Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Da gjør vi det!

Da LOVER jeg å ikke veie meg oftere enn 2 ganger i uka! (må starte i morgen for jeg veide meg i stad.... :sjenert: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktkake
Skrevet
:velkommen:  til Katerina. Ikke vær for streng med deg selv, da. Er lov å unne seg litt kos innimellom.  ;) 

Fruktkake & Ephemera: Dere er så søte med disse grammene deres.  :)

Når jeg står på vekta flytter viseren seg et halvt kilo opp hvis jeg lener meg bakover, og et halvt kilo ned når jeg bøyer meg framover. Det er derfor viktig å stå i absolutt balanse for å resultatet skal bli så godt som rett. Og har jeg en virkelig dårlig veiedag, så er det bare å lene seg litt framover. :ler:

Haha. Min vekt er dessverre slik at det ikke hjelper å bøye seg fram eller bak eller opp eller ned. Men lurer på om den er helt korrekt. Har prøvd vekta hos søstera mi, og den viser nesten en kilo mindre enn min. Jaja, jeg slanker meg ut fra det min badevekt viser. Om det så viser seg at min reelle vekt er én kilo mindre, så blir jo det bare en ekstra bonus :)

Gjest Katerina
Skrevet

Vi har heldigvis ikke vekt hjemme. Tror jeg hadde blitt gal hvis vi hadde hatt det. Veit at jeg hadde gått og sjekket vekta konstant da. Nei, tenker jeg heller "veier" meg i klærene mine jeg. Altså hvorvidt klæra sitter løsere eller strammere på kroppen :) Har vært sløv med trening denne uka, men til uka er det på'n igjen. Må i allefall få til to treningsøkter.

Skrevet

Jeg har gått ned 1 kilo... :overrasket: Og det er altså bare fra jeg begynte et nytt og bedre liv på fredags morgen! Klarte ikke å holde meg unna vekta :sjenert: Regner med det meste er vann da, har sprunget på do hele hælga. Men hyggelig med vektnedgang likevel :)

Skrevet

Forresten...

Dere som bruker vektklubb.no vet jo hvor mange kalorier dere kan hive i dere hver dag, men jeg finner ikke noe slikt på vektklubben.no. Synes jeg husker jeg har sett linker hvor man kan regne ut kaloribehov tidligere i denne tråden, men jeg gidder ikke å lete gjennom hele tråden en gang til... Har lagt meg på 1500 kcal, men jeg har jo ikke peiling på om det er for lite eller for mye for meg. Tviler på at det er for mye da men :ler:

Gjest Fruktkake
Skrevet
Forresten...

Dere som bruker vektklubb.no vet jo hvor mange kalorier dere kan hive i dere hver dag, men jeg finner ikke noe slikt på vektklubben.no. Synes jeg husker jeg har sett linker hvor man kan regne ut kaloribehov tidligere i denne tråden, men jeg gidder ikke å lete gjennom hele tråden en gang til... Har lagt meg på 1500 kcal, men jeg har jo ikke peiling på om det er for lite eller for mye for meg. Tviler på at det er for mye da men  :ler:

Se her

Men jeg tror jobben er mye lettere om du registrerer deg på vg`s vektklubb. 300 kroner for 3 måneder er verdt det!

Skrevet
Se her

Men jeg tror jobben er mye lettere om du registrerer deg på vg`s vektklubb. 300 kroner for 3 måneder er verdt det!

Tror kanskje du misforstod meg nå. Vektklubben.no har liste over hvor mye kcal de enkelte matvarene inneholder. Det de ikke har, er utregning av hvor stort kaloribehov hver enkelt person har. F. eks. at Ephemera fikk regnet ut at hun kunne spise rundt 1400 kalorier per dag ut ifra aktivitetsnivå og greier.

Gjest Malina
Skrevet
Tror kanskje du misforstod meg nå. Vektklubben.no har liste over hvor mye kcal de enkelte matvarene inneholder. Det de ikke har, er utregning av hvor stort kaloribehov hver enkelt person har. F. eks. at Ephemera fikk regnet ut at hun kunne spise rundt 1400 kalorier per dag ut ifra aktivitetsnivå og greier.

Hei! Var det en slik kalkulator du mente??

http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=102&a=...x=21&submit.y=6

Hilsen Line! :)

Skrevet
Hei! Var det en slik kalkulator du mente??

http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=102&a=...x=21&submit.y=6

Hilsen Line! :)

Husk at på den kalkulatoren der så ser du hvor mange kalorier du tenger hvis du skal holde vekta, ikke hvis du skal gå ned.

Jeg har digital vekt som ikke gjør noen utslag på om man bøyer seg forover eller bakover, men jeg skjønner tegninga - for jeg har ei sånn gammel vekt også :ler: Den gamle vekta mi viser forøvrig hele 5 kg. mindre enn den digitale

:hår: Det var den jeg dreiv å veide meg på helt til den dagen jeg starten denne tråden. Da hadde sambo drevet og sagt at vekta mi viste alt for lite, for han sammenlignet den med vekta på treningssenteret. Jeg var redd for at han hadde rett, for når jeg trente litt for et år siden, så veide jeg meg på den vekta han sammenlignet med :rodme: Men jeg nektet liksom å innse det...

Har nettopp lagt inn tacoen vi spiste til middag i går på VK. Det er så vanskelig med "hjemmelaget" mat, men jeg har sikkert nevnt muligheten for å legge inn egne oppskrifter før? Det er ganske genialt. Jeg gjorde det nå, og det viser seg at 3 tortilla-lefser med litt tacokjøttdeig, salat, tomat og ananas inneholder hele 1.222 kalorier :overrasket: Og da la jeg ikke inn osten, for jeg spiste så lite som mulig av den igår for å spare kalorier. Ikke liker jeg rømme heller. Ufattelig mye kalorier i sånne lefser... og også mye mer kalorier i kjøttdeig enn jeg hadde trodd. Her mener jeg at det skal være en god del mindre kalorier i kyllingkjøttdeig. Det må jeg sjekke. Men det er dyrt da...

Idag har vi spist spansk gryte fra Toro med strimlet svinekjøtt + ris. Har ikke regnet ut kaloriene i det. Men jeg er :sur: for at det er så mye kalorier i ris.

Har vært ute og øvelseskjørt idag. Skulle sykle litt på ergometersykkelen når jeg kom hjem, men rakk ikke mer enn 10 min. før jeg måtte kaste meg inn i dusjen for å være klar foran TV'n til reprisen på Idol begynte ;) Bedre enn ingenting da. Men jeg kjenner at det blir litt sjokolade ikveld, ja... nå med en gang faktisk... :sikle:

Gjest Malina
Skrevet
og også mye mer kalorier i kjøttdeig enn jeg hadde trodd. Her mener jeg at det skal være en god del mindre kalorier i kyllingkjøttdeig.

Vanlig kjøttdeig har ca. 200 kcal/100 g,mens kyllingkjøttdeig har ca. 140 kcal/100 g,så man sparer en del! :)

Gjest Fruktkake
Skrevet

Middag hos svigers i dag. Marinert svinefilet med fløtegratinerte poteter... Nam! Jeg klarte heldigvis å nøye meg med en bitteliten porsjon poteter, og forsynte meg heller rikelig med grønnsaker. Likevel ble det en del kalorier, så jeg må bare ha noe lett til kvelds. Vi gikk hjem før kaffen, og bra var det, for kaker er farlig for meg!

Gjest Katerina -ikke logget inn
Skrevet

hvor mye vann bør man få i seg hver dag? Er dårlig på å telle kalorier, men spiste 4-korn med rosiner og melk til frokost. Mellommåltid: to appelsiner. Lunsj: 2 stekte pitabrød med kjøtt og ost på. Middag blir stekt laksefilet med kokte grønnsakker til. Tror ikke det er så verst, eller hva?

Gjest Malina
Skrevet
Takk skal du ha :)

Og som en over meg skrev; dette viser hvor mange kcal du bør ha hvis du vil holde vekten din. Trekker du fra ca. 500 kcal hver dag enten ved å spise mindre eller trene mer, vil du få et bra vekttap. :)

Det finnes forøvrig mange andre bra tester på iform...

Skrevet

Hvis dette stemmer kan jeg jo faktisk spise i underkant av 2000 kcal hver dag og likevel gå ned :hoppe:

Gjest Fruktkake
Skrevet
hvor mye vann bør man få i seg hver dag? Er dårlig på å telle kalorier, men spiste 4-korn med rosiner og melk til frokost. Mellommåltid: to appelsiner. Lunsj: 2 stekte pitabrød med kjøtt og ost på. Middag blir stekt laksefilet med kokte grønnsakker til. Tror ikke det er så verst, eller hva?

Er det ikke 2-3 liter vi bør få i oss? Jeg er flink noen dager og litt slappere andre dager. Men jeg passer iallfall alltid på å drikke to store glass vann med en gang jeg står opp. Da har jeg fylt magen bittelitt fram til det er frokosttid.

De pitabrødene du hadde til lunsj er jo ok, hvis du bare hadde bittelite kjøtt og ost i. Spesielt ost er det jo ekstremt mye kalorier i. Jeg ble skikkelig overraska jeg, for jeg er en skikkelig osteelsker. Hva med å bytte ut halve osten og kjøttet med salat? Ellers ser inntaket ditt finfint ut!

Gjest Malina
Skrevet
Hvis dette stemmer kan jeg jo faktisk spise i underkant av 2000 kcal hver dag og likevel gå ned  :hoppe:

Det er ikke så kjempe mye det da....men man blir ihvertfall god og mett! :) Ikke bra å sulte seg ned i vekt...

:hoppe: Da virker det ikke helt håpløst....

Gjest Fruktkake
Skrevet
Hvis dette stemmer kan jeg jo faktisk spise i underkant av 2000 kcal hver dag og likevel gå ned  :hoppe:

Ja, og det er jo fantastisk! Jeg hadde en helt feil innstilling til det å slanke seg tidligere, det er sikkert og visst. Jeg trodde jeg måtte ned i max 1000 kcal om dagen, noe som selvsagt førte til at jeg sprakk gang på gang. Nå kan jeg spise 1980 kcal hver dag, og jeg merker at grammene sakte men sikkert forsvinner. Moro er det!

Skrevet

Heldige dere er... Jeg synes litt synd på meg selv som bare kan spise 1.440 kcalorier... Men det er jo min egen skyld at jeg ikke trener. Hadde jeg gjort det, kunne jeg spist mere jeg også.

Problemet mitt er at jeg ikke kan spise så mye middag som jeg ønsker, med det inntaket jeg har. I tillegg til at det er veeeeeeeeeeeeeldig lite plass til utskeielser :tristbla:

Lurte faktisk på om jeg skulle trene Step og MRL (mage, rompe, lår) imorgen, etter jobb, men uka som kommer blir også den store innspurten foran oppkjøringen min, så jeg tror jeg har nok å konsentrere meg om akkurat nå.

Gjest Fruktkake
Skrevet
Lurte faktisk på om jeg skulle trene Step og MRL (mage, rompe, lår) imorgen, etter jobb, men uka som kommer blir også den store innspurten foran oppkjøringen min, så jeg tror jeg har nok å konsentrere meg om akkurat nå.

Du rekker vel både trening og kjøring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...