Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Heisann, jeg brukte www.somebody.no som er akkurat samme greia når jeg hadde 20 kg å gå ned etter svangerskapet mitt. Men nå, som jeg er nede i vekta jeg hadde før jeg ble gravid, og ønsker å gå ned bare 5 kg til, klarer jeg ikke. Jeg fører ikke engang inn det jeg spiser i somebody. Skal ligge 500 kcal unde mitt dagsbehov på 1819 kcal, og det er kjempevanskelig når man har kantine på jobben. Så jeg går heller opp *sukk* er det ikke typisk? Vet jeg bør trene det bort, men har rett og slett ikke tid/ ork med småbarn. Det får holde med å trille barnevogn 20 min hver dag i 20 cm nysnø! Følger deg gjerne på slankekuren. Har du msn? Da kan vi jo prate sammen og backe hverandre opp litt der feks :) så vanskelig med slike dagbøker. Sliter big time, enda jeg har så få kg som skal vekk. Alt ligger desuten rundt magen hos meg. Typisk etter fødsel, ja....

Jeg sliter også med dette "fødselsfettet" som i stor grad er plassert på magen! Og jeg er helt enig i at det er god trim å bevege seg ute med barnevogn i disse dager! Jeg kan også finnes på msn, hvis du har lyst er det bare å sende en pm!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:( Jeg har gått opp 0,2 kg, og midjemålet er det samme.
Skrevet

Klarte selvsagt ikke la være å veie meg likevel, og resultatet var bedre enn jeg fryktet: Ned 0,5 kg. Er veldig fornøyd, siden helgen var en eneste stor utskeielse. ;)

Men jeg ligger ikke helt i rute på kurven, skulle vært på 68,8 i dag, og er på 69,5. Det betyr at jeg har tatt av 2,5 kg siden jeg ble med på tråden, og det er jo ikke så aller verst.

Hvordan har midjemålene deres utvikla seg? Jeg skulle ifølge VK måle i dag, og det var 86 cm, altså ned 2 cm. Synes det er veldig vanskelig å måle dette rett, kan jo variere mye fra dag til dag, hvis en har full/tom mage, er oppblåst osv. Men er vel uansett ikke helt fornøyd med resultatet. Må nok komme skikkelig i gang med mageøvelser i tillegg til kondisjonstrening.

Ønsker dere alle en fin mandag og lykke til med uka!! :klem:

Skrevet

Jeg målte midja forrige mandag og hadde gått ned 3 cm. Hadde da gått ned 2,8 kg. i vekt. Jeg syntes 3 cm var lite, men egentlig er det jo ganske mye på bare noen uker. Jeg merker det ihvertfall på klærne (vel... ikke idag kanskje...).

En anbefaling:

Ingers rugbrød

Det ligger oppskrift på det på mat-forumet, men jeg har selvsagt ikke orket å bake, men kom meg endelig på den (eneste?) butikken her i byen som selger det. De koster over 30 kroner, men de er tunge og kompakte - og du blir skikkelig mett! Smaker kjempegodt, som hjemmebakt grovbrød, og det er godt og saftig. Du føler også på alle måter at det er sundt, fordi det er så grovt! Dansk rugbrød smaker for salt, synes jeg, men dette er supergodt :)

Skrevet

Jeg blir så fortvilt over kjæresten min noen ganger, for han tenker ikke alltid over at jeg er på slankern, og i dag skal vi ut å spise igjen for vi har noe å feire, så selv om jeg lager sunn middag hver dag så hjelper ikke det når han drar meg med på Peppes to ganger i uka.. Og jeg har ikke noe i mot det, men det forsinker jo resultatet mitt litt, selv om jeg egentlig skal være fornøyd med 18 kg ned :) Men bare de 3-4 siste kiloene forsvinner snart så skal jeg være fornøyd, men jeg vil at de skal bort nå.. Helst med en gang.. :)

Når det gjelder mitt midjemål så har jeg gått ned fra 90 cm rundt midjen (oi, var jeg virkelig så stor) til nå der det varierer litt men det minste jeg har målt er 68 og det meste rundt 74, så det svinger litt fra dag til dag gitt..

Skrevet

Siste innlegg var meg, som sitter på jobbpc og glemte å logge meg inn;) Er så vant til min egen pc ;)

Skrevet

Aylana: Kan du ikke "tvinge" han til å spise et annet sted? Et sted som serverer flere typer mat, sånn at du kan spise en god salat, for eksempel?

Jeg er forresten kjempedårlig på dette selv, for selv når jeg står skrubbsulten i køen er jeg helt bombesikker på at en salat er alt for lite til å bli mett av, så jeg ender opp med burger og pommes frites.

Skrevet

Ja, jeg kravla på vekta i dag, og den viste ikke avskrekkende mye. Litt opp, men jeg tar det på syklusen, jeg. I dag har jeg vært flink, bortsett fra de tohundre druene jeg propper i meg nå.

Skrevet

Aylana: Kan du ikke "tvinge" han til å spise et annet sted? Et sted som serverer flere typer mat, sånn at du kan spise en god salat, for eksempel?

Jeg er forresten kjempedårlig på dette selv, for selv når jeg står skrubbsulten i køen er jeg helt bombesikker på at en salat er alt for lite til å bli mett av, så jeg ender opp med burger og pommes frites.

Jeg kunne sikkert ha tvinga han, men jeg har jo lyst til å spise der selv, for jeg er litt svak for Peppes Pizza selv :) Så jeg får helle begrense meg litt i stedet, for jeg har jo gått ned 18 kg tidligere ved å spise på Peppes og MacDonalds hver helg, men kanskje det er det som gjør at jeg nå står stille..

Skrevet

Min samboer støtter meg heldigvis 100 % i dette og han spiser den samme maten = magrere selv også. Det eneste han har motsatt seg, var at jeg ville kjøpe Go' og Mager wienerpølser på lørdag, som var dobbelt så dyre som vanlige wienerpølser. Ikke for at vi har dårlig råd eller noe, men han syntes det var unødvendig. Men nå etterpå er vi enige i at vi skal kjøpe det likevel. Jeg fant nemlig ut følgende: Jeg kan jo spise de magre pølsene og han vanlige - så har vi dem bare i fryseren :) Det er jo jeg som er på slankekur og ikke han.

Skrevet

Min samboer støtter meg heldigvis 100 % i dette og han spiser den samme maten = magrere selv også. Det eneste han har motsatt seg, var at jeg ville kjøpe Go' og Mager wienerpølser på lørdag, som var dobbelt så dyre som vanlige wienerpølser. Ikke for at vi har dårlig råd eller noe, men han syntes det var unødvendig. Men nå etterpå er vi enige i at vi skal kjøpe det likevel. Jeg fant nemlig ut følgende: Jeg kan jo spise de magre pølsene og han vanlige - så har vi dem bare i fryseren  :)  Det er jo jeg som er på slankekur og ikke han.

Jo, min kjæreste støtter jo meg 100% og, så han har vært min viktigste støtte i hele prosjektet og han har gått ned 30 kg selv.. Men det er bare at han er litt tankeløs av og til, fordi han glemmer at jeg fortsatt er på vei ned, mens han stort sett går ned av å spise junk, men står stabil når han spiser min mat.. Men man må jo kunne kose seg litt, og siden begge to trener ganske masse så tror jeg nok det skal gå bra :)

Skrevet

Et teit spørsmål, I dag er veie og måledagen min. Jeg føler ikke for å veie meg og så har jeg fått "det månedslige" og jeg føler meg så oppblåst, øm og at jeg har est ut. Burde jeg vente med å måle meg til uken er over, eller? :sjenert:

Skrevet
Et teit spørsmål,  I dag er veie og måledagen min. Jeg føler ikke for å veie meg og så har jeg fått "det månedslige" og jeg føler meg så oppblåst, øm og at jeg har est ut. Burde jeg vente med å måle meg til uken er over, eller?  :sjenert: 

Jeg ville kanskje ventet en uke med å måle midjen ihvertfall... Jeg vet alt om å være oppblåst... ;)

Skrevet

Vampyra - jeg ser deg!!

Kom inn og rapporter du også, da vel :ler:

Skrevet

Hvordan har veiedagen gått da jenter?

Til min store glede (og overaskelse, siden helga har vært en eneste lang drikke og spise fest) har jeg gått ned 400gr. til. Da har jeg gått ned 0.8 kg på to uker..ikke mye å skryte av..menmen

Skrevet
Hvordan har veiedagen gått da jenter?

Til min store glede (og overaskelse, siden helga har vært en eneste lang drikke og spise fest) har jeg gått ned 400gr. til. Da har jeg gått ned 0.8 kg på to uker..ikke mye å skryte av..menmen

meg dette, glemte å logge inn :overrasket:

Gjest gjest 0
Skrevet

Hehe jeg måtte bare oppdatere meg på de siste sidene ;)

Her har det ikke skjedd noen ting. Vekta og midjemålet er akkurat det samme som sist. Litt frustrerende siden jeg har vært halvveis flink med maten. Men jeg har trent lite da...

Jaja... Ny uke... osv...

Skrevet

Ned 800 og 4 cm rundt midjen. Ligger akuratt slik jeg skal på kurven ang. vektnedgang og er kjempe fornøyd :)

Skrevet

Jo, min kjæreste støtter jo meg 100% og, så han har vært min viktigste støtte i hele prosjektet og han har gått ned 30 kg selv.. Men det er bare at han er litt tankeløs av og til, fordi han glemmer at jeg fortsatt er på vei ned, mens han stort sett går ned av å spise junk, men står stabil når han spiser min mat.. Men man må jo kunne kose seg litt, og siden begge to trener ganske masse så tror jeg nok det skal gå bra :)

Ja, det går nok bra :)

Det må jo gå bra siden du har gått ned 18 kilo samtidig som du har spist på Peppe's og McDonalds! Regner med at du trener masse, ja! Jeg tror uansett aldri at jeg kunne gått ned i vekt, samtidig som jeg hadde spist på de stedene der :riste: I tilfelle hadde det vært den perfekte slankekur :ler:

Skrevet
Ned 800 og 4 cm rundt midjen. Ligger akuratt slik jeg skal på kurven ang. vektnedgang og er kjempe fornøyd :)

800, a gitt. Kilo? :ler:

Neida, du har vært superflink!

Jeg var flink, helt til jeg bakte boller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...