Lizzie Skrevet 6. april 2006 #1821 Skrevet 6. april 2006 Det er en ting jeg har lurt på en stund. Hvor stor innvirkning har en sen middag på et tidlig veieresultat? F.eks. hvis vi spiser middag i 9-1/2 10 tiden og jeg veier meg kl. 05.30 - vil jeg da ha rukket å forbrenne hele middagen???
monkeyfairy Skrevet 6. april 2006 #1822 Skrevet 6. april 2006 Det er en ting jeg har lurt på en stund. Hvor stor innvirkning har en sen middag på et tidlig veieresultat? F.eks. hvis vi spiser middag i 9-1/2 10 tiden og jeg veier meg kl. 05.30 - vil jeg da ha rukket å forbrenne hele middagen??? ← Det kommer an på hva du spiser. Kjøtt tar f.eks. lang tid å fordøye (gjerne dager) mens fisk går fortere. Også kommer det også an på om du har høy eller lav metabolisme. Men for å være helt ærlig så vet jeg ikke. For min del så hadde nok vekta vist noen gram (opp til en kg) mer enn om jeg hadde latt være å spise på kvelden.
monkeyfairy Skrevet 6. april 2006 #1823 Skrevet 6. april 2006 Hei alle sammen! Vil bare si at dere er kjempeflinke alle sammen. Er ei jente på 23 år, og har gått ned fra 93 kg, som jeg veide i juni i fjor, til 74 kg som jeg veier i dag. Dette har jeg klart kun ved å spise mindre og sunnere. Har ikke løfta en lillefinger for å trene. Og jeg kan love dere at jeg har lav forbenning! Dette har ikke vært lett, og langt ifra gøy. Men vil bare si til dere at dere kan alle klare det!! Stay strong
hecuba Skrevet 6. april 2006 #1824 Skrevet 6. april 2006 Da har det blirr vektklubb på meg. Dersom jeg går ned 0,5 - 1 kg i uka, holder 3 mnd i massevis. =) Men jeg får ikke logget inn uansett hva jeg gjør.. :klø:
Little sister Skrevet 6. april 2006 #1825 Skrevet 6. april 2006 I dag skulle jeg trene, men har så vondt i milten, så må bare ta det med ro Men har gådd en del i butikker i dag. (og kjøpt to par sko, og en cardigan) Har også spist årets første soft-is i dag! Ute på en benk tilogmed. Jeg tror ikke det gjør noe, fordi jeg vet jeg ikke får i meg nok mat for tiden Blir mett på feks. en halv brødskive, en liten porsjon middag eller et rundstykke. Ja til og med en yoghurt.. Hele "få en veltrent kropp" prosjektet går jo i dass føler jeg
Ephemera Skrevet 6. april 2006 Forfatter #1826 Skrevet 6. april 2006 I dag skulle jeg trene, men har så vondt i milten, så må bare ta det med ro Men har gådd en del i butikker i dag. (og kjøpt to par sko, og en cardigan) Har også spist årets første soft-is i dag! Ute på en benk tilogmed. Jeg tror ikke det gjør noe, fordi jeg vet jeg ikke får i meg nok mat for tiden Blir mett på feks. en halv brødskive, en liten porsjon middag eller et rundstykke. Ja til og med en yoghurt.. Hele "få en veltrent kropp" prosjektet går jo i dass føler jeg ← Men ikke stress med treninga... Kroppen din trenger sikkert å komme seg litt, selv om prøvene var bra nå. Du blir jo uansett slankere av å spise lite, så får du heller ta treninga etterpå - sånn som meg Var farlig nær softis i ettermiddag jeg også, med blodsukker på minus 37 og fryktelig middagssulten. Men jeg greide å stå imot Men du kan jo unne deg det, som ikke spiser så mye mat!
Gjest gjest 0 Skrevet 6. april 2006 #1827 Skrevet 6. april 2006 Det ser ut som om jeg kanskje får svarene på prøvene allerede i morgen! *gruer meg litt* Jeg gruer meg for å eventuelt høre at de ikke finner noe galt, for hun sa at hvis det var tilfelle har jeg veldig lav forbrenning og må finne meg i å tene kjempemye.... Det er vel ikke akkurat en livsstil som jeg kan leve med og da kommer jeg nok til å rase fort opp igjen også...
Ephemera Skrevet 7. april 2006 Forfatter #1828 Skrevet 7. april 2006 *venter spent på oppdatering* Jeg reiser på påskeferie grytidlig imorgen og blir borte fra KG frem til 18. april Eller, vi kommer hjem på kvelden den 17. så da må jeg vel oppdatere meg, tenker jeg. Er redd for hvordan jeg skal takle abstinensene, men... Jeg får jo ikke fulgt med her inne... Men jeg ser for meg at dere kommer til å være flinke
Ephemera Skrevet 7. april 2006 Forfatter #1829 Skrevet 7. april 2006 Ønsker dere selvsagt en riktig GOD PÅSKE!!!! Men jeg kommer jo til å stikke innom her flere ganger iløpet av dagen
Ephemera Skrevet 7. april 2006 Forfatter #1830 Skrevet 7. april 2006 Vi har fått hvert vårt påskeegg på jobb med hele 450 gram smågodt i! I tillegg har vi 2 kaker her! Hvordan overleve...??
Lizzie Skrevet 7. april 2006 #1831 Skrevet 7. april 2006 Påskeegget tar du med deg på påskeferie og fordeler innholdet over alle de dagene du er borte. Da blir det ikke så mye hver dag. Og litt kake til påskeavslutning syns jeg definitivt er på sin plass. Det er da vel ikke snakk om å spise hele kaken alene!
Ephemera Skrevet 7. april 2006 Forfatter #1832 Skrevet 7. april 2006 Jeg tar med påskeegget på ferie, ja, men jeg skal kose meg med litt mere godis enn "bare" det i påska. Jeg skal gi meg lov til å skeie ut bittelitt, men absolutt med måte! Og jeg har to små kakestykker på et fat ved siden av meg nå. Skal snart ta en pause og kose meg med dem
Gjest gjest 0 Skrevet 7. april 2006 #1833 Skrevet 7. april 2006 Jeg har ikke snakket med legen, men jeg ringte og fikk høre prøvesvarene mine. Det så ut som om alt var bra, bortsett fra at jerninnholdet mitt var helt nede på 6, det skal ligge mellom 10 og 200 sa hun... Jeg har ikke lyst til å begynne med jern fordi jeg blir så uffattelig treg i magen av det, og det sliter jeg jo allerede med... Men jeg forstår ikke hvorfor jeg har alle de andre plagene...
Ephemera Skrevet 7. april 2006 Forfatter #1834 Skrevet 7. april 2006 Hm... Da var det i alle fall ikke noe galt med stoffskiftet ditt? Da må det vel være at du har lav forbrenning da - for det er ikke noe som de ser på prøver... for det er ikke noe "feil" liksom... Hva skal du gjøre nå da? Jeg har spist en halv Peppes pizza med rømmedressing til middag idag... Masse kalorier, men oj så godt Også ble det både litt Dajmkake og litt gulrotkake på jobb idag. Fikk nok en gang kommentarer fra folk som ser at jeg har blitt slankere idag
Gjest Fruktkake Skrevet 7. april 2006 #1835 Skrevet 7. april 2006 Ønsker dere selvsagt en riktig GOD PÅSKE!!!! Men jeg kommer jo til å stikke innom her flere ganger iløpet av dagen ← God påske, ephemera! Kommer til å savne deg her inne Jeg har ikke snakket med legen, men jeg ringte og fikk høre prøvesvarene mine. Det så ut som om alt var bra, bortsett fra at jerninnholdet mitt var helt nede på 6, det skal ligge mellom 10 og 200 sa hun... Jeg har ikke lyst til å begynne med jern fordi jeg blir så uffattelig treg i magen av det, og det sliter jeg jo allerede med... Men jeg forstår ikke hvorfor jeg har alle de andre plagene... ← Snodig. Det må vel være lav forbrenning da.. Utrolig kjipt for deg!
Sunbird Skrevet 7. april 2006 #1836 Skrevet 7. april 2006 Hei! Er det litt sent å henge seg på her nå eller? Har vært innom med jevne mellom rom å fulgt med dere. Men har altså ikke registrert meg før nå. (er nemelig kjempe god på unnskyldninger ) Det er vel kanskje en av grunnene til at jeg føler at jeg hører hjemme i denne tråden. Trenger noen som kan pushe litt på meg. Jeg har i allefall store planer om at nå skal ting bli mye bedre. Har så vidt begynnt på aerobic to kvelder i uka,så der er jeg igang. Ja,og så skal jeg bli flink til å ut å gå tur nå som våren endelig er i annmarsj. Hvordan det går med maten er jeg sannelig ikke sikker på. Men prøver å spise sunnere, og begrense godsakene til helgene. Så jeg er vel på riktig vei. Har tenkt litt å det der med vitale mål,men har ennå ikke kommet så langt.. (er vel litt redd for de harde fakta..) Men jeg merker det jo på klærne, det er liksom ikke like fornøyelig å gå på shopping lengre. Så hvis jeg får være med her, hadde jeg blitt veldig glad.
Gjest Fruktkake Skrevet 7. april 2006 #1837 Skrevet 7. april 2006 til deg Alial! Aldri for sent å henge seg på vet du! Synes det er kjempebra at du tok steget. Å slanke seg/endre livsstil krever ganske mye, spesielt nå i starten, og da er det viktig å hente inspirasjon og motivasjon der man kan. For meg har denne tråden alene hjulpet meg til å gå ned nesten 5 kilo. Her deler man (som du sikkert har sett) sorger, gleder, frustasjoner og stolthet over det vi utretter. Forresten er det et godt tegn at du henger deg på på en fredag
Sunbird Skrevet 7. april 2006 #1838 Skrevet 7. april 2006 Så hyggelig å høre at jeg er velkommen Er vel litt tilfeldig at det ble i dag at jeg hang meg på. Men det er jo lov å håpe at det er et positivt tegn. Jeg har det med å bli litt frustrert når det nærmer seg helgen, for da innser jeg at jeg ikke har vært så flink som jeg hadde håpet å være denne uken heller. Men så er det jo en gang helg og da skal det være lov å kose seg litt ekstra. Men nå har jeg bestemt meg altså, etter helgen er det klart for et nytt liv! Så jeg får vel veie meg å finne frem målbåndet mandags morgen; klar for å møte de harde fakta. Men først er det helg Alial
Gjest Fruktkake Skrevet 7. april 2006 #1839 Skrevet 7. april 2006 Jeg har det med å bli litt frustrert når det nærmer seg helgen, for da innser jeg at jeg ikke har vært så flink som jeg hadde håpet å være denne uken heller. Men så er det jo en gang helg og da skal det være lov å kose seg litt ekstra. ← Høres veldig kjent ut. Jeg sliter med holdninga til helgene. Prøver å forandre den, men det GÅR BARE IKKE. Ikke rart kanskje, når man har hatt den vanen hele livet.
Ephemera Skrevet 7. april 2006 Forfatter #1840 Skrevet 7. april 2006 Må få ønske Alial hjertelig velkommen til tråden vår, jeg også!! Også så søt avatar du har Jeg elsker Ole Brumm! (Ja takk, begge deler - jeg vil være slank samtidig som jeg vil gasse i meg godsaker!) Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå