AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #1 Skrevet 9. september 2023 Noen som har vært i Costa Rica? Er det fint å reise dit? Tenker på å dra dit, men ikke sikker. Er det bra mat og relativt lite kriminalitet? Og er det lett å få såkalt turist diaré og andre mage problemer? Anonymkode: fa2ca...b3e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #2 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Noen som har vært i Costa Rica? Er det fint å reise dit? Tenker på å dra dit, men ikke sikker. Er det bra mat og relativt lite kriminalitet? Og er det lett å få såkalt turist diaré og andre mage problemer? Anonymkode: fa2ca...b3e Jeg tilbrakte fem uker i Costa Rica for et par år siden. Likte meg veldig godt og reiste rundt i landet slik at jeg fikk sett og opplevd mye. De har veldig god mat, og jeg ble aldri dårlig. Har uansett alltid med meg Imodium når jeg reiser. Jeg hadde også med meg drikkeflaske med filter, slik at jeg kunne drikke springvannet overalt. Mange overnattingssteder har vanndispensere med drikkevann i resepsjonen. Som turist er det trygt, så lenge man tar de vanlige forholdsreglene når man er på reise. Jeg reiste alene og følte meg aldri utrygg. Anbefaler å reise dit når vi har vinter, da det er best vær der (desember til april). Costa Rica har en del regnskog, så drar du til de områdene, vil du få regn uansett når på året. Styr unna hovedstaden, den er ganske kjedelig. Costa Rica er et fantastisk reisemål om du ønsker å oppleve dyreliv og natur. De har også fine strender. Kan anbefale steder som Drake Bay, La Fortuna, Tortugero, San Antonio, Puerto Viejo, Monteverde og Samara. Ikke alle steder er like enkle å komme seg til med kollektivtransport, men det finnes mange selskaper som arrangerer gruppereiser. Jeg har vært i nærmere 70 land, men Costa Rica er absolutt en av mine favoritter. Anonymkode: a61d7...5da 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #3 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tilbrakte fem uker i Costa Rica for et par år siden. Likte meg veldig godt og reiste rundt i landet slik at jeg fikk sett og opplevd mye. De har veldig god mat, og jeg ble aldri dårlig. Har uansett alltid med meg Imodium når jeg reiser. Jeg hadde også med meg drikkeflaske med filter, slik at jeg kunne drikke springvannet overalt. Mange overnattingssteder har vanndispensere med drikkevann i resepsjonen. Som turist er det trygt, så lenge man tar de vanlige forholdsreglene når man er på reise. Jeg reiste alene og følte meg aldri utrygg. Anbefaler å reise dit når vi har vinter, da det er best vær der (desember til april). Costa Rica har en del regnskog, så drar du til de områdene, vil du få regn uansett når på året. Styr unna hovedstaden, den er ganske kjedelig. Costa Rica er et fantastisk reisemål om du ønsker å oppleve dyreliv og natur. De har også fine strender. Kan anbefale steder som Drake Bay, La Fortuna, Tortugero, San Antonio, Puerto Viejo, Monteverde og Samara. Ikke alle steder er like enkle å komme seg til med kollektivtransport, men det finnes mange selskaper som arrangerer gruppereiser. Jeg har vært i nærmere 70 land, men Costa Rica er absolutt en av mine favoritter. Anonymkode: a61d7...5da Ooh! Tusen takk for svar dette høres lovende ut. Har vært litt i karibien, Anguilla og St Marten. Begge flotte steder, men det er jo ikke på fastlandet. Og kan jeg spørre om du tok spesielle vaksiner for Costa Rica? Trenger ikke svare på det altså men mulig du har tatt ekstra uansett siden du har reist mye? Har selv reist mye, men mest vestlige land. Også Marokko som var flott! Anonymkode: fa2ca...b3e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ooh! Tusen takk for svar dette høres lovende ut. Har vært litt i karibien, Anguilla og St Marten. Begge flotte steder, men det er jo ikke på fastlandet. Og kan jeg spørre om du tok spesielle vaksiner for Costa Rica? Trenger ikke svare på det altså men mulig du har tatt ekstra uansett siden du har reist mye? Har selv reist mye, men mest vestlige land. Også Marokko som var flott! Anonymkode: fa2ca...b3e Ja, jeg tok påfyll av noen vaksiner før jeg dro, men så reiste jeg også gjennom hele Mellom-Amerika (fastlandet) på samme turen. Du finner en grei oversikt over hva du behøver på FHI sine nettsider. Anonymkode: a61d7...5da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå