Gå til innhold

Brutt kontakt med tidligere nær person - skal jeg fortelle om det til andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en person i livet mitt som over lang tid har hakket på meg og kommet med mange nedsettende kommentarer. Denne personen har likevel vært viktig for meg av ulike grunner, så jeg har lenge prøvd å ordne opp i relasjonen og ta opp ting jeg har blitt såret over på en saklig måte, uten at det har ført til bedring. Etter en bestemt episode der hun skjelte meg ut på det groveste uten å ha noen valid grunn, ble jeg helt ærlig skremt av oppførselen, og klarte til slutt å finne mot til å bryte kontakten med henne helt.

Jeg vet at denne personen har sagt mye dritt om meg til andre før, og er redd for at hun nå forsøker å snu folk sitt inntrykk av meg ved å fremstille situasjoner på en annen måte enn de var i virkeligheten. Før jeg brøt kontakten med henne reagerte jeg på hvordan hun omtalte og snakket om felles kjente av oss. Det var ubehagelig å høre på, noe jeg også sa til henne, uten at det bedret seg. Hun har sagt mye stygt og gjort mye stygt, og jeg tror hun fortalte om det til meg fordi hun tenkte at jeg ikke kom til å tørre å si det videre til noen.

Spørsmålet er om jeg skal fortelle det hun har sagt til meg videre til de det gjelder? Både for å advare andre og for å komme henne i forkjøpet så folk forstår at hun ikke er en troverdig kilde, eller om jeg bare skal la det gå?

Anonymkode: 41aa2...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei selvfølgelig ikke

Anonymkode: f0cfb...4f3

Skrevet

Søster, mor, venninne, nabo, kollega….?

Anonymkode: b2f68...4db

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei selvfølgelig ikke

Anonymkode: f0cfb...4f3

Hvorfor ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Be the better person . Ikke gi det noe oppmerksomhet en gang. De som kjenner både deg og henne,  har sikkert avslørt henne allerede . Hodet høyt å smil . 

• Liker 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (6 timer siden):

Be the better person . Ikke gi det noe oppmerksomhet en gang. De som kjenner både deg og henne,  har sikkert avslørt henne allerede . Hodet høyt å smil . 

Jeg er nok redd for at andre ikke avslører henne. Hun er veldig flink til å skjule den toxic siden av seg selv med mindre man er veldig nær henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...