Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe problem, hadde det ikke vært for deg hadde vi jo ikke hatt tråden her engang! Og jeg tror nok jeg kommer til å spise litt sjokolade i helgen.

Men du, jeg syns ikke at kombinasjonen av kålrot og Cola light hørtes særlig bra ut. Smaksmessig.

:grine2:

Du, tro meg: Jeg vet det høres helt grusomt ut, men det er godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en "episode" i dag, vi kan også kalle det et svakt øyeblikk. Jeg hadde vært på skolen, var utrolig sliten og sulten, hadde 5 minutter til toget gikk- og bena mine vandret automatisk inn på 7-eleven. Klarte ikke å la være å kjøpe en hvetebolle. Var så godt akkurat da, og jeg følte meg bedre fysisk sett etter å ha spist den, men er siste gangen jeg gjør også- herremin så mye kalorier det er i en liten bolle!

Heretter skal jeg begynne å ha med meg større matpakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

:klem:

Du trenger ikke unnskylde deg! Vi må da kunne legge ut om svakhetene våre her så vi kan støtte hverandre når vi virkelig sliter?

Synes du har vært veldig flink som ikke har spist noen av de du har kjøpt jeg da! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trent pilates i en time, og en halv time med styrke. Kjøpt meg matte, manualer og ball, så nå er det ingen unnskyldning for å slippe unna lenger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bytte ut med maismel tror du?

Og vet du noe om kaloriinnhold?

Poenget med soyamel er jo at det er ekstremt proteinrikt. Maismel er heller det motsatte. Da bør du heller forsøke med grovt speltmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med soyamel er jo at det er ekstremt proteinrikt. Maismel er heller det motsatte. Da bør du heller forsøke med grovt speltmel.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten: pannekaker med grov, sammalt spelt, og på toppen cottage cheese og bær, er veldig god middag. Mettende og sunt. Kaloriinnhold har jeg ikke peiling på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammensettingen av måltidene er visst nok viktigere enn kaloriinnhold

Og dessuten: spiser man på denne måten (nok proteiner, langsomme karbohydrater), får man ikke behov for sjokolade osv. Jeg har aldri slanket meg, men spiser kanskje fem ruter sjokolade på en måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klart det, men nå som jeg har valgt å følge grete roede så kan jeg ikke begynne å blande inn fedon liksom...

Hvorfor ikke? Grete Roede er totalt utdatert når det gjelder hva som er sunt. Lavkalori er kanskje vel og bra, men hva hjelper det når den som går på det stadig har lyst på sjokolade og kaker? Et proteinrikt kosthold med langsomme karbohydrater gir en livsstil man kan leve med, også etter at en eventuell slankekur er avsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Hvorfor ikke? Grete Roede er totalt utdatert når det gjelder hva som er sunt. Lavkalori er kanskje vel og bra, men hva hjelper det når den som går på det stadig har lyst på sjokolade og kaker? Et proteinrikt kosthold med langsomme karbohydrater gir en livsstil man kan leve med, også etter at en eventuell slankekur er avsluttet.

Det er ikke mange som er enige i hva som er best, men jeg følger ikke hennes regler slavisk, jeg bruker det for å lære meg å spise mindre og heller fokusere på mat som holder lengre i magen slik at jeg ikke blir sulten og får sukkersug. Jeg merker allerede (etter to uker) at jeg har nesten mistet all lyst på sukker, så noe fornuftig må det da være.

Men jeg tviler ikke på at er fedon opplegg er svært fornuftig, men jeg synes det er vanskeligere å kutte ut de tingene han mener man må kutte ut enn sukker og fet mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig. Er aldri sulten(er alltid mer enn mett), og har skjelden eller aldri behov for noe usunt.

Slankekurer er IKKE bra, det vet vi vel alle nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...