennå ikke somlet meg til å kjøpe inn det, så det går fremdeles i yasminris - fryktelig synd at det er så mye kalorier i ris) og så lager jeg bretagne kyllingsaus med mindre smør enn det som står på posen. Marinert kylling og ris. Relativt mye kalorier i det, men vi har fryseren full pga innkjøp på tilbud. Tar av skinnet. Ristorante pizza med kylling. Pollo heter den. Har litt hvitløksdressing på den som jeg lager med lettrømme blandet med sånn hvitløksmix som de selger til potetgull. Forskjellige typer fisk med potet og grønnsaker. Lager kyllingsaus med urter og basilikum til, men kutter ut smøret. Forskjellige typer kjøtt med potet og grønnsaker. Lite saus. Peppersaus er visst temmelig magert. Go' og mager grillpølse i brød med rå løk på. Taco med go' og mager kjøttdeig av svin. Kutter ut ost på... Kylling fajitas. En annen ting som jeg har nevnt her inne før og som vil bli enda mer aktuelt når det blir vår- og sommerkos på verandaen (vi spiste forresten middag i solvarmen på verandan idag - det var utrolig koselig!!): Fedon vaniljeis med karamellsaus!! Det er så utrolig genialt!! Og et beger inneholder under 80 kcal. Der er jo "ingenting". Bare så synd at man er avhengig av Isbilen for å få tak i det, men jeg har i fryseren... ennå... Ellers var den oppskriften med gele laget av fun light genial!
Gjest gjest 0 Skrevet 24. april 2006 #2066 Skrevet 24. april 2006 Jeg fikk denne av Little me i stad: Tzatziki 1 beger yoghurt naturell 2 båter hvitløk ½ agurk ½ ts salt ½ ts pepper La yoghurten renne av seg ca 1 time i et kaffefilter el.l. Skrell agurken og riv den på et råkostjern. Putt den i et dørslag og press ut vannet. Bland agurken i yoghurten sammen med finhakket hvitløk. Smak til med salt og pepper. Jeg synes det er godt å putte i litt hvitvinseddik og olivenolje, og litt ekstra krydder, det er bare å prøve seg frem. Lag en stor porsjon med en gang. Den er nesten bedre etter noen dager.
Gjest Sabia Skrevet 24. april 2006 #2067 Skrevet 24. april 2006 Kanskje vi skal ha en egen "prosjekt kropps menyforslag" eller noe? ← Det er en tråd allerede på kg der man skriver sunne middager, skal se om jeg finner den. ellers er jeg igang nå - skal sykle til jobb imorra, så nå har mitt nye sunne liv startet!!
Gjest gjest 0 Skrevet 24. april 2006 #2068 Skrevet 24. april 2006 jeg pleier også å kutte ut smør når jeg lager sauser. Det er faktisk ikke nødvendig. Ha oppi litt mager kesam, hvitløk og krydder så får man veldig god smak. Det er veldig godt når man har oppi løk og lar det koke litt.
hecuba Skrevet 24. april 2006 #2070 Skrevet 24. april 2006 Her er sunn-middags-tråden! ← Gi den en klapp alle sammen! Kanskje man også kan legge ved omtrentlig kaloriinnhold?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #2071 Skrevet 25. april 2006 Ephemera! Hvilken isbil er det som selger fedon-isen?Er det den blå som sier ding-ding,eller den med norge rundt-sangen?Ser bare den blå her i Trondheim. Vet du om butikker i byen som selger den?
Ephemera Skrevet 25. april 2006 Forfatter #2072 Skrevet 25. april 2006 Her er isen: http://www.fedon.no/page/index.php?structid=410&joinid=-1 Og her er Isbilen: http://www.isbilen.no/?id=32&title=drfedon-lindbergs-iskrem Jeg har bare vært hjemme èn gang mens Isbilen kom utenfor til meg, men jeg mener det er den som har "norge-rundt-sangen". Det går an å bestille isen, så jeg fylte ut bestillingsskjemaet første gang. Da ringte de meg etter et par dager og sa at Isbilen var der jeg bor de og de dagene etter kl. 15. Det passet aldri for meg, helt til jeg en dag var hjemme, hørte lyden, og spratt ut og kjøpte Jeg kjøpte 2 esker den gangen, men må snart ha mer Av butikker selges den kun på SmartClub Alnabru (har heller ikke funnet den på SmartClub i Trondheim). Ellers skjønner jeg ingenting av vekta mi... Jeg snikveide meg idag. Jeg måtte sjekke tingenes tilstand siden jeg bare står stille for tiden. Nå veide jeg plutselig hele 900 gram mindre enn i går!!! Altså 84,0 isteden for 84,9. Og det er stor forskjell!!! Hm...
Miracl3 Skrevet 25. april 2006 #2073 Skrevet 25. april 2006 Her middagene jeg pleier å spise /begynner å bli lei de så jeg trenger noe nytt - kyllingfille bakt i ovnen med hvitløk, yasmineris, bakte tomater. - kyllingpølser med brød - mini grandiosa - fiskeboller eller fiskekaker med hvit saus og potet. - hjemmelaget pizza med grov bunn, karbonadedig , lett ost, løk og ketchup uten sukker. - pitabrød med kylling, paprika, mais, isbergsalat - ulike suppper med grovt brød til Min beste lørdagslunsj er en skive speltbrød med en skive bacon, i skive kalkunfille og en skive tomat Tror også dette kan brukes til middag.
Miracl3 Skrevet 25. april 2006 #2074 Skrevet 25. april 2006 Ellers skjønner jeg ingenting av vekta mi... Jeg snikveide meg idag. Jeg måtte sjekke tingenes tilstand siden jeg bare står stille for tiden. Nå veide jeg plutselig hele 900 gram mindre enn i går!!! Altså 84,0 isteden for 84,9. Og det er stor forskjell!!! Hm... ← Det er jo kjempe bra, men rart at den svinger så mye på en dag. Kroppene våre er rare noen ganger. Men her er den jo posetiv rar
Lizzie Skrevet 25. april 2006 #2075 Skrevet 25. april 2006 Ellers skjønner jeg ingenting av vekta mi... Jeg snikveide meg idag. Jeg måtte sjekke tingenes tilstand siden jeg bare står stille for tiden. Nå veide jeg plutselig hele 900 gram mindre enn i går!!! Altså 84,0 isteden for 84,9. Og det er stor forskjell!!! Hm... ← Så snodig. Jeg veide også 900 gram mindre i dag enn i går. Trodde jeg skulle dette av vekta jeg. 64,5 skal jeg etter planen ikke se der før om halvannen uke Men jeg klager ikke!
Ephemera Skrevet 25. april 2006 Forfatter #2076 Skrevet 25. april 2006 Det er jo kjempe bra, men rart at den svinger så mye på en dag. Kroppene våre er rare noen ganger. Men her er den jo posetiv rar ← Ja, jeg håper vekta idag er den "riktige", for da har jeg gått ned 6,3 kilo og har bare 4 igjen!! Jeg har vært hos legen idag og er 100 % sykemeldt denne uka og 50 % neste uke. Så treninga legges på is igjen, men jeg skal prøve å få gått turer. Har forresten et nytt tips til noe å kose seg med: Saftis! Jeg fikk så lyst på det på butikken i sted, etter at jeg hadde tatt sol. Kjøpte en 10 pakning med Friskis fra Hennig Olsen. 1 is inneholder 71 kcal. Og det er jo ikke mer enn en frukt De selges også enkeltvis, men da er de større og inneholder litt over 100 kcal. Men ofte kan lysten på saftis slukkes med drikke isteden - det har jeg nettopp merket. Kroppen hadde lyst på saftis fordi den var tørst. Så jeg har drukket lettbrus isteden nå. Men dette er absolutt en fin ting å ha i fryseren!
Ephemera Skrevet 25. april 2006 Forfatter #2077 Skrevet 25. april 2006 Så snodig. Jeg veide også 900 gram mindre i dag enn i går. Trodde jeg skulle dette av vekta jeg. 64,5 skal jeg etter planen ikke se der før om halvannen uke Men jeg klager ikke! ←
Lizzie Skrevet 25. april 2006 #2078 Skrevet 25. april 2006 Huff, ikke 64,5 da, men 68,5. 5 kilo siden i går hadde jo vært riktig ille
Gjest Little me Skrevet 25. april 2006 #2079 Skrevet 25. april 2006 TIPS!!! I stedet for rømme og lett rømme bruk kesam, det er et mye sunnere alternativ.
Gjest Little me Skrevet 25. april 2006 #2080 Skrevet 25. april 2006 Bare må tilføye at kesam egner seg best når det erstatter rømme i oppskrifter. Mens jeg synes tzatziki-oppskriften over er en ypperlig erstatning f.eks på taco , pizza osv...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå