Gjest Sabia Skrevet 5. mars 2006 #1241 Del Skrevet 5. mars 2006 Her er utregningen av kcal inntak fra GR (Vektklubben.no): FORMEL for beregning av kaloriinntak -------------------------------------------------------------------------------- Regn ut kaloriinntaket etter denne formelen: (vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet. Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid). Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM. Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke). Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK. Menyanbefalinger: Totalt energiforbruk: Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal) 1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal) 2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal) 2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal) 3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @nea Skrevet 5. mars 2006 #1242 Del Skrevet 5. mars 2006 Jeg fant ikke det der på greteroede.no jeg Men takk skal du ha Nivea! Fikk et litt annet resultat på denne utregningen da. Ut ifra dette kan jeg spise 1600 kcal per dag. Har uansett holdt meg på dette nivået hittil, får vel bare fortsette i samme stil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 5. mars 2006 #1243 Del Skrevet 5. mars 2006 Er sulten nå. Men jeg har bestemt meg for å ikke spise mer i dag, siden jeg skeiet ut med middagen. Tror jeg tar meg en kopp grønn te, så kvitter jeg meg med litt vann også kanskje. Er jo den store skumle veiedagen i morra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. mars 2006 Forfatter #1244 Del Skrevet 5. mars 2006 Jeg har spist havregrøt til kveldsmat. Grønn te var en god ide, Fruktkake. *løper og setter på vann* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. mars 2006 Forfatter #1245 Del Skrevet 5. mars 2006 *drikker grønn te og ser på Big Brother* Det hadde vært så deilig å veie noen gram mindre imorgen, sånn at jeg har gått ned litt fra forrige mandag. Men jeg må veie meg kl. 6 imorgen tidlig da... Og Vampyra, jeg skal faktisk ikke veie meg 2 ganger i uka heller, det blir kun mandager! Basta! Nå skal jeg være flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 5. mars 2006 #1246 Del Skrevet 5. mars 2006 Veiedag er skummelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #1247 Del Skrevet 6. mars 2006 Ned 600 gram fra forrige mandag! Totalt ned 3,9 kilo og ny vekt 86,4 kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 6. mars 2006 #1248 Del Skrevet 6. mars 2006 Jippi! Ned to kilo siste uka. Tre kilo siden vi startet. Startvekt: 76 kg Ny vekt: 73 kg Hipp hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 6. mars 2006 #1249 Del Skrevet 6. mars 2006 Heldige dere er... Jeg synes litt synd på meg selv som bare kan spise 1.440 kcalorier... Men det er jo min egen skyld at jeg ikke trener. Hadde jeg gjort det, kunne jeg spist mere jeg også. Problemet mitt er at jeg ikke kan spise så mye middag som jeg ønsker, med det inntaket jeg har. I tillegg til at det er veeeeeeeeeeeeeldig lite plass til utskeielser Lurte faktisk på om jeg skulle trene Step og MRL (mage, rompe, lår) imorgen, etter jobb, men uka som kommer blir også den store innspurten foran oppkjøringen min, så jeg tror jeg har nok å konsentrere meg om akkurat nå. ← Jeg synes ikke noe synd på deg jeg for jeg kan ikke spise mer enn 1350 kcal Men jeg benytter sjansen til å spise bittelitt ekstra de dagene jeg trener... Og Vampyra, jeg skal faktisk ikke veie meg 2 ganger i uka heller, det blir kun mandager! Basta! Nå skal jeg være flink ← Flott! Jeg har ikke gått ned noe jeg... Eller jo jeg har gått ned 500 gram hvis jeg ser på den kiloen jeg gikk opp, så da er jeg totalt nede i 1,5 kg siden vi startet... Ikke så mye å skryte av for da vi startet hadde jeg lagt på meg over en kg den uka, så egentlig har jeg vel ikke gått ned noen ting Skjønner ingenting jeg.... Jeg burde da kunne skeie litt ut et par dager i uke? Da er det snakk om at jeg spiser 2-300 gram for mye, og de dagene jeg trener fyller jeg ikke opp kaloriene. Men jeg skal følge med og se hva som skjer videre. Hvis jeg fortsetter å gå ned 500 gram i uka er jeg fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #1250 Del Skrevet 6. mars 2006 Jippi! Ned to kilo siste uka. Tre kilo siden vi startet. Startvekt: 76 kg Ny vekt: 73 kg Hipp hurra! ← Fantastisk bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 6. mars 2006 #1251 Del Skrevet 6. mars 2006 Flott jenter Jeg er ned 1 kilo denne uken og er kjempe fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 6. mars 2006 #1252 Del Skrevet 6. mars 2006 Ned 700 gram. Det blir 4 kilo tilsammen siden vi startet. Kjempefornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @nea Skrevet 6. mars 2006 #1253 Del Skrevet 6. mars 2006 1,5 kilo ned og 3,5 cm mindre i midja siden jeg startet (fredag) Hvordan går det an? Det må vel være vann det meste... Uansett så er jeg kjempefornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 6. mars 2006 #1254 Del Skrevet 6. mars 2006 Må bare kommentere hvor flinke dere er! STÅ PÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 6. mars 2006 #1255 Del Skrevet 6. mars 2006 Ned 1.2 kilo siden forrige mandag! Det nekter jeg å tro! Men vekta går mye opp og ned nå, og er jo enda litt syk (har dårlig matlyst). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kame Skrevet 6. mars 2006 #1256 Del Skrevet 6. mars 2006 Flinkinger! Jeg har en dårlig periode, for jeg har hatt senebetennelse i låret, med påfølgende vondter både i legg og rygg, så mye av min tid tilbringes på sofaen. Nå er jeg bedre, og håper jeg kan gå noen småturer denne uka - bare det blir litt varmere i været! -20 grader er KALDT! Jeg har gått ned litt, men bare 2,4 kilo totalt. Jeg får vel bare si at jeg "skynder meg langsomt", og at jeg spiser det jeg vil, men har kuttet ut endel produkter. Eph: Kyllingkjøttdeig er vel ikke så mye dyrere enn vanlig kjøttdeig? Det koster 30,- for 400 gram på REMA. Har nesten droppet den svindyre karbonadedeigen helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #1257 Del Skrevet 6. mars 2006 Eph: Kyllingkjøttdeig er vel ikke så mye dyrere enn vanlig kjøttdeig? Det koster 30,- for 400 gram på REMA. Har nesten droppet den svindyre karbonadedeigen helt. ← *løper og kjøper... etter jobb * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 6. mars 2006 #1258 Del Skrevet 6. mars 2006 Her mener jeg at det skal være en god del mindre kalorier i kyllingkjøttdeig. Det må jeg sjekke. Men det er dyrt da... ← ikke så veldig; den fra rema koster 30 kr. og er bedre enn prior sin! noen synes den er tørr (jeg har ikke spist vanlig kjøttdeig på snart ti år så jeg vet ikke hvordan den er i forhold, men samboeren synes kyllingkjøttdeig smaker omtrent det samme som vanlig kjøttdeig), jeg synes ikke denm er tørr. men du må krydre den mye, for den smaker ingenting ellers. jeg bruker tandori kyllingkrydder fra hindu, krydrer til den blir orange, har på chili og piri piri. høres mye ut, men den smaker som sagt ingenting... meg og mat denne uka tror jeg ikke skal nevnes, hehehe. det har IKKE gått bra, for å si det sånn. :kgblunk: jaja. tar en runde med pilates etterpå, og tenker at det er en ny uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 6. mars 2006 #1259 Del Skrevet 6. mars 2006 Aldri mer sukkerfri mentos........dårlig for magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 6. mars 2006 #1260 Del Skrevet 6. mars 2006 En liten oppmerksomhet siden det er mandag og siden dere er så flinke hele gjengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå