AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Mannen var på fest går med noen kompiser. Barna har vært hos bestemor og bestefar hele helgen. Greit nok det. I går bestemte jeg meg for å drikke litt vin, og ringte en venninne og spurte om hun ville komme over. Vi satt og pratet om alt mulig. Men så spurte hun meg hvordan det gikk med meg og mannen min. Jeg fortalte at det ikke gikk helt bra. Han er snill, flink med barna, tar sin del av husarbeidet, og alt det der. Men sex og nærhet er ikke eksisterende. Vi har ikke hatt sex på snart 5 år, og jeg holder på å tørne. Ja, vi har pratet om dette og vært i parterapi, men det hjelper ikke en dritt. Får bare en klem når han drar avgårde liksom. Aldri et kyss. Han klyper meg aldri op rumpa engang, slik han ofte gjorde før. Vi sover på hvert vårt rom for å få nok søvn. Vi bor bare sammen som venner. Jeg åpnet meg fullstendig opp for venninnen min, og hun kunne se at jeg var lei meg. Etterhvert skjedde det noe veldig uventet. Hun satt seg inntil meg og ga meg en god klem, lenge. Jeg ville ikke at hun skulle slippe. Så begynte hun å kysse meg på hodet. Jeg ble bare sittende i armene hennes før jeg til slutt så på henne. Vi satt å så på hverandre uten å si noe før jeg kysset henne. Å nei tenkte jeg, nå har jeg gått for langt, og var klar til å si unnskyld, men før jeg fikk sagt noe, kysset hun meg meg tilbake. Vi lå på sofaen og kysset lenge, vi tok litt på hverandre, men noe mer skjedde ikke. Etter vi hadde lagt en stund på sofaen gikk hun hjem. Hun ga meg et kyss på munnen da hun reiste. Det hele var helt absurd. Så nå ligger jeg her å tenker på henne. Mannen ligger å sover og jeg ligger her å tenker på en venninne som jeg har kjent i mange år, men ikke på denne måten. Jeg er frustrert over samlivet med mannen min som egentlig bare er snill. Men har også fått en rar følelse i magen pga venninnen min, og så er jeg utrolig kåt selvfølgelig, etter det som skjedde i går. Jeg fikk nettopp en melding av henne. "Takk for i går, rart det som skjedde, men jeg likte det. Jeg liker deg, og skulle gjerne gjort mer, men håper mest av alt at det ordner seg for deg og (navnet til mannen). Jeg er her for deg". Jeg har ikke svart henne ennå. Vet ikke helt hva jeg skal skrive. Jeg vet bare at hun vil mer, og at jeg vil mer, at jeg vil ha sex og nærhet med henne. Samtidig tenker jeg på mannen min. Jeg er glad i ham, prater med han så mange ganger, tatt initiativ til sex og nærhet uten at jeg får noe igjen. Jeg har gitt fullstendig opp. Vi har også som sagt vært i parterapi, men det var bare tull og hjalp ingenting... Vet ikke hva jeg vil med innlegget. Men tror jeg vet hva som kommer til skje... Takk for du orket å lese. Natta. Anonymkode: f8adb...f13 7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Om dette er en ekte historie, så synes jeg du burde gå fra mannen din og satse på et forhold med henne, så lenge hun selvfølgelig ikke har mann da. Det høres ut som at forholdet med mannen din er veldig done for. Mange forhold der ute er helt udugelide, selv om man kanskje er glade i hverandre. Nå har du en gylden mulighet til å potensielt forandre situasjonen din til det bedre. Jeg synes du skal ta den sjansen. Anonymkode: 893ff...157 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. september 2023 #3 Skrevet 10. september 2023 5 år? Følelsene til venninnen din er egentlig ikke relevant. Gå fra mannen. Du er jo ikke lykkelig. Og utforsk nye ting som fri og singel😃
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 Føler jeg har lest dette før i et blad... Anonymkode: 8268f...808 1
MayorSantos Skrevet 10. september 2023 #5 Skrevet 10. september 2023 Gratulerer med gårsdagens fake historie 10/10 … skrevet kl.01.30? 1
petterm Skrevet 10. september 2023 #6 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mannen var på fest går med noen kompiser. Barna har vært hos bestemor og bestefar hele helgen. Greit nok det. I går bestemte jeg meg for å drikke litt vin, og ringte en venninne og spurte om hun ville komme over. Vi satt og pratet om alt mulig. Men så spurte hun meg hvordan det gikk med meg og mannen min. Jeg fortalte at det ikke gikk helt bra. Han er snill, flink med barna, tar sin del av husarbeidet, og alt det der. Men sex og nærhet er ikke eksisterende. Vi har ikke hatt sex på snart 5 år, og jeg holder på å tørne. Ja, vi har pratet om dette og vært i parterapi, men det hjelper ikke en dritt. Får bare en klem når han drar avgårde liksom. Aldri et kyss. Han klyper meg aldri op rumpa engang, slik han ofte gjorde før. Vi sover på hvert vårt rom for å få nok søvn. Vi bor bare sammen som venner. Jeg åpnet meg fullstendig opp for venninnen min, og hun kunne se at jeg var lei meg. Etterhvert skjedde det noe veldig uventet. Hun satt seg inntil meg og ga meg en god klem, lenge. Jeg ville ikke at hun skulle slippe. Så begynte hun å kysse meg på hodet. Jeg ble bare sittende i armene hennes før jeg til slutt så på henne. Vi satt å så på hverandre uten å si noe før jeg kysset henne. Å nei tenkte jeg, nå har jeg gått for langt, og var klar til å si unnskyld, men før jeg fikk sagt noe, kysset hun meg meg tilbake. Vi lå på sofaen og kysset lenge, vi tok litt på hverandre, men noe mer skjedde ikke. Etter vi hadde lagt en stund på sofaen gikk hun hjem. Hun ga meg et kyss på munnen da hun reiste. Det hele var helt absurd. Så nå ligger jeg her å tenker på henne. Mannen ligger å sover og jeg ligger her å tenker på en venninne som jeg har kjent i mange år, men ikke på denne måten. Jeg er frustrert over samlivet med mannen min som egentlig bare er snill. Men har også fått en rar følelse i magen pga venninnen min, og så er jeg utrolig kåt selvfølgelig, etter det som skjedde i går. Jeg fikk nettopp en melding av henne. "Takk for i går, rart det som skjedde, men jeg likte det. Jeg liker deg, og skulle gjerne gjort mer, men håper mest av alt at det ordner seg for deg og (navnet til mannen). Jeg er her for deg". Jeg har ikke svart henne ennå. Vet ikke helt hva jeg skal skrive. Jeg vet bare at hun vil mer, og at jeg vil mer, at jeg vil ha sex og nærhet med henne. Samtidig tenker jeg på mannen min. Jeg er glad i ham, prater med han så mange ganger, tatt initiativ til sex og nærhet uten at jeg får noe igjen. Jeg har gitt fullstendig opp. Vi har også som sagt vært i parterapi, men det var bare tull og hjalp ingenting... Vet ikke hva jeg vil med innlegget. Men tror jeg vet hva som kommer til skje... Takk for du orket å lese. Natta. Anonymkode: f8adb...f13 Du må jo finne ut hva du vil fremover. Det er veldig mange par som bor sammen uten å ha sex, mer som venner enn som kjærester. Ønsker du å fortsette sånn, eller ønsker du noe annet? Hvordan vil det være å skille lag? Hvilke konsekvenser får det rent praktisk. Klarer du/ønsker du å beholde boligen? Hva med barna? Hvordan tror du de vil takle et brudd? Hvordan tror du samarbeidet med mannen vil være etter ett brudd? Hvis dere skiller lag bør det sikkert gå noe tid før du flytter sammen med venninnen din - hvis det er det du ønsker. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #7 Skrevet 10. september 2023 Du har gått for lenge uten sex og nærhet og vet ikke lenger om du er bifil eller heterofil og tar imot alt. Anonymkode: 2907d...fef 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #8 Skrevet 10. september 2023 Spør om mannen din er åpen for at du får dekt behovet for nærhet med en venninne? At du elsker ham og vil være med ham. At du ikke ønsker deg noen annen mann eller et forhold med noen andre. At du tror nærhet og kos med en venninne kan dekke disse behovene som du mangler i forholdet. Min mann godtar ikke at jeg har noen som helst nærhet med en annen mann (noe jeg heller ikke ønsker), men han er åpen for at jeg har sex med andre kvinner så lenge jeg er åpen om det. Jeg er ikke seksuelt tiltrukket av kvinner (blir ikke kåt), men liker godt å kysse og beføle for nærhetens skyld. Å stryke på en annen kvinne er rett og slett behagelig. Det er så mykt og deilig sammenlignet med en mann. Kanskje blir det ekstra godt siden det ikke er noe spesielt seksuelt med det. Tar jeg slik på en mann blir jeg derimot sprengkåt. Anonymkode: 08dc3...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #9 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør om mannen din er åpen for at du får dekt behovet for nærhet med en venninne? At du elsker ham og vil være med ham. At du ikke ønsker deg noen annen mann eller et forhold med noen andre. At du tror nærhet og kos med en venninne kan dekke disse behovene som du mangler i forholdet. Min mann godtar ikke at jeg har noen som helst nærhet med en annen mann (noe jeg heller ikke ønsker), men han er åpen for at jeg har sex med andre kvinner så lenge jeg er åpen om det. Jeg er ikke seksuelt tiltrukket av kvinner (blir ikke kåt), men liker godt å kysse og beføle for nærhetens skyld. Å stryke på en annen kvinne er rett og slett behagelig. Det er så mykt og deilig sammenlignet med en mann. Kanskje blir det ekstra godt siden det ikke er noe spesielt seksuelt med det. Tar jeg slik på en mann blir jeg derimot sprengkåt. Anonymkode: 08dc3...6a4 Enig med denne, men vær obs på at om du da skal drive med masse kos og nærhet med denne venninna du er betatt av, så er det fort gjort å bli forelsket i henne. Da vil situasjonen forandre seg litt. Om dere så blir forelsket i hverandre, hva skal du gjøre da? Anonymkode: 893ff...157 2
Andro Skrevet 10. september 2023 #10 Skrevet 10. september 2023 Du må være ærlig med mannen din om hvor fortvilet, enslig og ulykkelig du føler deg, og høre om han vil jobbe med saken, eller om forholdet dere imellom i praksis er over. Det er det første dere må ta tak i. La relasjonen til venninnen din ligge i bero til du har fått ordna opp hjemme, og vet hva du vil. Det er fort å bli betatt av nærhet når man har savnet det lenge. Ikke la det blende deg. Det går an å bo sammen med mannen, og ha et forhold til en annen. Det går også an å gjenopplive forholdet til mannen dersom han vil, men du kan ikke gjøre det alene. Det hjelper ikke hva han vil om han ikke gjør det, og jeg tenker at tiden er der for å sette kniven på strupen og kreve endret adferd, eller gjøre det slutt. Eventuelt avtale et platonisk samliv, med åpning for å møte en annen. Det er rom for å elske en aseksuell samtidig som man er forelska i en elsker(inne). Et hjerte rommer mye og mange.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 Gå fra mannen din! Han fortjener bedre enn og vær i lag med ei utro kjerring. Eller fortell han at du var utro mot han med venninnen din, så kan han velge om han vil fortsette forholdet eller gå. Anonymkode: a987b...2ca
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #12 Skrevet 10. september 2023 Helt utrolig at du har levd 5?! år uten sex. Jeg blir sur etter noen uker og er kvinne selv Anonymkode: 55942...e03 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #13 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt utrolig at du har levd 5?! år uten sex. Jeg blir sur etter noen uker og er kvinne selv Anonymkode: 55942...e03 Jeg er også kvinne og har levd i sølibat i snart 8 år , synes ikke at det er noe problem. Det handler ikke om kjønn. Vi er forskjellige. Anonymkode: 43408...49e 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #14 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gå fra mannen din! Han fortjener bedre enn og vær i lag med ei utro kjerring. Eller fortell han at du var utro mot han med venninnen din, så kan han velge om han vil fortsette forholdet eller gå. Anonymkode: a987b...2ca Hva annet kan folk egentlig forvente når de nekter å gi noen som helst form for nærhet og kos i forholdet sitt? Det er forståelig at både kvinner og menn er utro når den andre partneren tviholder på kos og sex. Vi er sosiale dyr som krever kjærlighet og fysisk kontakt. Jeg synes at det er egoistisk av partnere å forvente at den andre partneren bare skal finne seg i en slik situasjon. Anonymkode: 893ff...157
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #15 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva annet kan folk egentlig forvente når de nekter å gi noen som helst form for nærhet og kos i forholdet sitt? Det er forståelig at både kvinner og menn er utro når den andre partneren tviholder på kos og sex. Vi er sosiale dyr som krever kjærlighet og fysisk kontakt. Jeg synes at det er egoistisk av partnere å forvente at den andre partneren bare skal finne seg i en slik situasjon. Anonymkode: 893ff...157 Det rettferdiggjør uansett ikke utroskap. Da må man bare gå fra partneren sin om man ikke vil leve i sølibat. Anonymkode: 893ff...157
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #16 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 0.36): ringte en venninne og spurte om hun ville komme over. jada.... Anonymkode: 175f5...081
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #17 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): jada.... Anonymkode: 175f5...081 ? Anonymkode: 893ff...157
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå