Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

:tristbla: jeg får ikke til!

Gikk ikke ned 1 g på den uken som gikk nå, til tross for masse treinng. Jeg fikser ikke å legge om kostholdet, selv om det ikke er mange endringer som skal til. Jeg vil bare spise godteri hele tiden og takler ikke å være sulten. Dessuten overspiser jeg altfor ofte. Akkuratt proppet i meg usunn ris med dårlig usunn saus. Uff... vil bare lulle meg inn og spise godis og synes synd på meg selv. MEN jeg skal på trening. Ikke at jeg har lyst til å vise meg i noe annet enn store bukser og gensere, men det er jo bare en vei til en strammere kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:tristbla: jeg får ikke til!

Gikk ikke ned 1 g på den uken som gikk nå, til tross for masse treinng. Jeg fikser ikke å legge om kostholdet, selv om det ikke er mange endringer som skal til. Jeg vil bare spise godteri hele tiden og takler ikke å være sulten. Dessuten overspiser jeg altfor ofte. Akkuratt proppet i meg usunn ris med dårlig usunn saus. Uff... vil bare lulle meg inn og spise godis og synes synd på meg selv. MEN jeg skal på trening. Ikke at jeg har lyst til å vise meg i noe annet enn store bukser og gensere, men det er jo bare en vei til en strammere kropp.

:troest:

Du har min dypeste medfølelse, for jeg er helt besatt av mat og sjokolade selv :tristbla:

Idag ville sambo ha pannekaker til middag :overrasket: Det fant jeg ut at jeg ikke kunne spise, for jeg vet at jeg trenger noen pannekaker for å bli mett (og det er jo så godt!), og det er sikkert mye kalorier i det. Så jeg stekte en sånn tynn flis med slanke-pizza. Men jeg ble ikke mett :sur: Og nå når pannekakene ble ferdige, holdt jeg bokstavelig talt på å klikke!! Så jeg fant ut at det er bedre å veie noen kilo mere enn å ligge sånn: :sprettoy: på et galehus!

Så nå har jeg spist en pannekake med sukker på :sjenert: Og før det - 2 ruter melkesjokolade... :sjenert:

Og fremdeles har jeg lyst på meeeeeeeeer :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Har nettopp spist meg kjempemett på middag. Seibiff med poteter og grønnsaker. To epler til dessert. Jeg fikk helt sjokk da jeg ikke klarte mer enn to seibiffer og en og en halv potet. Det er jo ingenting mot det jeg spiste før! Jeg må også nevne at jeg var knallsulten, og når jeg er sulten så pleier jeg å gafle i meg.

Lurer rett og slett på om magesekken min har "krympa". Jeg merker jo at jeg blir mettere på mindre mat enn jeg tidligere har gjort, og det er jo bra!

Jeg er bare superoptimistisk når det gjelder dette prosjektet. Det er is i frysen og sjokolade i skapet, men jeg har ikke engang lyst på! Dette er liksom ikke MEG! :ler: Det er stor forskjell på meg nå og på meg for bare tre uker siden. Da var jeg halvsyk, deppa, trøtt og gav en lang marsj i prosjekt kropp.

En :klem: til dere som har vært her hele tida, for dere er kjempeinspirerende, og har bidratt til at jeg på tross av sykdom og stress har kommet inn i et godt mønster. Tusen takk til dere!

Det eneste minuset for tida er at det ikke blir noe trening. Det er mye å gjøre på jobb for tida, og jeg må bruke kvelder på planlegging. Heldigvis er jeg i bevegelse nesten hele dagen på jobb, og jeg går ca. en halvtime hver dag når jeg skal til og fra bussen. Til og med fotballtreninga får jeg ikke med meg i morra. Jeg må nok belage meg på noen uker med mye arbeid på kveldene framover, og da kommer dessverre trening i annen rekke.

Ephemera (og dere andre med søtbehov): Har dere forsøkt kromtilskudd? Jeg tar en tablett krom hver dag, og jeg begynner å lure på om det er effekten av dem som nå gjør at søtsuget er forsvunnet. Det er verdt et forsøk! Krom skal hjelpe til med å stabilisere blodsukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Var på Rema og handlet nå. Fant ikke noe kyllingkjøttdeig der, men derimot Gilde Go' og mager kjøttdeig av svin. Inneholder 146 kcal. per 100 gram.

Den er god! Spiste den i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ville sambo ha pannekaker til middag  :overrasket:  Det fant jeg ut at jeg ikke kunne spise, for jeg vet at jeg trenger noen pannekaker for å bli mett (og det er jo så godt!), og det er sikkert mye kalorier i det.

Pannekaker er vel ikke så usunt... Det avhenger jo selvfølgelig av mengden sukker, syltetøy og bacon man har på da. Jeg spiste tre pannekaker her en dag, og ifølge vektklubben.no inneholdt det tilsammen 432 kcal.

Husk at dette ikke bare er en midlertidig diett, regner med at du skal legge om kostholdet ditt for lang tid fremover. Da er det vel viktig å lære seg å kose seg med den maten man er glad i, men kutte ned på unødvendige kcal som det for eksempel er i sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på Rema og handlet nå. Fant ikke noe kyllingkjøttdeig der, men derimot Gilde Go' og mager kjøttdeig av svin. Inneholder 146 kcal. per 100 gram.

Det var så utrolig godt med taco sist lørdag, så her er det bare om å gjøre å få ned kaloriinnholdet i tacoen litt - for det vil jeg ha igjen, selv om jeg er på slankekur!

Jøss!

Jeg tenkte på dere i denne tråden da jeg handlet på ICA i går, for der hadde de svinekjøttdeig fra Gilde til 19,90 (eller var det 29,90?)! Jeg røsket med meg 4 pakker, jeg.

Nå hadde jeg planer om å spise potetgullet svigermor kom med til Frustrerte Fruer, men etter å ha vært innom her, skal jeg jaggu stå i mot! Får heller drikke litt ekstra mye Cola Light, sånn at jeg blir full i magen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, ser forresten at COOP Mega har den samme kjøttdeigen til kr. 24,90.

Jeg tipper Gilde fortvilt prøver å hanke inn kjøttdeigkundene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir herved opp.  :tristbla:

NEI!!!!???

Hecuba?? Vær så snill å kom tilbake da!! :tristbla: Vi skal hjelpe deg!!

Anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg synes vi skal gi hecuba lov til å gi opp - for resten av dagen!

I morgen er en ny dag.

Endret av Kame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte svinekjøttdeigen på Rema til kr. 29,-. Skal jammen kjøpe inn litt på henholdsvis Mega eller ICA og putte i fryseren.

Ellers må jeg bare beklage mitt lille "sammenbrudd" her inne i ettermiddag... :sjenert: Men det er godt å ha et sted å blåse ut... :rodme: Jeg var ekstremt sliten når jeg skrev det. Har faktisk sovet 2 timer på sofan nå og er klar for ny kamp mot kiloene :sjarmor:

Altså... det ligger en bunke pannekaker på kjøttenbeneken nå også... De som sambo ikke spiste opp :overrasket: Men jeg skal prøve å holde meg hard. Men det er vel kanskje lov til å spise en pannekake til kveldsmat??

Vedr. om dette er min nye livsstil. Jo, det er forsåvidt det. Men når jeg "bare" skal holde vekta, og når jeg trener, så kan jeg spise litt flere kalorier per dag = spise meg mett til middag ;)

(Ellers ser jeg at KG har blitt ny mens jeg har sovet... og det var jo riktig så fint her inne :) )

Og Fruktkake: Jeg vurderer krom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Jeg gir herved opp.  :tristbla:

neinei'!! Det kan du ikke gjøre!

Se på meg da! jeg har ikke gått ned og likevel så fortsetter jeg! Det kan være forferdelig tøft i starten, men jeg har full tro på at det blir bedre etterhvert!

Kom igjen nå! Gå deg en skikkelig tur og få renska opp i hodet og på kjøpet får du deg litt trim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg lager vektklubb's pannekakernå jeg... :sjenert:

Det ser ut til å være en del kalorier, men veldig store posjoner, og jeg spier aldri mer enn tre, mens oppskriften belager seg på 5 per pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en pannekake til kveldsmat :)

Jeg skjønner ingenting av kaloriinnholdet i pannekaker på VK. Hvis man søker på "pannekake" så kommer det opp "Pannekaker, Toro" og "Pannekaker Toro, ferdig tilberedet". Det var en sånn Toro-pose sambo laget idag.

På "Pannekaker, Toro" står det at de inneholder bare 56 kcal. ( :overrasket: ) per porsjon - og en porsjon må jo være 1 pannekake??

Hvis man går på ferdig tilberedt derimot, så kommer det opp en posjon på 198 gram, som inneholder 337 kcalorier. Det må jo være alle 8 pannekakene i posen?

Hvis en pannekake inneholder bare 56 kcal, så er jo det utrolig lite?? Selvsagt må man legge til det man har på pannekaken, men 2 ts. sukker inneholder ikke mere enn 32 kcal.

Hm... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Det ble en pannekake til kveldsmat  :)

Jeg skjønner ingenting av kaloriinnholdet i pannekaker på VK. Hvis man søker på "pannekake" så kommer det opp "Pannekaker, Toro" og "Pannekaker Toro, ferdig tilberedet". Det var en sånn Toro-pose sambo laget idag.

På "Pannekaker, Toro" står det at de inneholder bare 56 kcal. ( :overrasket: ) per porsjon - og en porsjon må jo være 1 pannekake??

Hvis man går på ferdig tilberedt derimot, så kommer det opp en posjon på 198 gram, som inneholder 337 kcalorier. Det må jo være alle 8 pannekakene i posen?

Hvis en pannekake inneholder bare 56 kcal, så er jo det utrolig lite?? Selvsagt må man legge til det man har på pannekaken, men 2 ts. sukker inneholder ikke mere enn 32 kcal.

Hm... :klø:

Det var snodig. Jeg ville ha veiet pannekaka hadde jeg vært deg bare for å sjekke. (litt sent nå da kanskje, hehhe) Syntes 55 kcal hørtes for godt ut til å være sant. På pakken står det jo at 100 g ferdig tilberedt vare inneholder 170 kcal. Det blandes jo 4,5 dl. væske i røra, så det må jo bli 5-600 g tilsammen? Og det blir jo 8-900 kcal for alle 8 pannekakene?

Nå har aldri jeg vært en kløpper i matte da... :sjenert:

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var snodig. Jeg ville ha veiet pannekaka hadde jeg vært deg bare for å sjekke. (litt sent nå da kanskje, hehhe) Syntes 55 kcal hørtes for godt ut til å være sant. På pakken står det jo at 100 g ferdig tilberedt vare inneholder 170 kcal.

Ja, nå er de spist opp :grine2:

Men jo, det kan da umulig være bare 55 kcal. i en pannekake??

Jeg ble gledelig overrasket over at en vaffelplate inneholder ca. 90 kcal., men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fruktkake

jeg endret innlegget mitt litt. Måtte ta fram kalkulatoren, får dette mysteriet må vi komme til bunns i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har jeg vært og fisket frem pannekakeposen som lå overst i søppelbøtta :rodme: (Jeg har jo blitt helt loco av dette...)

Posen inneholder 536 gram tørr vare og det er 390 kcal. i 100 gram. Dermed blir det 2.090 kalorier i posen. Det står at den gir ca. 20 pannekaker (og da kan dere jo gjette hvor mange sambo har spist :overrasket: ) og da blir det litt over 100 kcal. i en pannekake.

Det var ikke ille altså! Det er jo ikke noe problem å spise det til middag da?? Hvis jeg spiser 4 stk. med sukker så blir jo ikke det mer enn ca. 500 kcal. + litt smør til steking.

:hoppe:

(Jeg kunne jo droppet sammenbruddet idag...)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katerina

KG har tydeligvis gått over til sommertid litt før alle oss andre:)

I dag har vært en litt sløv dag fra min side. Spiste en kyllingwraps til lunsj. Var så sulten da jeg begynte å lage middag at jeg endte opp med å spise kyllingfilet med pestopasta til. Men kveldsmaten ble forholdsvis grei. Spiste en lett-youghurt og en appelsin. Men i morgen starter en ny dag, og da skal jeg være flinkere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...