Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktkake
HVA???? jeg liker kun brystet, men det blir vel sånn 450 kcal det da...

SERIØST??????? :overrasket:  :grine:  :frustrert:  :overrasket:

:sur:

Dette har jeg vanskelig for å tro da kyllingfilet inneholder 104 kcal pr. 100 g (ifølge VK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg vanskelig for å tro da kyllingfilet inneholder 104 kcal pr. 100 g (ifølge VK)

regner vel med atd et var kylling med skinn det vra snakk om over, og ikke filèt...det er bare ca. 100 kcal pr 100 g :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at jeg er helt på jordet i denne kylling-debatten, men kan det være slik at fileten på en ferdig grillet kylling vil ha trukket til seg en del av fettet fra skinnet under selve grillprossessen? i så fall vil det jo være et annet kaloriinnhold en en filet som er kjøpt rå og stekt uten fett i en teflonpanne mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg ble litt usikker jeg også... Men jeg plotta inn grillet kylling uten skinn... så det er nok best å holde seg til fileter...

Men så har jeg helt sikkert bomma på hvor mange gram det er da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Jeg er så matlei! Jeg vil ha fine rundstykker og loff med masse smør og brunost på, og drikke masse melk, og spise pitabrød med både bacon og dressing og og og...

Sorry. måtte bare få ut litt frustrasjon her jeg sitter med min tørre rugsprø... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så veier en hel kylling i underkant av en kilo (ca. 900 gram). Men da er beina medregnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg har en dritt dag i dag jeg. Og det bare etter fire dager,hvordan skal dette gå da? I tillegg fikk jeg veldig lyst på kylling med masse god saus og tilbehør til når jeg leste her inne. Jeg trodde virkelig jeg var skikkelig motivert til dette jeg, men har allerede begynnt å tvile på om jeg vil klare å nå mine mål :sur:

Ikke har jeg vært ute og gått i dag heller,var så mye annet som måtte ordnes, og akkurat nå hagler det ute. Så nå blir det ihvertfall ikke noen tur. Nei ,nå skal jeg legge meg på sofaen under pleddet og bli der til jeg finner sengen,så får vi se hvordan er i morgen :tristbla:

Alial

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Å! Jeg er så matlei! Jeg vil ha fine rundstykker og loff med masse smør og brunost på, og drikke masse melk, og spise pitabrød med både bacon og dressing og og og...

Sorry. måtte bare få ut litt frustrasjon her jeg sitter med min tørre rugsprø... :(

Rugsprø er jo godt da.. Med magerost og picnic kyllingskinke på. Meeeen.. det er jo klart at det blir kjedelig i lengda.

Fine rundstykker og loff og bacon kan man jo unne seg av og til uten at det går ut over slankinga? Bare det ikke blir for ofte da... Men jeg er enig i at dette er vanskelig innimellom. Har en samboer som ligger på sofaen med BROWNIES akkurat nå.. og her sitter jeg med en appelsin... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Huff, jeg har en dritt dag i dag jeg. Og det bare etter fire dager,hvordan skal dette gå da?  I tillegg fikk jeg veldig lyst på kylling med masse god saus og tilbehør til når jeg leste her inne. Jeg trodde virkelig jeg var skikkelig motivert til dette jeg, men har allerede begynnt å tvile på om jeg vil klare å nå mine mål  :sur:

Ikke har jeg vært ute og gått i dag heller,var så mye annet som måtte ordnes, og akkurat nå hagler det ute. Så nå blir det ihvertfall ikke noen tur. Nei ,nå skal jeg legge meg på sofaen under pleddet og bli der til jeg finner sengen,så får vi se hvordan er i morgen :tristbla:

Alial

Husk at det alltid er verst i starten! Bare kom over denne kneika, så blir alt så mye bedre etterhvert! Oppturer og nedturer må vi regne med :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har foreløpig gått veldig bra for mitt vedkommende. Jeg har ikke sukkerabstinenser etter påska engang ;) Men det går opp og ned med alt dette, og neste uke kan jeg være her inne og :sur: over hvor sulten og søtsugen jeg er. Nå om dagen er jeg jo også litt nervevrak etter kollisjonen min igår :(

Men nå er jeg litt stolt over å ha pakket treningsbagen :) Skal på en times step-trening imorgen og håper også å rekke litt solarium først :lol:

Jeg har prøvd å finne på unnskyldninger for å utsette treningen imorgen, men det er bare å hoppe i det (bokstavlig talt). Det blir sikkert hardt, men jeg vet også at jeg pleier å bli hekta når jeg først kommer igang. Jeg er et veldig enten-eller-menneske. Også kan jeg kose meg litt imorgen kveld med veldig god samvittighet :Nikke:

Når det gjelder kyllingen, så vet jeg ikke hvordan prosessen foregår, men det er stor forskjell på ren kyllingfilet og grillet kylling. Marinert kylling (sånn som vi kjøper frosset i form og som skal stå i ovnen i en time) er det også masse kcalorier i. Sammen med ris blir det rene kcaloribomben. Dessverre. Sånt som dette er et eksempel på ting jeg hater ved slanking og som jeg svært gjerne ville unngått! Ikke at jeg skulle sittet og spist middag rett fra smultgryta, men at man kan spise vanlig mat med litt ekstra kcalorier i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring Fruktkake. Det går bedre nå, jeg spiser gulrøtter med biola-naturell-dip og er fornøyd med dagens innsats i hagen.

Jeg tror loff med smør er min sjokolade... ;) Og hvis jeg ikke vil sulte så kan jeg ikke bruke opp kalorier på hvetemel og smør. Men sånn er det jo bare. På den annen side så er det jo absolutt verdt slitet, så jeg bør egentlig ikke klage. Min premie når jeg er ferdigslanket skal være fast søndagsfrokost med nettopp loff og smør ;) Og ost. Og og og... huff! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Ephemera: Du er flink! Husk at trening er gøy, og det er alltid dørstokkmila som er verst..

Jeg er på vei tilbake! Gikk på vekta i morges, og den viste 71.2. Etter helga skal vekta vise noe med 70, og da er det full rulle igjen. Vurderer å utvide medlemsskapet mitt på VK. Er ferdig 7. mai, men jeg tror neppe jeg klarer å nå målet mitt om 68 kg innen den tid.

Ellers skulle jeg virkelig ønske jeg hadde overskudd til å trene. Når jeg er i full jobb, og i tillegg bruker 2 timer pr dag på å pendle, så er det jammen ikke lett å komme seg på trening om kvelden.

I kveld skal jeg ha utdrikningslagsmøte hjemme. Jeg og ei venninne er forlovere for ei tredje venninne som også skal gifte seg i sommer. Jeg har kjøpt inn kjeks og frukt som jeg skal kutte opp i biter, og har tenkt å skjære opp gulrøtter og lage kesamdip. Håper jeg klarer å begrense kjeksspisinga.

Ellers er jeg glad for at sola skinner og himmelen er skyfri. Blir nok en flott dag ute på tur i dag også! I sommerhalvåret er jeg veldig glad for at jeg jobber i naturbarnehage!

Ha en fin fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har treningsbagen i bilen, men må innrømme at jeg ikke har bestemt meg helt for om jeg skal på trening idag... Jeg slutter kl. 16 på jobb og treninga begynner kl. 17. Varer til kl. 18. Så skal jeg dusje og føne håret og... :sjenert:

Unnskyldninger:

1. Sambo skal for en gangs skyld ikke trene etter jobb idag, og det høres veldig deilig ut å dra rett hjem sammen med ham, spise middag og sov på sofan frem til Idol begynner...

2. Jeg føler meg stressa og opprørt og urolig pga kræsjen og bilstyret

3. Jeg har muligens en begynnende halsesyke. Er groggy i halsen og litt uggen. Kom over meg som lyn fra klar himmel igår kveld.

4. Det er fredag (også relatert til unnskyldning nr. 1).

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ephemera! Tenkte bare si at jeg også skal på trening i dag fra 17 til 18. Gleder meg kjempemasse! Grunner:

1. Det er fredag :hoppe: Trening gir enda mer energi, shake that ass and have som fun :danse:

2. Det blir kjempedeilig å slappe av på sofaen etter trening, med goood samvittighet ;)

Og sånn bare for deg:

3. Hvis sambon din ikke trener, så kan du brilljere med hvor flink du er :sjarmor:

4. Du får brukt opp stress- og opprørtheten på fornuftige ting og tar i litt i stedet for at den tar masse energi i hodet i stedet :)

Lurt ja!

Ellers får alle ha en super helg!

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooouuuuu!!

100 siders-festen er igang!!!

Pærebrus light i massevis her nå!

:perebrus::perebrus::perebrus::perebrus::perebrus::perebrus::perebrus::perebrus::perebrus::perebrus::perebrus::perebrus::perebrus::perebrus:

Og så trimmer vi litt:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Så flink jeg var som startet denne tråden!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste gjest - spesielt det med at du får tankene over på noe annet! Dessuten ekstra godt å ta helg når man allerede har trent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest 0

:hoppe::hoppe:

:bursdag:

Gratulerer til oss alle med 100 siders fest!!

Unnskyldninger:

1. Sambo skal for en gangs skyld ikke trene etter jobb idag, og det høres veldig deilig ut å dra rett hjem sammen med ham, spise middag og sov på sofan frem til Idol begynner...

Hvis du trener i dag vil du føle deg mye bedre etterpå og ha skikkelig god samvittighet fordi du gjorde det selv om ikke sambo trente!

2. Jeg føler meg stressa og opprørt og urolig pga kræsjen og bilstyret

Det er bra å trene vekk stress! Det er iallefall en dårlig unnskyldning

3. Jeg har muligens en begynnende halsesyke. Er groggy i halsen og litt uggen. Kom over meg som lyn fra klar himmel igår kveld.

Så lenge det syke sitter fra halsen og opp er det ingen fare, da kan du trene så mye du orker

4. Det er fredag (også relatert til unnskyldning nr. 1).

At det er fredag er jo bare en god grunn til å trene! Da kan du ta helg med god samvittighet!

:sjenert:

Og siden jeg har mast sånn på deg, burde jeg kanskje trent litt selv i dag også.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse:

100 sider og en hel haug med kilo! Så klart vi skal feire!

Jeg merker at jeg koser meg litt ekstra med kålroten min :)

Stå på videre jenter - dere er kjempeflinke alle sammen! Makan til stå-på-vilje som blir vist her inne skal du lete lenge etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...