Gjest Fruktkake Skrevet 28. februar 2006 #1101 Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg driver og leker meg med Vektklubb. Det er moro, men det tar da sinnsykt med tid å plotte inn alle matvarene! I dag har jeg over 300 kalorier å gå på. I går var det enda mer. Haha, det er faktisk en egen "bolk" for hvor mange minutter man har sittet på toalettet. Fyller dere inn absolutt alt? Jeg fyller inn 20-30 min. lett gange hver dag (det jeg bruker til/fra bussen). Den fysiske aktiviteten jeg bedriver på jobb fyller jeg ikke inn siden jeg krysset av at jeg har "gange og noe løft" på jobb. I dag var det tur til akebakken, og det er klart at man forbrenner en del av å ake noen runder! Det har blitt lite trening i det siste av helsemessige og praktiske årsaker. Jeg er frisk igjen, JIPPI!, og i kveld hadde jeg tenkt å dra på spinning. Men Øyvind skulle ut og spise med jobb og måtte ha bilen, og ute snør det tett.. Så da ble det ikke noe. Trening blir det sannsynligvis ikke før fredag og/eller lørdag, men da får jeg trene hardt og lenge, for på lørdag vil jeg drikke øl!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. februar 2006 #1102 Del Skrevet 28. februar 2006 2 mil er helt sykt. Hva jobber du med? Jeg går jo bare 500 meter tilogfra trikkestoppen hver dag :grine2: ← Jeg jobber på et underbemannet aldershjem og på kveldene får man virkelig kjørt seg, jeg føler at jeg nesten aldri sitter i ro, det er alltids noe som må gjøres.. Jeg er bare ferievikar, for vanligvis går jeg på skole et annet sted i landet, tidligere jobbet jeg hverdager og helger også, men nå går jo ikke det.. Men å jobbe i helsesektoren er trening Bare det at du ikke får spist regelmessige måltider da, og det er lett å gå å småspise kaker og sånn Men jeg har vært flink det siste halvåret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 28. februar 2006 #1103 Del Skrevet 28. februar 2006 Alt gikk dritt i dag, men ikke med vilje... Jeg kom meg ikke på trening pga vær og forsinkelser så jeg ble med en kamerat ("ekstrabror") på jobb. Han kjører lastebil, så vi dro på langtur i snøværet. Han spanderte sjokolade og peppes middag og da hadde jeg ikke hjerte til å si nei... Jeg havnet på 250 kcal for mye, og det blir ingen trening før på fredag... hvis jeg ikke får presset inn litt pilates... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #1104 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Fruktkake: Legg merke til knappen "dette spiser jeg ofte" - der har jeg spart endel tid I tillegg har jeg lagt til det meste jeg spiser i favoritter, så går det fortere. I dag har jeg spist gulrotkake (fy og skamme meg, men bare en liiten bit) og når jeg skulle legge det inn, gikk jeg inn på "kaker og søtsaker" og så "terter og kaker"- men der var det ikke noe gulrotkake. Bare for å prøve, så søkte jeg på gulrotkake- da kom det opp 2 forskjellige. Poenget er ihvertfall at det virker som søkefunksjonen funker bedre enn listen. Endret 1. mars 2006 av Rosin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 1. mars 2006 #1105 Del Skrevet 1. mars 2006 Poenget er ihvertfall at det virker som søkefunksjonen funker bedre enn listen. ← Det har jeg også oppdaga.. Hm, nå kom jeg på at jeg lovte ephemera å legge ut en sunn gulrotkakeoppskrift. SKAL finne den! Snikveide meg i dag, og jeg har jammen gått ned 1,2 kg på to dager. Her lukter det ugler i mosen. Væsketap regner jeg med. Skal prøve å holde meg unna vekta i det daglige, for man blir jo helt gal av å veie seg hele tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 1. mars 2006 #1106 Del Skrevet 1. mars 2006 Uff og uff... gårsdagen var INGEN god slankdag. Først kake (360 kcal), så trening (- 420 kcal) + en liten salat med reker og yoghurt naturell. I går kveld lagde jeg og kjæresten middag. Han foreslo kremet kyllinggryte med bacon med pasta, og jeg klarte ikke si nei for ha hadde en kjempe ide om hvordan det skulle lages. På kvelden ble det jaggu 1 vaffelplate og et par mørke konfekt også . Uff, uff... var en veldig kos kveld da! I dag startet jeg dagen med en stepstyrke-time (-360 kcal), så det veier jo opp litt... Ha en god dag, girls! Moro å følge med på dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 1. mars 2006 #1107 Del Skrevet 1. mars 2006 Har dere en link til denne vektklubbsida? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #1108 Del Skrevet 1. mars 2006 www.vektklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 1. mars 2006 #1109 Del Skrevet 1. mars 2006 Har dere en link til denne vektklubbsida? ← vektklubb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 1. mars 2006 #1110 Del Skrevet 1. mars 2006 Ok. Tror kanskje jeg skal melde meg inn i kveld.. Får jeg støtte da, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 1. mars 2006 #1111 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg har ikke fått noen støtte derfra enda, men jeg synes det er lettere å spise riktig! Men fra oss kan du få masse støtte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 1. mars 2006 #1112 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg har ikke fått noen støtte derfra enda, men jeg synes det er lettere å spise riktig! Men fra oss kan du få masse støtte! ← Bra da.. Er mulig at helsevakten også tilbyr noe av det samme som vektklubb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 1. mars 2006 #1113 Del Skrevet 1. mars 2006 Det vet jeg ikke, kjenner ikke til helsevakten..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 1. mars 2006 #1114 Del Skrevet 1. mars 2006 I dag måtte jeg nok en gang til legen, da jeg ikke ble frisk etter antibiotika. Så måtte jeg ta ny blodprøve, og da sjekket de om det var mononukleose som det da var (også kalt kyssesyken) Så det betyr null trening en stund fremover, kun hvile Og jeg som skal på Trondheimstur, shoppe og dra ut på byen for å danse neste helg (Håper det har blitt bedre til da..) Tenk at det måtte 3 legebesøk og to blodprøver til for å finne ut av dette. Men så er de tre verste ukene over da, håper jeg. Dere må alle trene litt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 1. mars 2006 #1115 Del Skrevet 1. mars 2006 Var det kyssesyken??? Er det ikke sånn at man ikke kan trene på flere måneder når man får det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 1. mars 2006 #1116 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Jeg kan trene litt for deg jeg hege!! Men hva skal du trene i dag da? Spinning? Styrke med kondisjon? Step1? Har mest lyst til spinning, men er redd jeg går lei hvis jeg bare trener spinning fremover.... Endret 1. mars 2006 av Vampyra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 1. mars 2006 #1117 Del Skrevet 1. mars 2006 Ja, det er slik at man ikke kan trene på flere måneder. Bare tren det du føler for Men når har jeg vært syk i allerede 3 uker, så vist jeg føler meg bedre om 14 dager kan jeg begynne å trene igjen. Har hørt at man skal ligge unna fet mat også, men det sa legen ingeting om. Bra at jeg ikke har drukket alkohol siden nyttårsaften nå, det hjelper sikkert på litt. Har jo hatt et sunt kosthold også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #1118 Del Skrevet 1. mars 2006 I dag måtte jeg nok en gang til legen, da jeg ikke ble frisk etter antibiotika. Så måtte jeg ta ny blodprøve, og da sjekket de om det var mononukleose som det da var (også kalt kyssesyken) Så det betyr null trening en stund fremover, kun hvile Og jeg som skal på Trondheimstur, shoppe og dra ut på byen for å danse neste helg (Håper det har blitt bedre til da..) Tenk at det måtte 3 legebesøk og to blodprøver til for å finne ut av dette. Men så er de tre verste ukene over da, håper jeg. Dere må alle trene litt for meg ← Fortsatt god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 1. mars 2006 #1119 Del Skrevet 1. mars 2006 Ja, det er slik at man ikke kan trene på flere måneder. Bare tren det du føler for Men når har jeg vært syk i allerede 3 uker, så vist jeg føler meg bedre om 14 dager kan jeg begynne å trene igjen. Har hørt at man skal ligge unna fet mat også, men det sa legen ingeting om. Bra at jeg ikke har drukket alkohol siden nyttårsaften nå, det hjelper sikkert på litt. Har jo hatt et sunt kosthold også ← Usj! Kyssesyken er kjip! Men dersom du har vært veldig syk de siste ukene så kan det jo hende at du er heldig nok til å "slippe unna" med å ikke slite med det så lenge... Kjæresten min fikk påvist kyssesyken i sommer, han var bare slapp og hadde bittelitt feber i noen dager, men sliter fremdeles med ettervirkninger (blir veldig fort sliten og må sove mye mer enn før....). Hvis ikke milten og leveren er angrepet så skal det ikke være farlig å trene hvis du føler deg klar for det, spesielt ikke dersom du ikke trener "kontaktsport". I kjærestens tilfelle så var de angrepet og han måtte være forsiktig med å få støt, det er ikke noe man har lyst skal sprekke nei... 6 måneder uten alkohol tror jeg heller ikke han satte pris på men... God bedring i hvertfall! I det minste vet du hva det er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #1120 Del Skrevet 1. mars 2006 Synes jeg fortjener å skryte litt av meg selv idag - etter å ha greid å gå forbi sikkert flere tusen åpne esker med smågodt i løs vekt på tilbud på Smart Club. Jeg har blitt besatt på smågodt etter at jeg startet denne slankekuren, og når jeg tenker meg om så angrer jeg litt for at jeg ikke kjøpte inn litt til helga... Vel... vi skal jo ut og øvelseskjøre masse på lørdag, så da kan vi jo kjøre innom da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå