Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Jeg hadde planer om å spise lokal mat og prøve å leve mest mulig som det gjør der nede, selvfølgelig med visse begrensninger, men jeg skal ikke gå på MacDonalds iallefall (hvis de har det dit jeg skal da:)..

Jeg begynner å nærme meg 5-tallet faretruende nå, og da skal jeg være veeeeeeldig glad :) Så da begynner den harde jobben med å holde vekta :) Men det skal jeg klare nå som jeg har vært så flink :)

Ikke gi opp jenter, vi skal jo klare dette :) Jeg er veldig imponert over dere alle :) Dere er utrolig flinke, så gi dere selv en klapp på skuldra :)

Og husk at det er mye vanskeligere å gå ned i vekt enn å holde den nye vekta ;) For nå må vi spise mindre enn det kroppen forbrenner - etterpå kan vi spise det kroppen trenger :Nikke:

Selvsagt må vi være forsiktige og passe oss litt, men jeg tror vi automatisk lærer oss hva som er lurt og spise og ikke nå, og hvis vi har det i bakhodet og i tillegg trimmer litt, så skal det ikke bli så vanskelig! Jeg skal ihvertfall ikke tillate meg å la kroppen forfalle igjen - med mindre jeg skulle bli sengeliggende. Håper jo at jeg blir gravid snart, men skal spise sundt og trene da også :Nikke:

På fredag skal jeg forresten på step-trening etter jobb!! :hoppe: Det er en kjempegøy og hard time (var med på den noen ganger i fjor vår)! Satser på å trene ca. 2 ganger i uke fremover. Må begynne litt rolig så jeg ikke går på en smell sånn som jeg gjorde i fjor vår. Da skulle jeg slanke meg bare ved å trene, og satte igang med 3 - 4 harde økter i uka. Gikk på en grisesmell der hele kroppen bare dirret og hjertet hoppet. Ble sykemeldt en uke. :forvirret:

Endret av Ephemera
Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktkake
Skrevet
Og husk at det er mye vanskeligere å gå ned i vekt enn å holde den nye vekta  ;)  For nå må vi spise mindre enn det kroppen forbrenner - etterpå kan vi spise det kroppen trenger :Nikke:

Selvsagt må vi være forsiktige og passe oss litt, men jeg tror vi automatisk lærer oss hva som er lurt og spise og ikke nå, og hvis vi har det i bakhodet og i tillegg trimmer litt, så skal det ikke bli så vanskelig! Jeg skal ihvertfall ikke tillate meg å la kroppen forfalle igjen - med mindre jeg skulle bli sengeliggende. Håper jo at jeg blir gravid snart, men skal spise sundt og trene da også :Nikke:

På fredag skal jeg forresten på step-trening etter jobb!! :hoppe: Det er en kjempegøy og hard time (var med på den noen ganger i fjor vår)! Satser på å trene ca. 2 ganger i uke fremover. Må begynne litt rolig så jeg ikke går på en smell sånn som jeg gjorde i fjor høst. Da skulle jeg slanke meg bare ved å trene, og satte igang med 3 - 4 harde økter i uka. Gikk på en grisesmell der hele kroppen bare dirret og hjertet hoppet. Ble sykemeldt en uke.  :forvirret:

Vi må bare ikke glemme at når vi blir lettere, så trenger vi færre kalorier pr. dag enn før. Så vi kan ikke ligge på samme kalorinivå som tidligere. Men det skal bli deilig å kunne spise seg god og mett uten å tenke hele tiden på hva man putter i seg!

Ble du overtrent, ephemera? Tror det er viktig å ikke overdrive treninga når man er relativt utrent fra før. Et mål om trening 2 ganger i uka til å begynne med hørtes realistisk og bra ut. Jeg har gjort det samme som deg - sprengtrent for å gå kjapt ned i vekt, men det som skjedde da var at jeg ble dritlei og kroppen gadd ikke å henge med lenger.

Skrevet (endret)

Måtte endre litt på det siste innlegget mitt - det var ikke i fjor høst jeg trente, det var i fjor vår.

Ja, jeg ble nok overtrent. Jeg gikk fra ingenting til masse trening - rett etter jobb og før middag. Ble for mye for kroppen, ja... Det toppet seg med en knallhard spinningtime...

Endret av Ephemera
Gjest Fruktkake
Skrevet

Jeg er litt småirritert i dag. For andre onsdagen på rad fikk jeg sms av treneren på fotballaget at treninga var avlyst. Når vi i utgangspunktet bare trener én gang i uka er det for dårlig at man avlyser treninger i hytt og pine. Laget er nyoppstartet, og det er jo superviktig at vi blir samspilte før serien begynner. Og den begynner om TO UKER! Hjelp. Æsj, jeg gledet meg til treninga i dag, og meldte faktisk avbud på et møte for å få det til. Da er det ekstra surt.

Istedet ble det dugnadsarbeid. Har kostet og raket og bært tunge sekker. Men orket ikke mer enn en times tid siden det regnet og jeg har vært ute hele dagen siden klokka 10.

Jeg holder på å miste all motivasjon til dette her. Håper virkelig jeg klarer å komme meg ned der jeg var snart, for det er kun det som skal til! Kommer jeg ned på 70-tallet igjen ganske kjapt, da er jeg i rute.

Jeg savner morgenjoggeturene mine jeg hadde i påska. Har ikke sjans til å gjennomføre dem nå som jeg er tilbake på jobb. Det innebærer isåfall at jeg må stå opp en time tidligere enn jeg pleier, og jeg må liksom veldig tidlig opp i utgangspunktet.. :(

Skrevet

Får slenge meg på her jeg og... :vinke:

Jeg har et inderlig ønske om å skaffe meg en sunn livsstil, trenger ikke bli så vanvittig slank, men det er jo en hyggelig bivirkning hvis det skulle skje. ;)

I dag har jeg spist noenlunde sunt, men ikke fått trent. Men i mårra blir det trening utpå kvelden. :)

Skal bli godt å komme i gang etter påsken. Blei noen fine skiturer da, men nå skal det bli digg med styrketrening.

Ønsker alle lykke til videre!!!! :)

Gjest Little me
Skrevet

Wops...

Tydeligvis ikke innlogga jeg da... jeg som skreiv innlegget over som 'gjest'... :sjenert:

Skrevet

Akurat nå føler jeg meg kjempe sporty. Har nemelig vært på aerobic i dag :klappe: Det var kjempe tung, kjente godt at det er en stund siden sist ja. Men det er så utrolig godt etterpå. Da kan jeg tilbringe resten av kvelden i sofaen med god samvittighet :)

Men jeg er kanskje ikke blitt like flink med maten ennå da. Har klart meg uten godteri ennå denne uka, så det er i allefall bra. Det spørs hvordan det går når det blir helg da, kommer vel til å hive meg over skåla som om jeg aldri hadde sett noe sånt. Maten synes jeg det er vanskelig å kutte noe på, er så gla i mat. Men jeg har i allefall klart å få til litt sunnere varianter,så jeg er på rett vei.

Alial

Skrevet

Åh! Jeg blir så frustrert dere! Jeg forstår jo ikke hvordan jeg regner ut hvor mange kcal det er i grøt osv. Jeg har nå kjøpt inn havrekli, og tenkte jeg skulle lage meg en god porsjon frokostgrøt i morgen. Så har jeg sjekket på pakken hvor det står 335 kcal pr. 100 gram.

Dersom jeg går inn på vektklubb og legger inn f. eks havregrynsgrøt laget på vann (250 gram), så blir det bare 133 kcal. Hvordan kan det ha seg når 100 gram havregryn = 355 kcal?

Jeg forstår ingenting! :overrasket:

Hvordan skal jeg regne?

Skrevet

Legg inn kaloriene på den tørre varen, det blir mest nøyaktig. :)

Gjest Little me
Skrevet

Tusen takk, fruktkake!!! :)

Ser det er mange flinke her inne!! Sånt gir motivasjon... :hoppe:

Skrevet

Ja, det er det jeg har gjort hittil. Men så fikk jeg litt fnatt, for jeg kan spise så forferdelig lite, og er sulten konstant fordi jeg trener så og si hver ukedag. Så jeg sliter. I dag lagde jeg meg salat til kvelds, men fikk dårlig samvittighet fordi jeg til middag hadde brukt opp mine 1300 kcal, men etter trening MÅTTE ha noe godt å spise. Jeg vet at man på VK kan "spise opp" kcal man nettopp har trent bort, men da føler jeg at slankingen ikke har noen effekt, da jeg trolig bare vil gå i null om jeg spiser mer.

Gjest gjesta
Skrevet

Lanalia: Med 1300 kcal om dagen vil du uansett gå i minus, selv om du spiser opp de trente kaloriene... For med 1300 kcal vil du gå ned i vekt samme om du trener eller ikke.. Jeg gjorde den feilen at jeg ikke spiste opp kaloriene jeg trente, og da var jeg nede på 900 kcal om dagen og gikk ikke ned.. Nå spiser jeg opp de trente kaloriene og får 1300 kcal etter trening, og nå har jeg endelig begynt å gå ned igjen :)

Så du går i minus med 1300 kcal etter trening du :)

Skrevet

Jasså? Kanskje jeg må bli litt strengere med å spise riktig da. Jeg er livredd for å gå oppigjen. Jeg har hittil gått ned 2,5 kg og nekter å legge på meg igjen.

Men er redd for å spise opp kaloriene fordi jeg ikke stoler 100% på at det blir riktig kcal-innhold på det jeg legger inn. Er vanskelig dette her synes jeg.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg gikk på en kakesmell i stad.... :sjenert:

Og jeg var virkelig ikke klar over at grilla kylling inneholdt så mange kalorier :overrasket: Jeg spiste en halv en i dag, og er litt usikker på hvor mye det blir, men jeg tipper 250 gram eller noe? Jeg spiste ikke skinnet men havna på 520 kalorier... :forvirret:

Jaja, i morgen må det trenes! i dag ble det faktisk over 1800 kcal! :overrasket: Men jeg spiste ikke opp alt jeg trente bort i går, og det skal jeg prøve å ikke gjøre i morgen heller... Da går det vel opp i opp?

Gjest gjesta
Skrevet
Jasså? Kanskje jeg må bli litt strengere med å spise riktig da. Jeg er livredd for å gå oppigjen. Jeg har hittil gått ned 2,5 kg og nekter å legge på meg igjen.

Men er redd for å spise opp kaloriene fordi jeg ikke stoler 100% på at det blir riktig kcal-innhold på det jeg legger inn. Er vanskelig dette her synes jeg.

Du kan jo spise i underkant av 1300 kcal da.. Jeg ligger vel rundt på 1100-1200 sånn ca.. For jeg stoler ikke helt på utregningene.. Da jeg spiste 1300 kcal før trening så stod vekta stille i 3 måneder.. Nå har jeg gått ned 3 kilo siden jeg begynte å spise "mye" igjen, og 20 kilo totalt :) Så det er viktig å ikke spise for lite når man trener så masse :)

Gjest gjest 0
Skrevet

I dag har jeg vært ute i finværet og gått tur i en og en halv time igjen! Utrolig deilig!

Gjest Fruktkake
Skrevet

Dette er en bra dag! På jobb har jeg vært ute hele dagen på tur på ei øy. Sola stekte, og jeg kjenner jeg er varm i kinnene.. Ble nok litt solbrent.

Er sulten nå. Middag om 45 minutter. Kyllingwok med nudler. Nam.

Skrevet

Og jeg var virkelig ikke klar over at grilla kylling inneholdt så mange kalorier :overrasket:  Jeg spiste en halv en i dag, og er litt usikker på hvor mye det blir, men jeg tipper 250 gram eller noe? Jeg spiste ikke skinnet men havna på 520 kalorier... :forvirret:

HVA???? jeg liker kun brystet, men det blir vel sånn 450 kcal det da...

SERIØST??????? :overrasket::grine::frustrert::overrasket:

:sur:

Gjest gjest 0
Skrevet

100 gramm kylling filet tilsvarer ca 100 kcal så det er ikke så veldig ille da.

Lurer veldig på hvor mye kjøtt det var på den halve kyllingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...