Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktkake
møkka mensen :frustrert:

Tror ikke jeg har gjort stort annet enn å spise på noe i hele dag... :forvirret:  Nå hiver jeg innpå rosiner og pinjekjerner igjen... Selv om det er sunt godteri er det fullt av kalorier

:tristbla:

Ikke det verste det vel? Bare tenk at det er mye bedre enn å hive i seg sjokolade (som du kanskje ville gjort før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

møkka mensen :frustrert:

Tror ikke jeg har gjort stort annet enn å spise på noe i hele dag... :forvirret:  Nå hiver jeg innpå rosiner og pinjekjerner igjen... Selv om det er sunt godteri er det fullt av kalorier

:tristbla:

Dakar... :klem:

Noen knaske tips:

anbefaler: lag marengs utav lettsyltetøy og eggehvitter. Er masse å knaske på, søtt, sprøtt og LITE kalorier.

Kjøp nutrilett-bars/proteinbars dersom sjokoladesuget blir for stort. Litt bedre alternativer enn andre sjokolader.

Drikk mye vann. Pimp vann.

Kjøp deg en pakke med snack a' jacks. Når du har knasket opp en sånn en(og drukket vann ved siden av), er du trett på knasking.

tyggis og sukkerfrie drops(ikke for mye da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hecuba: Jeg vil gjerne ned i 55 kg. Jeg er til nå oppe i 64, men tror neppe jeg klarer å gå ned så mye. Da tror jeg ikke det vil være så mye igjen heller, men jeg vil gjerne ned i 57. Ca. Så vi kan jo støtte oss på hverandre likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hecuba: Jeg vil gjerne ned i 55 kg. Jeg er til nå oppe i 64, men tror neppe jeg klarer å gå ned så mye. Da tror jeg ikke det vil være så mye igjen heller, men jeg vil gjerne ned i 57. Ca. Så vi kan jo støtte oss på hverandre likevel :)

Ja. :hoppe:

Vi skal ned omtrent like mange kg.

Send meg en pm, og så kan vi lage en egen motivasjonsdagbok(felles). =)

Hvordan ligger du an i trenings og kostfronten da?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herkuba: Jeg vil også ned til ca. 55, eller helst 53 da. Har gått ned 2,5 kilo siden 5 januar. Ikke så voldsomt mye, men riktig vei hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så mye innom her som vanlig nå når jeg jobber kveld.

:klem: til alle som er syke og godtesyke og...

:ler:

:sjenert:

Jeg fikk sambo til å måle midja mi isted og jeg måler 3 cm. mindre enn da jeg begynte. Jeg synes ikke det var så mye... men litt er det jo?

Har spist en sånn liten Hold It-bolle til kveldsmat nå, og det er sjokkerende over 250 kcal. i en sånn :overrasket: Jaja... spist er spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, det ble som jeg fryktet denne mandagen; OPP 1 kg...  :sur:

Veldig kjedelig, egentlig, men prøver å ikke tenke så mye på det. Tror det gikk så lett i begynnelsen at jeg begynte å bli slapp med de gode vanene. Men denne uka skal jeg ta igjen det tapte, orker ikke enda en nedtur neste mandag.

Gratulerer til alle dere som har vært flinke!  :klappe:

:troest:

Det går nok bedre skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Jeg er ikke så mye innom her som vanlig nå når jeg jobber kveld.

:klem:  til alle som er syke og godtesyke og...

:ler:

:sjenert:

Jeg fikk sambo til å måle midja mi isted og jeg måler 3 cm. mindre enn da jeg begynte. Jeg synes ikke det var så mye... men litt er det jo?

Har spist en sånn liten Hold It-bolle til kveldsmat nå, og det er sjokkerende over 250 kcal. i en sånn  :overrasket:  Jaja... spist er spist.

Jeg har også mistet 3cm! (rundt hofta)

Det blir 1 cm i uka det! Det er jeg fornøyd med... Iallefall hvis det fortsetter slik ;)

Og jeg tør ikke engang tenke på hvor mye jeg har spist... bare i pinjekjernene har jeg fått i meg 500 kcal, og 400 i rosiner.. og i tillegg har jeg minst spist 1000 kcal til hvis ikke myyyye mer...

Ja som du sa, spist er spist! Jeg hadde ingen store utskeielser i helga, så da satser jeg på at dette var min utskeielse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å titte hvordan det står til med dere,jenter!

Jeg vet jo at du trener en del styrke, og det er helt naturlig(selv om 14 cm er MYE) at vekten går opp en periode, selv om målene på kroppen minker!

Jeg vil tro at dette bare er i begynnelsen....

Jeg har også gått ned mange cm(om ikke så mye som deg),mens vekten ikke har rørt så mye på seg. Det jeg synes er litt merkelig er at jeg har gått ned mange cm rundt magen/midjen,mens bare 2 cm rundt låra(siden november) :klø:

Stå på,jenter! :tommel:

Ja, 14 er jo mye, fikk jo litt sjokk. Jeg synes jo det er litt rart med 14 cm på lårene og bare 3 cm på resten av kroppen, men det er jo ihvertfall fremgang! :)

Hvordan går det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Jeg skal forresten ikke ned til 55 kilo... Men mine 180 cm. ville jeg blitt forsvinnende tynn da...  :)

Hehe. Jeg er 178 cm, så jeg undrer på hvordan jeg ville sett ut om jeg veide 55 kg. Jeg veide 63 da jeg var på det tynneste i tenårene (samme høyde), og da var jeg beinete.

Mitt delmål er 70 kg i mai, men håper på 68 innen juni! Det er min idealvekt, men det er maaange år siden jeg så det tallet på vekta sist.

Vekta viste 75 i morges, så det vil si opp 400 gr. Men nå har jeg vært halvsjuk og helsjuk lenge, så trening har det blitt altfor lite av. Nå føler jeg meg ganske frisk derimot, så jeg satser på en spinningtime i dag.

Ha en fin dag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktkake: Du veier jo allerede det samme som jeg sliter meg ned til... :sur: Jeg ville jo vært storfornøyd hvis jeg var deg... Jeg veier 87,5 nå og skal ned til 75 i juni. Jeg veide også 60 - 65 i yngre dager, men da var jeg tynn, ja!

Sammenlignet med deg føler jeg meg feit :forvirret:

Men det har vel noe med hva man er vant til og hvor kiloene sitter. Jeg får høre at jeg ser slank ut og jeg synes egentlig det selv også, med klær på... Det er magen som er problemet mitt. Selv om jeg også kunne tatt av litt over baken osv.

Jeg føler at dette går rette veien, jeg føler meg slankere og jeg merker de 3 cm. jeg har mistet rundt midja/hofta... :klø: Sambo måler meg på det han vet er riktig plass... tror det er litt over navlen...

Idag har jeg på meg et skjørt som er elastisk oppe. Jeg lurer på om jeg snart må få sydd på strikk i midjen på det for nå står den øverste kanten liksom litt ut :overrasket: Hjalp veldig å dra en trang topp over da! Og ja - jeg skal ha en omslagsjakke over der igjen. Tiden har ikke kommet for trange trikotopper ennå :riste:

Nå skal jeg kose meg med frokost! 2 skiver grovbrød med røkelaks og Farris :sikle:

Ja, jeg er et matvrak...

Ha en kjempefin dag, alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg er 178 cm, så jeg undrer på hvordan jeg ville sett ut om jeg veide 55 kg. Jeg veide 63 da jeg var på det tynneste i tenårene (samme høyde), og da var jeg beinete.

Hehe.. Nei, hjelpes.. en på din høyde som veier 55 kg ville vel tilsvare at en med min høyde skulle veid 47. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag føler jeg meg tynn!

Så, da holder jeg meg laaaangt unna vekta...

Hadde planer om å ta meg en sandwich til kaffen i formiddag, men ble litt inspirert da jeg dro på meg gensern og så slankere ut, så jeg klarte finfint å holde meg unna!

For meg er det viktig å ikke spise det jeg har lyst på MED EN GANG, men heller si at dersom jeg har like mye lyst på det etter 10 minutter og 1 digert glass vann, så kan jeg spise det. Da er ofte suget borte.

Har fått en ny favorittfrokost/lunsj: Knekkebrød (wasa havre er fremdeles det beste jeg vet), Philadelphia Light med krydder, rå rødløk og litt salt og pepper. YUM! Det kan da umulig inneholde mange kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 176 og veide 55 kg i mange år, før kiloene sakte men sikkert begynte å snike seg på. Det var ingen som sa noe den gangen, men jeg har hørt nå i ettertid at det så ganske ille ut.

Det er på ingen måte i min interesse å se syk ut igjen, så jeg satser på 70 kg først for å se hvordan jeg trives med det - for kanskje å forsøke meg på 65 etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nå har jeg slitt i sikkert 3 år med å komme i gang med slankingen. Veier 58-60 kg og er 167 cm, så jeg er slank, men ikke så slank som jeg vil være. Jeg vil ned på 53-55 kg. DVS det er snakk om 5 usle kilo, men jeg kommer jo ikke i gang! :tristbla:

Er det noen som har noen tips?

Forresten, Kame sitt tips om et stort glass vann og 10 min før man velger å ta det store steget og spise godsaken man sikler på hørtes veeeeldig lurt ut!

Før har jeg drevet med kaloritelling og syntes slanking/vektnedgang var gøy og motiverende, men nå har jeg bare ikke motivasjonen og troen på at jeg skal komme i gang. :sjenert:

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fruktfat
Har fått en ny favorittfrokost/lunsj: Knekkebrød (wasa havre er fremdeles det beste jeg vet), Philadelphia Light med krydder, rå rødløk og litt salt og pepper. YUM! Det kan da umulig inneholde mange kalorier?

det er UTROLIG godt!! spes med et par tomatskiver på også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nå har jeg slitt i sikkert 3 år med å komme i gang med slankingen. Veier 58-60 kg og er 167 cm, så jeg er slank, men ikke så slank som jeg vil være. Jeg vil ned på 53-55 kg. DVS det er snakk om 5 usle kilo, men jeg kommer jo ikke i gang!  :tristbla:

Forresten, Kame sitt tips om et stort glass vann og 10 min før man velger å ta det store steget og spise godsaken man sikler på hørtes veeeeldig lurt ut!

Før har jeg drevet med kaloritelling og syntes slanking/vektnedgang var gøy og motiverende, men nå har jeg bare ikke motivasjonen og troen på at jeg skal komme i gang. :sjenert:

HJELP!

Kan du ikke begynne med å slå deg sammen med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nå har jeg slitt i sikkert 3 år med å komme i gang med slankingen. Veier 58-60 kg og er 167 cm, så jeg er slank, men ikke så slank som jeg vil være. Jeg vil ned på 53-55 kg. DVS det er snakk om 5 usle kilo, men jeg kommer jo ikke i gang!  :tristbla:

HJELP!

Vi hjelper deg gjerne vi. Med motivasjonen ihvertfall! Det er koselig å titte innom her og se at man ikke er alene om vektreduksjonen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...